- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: w 10 minut z Chwaszczyna na południe Gdańska
Choć budowa Trasy Kaszubskiej jeszcze się nie zaczęła, drogowcy z GDDKiA przygotowują kolejną inwestycję, która ma ułatwić życie mieszkańcom trójmiejskiej aglomeracji. Obwodnica Metropolitalna ma powstać w ciągu sześciu lat.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, zwanej też przez projektantów Obwodnicą Trójmiasta Bis, nie jest dokładnie wytyczony. Wiadomo, że nowa trasa ma połączyć niezrealizowaną dotąd Trasę Kaszubską z obwodnicą Trójmiasta na wysokości Borkowa. Istnieją dwa warianty przebiegu drogi: jeden na zachód, drugi na wschód od Żukowa.
Skąd pomysł na budowę takiej trasy? Rozwój terenów na zachód od Trójmiasta, nie tylko tuż przy istniejącej obwodnicy, ale także dalej od niej. - W gminach Żukowo, Szemud mieszka coraz więcej osób. Widzimy potrzebę realizacji nowej drogi, która odciąży obwodnicę Trójmiasta, a także drogi krajowe nr 20 [Kościerzyna - Gdynia] i nr 7 [Żukowo - Gdańsk], które już teraz są przeciążone - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Obwodnica Metropolitalna będzie trasą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni oraz pasami awaryjnymi. Trasa będzie miała charakter drogi ekspresowej. Pojedziemy po niej nawet 110 km/h.
- Nowa trasa zgodnie z harmonogramem ma być ukończona do 2016 r. Dopiero przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie nam, ile będziemy musieli zapłacić za budowę nowej drogi - wyjaśnia Piotr Michalski.
Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Trasy Kaszubskiej przeciągały się w nieskończoność. W przypadku nowej obwodnicy ma nie być takich kłopotów. - Mamy już doświadczenie w rozmowach z mieszkańcami, które zdobyliśmy przy okazji ustalania właśnie kształtu Trasy Kaszubskiej. Tym razem konsultacje w sprawie nowej inwestycji będą bardziej sprawne - zapowiada rzecznik prasowy GDDKiA.
Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej trasy nr 20 i nr 7 pozostaną drogami krajowymi. Mieszkańcy Chwaszczyna dojadą samochodem do południowych dzielnic Gdańska w ciągu 10 minut.
Miejsca
Opinie (311) 5 zablokowanych
-
2010-04-22 10:44
Jaaasne
Kolejna droga która już na pierwszy rzut oka wytyczona zostaje przez gęsto zabudowane tereny bez rezerwy pod budowę drogi.
- 8 2
-
2010-04-22 10:51
A4 przebiega przez środek Katowic do tego sieć innych dróg , nie gorszych i korków tam nie widać a w całej aglomeracji GOP mieszka co najmniej 3 razy tyle co w trójmieście do tego w pobliżu takie mniejsze miejscowości na granicy z GOP i stosunkowo blisko Kraków który ma tyle mieszkańców co trójmiasto razem wzięte z którego A4 jedzie się na zachód europy i korków nie widać , bierzmy przykład z Katowic i będzie dobrze , obwodnicę należało by poszerzyć a i w mieście też zwiększyć przepustowość dróg , jesteśmy w lepszej sytuacji od Katowic w tym względzie że nie grożą nam na środku drogi szkody górnicze i nie ponosilibyśmy kosztów związanych z ciągłymi naprawami , więc dlaczego nie zbudować takich dróg jak w Katowicach zwłaszcza że trójmiasto się rozrasta i okoliczne miejscowości również , pojazdów jest wciąż więcej i więcej , prędzej czy później i tak trzeba będzie to zrobić a lepiej teraz kiedy jeszcze jest to możliwe bo jest mniej samochodów , za 20 lat może się okazać klęską jazda tymi drogami , korki mogą nie mieć końca , a roboty budowlane za 20 lat przy zwiększonej ilości pojazdów mogą spowodować całkowity brak możliwości poruszania po trójmieście
- 7 1
-
2010-04-22 10:56
Czy nowa droga połączy się z południową obwodnica Gdańska?
Sens tej drogi i połączenie jej z południową obwodnica Gdańska dałby efekt zupełnego ominięcia Trójmiasta na trasie Wawa - Kaszuby (czy inne plaże nadmorskie)
- 9 1
-
2010-04-22 10:59
(2)
z ruskich w latach 60-tych wszyscy się śmiali , po 6 pasów ruchu w każdą stronę budowali drogę w Moskwie , wtedy jeździły 3 samochody i wyglądało to śmiesznie , ale dziś nie ma takich problemów z korkami , gdyby wtedy w Polsce zamiast śmiać się , pomyślano o przyszłości , to też by problemów z korkami dziś nie było - mądry polak po szkodzie - więc dziś mając takie doświadczenie budując drogę dwu pasmową , dodajmy od razu o pas więcej , żeby za 5 lat nie wracać do tematu...
- 8 2
-
2010-04-22 12:02
hehe chyba nie wiesz jakie korki sa a moskwie :D
- 0 0
-
2010-04-23 08:55
Moskwa w tej chwili płacze i buduje koszmatne wielopoziomowe skrzyżowania w centrum miasta na tych 6cio pasmowych drogach...
Nie ilośc pasów ale drożnośc skrzyżowań...- 1 0
-
2010-04-22 11:15
Dokończcie wreszcie trase W-Z i Obwodnice Południową! Żeby TIRy wreszcie nie jeździły przez Centrum Gdańska. (
A ludzi nie otępiejcie takimi planami.
- 10 2
-
2010-04-22 11:24
NONSENS! NAJPIERW OPAT I POŁUDNIOWA A POTEM MYŚLCIE O ZDUBLOWANIU TEGO CO JEST
EWENTULANIE POSZERZENIU ISNITEJĄCEJ, POLEPSZENIU DOJAZDÓW...
- 6 2
-
2010-04-22 11:26
Budowanie dróg po 6 pasów w środku miasta to nie wizjonerstwo a czysta głupota. Jasne, są miasta gdzie takie drogi istnieją i nie ma dramatu z korkami, ale są też miasta gdzie ulice są wąskie a mimo wszystko nie ma wielkich korków (transport zbiorowy). Gdyby poszerzanie dróg rozwiązywało problemy to jak wytłumaczyć że w USA miasta są pocięte sieciami autostrad a ichnie korki zawstydzają te znane u nas? Jak myślicie dlaczego w USA większość ludzi to spaślaki (to znaczy nadwagoamerykanie) - właśnie dlatego że wszędzie wożą się samochodami.
To że u nas nigdy nie zbudowano autostrad przez środek miasta to nie przekleństwo a błogosławieństwo, ponieważ dzięki temu miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.- 5 5
-
2010-04-22 12:00
wariant niebieski jest zupelnie od czapy :) (2)
nie wiem kto to wymyslal, ale w miejscu przebiegu tereny sa juz wysoce zurbanizowane i pewnie odszkodowania za wyburzenia i przejecie dzialek wyniosa sporo :)
logicznym jest umiejscowienie tej drogi w taki sposob aby ujela w klamre tereny od wysokosci zukowa do trojmiasta ktore preznie sie w tej chwili rozbudowuja.
sens jest taki ze powinna leciec za DK20- 4 6
-
2010-04-22 13:57
(1)
Jeżeli ta droga ma służyc kierowcom jako alternatywa dla ZOT to właśnie powinna biec bliżej dzisiejszej obwodnicy i włączać się w trasę kaszubska przed Chwaszczynem i biec przed Żukowem. W przeciwnym razie będzie to na tyle dużo drogi do nadrobienia, ze większość kierowców będzie jechała dzisiejsza obwodnica i nic to nie pomoże na korki na obwodnicy.
- 4 1
-
2010-04-22 16:29
to bzdura, ona ma przeniesc ruch tranzytowy z trasy leborskiej poza obwodnice gdanska wcale nie ma sluzyc jako alternatywa obwodnicy
- 1 4
-
2010-04-22 12:04
JEDNO PYTANIE
PO CO?
- 4 3
-
2010-04-22 12:28
Normalnie brak słów
To jawna kpina z wyborców. Nawet nie wbito łopaty pod budowę Trasy Kaszubskiej i wiadomo, że jeśli powstanie to za wiele lat, a już wodę z mózgu "urzędasy" (?) robią mieszkańcom Trójmiasta. Najpierw niech się wywiążą z dotychczasowych obietnic budów nowych dróg, które przeterminowane o wiele lat i nawet nierozpoczęte w niektórych przypadkach są jawną kpiną z pamięci i cierpliwości wyborców. A jeżeli piszemy tutaj bajki to ja postuluję poważne rozważenie i rozpoczęcie konsultacji społecznych w sprawie budowy mostu na Bornholm i dalej do Szwecji - przynajmniej będzie można rowerem dojechać do miejsca gdzie wspaniałe drogi rowerowe są od wielu lat.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.