- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Obwodnica Metropolitalna. Budowa ruszyła
W czwartek oficjalnie wystartowała budowa pierwszej części Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na liczącym 16,3 km odcinku węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo. Przez ostatni miesiąc wykonawca realizował prace wycinkowe, archeologiczne, geodezyjne i przygotowawcze. Budowa całej ekspresówki ma się zakończyć wiosną 2025 r.
To właśnie ta firma jest odpowiedzialna za wybudowanie pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Chodzi o fragment o długości 16,3 km między węzłem Chwaszczyno a węzłem Żukowo, o wartości 715,2 mln zł.
Roboty przygotowawcze rozpoczęły się już w październiku, ale w pierwszych tygodniach wykonawca skupił się na pracach wycinkowych, archeologicznych i geodezyjnych. Powstają już też pierwsze nasypy i wykopy. Trwa usuwanie kolizji - instalacji energetycznych i gazociągów oraz wyburzenia.
Warto wspomnieć, że budowa ruszyła w dość niewdzięcznym momencie, bowiem większość kontraktów dotyczących dróg zakłada przerwę zimową w okresie między 15 grudnia a 15 marca.
- Wykonawcy mogą zawiesić roboty budowlane na czas przerwy zimowej, ale nie muszą tego robić. Jeżeli warunki na to pozwalają, to ten czas może być przez nich wykorzystany do niektórych prac. W praktyce jest tak, że żaden wykonawca nie zaprzestaje całkowitego prowadzenia robót w tym okresie, chyba że warunki atmosferyczne są naprawdę bardzo złe - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
OMT zadanie nr 1 - w jego ramach powstanie:
- dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
- rezerwa pod trzeci pas
- węzeł drogowy "Miszewo"
- część węzła drogowego "Chwaszczyno"
- obwód utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
- 25 obiektów inżynieryjnych, w tym: estakada nad linią kolejową nr 201;
- estakada nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do obwodnicy
Obwodnica Metropolitalna: drugi odcinek czeka na zezwolenia
Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe. Inwestycja wciąż czeka na wydanie tzw. ZRiD-ów, czyli zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. W tym przypadku zadanie podzielono na trzy mniejsze odcinki i dla każdego z nich ZRiD wydawany jest osobno.
- To jest trudniejszy odcinek pod względem technicznym, dlatego wnioski o wydanie ZRiD-ów zostały złożone później niż w przypadku pierwszego odcinka. Spodziewamy się, że zostaną one wydane na przełomie roku lub w styczniu i wówczas prace będą mogły już ruszyć - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Obecnie wykonawca już się do nich szykuje. Przygotowuje zaplecze budowy, zwozi materiały i sprzęt. Prowadzone są też tam, gdzie to możliwe, ratownicze prace archeologiczne.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy
- budowa pasów włączeniowych o łącznej długości 1,8 km
Wykonawcą wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.
Opinie (251) 4 zablokowane
-
2022-11-25 15:34
akustyka?
Troszkę za mało parawanów (ekranów akustycznych) w wizualizacji - żądam absolutnie co najmniej ich podwojenia!
- 2 7
-
2022-11-25 15:34
za pare lat rusza budowy dalej w polach
skoncza budowac domki a tu sie okaże , że jednak zakaz rejestracji spalinowych samochodów to nie byla sciema. I zyjemy sobie z kredytem pod korek, 20 letnim samochodem i najblizszym przystankiem 3 km szutrowa droga
- 9 2
-
2022-11-25 15:40
bez Nowej Kielnieńskiej to wszystko bez sensu
trasa ekspresowa, a węzeł Chwaszczyno kończy się w polu
- 17 9
-
2022-11-25 15:48
węzeł lublewo gdańskie (2)
Wariant pierwszy węzła Lublewo Gdańskie (UWAGA- ten właśnie został wybrany do realizacji), to największa bzdura tej inwestycji!!! Wariant drugi jest o niebo lepszy i zdecydowanie bardziej racjonalny.
Jak to możliwe, że na całej trasie węzły powstaną w najmniej kolidujących z pozostałą infrastrukturą miejscach, a w Lublewie TRACH! - zrobimy węzeł w środku wsi, podzielimy ją na pół, narazimy mieszkańców na ogromny hałas i spaliny, bo UWAGA! - zarówno 2 pasy wjazdowe, jak i 2 pasy wyjazdowe odchodzą z tego samego ronda (co daje 4 pasy w jednym miejscu!!!)
Czy na prawdę nikt nie zdaje sobie sprawy z tego, co będzie się tam działo z połączeniu z niezmiernie ruchliwą drogą wojewódzką 221?!
dramat!!!- 5 11
-
2022-11-25 16:04
(1)
Lublewo będzie wyburzone,a mieszkańców przesiedla do Kolbud,albo gdzieś pod Pruszcz.
- 5 1
-
2022-11-25 16:15
Do Mariupola
- 4 0
-
2022-11-25 15:53
Kolejne przyspieszenie obrotów błędnego koła niezrównoważonego rozwoju systemu transportowego Trójmiasta i okolic (2)
Budowa nowych rozwiązań drogowych zwiększa ruch na trasach dojazdowych. Wydanie kolejnych setek milionów złotych na rozwiązania drogowe generuje tzw. popyt indukowany na przejazdy samochodem i korki likwiduje - jeśli w ogóle - tylko przez krótki okres czasu. Zwiększa skłonność do osiedlania się na przedmieściach lub w gminach sąsiadujących z dużymi aglomeracjami, powodując ucieczkę podatników i degradację jakości życia coraz bardziej zastawionych samochodami obszarach centralnych. Trójmiasto jeszcze jakoś funkcjonuje dzięki linearnemu układowi zabudowy i funkcjonowaniu SKM, której tabor powinien zostać dawno wymieniony, nie mówiąc o potrzebie zwiększenia częstotliwości połączeń i jakości dostępu do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów. To można by osiągnąć za ułamek kosztów tej inwestycji drogowej.
- 10 16
-
2022-11-25 17:30
(1)
Weź swój rower i organizuj zrównoważony transport do i z portu.
- 7 3
-
2022-11-26 09:14
nie muszę: wystarczająco dbają o to inni budując połączenia kolejowe z portem
- 0 3
-
2022-11-25 16:00
no prosze PIS buduje oddaje i Polska sie rozwoja (3)
a POprzednio....piniedzy nie bylo ,nima i nie bedzie..
- 22 37
-
2022-11-25 17:01
Tak pisuarczyku, tak
A teraz idź juz spać a przed snem posłuchaj jeszcze TVP info, Rydzyka i Twojego guru - kaczora.
- 15 0
-
2022-11-25 17:31
Sprawdź najpierw od kiedy są plany tej inwestycji.
- 6 1
-
2022-11-25 18:29
A wungiel jest "
- 5 0
-
2022-11-25 16:00
Dzieki obecnemy rzadowi RP!
- 14 24
-
2022-11-25 16:08
Mieszkańcy (7)
Pisze się z hukiem o rozpoczęciu inwestycji, a jednym słowem nie wspomni się o ludziach, którzy w swoich nowych domach zamieszkiwali na tym terenie i zostali wywłaszczeni. Jako jedna z nich jestem bardzo rozżalona, nikomu nie życzę takiego doświadczenia.
- 38 49
-
2022-11-25 16:16
Trasy (2)
I przebieg są znane od 15 lat ... Chciałaś taniej to masz...
- 19 13
-
2022-11-25 16:39
(1)
Było kilka wariantów przebiegu tej trasy i dopiero niedawno zdecydowano, który będzie realizowany. Dlatego nie przeszkadzało to gminom wydawać pozwolenia na budowę.
- 21 4
-
2022-11-25 18:18
Odp
Gmina nie wydaje Pozwolenia na budowę.
- 3 1
-
2022-11-25 16:17
Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą...
- 9 5
-
2022-11-25 22:39
(2)
Na pewno nie jest Pani stratna na tym wywłaszczeniu. Zapłacą pieniądze i jeszcze może Pani wszytsko zabrać.
- 1 6
-
2022-11-26 03:39
tak, na pewno rzeczoznawca chciał być sprawiedliwy (1)
i miał głęboko w powazaniu dużego inwestora zleceniodawcę gddkia pochylając się na maluczkimi... widać że Ciebie to nie dotyczylo...
- 7 0
-
2022-11-27 10:15
A o ustawowej zasadzie korzyści słyszał? Jakoś przy Kaszubskiej cicho o poszkodowanych byłych mieszkańcach, bo wszyscy zadowoleni.
- 0 0
-
2022-11-25 16:15
Brawo PIS - inwestycje drogowe idą pełną parą, to widać w całej Polsce to nie PO które przy takich budowach wsadzały na pal (1)
Pamietamy jak za rządów Tuska budowali Chinole autostrady w Polsce , zatrudnili Polaków na podwykonawców zwinęli kase i sie ulotnili a 1104 firm drogowych ogłosiło upadłość bo Chinczycy im nie zapłacili , rząd umył ręce .Tusk wyrażnie odciął się od problemu tłumacząc że to prywatna sprawa tych podwykonawców z Chinolami ----Pamietamy herrr Tusk
- 24 30
-
2022-11-25 16:46
Piłeś - nie jedź
Nie piłeś - wypij.
- 5 1
-
2022-11-25 16:18
Oby szybko 2 etap
Cały tranzyt z A1 w stronę Słupska zniknie z obwodnicy
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.