• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: GDDKiA rekomenduje trzy warianty przebiegu trasy

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h. Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h.

GDDKiA zarekomendowała trzy warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Pod dużym znakiem zapytania stoi za to budowa Obwodnicy Żukowa.



Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.
W połowie kwietnia Departament Przygotowania Inwestycji w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie wskazał optymalne warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.

Co oznacza to dla mieszkańców m.in. gminy Żukowo i Kolbudy? - Nie będą analizowane już żadne dotychczasowe warianty. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe [ma być ono gotowe latem tego roku- przyp. red.] będzie opierało się wyłącznie na wskazanych przez nas wariantach - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Według drogowców Obwodnica Metropolitalna mogłaby powstać od Trasy Kaszubskiej w Chwaszczynie, przez Węzeł Miszewo, po wschodniej stronie Żukowa z ominięciem od południa miejscowości Lublewo. Na mapie został on oznaczony kolorem czerwonym. Trasa wg takiego planu łączyłaby się z budowaną aktualnie Południową Obwodnicą Gdańska.

Czy rekomendowane warianty przez GDDKiA usprawnią ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

GDDKiA popiera również wariant piąty (bordowy), czyli przebiegający pomiędzy Chwaszczynem, a Południową Obwodnicą Gdańska po zachodniej stronie Żukowa i ominięciem Lublewa od północy. Uznanie zyskał też wariant jasno-zielony (IIb). Jednak przebiega on niemal taką samą trasą, jak droga wg wariantu piątego.

Jakich wariantów drogowcy nie poparli? Budowy drogi ekspresowej przez Rębiechowo. Zatem Obwodnica Metropolitalna nie będzie przecinała linii Kolej Metropolitalnej w Barniewicach. Poza tym szans nie ma też budowa drogi, która wiodła niemal równolegle do najkorzystniejszego wariantu (czerwonego).

Pod znakiem zapytania stoi budowa pełnej Obwodnicy Żukowa. Departament Przygotowania Inwestycji zaleca rozważenie możliwości rezygnacji z węzła na połączeniu drogi relacji Gdynia-Koscierzyna z drogą wojewódzką pomiędzy Kartuzami a Żukowem w wariancie V (bordowym). Brak węzła dla kierowców oznacza, że jadąc z Kartuz do Żukowa, nie będą mogli wjechać na Obwodnicę Metropolitalną i tym samym ominąć wiecznie zakorkowane rondo w Żukowie.

W czym tkwi problem? Zaprojektowanie węzła "Glincz" pomiędzy drogami z Żukowa do Kartuz i Kościerzyny wiąże się z większymi kosztami ze względu na budowę prawie kilometrowej estakady pomiędzy wspomnianymi drogami. Dlatego drogowcy zalecają - na dalszym etapie prac projektowych - przedstawić wariant bez połączenia z drogą wojewódzką.

Mieszkańcy gminy Żukowo i Kolbudy będą mogli jeszcze raz skonsultować z drogowcami i projektantami przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. - W okolicach czerwca i lipca tego roku planujemy spotkania. Będą one dotyczyć Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - mówi Michalski.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta - będzie można na niej jechać z prędkością 120 km/h. Termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu tej inwestycji.

Miejsca

Opinie (230) 4 zablokowane

  • Brak węzłów to absurd!!! (2)

    Ta droga bez węzłów łączących z drogami na Kartuzy (20) i Kościerzynę (211) to kompletne nieporozumienie. Po co i komu ta droga miałaby służyć? Jeśli ktoś będzie chciał pojechać do Słupska przyszłą drogą Kaszubską to raczej krócej będzie pojechać obecną obwodnicą, a pojazdy jadące z Kartuz czy Kościerzyny nie mogąc na nią wjechać nie ominą Żukowa które będzie cały czas zakorkowane. Więc po co ta droga?. Wybudować komuś drogę za oknem a później nawet nie pozwolić mu na nią wjechać, coś tu jest nie przemyślane. Jeśli nie ma kasy na kompletne i użyteczne dla wszystkich rozwiązanie to lepiej w ogóle nie budować drogi nie niszczyć lasów i nie burzyć domów i nie wkurzać ludzi.
    Pozdrawiam

    • 12 0

    • Droga dla niemców jeżdzących do Rosji

      • 2 0

    • mieszkańcy protestowali przeciw węzłom ze względu na hałas i obniżenie wartości działek

      woleli kartofliska oglądać z okien chyba

      • 0 2

  • skąd ten opis wariantów ?

    gdzie rzetelność dziennikarska autora artykułu?
    Opisywane warianty przebiegu OMT nie pokrywają sie z treścią rekomendacji opublikowanej orzez GDDKiA.
    Ktoś znowu nie odrobił lekcji i sieje dezinformację ?

    • 0 2

  • budowa w wersji polskich urzędników!!!!!!!!!!!!!

    gadać , gadać gadać, a do każdego gadania przedstawić kolorowe mapki i prezentację multimedialna najlepiej zamówioną u szwagra dyrektora departamentu drogowego... i tak miną kolejne lata aż powstanie nowa spółka miejsko państwowa gdzie wszystkich urzędasów nierobów będzie można przerzucić... a po planach budowy zostaną mapki, wydruki, pisma i dyrektor z sekretarką oraz do emerytalną cieplutką pensyjką bo napewna raz na rok będzei trzeba wysłać do wawy kolejne pismo i sprawozdanie z nic nie róbstwa...

    • 1 1

  • Czy ktos mi moze powiedziec dlaczego (2)

    zjazd oznaczony "Lublewo wariant III" jest zrobiony kompletnie w lesie zamiast na skrzyzowaniu z droga 221?
    Spolecznie wiecej zyskow by bylo jakby zajeli sie reaktywacja linii kolejowej...

    • 6 1

    • Odpowiadam (1)

      Dlatego, że przy węźle na wysokości 221 trzeba byłoby wyburzyć więcej domów znajdujących się przy drodze, a te niewyburzone miałyby za oknami hałas. Czy zjechanie autem 200m do węzła stanowi dla Ciebie wielki problem?

      • 2 0

      • Dziekuje za wyjasnienia

        Nie wiem jednak czy mnie one przekonaly bo:
        1) Na mapie skali nie ma wiec nie wiem czy to tylko 200m czy 500...
        2) Pod dojazd to juz nie trzeba nic wyburzyc? Tez trzeba go jakos polaczyc z 221.
        3) Juz sama metropolitalna bedzie ludziom halasowac, zjazd wiele nie zmieni (pomijam fakt ze chyba GDDKiA az tak sie nie martwi o ludzi - raczej robia swoje i juz)

        • 1 0

  • dosc juz wydawania

    kredytowanych dotacji urzednicy niech placa z wlasnej kieszeni a nie kredytuja i zadluzaja miasto wstyd

    • 1 0

  • smiech ogarnia najpierw obwodnice zukowa kasubom naobiecywali

    wzamian za brak protestow, cuda na kiju a teraz pocalujcie sie w pupe i wypchajcie sie sianem :) zwyczajnie was wydymali Zukowianie i co wy na to, nadal jestescie ZA :Dbedzie zukowo w korkach i jeszcze OM alias Via Hanseatica

    • 4 1

  • wariant V.

    • 0 3

  • durnota!

    Wezeł najbadziej północny powinien być koło Wejherowa, a nie obok Gdyni. To będzie kolejna obwodnica Trójmiasta, zamiast obwodnicy całej Metropolii. Jak jeszcze długo będziemy zyć w tak głupim kraju, gdzie tak ławo marnuje się pieniądze?

    • 2 2

  • Tak trzymać

    Dość dobre warianty - odciąży ruch na obecnej DK 20 i korki na rondzie w Chwaszczynie.

    • 1 1

  • wielkie halo o nic

    jw

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane