• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna będzie otwierana po kawałku

Michał Brancewicz
6 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (131)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Zadanie 1 OMT: budowa obwodnicy na odcinku Miszewo - Otomino

Różnice w zaawansowaniu prac na budowie dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej są na tyle duże, że trasa będzie oddawana do użytku fragmentami. Wiosną 2025 roku ma to być odcinek od węzła ChwaszczynoMapka do węzła MiszewoMapka. Drogowcy podejmują starania, by w tym samym czasie otworzyć również węzeł ŻukowoMapka.



Który odcinek Obwodnicy Metropolitalnej jest według ciebie ważniejszy i powinien być otwarty szybciej?

Sygnały świadczące o tym, że wykonawcy mogą nie wyrobić się na czas z budową Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, pojawiły się już kilka miesięcy temu.

Szczególnie dotyczy to drugiego zadania - odcinka Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) o długości ok. 16 km wraz z obwodnicą Żukowa.

Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia zawnioskowało o wydłużenie terminu zakończenia prac o 7 miesięcy.


Wykonawcy obwodnicy metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy Wykonawcy obwodnicy metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy

Teraz jest już niemal pewne, że pierwszy odcinek Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła) o długości ok. 16,3 km powstanie wcześniej niż drugi, tzn. w planowanym terminie do kwietnia 2025 roku.

OMT dostępna w 1/3 lub w połowie



Czy zostanie on udostępniony kierowcom przed ukończeniem drugiego odcinka?

- Otwarcie OMT będzie do Węzła Miszewo - zapowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ten odcinek stanowi zaledwie 1/3 długości całej obwodnicy.

Tak obecnie wygląda okolica, gdzie powstanie węzeł Żukowo. Tak obecnie wygląda okolica, gdzie powstanie węzeł Żukowo.
Drogowcy dodają jednak, że prowadzone są rozmowy z wykonawcą drugiego zadania na temat otwarcia Węzła Żukowo. Problem w tym, że - jak już wspomnieliśmy - ma on większe opóźnienie. Nie oznacza to jednak, że nie może wyrobić się z budową samego węzła na czas.

Wówczas około połowa trasy mogłaby zostać udostępniona kierowcom wiosną 2025 roku.


Zaawansowanie prac: 55 i 15 proc.



Wykonawcą pierwszego zadania o wartości 715,2 mln zł jest Budimex. Tutaj zaawansowanie prac wynosi 55 proc.

Wykonawcą drugiego zadania o wartości 826,5 mln zł jest konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. Tutaj zaawansowanie prac wynosi 15 proc.

Opinie (131) 3 zablokowane

  • Może OMT będzie szybciej niż ul. Budowlanych :)

    • 21 1

  • Za PO i S6 i OMT były "budowane" tylko na papierze (3)

    Kasy nie było, trzeba było nawet zabrać 153 mld zł z kont emerytalnych

    • 7 25

    • Inwestycje trzeba przygotować, zaprojektować przebieg drogi.

      To było robione za PO. Przyszedł PiS i to zniszczył. Wydaliśmy kasę na rów Kaczyńskiego do obsługi kajaków, zamiast na potrzebne inwestycje.

      • 10 1

    • Sprawdz swoje konto ZUS dzbanie.

      • 4 0

    • Po co bzdury opowiadasz, teraz pis otwiera odcinki po 20 km i robi zamieszanie, że są inwestycje, żenada

      • 0 0

  • Nie ma czegoś takiego jak obwodnica metropolitarna

    Jest Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej

    • 2 13

  • w ankiecie brak opcji

    oba odcinki są dla mnie równie nieistotne

    • 8 7

  • 1 odcinek? 55% zaawansowania prac? Budimex i wszystko jasne. (1)

    Ci jak się za coś wezmą, to robią swoją robotę. To samo było z Tr. Kaszubską. Budimex miał gotowy swój odcinek a czekaliśmy wszyscy na tych ... z PolAquy

    • 41 3

    • Mirbud

      Mirbud, poprawia i inne januszexy, czas żeby upadły. Wiadomo ze co budują jest opóźnione i przekracza budżet. Dlaczego nikt tego nie weryfikuje na etapie składania ofert? Może ktoś zarobił na tym ze mirbud dostał kontrakt?

      Kto planował prace na tym odcinku? Zamiast jak najszybciej zakończyć prace na obwodnicy trojmiasta to oni sypia piach w lesie. Orangutany a nie inżynierowie.

      • 3 1

  • Przez tę budowę obwodnica na wysokości Straszyna stoi codziennie (7)

    A Wy się przejmujecie tym, żeby Żukowo miało swój zjazd zamiast zadbać o oddanie etapu drogi przy samej obwodnicy trójmiejskiej i południowej jak najszybciej?! Co za żenada. Dalej przez nieudolność będą cierpieć mieszkańcy południa Gdańska i okolicznych lokalnych dróg

    • 74 35

    • Nie pisz bzdur (5)

      To opoznienie jest przez ludzką złośliwość i blokowanie inwestycji, a nie przez nieudolność.
      Pomijam fakt , że Budimex ma fory w urzędach i jego wnioski są rozpatrywane szybciej niż inntch wykonawców

      • 5 14

      • Nie czepiaj się (4)

        Skoro ustalane są terminy i podawane do publicznej wiadomości, to powinni ich dotrzymywać. A jeżeli tłumaczą, że nie zdążą, to powinni jasno podać, co jest tego powodem. Jeżeli źle określono czas wykonania, to jest nieudolność

        • 10 2

        • (2)

          Czyli nieudolność urzędów nie potrafiących wydać pozwolenia na czas oraz nieudolność rządzących (zmiany za pisu) przy przerzucaniu odpowiedzialności za urzędników na budowlańców?

          • 2 11

          • Nieudolność ogólnie

            Nie wciągaj mnie w polityczną wojenkę.

            • 9 0

          • U wojewody nie ma kto wydawać decyzji. Inwestycji jest w pip, a wszystkie eski są wydawane przez niewiele osób, jak nie przez jedną. Obywatele słabo płacą i chętnych do trudnej pracy brak.

            • 2 1

        • Mirbud i Kobylarnia mają teraz urwanie głowy na S6 w kolicy Koszalina. Dpiero jak skończą tamten odcinek wezmą się za OMT. Nie jest możliwe, żeby jedna firma miał 55% wykonanego planu a druga 15%. to jest 40% różnicy. A tłumaczenie się Coronką już dawno jest nierealne. Poprostu nie mają ludzi do pracy. Widać to codziennie na węźle S7/S6 po 16 nikt tam nie pracuje. A do 16 też nie wiele się dzieje.

          • 4 0

    • zdejmij klapki!,nie jestes pepkiem parti.

      • 2 2

  • Che Guevara

    Muszą się kierowcy przyzwyczajać
    Proszę otwierać po 5 km co 3 mc generalnie
    Po 5 - 6 latach otworzyć całość
    Wprowadzić opłaty za przejazd obowiązkowo oraz ograniczenie prędkości do 50 km na godzinę będzie bezpiecznie

    • 1 8

  • Odstrzelić (2)

    Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia natychmiast wyrzućić z placu budowy. Zaczeło się wyciąganie naszych pieniędzy.. wyrzucić i ukarać. !

    • 10 2

    • Trzeba uczciwie przyznać że czekali na ZRiD dłużej niż powinni

      A że czasem kombinują z terminami - ok, masz rację.
      Ale tutaj dochodzi wydłużony czas oczekiwania na urzędników.

      • 2 1

    • Podmiana wykonawcy to dodatkowe 2 lata. Zastanów się zanim coś napiszesz.

      • 5 0

  • (3)

    Wszystkie siły powinny być skierowane na Żukowo, żeby jak najszybciej tą wiochę odkorkować.

    • 6 10

    • Po co nam rendż rowery i pato-motocykle w centrum Gdańska? (1)

      Żukowo to wioska cudaków

      • 4 2

      • Żeby pracowali nam na trójmiejskie PKB

        • 2 0

    • Ominąć

      a nie odkorkować.

      • 2 0

  • To słaba wiadomość (9)

    Bo to oznacza, że cel budowy nie zostanie osiągnięty do 2026 i w sezonie letnim 2025 na korkownicy nic się nie zmieni. Liczę, że nawet jeśli tylko 10-20% ruchu z korkownicy, która pęka w szwach, przeniesie się na nową drogę, to latem może decydować czy korkownica będzie stała czy da się nią jakoś jechać.
    A z samej nowej obwodnicy, jako mieszkaniec Gdańska skorzystam ale tylko w drodze na grzybobranie.

    • 52 26

    • Praktycznie nic się nie przeniesie (1)

      A jeszcze dojdzie dodatkowy ruch rozprowadzający najeźdźców, którzy pomyślą sobie "o, jest piękna droga - wyprowadzam się na pierdziszewo)

      • 16 15

      • Codzienne korki latem na węźle z Trasą Kaszubską,

        które się skończyły świadczą o czymś innym. Widać było jak duży ruch turystów jest od strony otwartego morza. Zresztą android auto zdecyduje.

        • 8 5

    • Spoko spoko, jeszcze kilka dni i po 15tym paliwo będzie po 10 i więcej zł to i korki zmaleją.... (4)

      • 13 2

      • Oby. Jedno i drugie.

        • 4 3

      • (2)

        milcz ruski trollu

        • 3 3

        • Dlaczego tak nieładnie PISesz?

          Przecież taki jest plan obecnej władzy.

          • 4 1

        • Ruski troll to rządzi Orlenem

          • 2 0

    • (1)

      nie ma odwrotu od 3 pasmowej OT!

      • 6 6

      • No ale jak ją chcesz zbudowac bez alternatywnej drogi? Nawet z tą drogą to będzie armagedon. Nie pamiętasz węzła Karwiny? ... a to był tylko jeden węzeł...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane