• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: w 10 minut z Chwaszczyna na południe Gdańska

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r. Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r.

Choć budowa Trasy Kaszubskiej jeszcze się nie zaczęła, drogowcy z GDDKiA przygotowują kolejną inwestycję, która ma ułatwić życie mieszkańcom trójmiejskiej aglomeracji. Obwodnica Metropolitalna ma powstać w ciągu sześciu lat.



Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna. Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, zwanej też przez projektantów Obwodnicą Trójmiasta Bis, nie jest dokładnie wytyczony. Wiadomo, że nowa trasa ma połączyć niezrealizowaną dotąd Trasę Kaszubską z obwodnicą Trójmiasta na wysokości Borkowa. Istnieją dwa warianty przebiegu drogi: jeden na zachód, drugi na wschód od Żukowa.

Skąd pomysł na budowę takiej trasy? Rozwój terenów na zachód od Trójmiasta, nie tylko tuż przy istniejącej obwodnicy, ale także dalej od niej. - W gminach Żukowo, Szemud mieszka coraz więcej osób. Widzimy potrzebę realizacji nowej drogi, która odciąży obwodnicę Trójmiasta, a także drogi krajowe nr 20 [Kościerzyna - Gdynia] i nr 7 [Żukowo - Gdańsk], które już teraz są przeciążone - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica Metropolitalna będzie trasą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni oraz pasami awaryjnymi. Trasa będzie miała charakter drogi ekspresowej. Pojedziemy po niej nawet 110 km/h.

Czy Obwodnica Metropolitalna jest potrzebna?

Czy doczekamy się jej budowy, czy to tylko kolejna inwestycja z terminem realizacji w odległej przyszłości? Drogowcy nie chcą podać kosztów ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji. Nie zasypiają jednak gruszek w popiele: lada dzień ma zostać wyłoniony wykonawca studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które odpowie, którędy przeprowadzić nową trasę. Za to opracowanie GDDKiA zapłaci ok. 200 tys. zł.

- Nowa trasa zgodnie z harmonogramem ma być ukończona do 2016 r. Dopiero przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie nam, ile będziemy musieli zapłacić za budowę nowej drogi - wyjaśnia Piotr Michalski.

Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Trasy Kaszubskiej przeciągały się w nieskończoność. W przypadku nowej obwodnicy ma nie być takich kłopotów. - Mamy już doświadczenie w rozmowach z mieszkańcami, które zdobyliśmy przy okazji ustalania właśnie kształtu Trasy Kaszubskiej. Tym razem konsultacje w sprawie nowej inwestycji będą bardziej sprawne - zapowiada rzecznik prasowy GDDKiA.

Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej trasy nr 20 i nr 7 pozostaną drogami krajowymi. Mieszkańcy Chwaszczyna dojadą samochodem do południowych dzielnic Gdańska w ciągu 10 minut.

Miejsca

Opinie (311) 5 zablokowanych

  • Gdyby nie stadion dla kiboli ,to można byłoby wybudować (1)

    o wiele więcej dróg, także w mieście. A za pieniądze wydane na ECS wybudować w Gdańsku metro !

    • 9 3

    • masz rację co do bzdury wydawania kasy na ECS, ale z tym metrem to się wygłupiłeś. Inżynieryjnie i ekonomicznie niewykonalne!

      • 1 0

  • Codziennie jestesmy teraz karmieni nowymi inwestycjami ... planami ... modernizacjami (3)

    itd. w calym Trojmiescie .... przypadek ??? NIE ... wybory ida ... a ile po zrealizuja po ??? 20 .. 30% .... ile stawiacie ??

    • 10 2

    • zrealizują przejęcie przychodni, szpitali i reszty która jest jeszcze państwowa

      Sawicka górą !!

      • 1 0

    • Co tam ... zaraz oglosza lot na ksiezyc .... (1)

      • 0 0

      • Najpierw studium Kosmodromu - za jedyne 200 tys

        • 1 0

  • Czy ta cała PO ,nas ludzi ma za półgłowków ?

    Obiecajcie też wybudowanie 30 fabryk samochodów i kilkunastu telewizorów, pięciu wysp rekreacyjnych na Zatoce ,a emerytom 5 tysięcy emeryutury!!
    Co Wam szkodzi ?

    • 11 4

  • Dokończcie wreszcie trase W-Z i bwodnice południową! Żeby TIRy wreszcie nie jeździły przez Centrum Gdańska. (2)

    A ludzi nie otępiejcie takimi planami.

    • 16 3

    • Czy nowa droga połączy się z południową obwodnica Gdańska? (1)

      Tylko w takim przypadku widzę sens całej inwestycji. Z Wawy nad morze omijając Trójmiasto

      • 0 0

      • tak

        • 0 0

  • Świetnie, bo to i tak idzie z budżetu GDDKiA a nie kasy samorządów

    Trasa co prawda da niewiele, bo drogi dojazdowe do centrum jakie były, takie pozostaną, a wręcz może zaszkodzić, bo się wąskich gardłach na raz więcej aut będzie pojawiało, ale niech tam, może przynajmniej obwodnica w godzinach szczytu będzie bezpieczniejsza.

    Tylko jedno mnie martwi: cały czas ładuje się kasę w budowę dróg - to dobrze.
    Ale jednocześnie mamy w tym kraju kolej, która leży, kwiczy, zdycha i prosi o akt miłosierdzia! PKP łata co może, ale widać, że przegrywa na całej linii - kiedy ktoś w tym kraju zajmie się w końcu inwestowaniem w infrastrukturę kolejową i budowę kolei wysokich prędkości?

    • 7 3

  • NIE dla nowej obwodnicy przez srodek Tuchomia

    Dlaczego nie polaczycie Trasy Kaszubskiej bezposrednio z obwodnica poludniowa Gdanska?? Bedzie krocej i TANIEJ (glowny argument za wlaczeniem Trasy Kaszubskiej na wysokosci Karwin) PO CO 2 DROGI? Skoro mozna zbudowac jedna bezposrednia i znacznie krotsza

    • 8 4

  • wydaje mi sie ze wchodzi w gre tylko ta dluzsza opcja aby rozladowac ruch w Zukowie (1)

    • 7 3

    • poniewaz do zukowa wjezdzaja nie tylko od chwaszczyna i gdanska strony ale rowniez a moze nawet przede wszystkim od koscierzyny

      i kartuz inaczej zukowo dalej bedzie zapchane

      • 1 0

  • Przecież ta droga nie ma nic wspólnego z Gdańskiem i za żadne skarby nie może pójść na konto Adamowicza.

    • 2 6

  • jakiś fatum... (8)

    Wcześniejsze plany wytyczały jeden z wariantów drogi prosto przez środek mojego domu ze wschodu na zachód, ale jakoś rozeszło się po kościach. Teraz jest druga koncepcja, która wyznacza wariant trasy z południa na północ i także "przejeżdża" przez mój dom...
    Zostawcie te piękne Kaszuby w spokoju - nie po to wyprowadziłem się ze śmierdzącego Gdańska, żeby znowu wąchać spaliny i zamykać okna w domu, bo jest głośno (i nie pier... mi tu o jakich ekranach). Jak jeden i drugi taki mądry, to niech wybuduje trasę pod swoim oknem !!! VETO !!!
    Poza Gdańskiem 7-ka nie jest zakorkowana, więc po co rozładowywać ruch poza nim, skoro korki są w mieście ? Przeznaczcie lepiej tą kasę na modernizację (tylko z głową) węzłów komunikacyjnych i ulic w Gdańsku, a nie spychacie problem poza granice miasta.

    • 15 12

    • Chyba jesteśmy sąsiadami (7)

      Mam ten sam problem. Najpierw TK mi planowali przez posesję a teraz ten niebieski wariant. Pocieszam się tym, że z roku na rok mieszka nas tu coraz więcej, więc GDDKiA będzie musiała mocno skorygować swój budżet na tę inwestycję jak spróbuje nas stąd wykurzyć :)

      • 4 1

      • (6)

        tez z banina :)
        niebieski wariant jest idiotyczny, banino pepowo lniska, to rozbudowane juz tereny gdzie ziemia troche kosztuje mysle ze taniej i logiczniej wypada wariant czerwony.

        • 3 2

        • Tylko czerwony ma jakikolwiek sens (5)

          Niebieski przetnie te miejscowości na pół a czerwony idzie po terenach wciąż jeszcze mało lub w ogóle niezurbanizowanych i bez infrastruktury podziemnej. Czy ktokolwiek w ogóle uwzględnił koszty modyfikacji infrastruktury przy budowie tej drogi? Czy tylko sam wykup działek i odszkodowania za domy? Dlaczego starostwo wciąż wydaje kolejne pozwolenia na budowę domów w tych rejonach skoro ponoć ma być tam jakaś droga? Do 2016 to tam żadna pusta działka nie zostanie. Wystarczy zobaczyć jak te tereny wyglądały 6 lat temu (to akurat wtedy, gdy kupowałem działkę, w szczerym polu), żeby mieć wyobrażenie, jak to wszystko będzie wyglądać za kolejne 6 lat. Skąd w ogóle biorą dane o zabudowie? Dużo nowych domów nie ma jeszcze odbioru i dane w starostwie nie oddają stanu rzeczywistego. Podobnie rzecz ma się z zameldowanymi mieszkańcami. Wielu utrzymuje jeszcze meldunek z Trójmiasta (gdzie pozostawili wynajęte mieszkanie), żeby uniknąć wymiany dokumentów i związanych z tym kosztów i czasu.

          Jak dla mnie wariant niebieski to porwanie się z motyką na Słońce. Typowa kiełbasa wyborcza. Pan Michalski jednak niczego się nie nauczył po spotkaniach przy planowaniu TK.

          • 2 2

          • Proponuje wsiokom z Banina ZAKAZAC wjazdu do Gdańska (3)

            i całego Trójmiasta skoro blokują rozwój metropolii, niech siedza u siebie i kury pasą.

            • 1 7

            • ale dzban z Ciebie....

              W Baninie "wsioków" na lekarstwo, większość, to Ci, którym smród z bloków przeszkadzał...

              • 4 1

            • Czytać ze zrozumieniem !!!!

              Przecież w pierwszym poście autor wyraźnie wykazuje, że troszczy się o mieszkańców Gdańska. A większość mieszkańców tych wiosek, to szczęśliwi ludzie miłujący spokój, a nie codzienny stres i wyścig szczurów... i na penwno nie są wieśniakami jak się niektórym wydaje.

              • 2 0

            • nie karmić trola

              • 1 0

          • Trzymajmy się razem Weto!!!

            W 100 % popieram

            • 0 0

  • Co z OPAT ?

    Obłuda GDDKiA jest straszna w Redzie na dobe przejerzdza 70000 pojazdow i OPAT w/g GDDKiA nie jest potrzebny a dla Gdanska mającego Obwodnice chca budowac nastepna obwodnice obwodnicy.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane