- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (159 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
Obsługa pociągów PKM nie pomaga pasażerom
Po automatach teraz obsługa pociągów na linii PKM sprzedaje zbyt drogie bilety za przejazd. Pracownicy nie orientują się w bogatej ofercie za przejazd, zapominają o tańszych biletach. Przewoźnik tłumaczy, że cyklicznie szkoli załogę ze swojej oferty. Na co zatem należy zwrócić uwagę kupując bilety, by nie stracić pieniędzy?
W obu tych przypadkach przewoźnik tłumaczył się wadliwym oprogramowaniem, które miało niebawem ulec zmianie. Wydawało się, że nieomylni w tej sytuacji mogą być już tylko ludzie: kasjerka w kasie biletowej, czy też kierownik pociągu sprzedający bilety. Niestety, przykład naszego czytelnika pokazuje, że wcale tak nie musi być.
Czytaj też: Wreszcie pojawią się biletomaty przy linii PKM
- Proszę wyobrazić sobie moje zdziwienie, gdy w pociągu PKM poprosiłem o bilet z lotniska do Gdańska Głównego i zażądano ode mnie 6 zł. Na pytanie dlaczego nie poproszono mnie o 3,5 zł, czyli tyle ile kosztuje bilet miejski, pani sprzedająca odpowiedziała, że poprosiłem o bilet z lotniska do Gdańska Głównego i tyle właśnie kosztuje, a za 3,5 zł to może mi pani sprzedać bilet miejski. Zapytałem więc: Czy na miejskim też mogę pokonać te trasę? Sprzedawczyni powiedziała: "tak" - opowiada Marek Kiwilszo, czytelnik.
Przypomnijmy, że w cenie 6 zł można nabyć bilet trójmiejski, uprawniający do jednorazowej jazdy pociągiem SKM lub PKM po całym Trójmieście.
- Wiele osób, nie dostrzegając tej różnicy, straciłoby 2,5 zł. Kupiłem bilet za 6 zł tylko po to, by móc pokazać, jak pracownicy mogą naciągać w biały dzień pasażerów - dodaje czytelnik.
Władze SKM-ki, która kursuje po linii PKM, przekonują, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca i robią wszystko, co mogą, by podobnych problemów uniknąć.
- Co jakiś czas prowadzimy szkolenia dla naszych pracowników m.in. z oferty biletowej. Linia PKM została niedawno otwarta. Do tego doszły kursy w kierunku Kartuz. Z tego powodu niektórym pracownikom trudno się do oferty dostosować na tych odcinkach. Uczulamy ich na to - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.
Zobacz nasz rozkład jazdy PKM i SKM.
Opinie (187) 6 zablokowanych
-
2016-03-02 08:34
Pkm
Zawsze jak jadę PKM to ona staje i czeka aż przejedzie obok ta druga i przez to zawsze się spóźnia do stacji docelowej o jakieś 5 min przez co nigdy nie zdarzam na SKM i muszę czekać na następną jakieś 10 min i codziennie się spóźniłam do szkoły
- 0 0
-
2016-06-28 16:11
oszuści
Zostałem oszukany ponieważ sprzedano mi droższy bilet , ponadto obsługa niemiła, nie wpuszczają więcej niż 6 rowerów . Parodia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.