- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (260 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (164 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (105 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Obwodnica Metropolitalna będzie otwierana po kawałku
Zadanie 1 OMT: budowa obwodnicy na odcinku Miszewo - Otomino
Różnice w zaawansowaniu prac na budowie dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej są na tyle duże, że trasa będzie oddawana do użytku fragmentami. Wiosną 2025 roku ma to być odcinek od węzła Chwaszczyno do węzła Miszewo
. Drogowcy podejmują starania, by w tym samym czasie otworzyć również węzeł Żukowo
.
Szczególnie dotyczy to drugiego zadania - odcinka Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) o długości ok. 16 km wraz z obwodnicą Żukowa.
Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia zawnioskowało o wydłużenie terminu zakończenia prac o 7 miesięcy.
![Wykonawcy obwodnicy metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3493/150x100/3493166__c_724_0_5594_3915__kr.webp)
Teraz jest już niemal pewne, że pierwszy odcinek Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła) o długości ok. 16,3 km powstanie wcześniej niż drugi, tzn. w planowanym terminie do kwietnia 2025 roku.
OMT dostępna w 1/3 lub w połowie
Czy zostanie on udostępniony kierowcom przed ukończeniem drugiego odcinka?
- Otwarcie OMT będzie do Węzła Miszewo - zapowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ten odcinek stanowi zaledwie 1/3 długości całej obwodnicy.
Drogowcy dodają jednak, że prowadzone są rozmowy z wykonawcą drugiego zadania na temat otwarcia Węzła Żukowo. Problem w tym, że - jak już wspomnieliśmy - ma on większe opóźnienie. Nie oznacza to jednak, że nie może wyrobić się z budową samego węzła na czas.
Wówczas około połowa trasy mogłaby zostać udostępniona kierowcom wiosną 2025 roku.
Zaawansowanie prac: 55 i 15 proc.
Wykonawcą pierwszego zadania o wartości 715,2 mln zł jest Budimex. Tutaj zaawansowanie prac wynosi 55 proc.
Wykonawcą drugiego zadania o wartości 826,5 mln zł jest konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. Tutaj zaawansowanie prac wynosi 15 proc.
Opinie (131) 3 zablokowane
-
2023-10-07 12:08
BX vel Mirbud
Gdyby to Budimex miał w komplecie zapewne roboty zakończyłyby się bez aneksowania terminowego.
- 1 0
-
2023-10-08 14:48
Mniej korków? (1)
Pojęcie indukowania popytu najwyraźniej nie jest znane władzom miasta i Polski. Zwiększenie dostępnosci i przepustowości nie rozwiąże problemu korków bo liczba osób chętnych do dojazdu samochodem tez wzroscie i to bardziej niz przepustowosc a straci na tym transport publiczny i ludzie którzy nie mają innej mozliwosci niz samochód.
- 2 11
-
2024-01-05 14:41
A może by tak indukować popyt na transport publiczny?
Ostatnio miałam wątpliwą przyjemność dojeżdżać do Gdańska porannym pociągiem. I stwierdziłam, że nigdy więcej - tłoczno, duszno, ludzie pościskani jak sardynki w puszce, tak, że ledwo dopchałam się do drzwi na moim przystanku.
Czy nie możnaby dać więcej wagonów? Więcej połączeń? Gdyby komfort jazdy nie był tak tragiczny, to może więcej osób przesiadłoby się z auta do pociągu.- 1 0
-
2023-10-10 16:21
Jedź za nimi.
Tam tacy doktorzy są potrzebni do obróbki powierzchni płaskich i lekko wypukłych.
- 0 0
-
2023-10-11 16:43
Brawo. Niech powstaje jak najszybciej. Rząd Prawicy przez osiem lat robił, a nie gadał.
- 7 18
-
2023-10-11 22:20
Otwierać co tylko się da etapami.
- 0 0
-
2023-10-14 16:35
Budimex to porządna firma, a Marbut i spółka pewnie chą wyciągnąć więcej forsy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.