• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: w 10 minut z Chwaszczyna na południe Gdańska

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r. Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r.

Choć budowa Trasy Kaszubskiej jeszcze się nie zaczęła, drogowcy z GDDKiA przygotowują kolejną inwestycję, która ma ułatwić życie mieszkańcom trójmiejskiej aglomeracji. Obwodnica Metropolitalna ma powstać w ciągu sześciu lat.



Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna. Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, zwanej też przez projektantów Obwodnicą Trójmiasta Bis, nie jest dokładnie wytyczony. Wiadomo, że nowa trasa ma połączyć niezrealizowaną dotąd Trasę Kaszubską z obwodnicą Trójmiasta na wysokości Borkowa. Istnieją dwa warianty przebiegu drogi: jeden na zachód, drugi na wschód od Żukowa.

Skąd pomysł na budowę takiej trasy? Rozwój terenów na zachód od Trójmiasta, nie tylko tuż przy istniejącej obwodnicy, ale także dalej od niej. - W gminach Żukowo, Szemud mieszka coraz więcej osób. Widzimy potrzebę realizacji nowej drogi, która odciąży obwodnicę Trójmiasta, a także drogi krajowe nr 20 [Kościerzyna - Gdynia] i nr 7 [Żukowo - Gdańsk], które już teraz są przeciążone - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica Metropolitalna będzie trasą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni oraz pasami awaryjnymi. Trasa będzie miała charakter drogi ekspresowej. Pojedziemy po niej nawet 110 km/h.

Czy Obwodnica Metropolitalna jest potrzebna?

Czy doczekamy się jej budowy, czy to tylko kolejna inwestycja z terminem realizacji w odległej przyszłości? Drogowcy nie chcą podać kosztów ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji. Nie zasypiają jednak gruszek w popiele: lada dzień ma zostać wyłoniony wykonawca studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które odpowie, którędy przeprowadzić nową trasę. Za to opracowanie GDDKiA zapłaci ok. 200 tys. zł.

- Nowa trasa zgodnie z harmonogramem ma być ukończona do 2016 r. Dopiero przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie nam, ile będziemy musieli zapłacić za budowę nowej drogi - wyjaśnia Piotr Michalski.

Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Trasy Kaszubskiej przeciągały się w nieskończoność. W przypadku nowej obwodnicy ma nie być takich kłopotów. - Mamy już doświadczenie w rozmowach z mieszkańcami, które zdobyliśmy przy okazji ustalania właśnie kształtu Trasy Kaszubskiej. Tym razem konsultacje w sprawie nowej inwestycji będą bardziej sprawne - zapowiada rzecznik prasowy GDDKiA.

Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej trasy nr 20 i nr 7 pozostaną drogami krajowymi. Mieszkańcy Chwaszczyna dojadą samochodem do południowych dzielnic Gdańska w ciągu 10 minut.

Miejsca

Opinie (311) 5 zablokowanych

  • klamstwa,klamstwa i tyle,najpierw zacznijcie robic to co obiecaliscie przed poprzednia kadencja Budyniowcy!!!

    na szczescie wybory niedlugo a potem zaczna sie kontrole i skonczycie na kurkowej

    • 3 2

  • a Lublewo tesz ta opwodnica obejmnie , kuniem s furmanko pojada do borkowa i rzukowa s sfojskim winem s gruszkuf i silifkuf pojedzim s tadziem do mietka nowo opwodnico pszes las i na gżyby pujdzim po drodze ta opwodnica to je dobry pomysł i do wejcherowa blirzy bedzie do jadzi

    • 1 2

  • pomysl nie jest nowy (1)

    to tak zawana "wielka obwodnica"

    • 2 0

    • Albo wydłużona "Nowa DK20"

      • 0 0

  • ulice zbiorcze w Gdańsku zamiast obwodnicy bis (1)

    Ludzie!!!!
    Bądźmy realistami i spójrzmy oczami mieszkańca Gdańska. Dla nas bardzo ważnym i to nie cierpiącym zwłoki jest pilne rozwiązanie problemów komunikacyjnych wewnątrz miasta. Moim zdaniem w pierwszej kolejności, po za kolejnością, jest wybudowanie zbiorczych ulic, które dochodzą do obwodnicy m.in.: Nowa Bulońska, Nowa Świętokrzyska, Nowa Łostowicka, Trasa Zielona, Trasa Czerwona, Nowa Sucharskiego itp. Może (ze względu na charakter tych ulic - wyprowadzają ruch po za miasto), udałoby się pozyskać środki z budżetu centralnego. W tym kierunku należy iść w pierwszej kolejności bo już się dławimy, zwłaszcza w dzielnicy Gdańsk Południe.

    • 7 1

    • Synu, myśl. KAZDE miasto tak sie rozwija, oprócz dróg wewnetrznych (one TEZ są potrzbne i budowa Nowej Obwodnicy przez GDDKiA NIE WYKLUCZA bodowy wiekszosci podanych przez Ciebie ulic przez GIKE zamiast gadac o udawaniu sie). Za chwile Gdańsk bedzie potrzebował tej obwodnicy jak kania dzdzu, zauwaz ze np w Poznaniu są... trzy obwodnice i wlasnie planuja czwartą. Bo miasto sie rozrasta i obwodnica miasta z czasem staje sie obwodnica sródmiejską. Tak jak to ma juz praktycznie miejsce z obecna obwodnicą Trojmiasta

      • 1 0

  • chcecie zobaczyć jak powinny wyglądać drogi w mieście to jedźcie do Katowic , do tego ponad 40 linii tramwajowych poruszających się nie po terenie jednego miasta ale po terenie całego GOPu z miasta do miasta , obsługiwane przez KZK GOP , do tego co prawda nie ma SKM ale Przewozy Regionalne obsługują to w wystarczającym zakresie , częstotliwość połączeń jest nie gorsza niż SKM , z Katowic dojedziesz do każdego innego miasta GOPu i do każdej dzielnicy każdego miasta , tak samo autobusy KZK GOP - do każdego miasta i do każdej dzielnicy , za śmieszne pieniądze bo nie za 15 minut płacisz tylko za miasto - 2,40zł - 1 miasto , 3zł - 2 miasta , 4zł - 3 i więcej miast i samochodem można nie jeździć , a gdy juz się chce jechać samochodem to drogi cię nie zawiodą - szerokie , przepustowe i co ważniejsze bez korków a ludzi mieszka tam ze trzy razy tyle co w trójmieście i do tego , ruch tranzytowy mają , jest też największe skupisko przemysłu w Polsce i europie środkowej , przelot autostrady A4 przez miasto , dość blisko Kraków który jest wielkości trójmiasta i korków nie widać - wnioski - rozbudować drogi w trójmieście i lepiej zorganizować transport zbiorowy , przecież nie możemy być gorsi od brzydkich jak noc Katowic....

    • 6 0

  • W 10 minut to się nie dojedzie z Huciska do Podwala :D

    • 4 1

  • bardzo ładne, ale może byt tak..

    może by tak skończyć choć jedno połączenie z Gdańska do obwodnicy?
    od obwodnicy do grunwaldzkiej po dwa pasy w górę i w dół, na dole dobrze zorganizowane skrzyżowanie a na górze pełen węzeł.
    Takie mam marzenie.
    Wiem, że to trudne, ale bardzo proszę.
    W Gdyni są, chociaż wyszło im to słabo, to jednak próbowali.

    • 3 2

  • nawet 110...przyszłościowe myślenie :-)

    • 0 0

  • uwazam ze najpierw powinni zrobic droge dojazdowa do obowdnicy trojmiejskiej miedzy slowackiego a spacerowa z ul.grunwaldzkiej.. tu jest najwiekszy problem i nalezy cos z tym zrobic bo jak narazie to nie ma jak sie wydostac z gdanska w godzinach szczytu.. slowackiego stoi spacerowa stoi kartuska tez.. a bedzie coraz wiecej aut przybywac..

    Co nam po tej obowdnicy metropolitalnej jak bedziemy stali 2 godziny zeby do niej dojechac.

    • 1 0

  • Ma powstac w ciagu szesciu lat = powstanie za 12 do 15 lat.

    Tak to wyglada w Polsce :)

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane