• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: w 10 minut z Chwaszczyna na południe Gdańska

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r. Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r.

Choć budowa Trasy Kaszubskiej jeszcze się nie zaczęła, drogowcy z GDDKiA przygotowują kolejną inwestycję, która ma ułatwić życie mieszkańcom trójmiejskiej aglomeracji. Obwodnica Metropolitalna ma powstać w ciągu sześciu lat.



Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna. Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, zwanej też przez projektantów Obwodnicą Trójmiasta Bis, nie jest dokładnie wytyczony. Wiadomo, że nowa trasa ma połączyć niezrealizowaną dotąd Trasę Kaszubską z obwodnicą Trójmiasta na wysokości Borkowa. Istnieją dwa warianty przebiegu drogi: jeden na zachód, drugi na wschód od Żukowa.

Skąd pomysł na budowę takiej trasy? Rozwój terenów na zachód od Trójmiasta, nie tylko tuż przy istniejącej obwodnicy, ale także dalej od niej. - W gminach Żukowo, Szemud mieszka coraz więcej osób. Widzimy potrzebę realizacji nowej drogi, która odciąży obwodnicę Trójmiasta, a także drogi krajowe nr 20 [Kościerzyna - Gdynia] i nr 7 [Żukowo - Gdańsk], które już teraz są przeciążone - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica Metropolitalna będzie trasą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni oraz pasami awaryjnymi. Trasa będzie miała charakter drogi ekspresowej. Pojedziemy po niej nawet 110 km/h.

Czy Obwodnica Metropolitalna jest potrzebna?

Czy doczekamy się jej budowy, czy to tylko kolejna inwestycja z terminem realizacji w odległej przyszłości? Drogowcy nie chcą podać kosztów ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji. Nie zasypiają jednak gruszek w popiele: lada dzień ma zostać wyłoniony wykonawca studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które odpowie, którędy przeprowadzić nową trasę. Za to opracowanie GDDKiA zapłaci ok. 200 tys. zł.

- Nowa trasa zgodnie z harmonogramem ma być ukończona do 2016 r. Dopiero przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie nam, ile będziemy musieli zapłacić za budowę nowej drogi - wyjaśnia Piotr Michalski.

Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Trasy Kaszubskiej przeciągały się w nieskończoność. W przypadku nowej obwodnicy ma nie być takich kłopotów. - Mamy już doświadczenie w rozmowach z mieszkańcami, które zdobyliśmy przy okazji ustalania właśnie kształtu Trasy Kaszubskiej. Tym razem konsultacje w sprawie nowej inwestycji będą bardziej sprawne - zapowiada rzecznik prasowy GDDKiA.

Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej trasy nr 20 i nr 7 pozostaną drogami krajowymi. Mieszkańcy Chwaszczyna dojadą samochodem do południowych dzielnic Gdańska w ciągu 10 minut.

Miejsca

Opinie (311) 5 zablokowanych

  • może zajmijmy się planami trochę ważniejszymi?? (3)

    np tunelem pod Martwą Wisłą, może wtedy by się przydał most wantowy, który stoi praktycznie bezużyteczny

    • 6 5

    • może się zajmujemy?

      Dobrze wiedzieć co się dzieje w swoim mieście, a nie tylko czepiać się.

      • 1 0

    • a to "prezent" od Banku Światowego i Wadzy

      czy ktoś wie ile miesięcznie przeznacza się na odsetki od tego kredytu?

      • 0 0

    • droga do lasu i w kartofle

      • 0 0

  • Co to za kreski na tej "mapce"

    Redakcja przy piwie nabazgrała coś, a teraz toczy się o tym dyskusja.
    Szanujmy się, na razie nie ma co dyskutować o tej niby mapce.

    • 4 1

  • niebieski wariant wydaję się lepszy (2)

    więcej w nim "alternatywy" dla Obowodowej

    • 3 4

    • Niebieski gorszy (1)

      Wariant czerwony rozładowuje Żukowo. Jadący z Kaszub do Trójmiasta już przed Żukowem rozjadą się w różne strony. Podobnie jadący letnicy na łikendy pojadą czerwoną nitką, ominą Żukowo i zjadą na Kościerzynę lub Kartuzy. Niebieski nic nie zmienia w tym układzie. Chcąc się dostać lub wydostać z Kaszub trzeba będzie i tak jechać przez Żukowo i jego korkujące się ronda.

      • 3 0

      • możesz masz rację Madzia

        • 2 0

  • głupota po co obwodnica bis.

    lepiej zrobić obwodnice rumi i wejherlandu

    • 4 6

  • może najpierw zróbmy dojazdy do istniejącej obwodnicy??

    bo teraz każdy z nich wygląda tragicznie, a najlepsze są chyba Jabłoniowa i Świętokrzyska :) poprostu rzeźnia, tam przejechać to tylko Hummer'em

    • 13 1

  • Tylko plany i zamierzenia ...

    A gdzie realizacja ? Mamy już tyle różnego rodzaju planów i zamierzeń, że aż głowa boli ... Chciałbym sie doczekać wreszcie otwarcia całej Słowackiego, Trasy Sucharskiego, Trasy W-Z, Łostowickiej, Obwodnicy Południowej ... itd.

    • 10 1

  • ...i budowa lotniska przy rondzie w Żukowie , przy drugim rondzie budowa apartamentowców , wysokich szklanych wieżowców biurowych , centrów handlowych , hoteli , kasyn , restauracji - drugie Las Vegas czy NY i budowa stadionu w Żukowie na EURO 2024 i Żukowo Europejska Stolica Kultury 2028 i stocznia w Żukowie , budowa metra w Żukowie większego niż w Londynie , a w 2030 stolica Polski zostanie przeniesiona do Żukowa , a w końcu Gdańsk , Sopot , Gdynia , zostaną dzielnicami Żukowa a Pruszcz , Wejherowo to będą przedmieścia dynamicznie rozwijającego się miasta Żukowa - dlatego na mapce czerwoną linią zaznaczono obwodnicę Żukowa zgodnie z uchwałą rady miasta stołecznego Żukowa zatwierdzoną przez prezydenta miasta stołecznego Żukowo...

    • 19 2

  • obiecanki cacanki

    • 6 1

  • "Pojedziemy po niej nawet 110 km/h" (5)

    no to rzeczywiście wielki wyczyn, za 6 lat 110 km/h po dwupasmowej drodze...
    proponuje po 3 pasy w każdą stronę + pas awaryjny - trzeba myśleć przyszłościowo a nie na obecną chwilę!

    • 16 6

    • teren miejski m50 mkm/h

      • 0 1

    • (2)

      dwa pasy dla żukowa i chwaszczyna?? Na jakiego grzyba, przecież przebieg tej trasy nikomu innemu nie pomoże. Zresztą i tak będą dalej ciąć drogą na centrum. Co, może tranzyt tędy pojedzie? Z pewnością nie, wybiorą OT bo będzie krócej. Żaden ze mnie specjalista, ale czuję, że ta droga będzie świeciła pustkami a do centrum dalej nie będzie można się dopchać.

      • 4 2

      • To widać, słychać i czuć że żaden z ciebie specjalista (1)

        • 1 0

        • WIększy ruch jest na centrum aniżeli wzdłuż obwodnicy.tam są potrzebne po 2 pasy szczególnie blisko obwodnicy.
          Wystarczy porządna droga z szerokim poboczem by ruch na trasie Żukowo chwaszczyno miał płynność- by go żaden ciągnik nie blokował.

          • 0 0

    • Dokładnie! 110 km/h to ja robię na Armii Krajowej!

      • 0 0

  • No brawo!

    Podoba nam się :)

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane