- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich
Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicy do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada Kwiatkowskiego zostanie odciążona.
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.
Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
- 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni,
- 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
- 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.
Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.
Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.
Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl
Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.
- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.
Droga Czerwona: budowa do 2029 r.
Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie (245) 10 zablokowanych
-
2023-11-20 08:10
Piotr
A może jeszcze pomiędzy Wielkim Kackiem i Chylonią jakąś modernizację Obwodnicy-dzwonnicy można przewidzieć czy dalej zostanie wąskie gardło przy węźle z Kwiatkowskiego
- 2 0
-
2023-11-20 08:21
Z nowym rządem to nie powstanie... bo po co? Niemcy mają porty...
Jestem ciekawy gdzie oni zmieszczą tam kolejne 2 pasy ruchu? na Wiśniewskiego nie ma już miejsc? puszczą bokiem po torach? ciekawy jestem. Po za tym z tym nowym rządem to nie powstanie... bo po co? Niemcy mają porty...
- 5 4
-
2023-11-20 09:02
(1)
Miejsca konsultacji ! Czy aby - nie umiejszając ich roli- bardzo interesuje mieszkańców Śródmieścia ? To tak jakby na Oksywiu,Obłużu czy Cisowy pytać o to czy im drogę na Kamienną Górę poszerzyć do 4 pasów . No puknijcie się trochę i zadajcie pytanie : kto najbardziej cierpi w obecnej sytuacji drogowej?
- 2 0
-
2023-11-20 11:02
ciekawostka... Dębogórze i Kosakowo maja niewiele do powiedzenia...
Bo wygodnie jeżdżą przez nowy tunel w Rumi...
Ale "konsultacje" na Obłużu czy Oksywiu mogłyby być nieco "ekspresyjne" i ktoś musiałby szukać pralni specjalizowanej w "smole i pierzu"...- 0 0
-
2023-11-20 09:27
Jest szansa
Że inwestycja powstanie, to jest inwestycja państwowo rządowa a nie miejska . Gdyby za budowę odpowiadał samorząd to oczywiste że droga by nie powstała nigdy. To oczywiste dla każdego gdynianina
- 2 0
-
2023-11-20 10:14
Inwestycja rzadowa
To jest, gdyński samorząd o tym teraz gada żeby stworzyć wrażenie że są inwestycje większe niż kieszonkowy trawnik dla psów, czy gdynianie się obudzą??
- 1 0
-
2023-11-20 11:38
Zeby odciążyc Kwiatkoeskiego
Droga Czerwona nie powinna mieć węzła z estakadą Kwiatkoskiego.
- 0 0
-
2023-11-20 11:39
Skoro wybodowano tyle torów w Gdyni
To może droga nie jest w ogóle potrzebna. Dziesiątki torów jak na razie stoją puste.
- 0 0
-
2023-11-20 12:22
Tak
Rządzi PO wxtrojmiescie nic dla nas wszystko dla nich
- 2 1
-
2023-11-20 12:25
Wybory samorządowe się zbliżają
Częściej będziemy o tym czytać, potem temat zamrożą. Będzie gadanie, że pieniądze z KPO przeznaczyli na projekty według kolejności, a na Czerwoną zabrakło środków, bo przecież PiS zablokował i za mało finalnie dostaliśmy.
- 2 0
-
2023-11-20 12:28
Po co nowe drogi jak bedziemy towary rozwozic rowerami cargo?
Ekolozka z czerwonych blyskawic i teczowych
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.