• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: GDDKiA rekomenduje trzy warianty przebiegu trasy

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h. Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h.

GDDKiA zarekomendowała trzy warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Pod dużym znakiem zapytania stoi za to budowa Obwodnicy Żukowa.



Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.
W połowie kwietnia Departament Przygotowania Inwestycji w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie wskazał optymalne warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.

Co oznacza to dla mieszkańców m.in. gminy Żukowo i Kolbudy? - Nie będą analizowane już żadne dotychczasowe warianty. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe [ma być ono gotowe latem tego roku- przyp. red.] będzie opierało się wyłącznie na wskazanych przez nas wariantach - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Według drogowców Obwodnica Metropolitalna mogłaby powstać od Trasy Kaszubskiej w Chwaszczynie, przez Węzeł Miszewo, po wschodniej stronie Żukowa z ominięciem od południa miejscowości Lublewo. Na mapie został on oznaczony kolorem czerwonym. Trasa wg takiego planu łączyłaby się z budowaną aktualnie Południową Obwodnicą Gdańska.

Czy rekomendowane warianty przez GDDKiA usprawnią ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

GDDKiA popiera również wariant piąty (bordowy), czyli przebiegający pomiędzy Chwaszczynem, a Południową Obwodnicą Gdańska po zachodniej stronie Żukowa i ominięciem Lublewa od północy. Uznanie zyskał też wariant jasno-zielony (IIb). Jednak przebiega on niemal taką samą trasą, jak droga wg wariantu piątego.

Jakich wariantów drogowcy nie poparli? Budowy drogi ekspresowej przez Rębiechowo. Zatem Obwodnica Metropolitalna nie będzie przecinała linii Kolej Metropolitalnej w Barniewicach. Poza tym szans nie ma też budowa drogi, która wiodła niemal równolegle do najkorzystniejszego wariantu (czerwonego).

Pod znakiem zapytania stoi budowa pełnej Obwodnicy Żukowa. Departament Przygotowania Inwestycji zaleca rozważenie możliwości rezygnacji z węzła na połączeniu drogi relacji Gdynia-Koscierzyna z drogą wojewódzką pomiędzy Kartuzami a Żukowem w wariancie V (bordowym). Brak węzła dla kierowców oznacza, że jadąc z Kartuz do Żukowa, nie będą mogli wjechać na Obwodnicę Metropolitalną i tym samym ominąć wiecznie zakorkowane rondo w Żukowie.

W czym tkwi problem? Zaprojektowanie węzła "Glincz" pomiędzy drogami z Żukowa do Kartuz i Kościerzyny wiąże się z większymi kosztami ze względu na budowę prawie kilometrowej estakady pomiędzy wspomnianymi drogami. Dlatego drogowcy zalecają - na dalszym etapie prac projektowych - przedstawić wariant bez połączenia z drogą wojewódzką.

Mieszkańcy gminy Żukowo i Kolbudy będą mogli jeszcze raz skonsultować z drogowcami i projektantami przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. - W okolicach czerwca i lipca tego roku planujemy spotkania. Będą one dotyczyć Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - mówi Michalski.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta - będzie można na niej jechać z prędkością 120 km/h. Termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu tej inwestycji.

Miejsca

Opinie (230) 4 zablokowane

  • Wreszcie się coś ruszyło. Oby tylko odszkodowania były sprawiedliwe ...

    • 0 4

  • A mi się wydaje, że strasznie nakirzyli. I skomplikowali sprawę. Czemu obwodnica jest przesunięta tak daleko na południe od Żukowa? Po co taki wielki, wypasiony węzeł przy Przyjaźni? Nie lepiej, gdyby duży węzeł był z DK7? I czemu łącznica do Glincza tez jest tak dziwnie wygięta? Tzn. wiem, że to nie rysowanie palcem po mapie, ale wygląda ten wariant dość grotesowo i przerażająco - przecież w tamtej okolicy nie ma aż tak gęstej zabudowy, która uniemożliwiała by prostszy układ.

    • 4 0

  • .. znów kładka do nieba, metropolia z g...... mieszkańców (1)

    wszedzie syf, śmiecie, brud gorszy niz w Afryce, a on pieprzy o metropolii.
    Umyj sie człowieku, wez miotłe i zamiec izbe choc raz w roku na Wielkanoc

    • 6 1

    • coś w tym jest:] takiego syfu i brudu na ulicach i trawnikach nie ma w cywilizowanych krajach

      • 2 0

  • Najwieksza wada tej nowej obwodnicy jest (3)

    wezel w Chwaszczynie. Gdyby miala to byc obwodnica metropoli to ten wezel musialby byc na wysokosci Wejherowa.

    W obecnym ksztalcie nowa droga pelnic bedzie role rownoleglej do S6 i nie wniesie wiele nowego. Ciekawe jak projektanci za 20 lat beda tlmaczyc swoja pomylke ?
    Pewnie tym , ze jak stawiali kreske konczaca droge od polnocy to byli nachlani.

    • 7 3

    • Wezeł w Chwaszczynie

      na spotkaniu informacyjnym ta sprawa była omawiana-po prostu na wlocie do Chwaszczyna jest duże natężenie ruchu które musi być rozładowane drogą o podwójnych parametrach niż istniejąca 20 na trasie Chwaszczyno-Miszewo. Nawet gdyby węzeł był w Szemudzie to i tak połączenie Chwaszczyno-Miszewo po proponowanej trasie musiałoby być zrealizowane bo raczej poszerzanie istniejącej 20 łączące się z wyburzeniami w centrum miejscowości nie wchodziło w grę.
      A na budowę 2 odcinków czyli Miszewo-np. Szemud i jednocześnie Miszewo-Chwaszczyno nie ma zgody ze względów kosztowych

      • 1 0

    • to nie jst pomylka to robienie z ludzi wala

      ta droga ma g*wno wspolnego z obwodnica to tranzytowka berlin petersburg a kaszubom mydli sie oczy ze ma ona cos ulatwic lokalnie.

      • 1 3

    • Droga

      O tej drodze należy mysleć jako o przedłużeniu Obwodnicy Południowej w stronę Trasy Kaszubskiej, jednocześnie pamiętając, że będzie alternatywą w przypadku problemów na wewnętrznej obwodnicy. Rozpatrywana bez S6 do Lęborka faktycznie jest bez sensu. Nawiasem mówiąc lepszm rozwiązaniem było by omijać Żukowo od wschodu (Węzeł Lniska) a Chwaszczyno od zachodu (do Węzła Bojano)

      • 0 3

  • Gratuluję pomysłu :-///

    "Brak węzła dla kierowców oznacza, że jadąc z Kartuz do Żukowa, nie będą mogli wjechać na Obwodnicę Metropolitalną i tym samym ominąć wiecznie zakorkowane rondo w Żukowie.". Rewelka pomysła :-/// I cały misterny plan poszedł w piz.. :-/// Jak zwykle zresztą :-///

    • 7 0

  • Droga bezsensu

    dublująca istniejącą obwodnicę. Po co obwodnica obwodnicy i to zaczynająca się w Straszynie bodajże, a kończąca w Chwaszczynie? Jaki to ma sens?

    • 7 2

  • idiotyczne jest założenie GDDiK

    że trasa lęborska jest wymienna z OPAT. oni w ogóle nie biorą pod uwagę ile ludzi mieszka w powiatach wejherowskim i puckim (kilkaset tysięcy) i ilu turystów próbuje dostać się na wybrzeże (hel, jastrzębia góra, władek). trasa lęborska nie jest tu absolutnie żadnym remedium, bo dalej za wejherowem ruch nie jest duży

    • 3 0

  • CO TO ZA CYRK???!!! SKANDAL!!! (1)

    NA CO TO KOMU???? KTO NIBY BĘDZIE JEŹDZIŁ Z GDAŃSKA DO GDYNI PRZEZ ŻUKOWO??? TIRY DO PORTU MOŻE??? O CO CHODZI W TYM PRZEKRĘCIE???
    DLACZEGO NIE POSZERZĄ OBWODNICY??? Dlaczego nikt nie dyskutuje nonsensu tej inwestycji? ile kasy pójdzie w błoto? ile długu zaciągnie na to Donek? i tak nie odkorkuje to Obwodnicy. Potrzebny jest po prostu trzeci pas barany!!!

    • 10 2

    • To droga pana dyrektora ktory bedzie mial blizej do pracy..mieszkancy trojmiasta dalej beda stali w korkach.

      • 1 2

  • Jeśli już ten absurd ma powstać to dlaczego (2)

    nie będzie dochodzić do Chwarzna/Wiczlina żeby omijać Dąbrowę???

    • 2 0

    • Dlatego, że do Dąbrowy już jest gotowa dwupasmówka przebiegająca stosunkowo z dala od zamieszkanych terenów (odcinek DK20 - Chwaszczyńska przy Polifarbie) i wymaga on tylko modernizacji. Do Węzła Chwarzno nie da się doprowadzić tak łatwo dwupasmowej ekspresówki (ze wzgledu na zabudowę), oraz nie da się go zmodernizować tak tanio, żeby miał odpowiednią przepustowość. Kapujesz? Naprawdę, wybrano najlepszy wariant, jeżeli chodzi o wpięcie w obwodnicę Trójmiasta.

      • 1 0

    • Chwarzno

      Gdynia bedzie budowac ul. Nowaka-Jeziorańskiego która bedzie przebiegac za giełdą towarową , tyłem Dąbrowy i dojdzie do Chwarzna. Bedzie to inwestycja miejska a nie GDDKiA . Ma ona spowodować że mieszkańcy np. Chwarzna jadąc z Kaszub nie bedą musieli dojeżdżać do obodnicy . Budow może ruszyć nawet w tym roku

      • 0 0

  • Czas najwyższy

    Obwodnica Metropolitarna jest potrzebna i bardziej sie przyda niż dokładanie 3, czy 4 pasa na obecnej Obwodnicy Trójmiasta.
    Siatka dróg jest tu b.słaba co widać po jakimkolwiek remoncie czy wypadku na OT - od razu kilimetrowe korki bo brak jakiejkolwiek alternatywy.
    Poza tym to już miejska trasa i jeszcze troche a dookoła będzie "obrośnięta" osiedlami.

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane