• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich

Michał Sielski
18 listopada 2023, godz. 18:00 
Opinie (245)
Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.

Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicyMapka do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada KwiatkowskiegoMapka zostanie odciążona.



Wierzysz, że Droga Czerwona powstanie do 2029 r.?

Dokumentację Drogi Czerwonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje firma Mosty Katowice, która za prace zainkasuje 8 mln zł.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.



Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
  • 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33Mapka w Gdyni,
  • 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
  • 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.

Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.


Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.

Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl

Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?



Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego.
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.

- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.



Droga Czerwona: budowa do 2029 r.



Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (245) 10 zablokowanych

  • To ta droga którą wiele lat temu obiecywał PIS? (6)

    Czy coś nowego?

    • 5 6

    • nie, to jest droga, której budowę w 2014 wstrzymał Tusk (4)

      i wybył do Brukseli...

      • 5 2

      • (3)

        ciekawe bo ja pamiętam obiecanki PISowskich polityków... chyba nawet Horała cos pitolił

        • 2 4

        • dyskutujesz z faktami? (2)

          "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

          A Horała miał robić niechciane prezenty regionowi i sprawie, której niechętni są gdyńscy "możni"?

          • 3 1

          • od 8 lat rządzi nadal PIS - moze zyjesz w równoległej rzeczysiwstości (1)

            zejdź na ziemię

            • 1 3

            • a to dobra wladza centralna ma przyjsc, gospodarskim okiem zatoczyc i zaspokoic wole ludu umilowanego?

              Gorale ciegna kase na potege, Elblag swoje wydreptal, Gdansk z obrzydzemiem ale kase chlepce, ba! Rumia sie sprezyla i postawial tunel pod PKP... Co sie podobno "niedasie"...

              Wszystko pokazuje, ze za "swoim" trzeba chodzic. A w Gdyni widocznie sie nie chce, bo jest inna definicja "swojego"...

              • 1 0

    • hahah Pokemony jak zawsze maja skleroze!

      • 1 1

  • Na pierwszy rzut proponuję od razu zrobić przelot z wylotu Obwodnicy na Morskiej na wprost do ulicy Chylońskiej. Znacznie by to odciążyło Kartuską i Kcyńską. Miejsce na drogę przecież jest.

    • 1 1

  • Pokazujecie projekty tej drogi od wielu lat.

    Już była celebracja vipów z łopatami. Zacznijcie budować wreszcie.

    • 11 0

  • Magistrat do wymiany

    I wszystkie te projekty są tak skonstruowane, że droga "dochodzi" do Estakady :( A ja ciągle pytam ... jaka alternatywa dla Estakady?!?! Jeśli któregoś pięknego dnia będzie ją trzeba zamknąć ... to co mają zrobić dziesiątki tysięcy mieszkańców dzielnic północnych??? Jechać wszyscy ul. Pucką???

    • 8 0

  • 6 lat

    6 lat na 9 km wow

    • 5 1

  • Projekt widmo (4)

    Pisali o tym w 2012, w 2017 krzyczeli że droga ma priorytetowe znaczenia.minęło 6 lat i dalej jest priorytetem.może czas się zabrać za realizację a nie tworzenie bańki obietnic..jest szansa, że przy takim tempie pracy nie zobaczymy tej drogi za naszego zycia

    • 8 0

    • ...

      No i czy to nie jest prawdziwy sukces obecnej władzy?

      Tyle czasu minęło, warunki gospodarcze się zmieniły, miasto się zmieniło, uwarunkowania przestrzenne się zmieniły, ruch samochodów się zmienił a tu co? Cały czas konsekwentnie - projekt ma priorytetowe znaczenie.

      Klasa...

      • 1 1

    • a w 2015 premier Tusk skreśla tę inwestycję z listy budowy dróg publicznych (2)

      I nakazuje realizować ją lokalnie, bo taki jest charakter tej drogi...

      Basują mu miejscy notable, oświadczając, że ta droga jest obojętna dla miasta...
      No to co się dziwić, że nie jest budowana, skoro nikt przy niej nie chodzi...

      • 3 1

      • od 2015 PIS mogło wpisać to na listę nawet 8 razy (1)

        • 0 2

        • samo się wpisze?

          Ktoś za tym chodził?
          Nie wiesz, jak to działa? Górale potrafili... Ba! Elbląg potrafił!
          A Pomorze czeka w kącie, aż mu samo do gęby wpadnie...

          W Gdyni za tą drogą nikt nie chodził, a w 2015 "już się z gąską witali" na zabudowanie terenu po Naucie (Port Zewnętrzny) i terenów, które obecnie lśnią od nowych podkładów...

          • 1 0

  • Wyluzujcie, zanim ją wybudujecie to Gdańsk już zdązy przejąc 90% ruchu kontenerowego. (2)

    Wasz problem rozwiąże się sam :-)

    • 5 4

    • na razie to jest grubo pod kreską

      A poza tym, tego tortu wystarczy dla wszystkich...
      Jesteśmy niewielkim ułamkiem obrotów Hamburga czy Amsterdamu.
      Nawet na Bałtyku nie mamy więcej niż 10% całkowitego wolumenu...

      • 2 0

    • pies ogrodnika...

      To sie nazywa...

      • 1 0

  • Bajki przed

    wyborami samorządowymi. Samorządność was oszukuje

    • 9 0

  • Po 8 latach rządów PIS nadal brak tej strategicznej, ponoć, drogi

    tylko PIS

    • 2 2

  • Ciekawe kto będzie utrzymywać tą trasę. Jeśli nie będzie miała statusu drogi ekspresowej to będzie to gwóźdź do trumny budżetu miasta

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane