- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (176 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (48 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (244 opinie)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (334 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (84 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (74 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: w 10 minut z Chwaszczyna na południe Gdańska
Choć budowa Trasy Kaszubskiej jeszcze się nie zaczęła, drogowcy z GDDKiA przygotowują kolejną inwestycję, która ma ułatwić życie mieszkańcom trójmiejskiej aglomeracji. Obwodnica Metropolitalna ma powstać w ciągu sześciu lat.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, zwanej też przez projektantów Obwodnicą Trójmiasta Bis, nie jest dokładnie wytyczony. Wiadomo, że nowa trasa ma połączyć niezrealizowaną dotąd Trasę Kaszubską z obwodnicą Trójmiasta na wysokości Borkowa. Istnieją dwa warianty przebiegu drogi: jeden na zachód, drugi na wschód od Żukowa.
Skąd pomysł na budowę takiej trasy? Rozwój terenów na zachód od Trójmiasta, nie tylko tuż przy istniejącej obwodnicy, ale także dalej od niej. - W gminach Żukowo, Szemud mieszka coraz więcej osób. Widzimy potrzebę realizacji nowej drogi, która odciąży obwodnicę Trójmiasta, a także drogi krajowe nr 20 [Kościerzyna - Gdynia] i nr 7 [Żukowo - Gdańsk], które już teraz są przeciążone - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Obwodnica Metropolitalna będzie trasą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni oraz pasami awaryjnymi. Trasa będzie miała charakter drogi ekspresowej. Pojedziemy po niej nawet 110 km/h.
- Nowa trasa zgodnie z harmonogramem ma być ukończona do 2016 r. Dopiero przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie nam, ile będziemy musieli zapłacić za budowę nowej drogi - wyjaśnia Piotr Michalski.
Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Trasy Kaszubskiej przeciągały się w nieskończoność. W przypadku nowej obwodnicy ma nie być takich kłopotów. - Mamy już doświadczenie w rozmowach z mieszkańcami, które zdobyliśmy przy okazji ustalania właśnie kształtu Trasy Kaszubskiej. Tym razem konsultacje w sprawie nowej inwestycji będą bardziej sprawne - zapowiada rzecznik prasowy GDDKiA.
Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej trasy nr 20 i nr 7 pozostaną drogami krajowymi. Mieszkańcy Chwaszczyna dojadą samochodem do południowych dzielnic Gdańska w ciągu 10 minut.
Miejsca
Opinie (311) 5 zablokowanych
-
2010-04-22 17:27
baju baju będziemy w raju
Ile lat już "budują" tunel i Sucharskiego?? Ile lat czekaliśmy na rozpoczęcie budowy Obw. Południowej Gdańska?
Za 20 lat przecież nie rozpocznie się budowa tej drogi.
Poza tym są miasta w Polsce któe w ogóle nie mają obwodnicy, a Trójmiasto miałoby mieć dwie?? Taaaaa...- 0 0
-
2010-04-22 17:28
Zamiast budować nowe, może wcześniej zakończyć stare. (1)
Do dzisiaj nie ma żadnego normalnego wjazdu do miasta od strony zachodniej: przy Auchanie niebotyczne korki przez ok. 8 godzin dziennie, Słowackiego nie zakończona, Spacerowa mimo, że wyremontowana jest za wąska, Świętokrzyska szkoda gadać. Gdyby p. Adamowicz mógł usłyszeć komentarze ludzi tracących pół życia w tych korkach, dwa razy by się zastanowił cz ponownie kandydować. Ludzi którzy rządzą drogami w Gdańsku należałoby publicznie napiętnować. Od paru tygodni jest dziura pomiędzy obwodnicą a Kokoszkami i będzie, aż się ktoś rozwali. W ubiegłym roku remontowano 7 pomiędzy Żukowem a Gdańskiem, i mimo że wydano masę pieniędzy, kierowcy stali w wielogodzinnych korkach, jest tylko jedna jezdnia. Przecież nie trzeba być specjalistą by wiedzieć, że potrzebne są dwie jezdnie. Zamiast poszerzyć obwodnicę, co najmniej o jeden pas w każdą stronę (lepiej od razu o dwa), wymyśla się jakiś erzac, namiastkę obwodnicy, który i tak nie rozwiąże żadnego problemu komunikacyjnego. Czy w Chwaszczynie mieszka 200 tys ludzi, a w Straszynie drugie tyle, że się taką trasę projektuje. Wydawanie 200 tys zł na tą trasę, to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
- 3 0
-
2010-04-22 18:33
to nie tak to finansuje GDDIA nie zwiazana z miastem. Miasto natomiast nie daje ZDiZ pieniedzy na drogi... winny jest głównie Adamowicz i może ktoś wysoko w zdiz kto nie domaga sie od adamowicza kasy.. ale i tak by nie dostal bo stadion i ecs ...
- 0 0
-
2010-04-22 19:06
Tyle planów a dziur w istniejących drogach nie ubywa!!!
Wyremontujta obecne drogi a nie planujeta kosmiczne inwestycje!!!!
- 1 0
-
2010-04-22 19:28
Szybko trza ruszac z kopyta
Za kilkanaście lat Żukowo będzie dzielnicą Gdańska
- 3 1
-
2010-04-22 19:29
na h..u nawet w 50 lat nie zrobia nic!!
- 1 0
-
2010-04-22 19:29
źle napisane nie metropolitarna tylko wirtualna
jak inne projekty drogowe, a dziury w 3 mieście coraz większe
- 3 1
-
2010-04-22 19:31
Nie Nie Nie jeszcze raz na nie. Znowu kolejna droga dla blachosmrodów a nas rowerzystów traktuje się jak obywateli drugiej kategorii. Dróg rowerowych poza miastami się nie buduje, a te które są to są wykorzystywane jako parkingi przez kierowców a jak mu zwrócisz uwagę to spier.. k..a bo ci na....bie. My rowerzyści chcemy dróg rowerowych a nie autostrad dla blaszanych trucicieli
- 3 3
-
2010-04-22 19:38
Wariant czerwony...
...to jakieś nieporozumienie. Po co on odbija tak na zachód od Obw. Trójmiasta? Czas jazdy sie w ten sposób wydłuży. A tak wgl to moim zdaniem istniejąca Obwodnica Trójmiasta jest wystarczająca. Ile tych obwodnic ma mieć 3city...
- 3 2
-
2010-04-22 19:41
ta obwodnica
musi mieć patrona wiesz kogo szybko..
- 3 0
-
2010-04-22 19:41
Tylko wariant DŁUŻSZY!
Dzięki wariantowi dłuższemu nie trzeba będzie przejeżdżać przez wiecznie zakorkowane Żukowo jadąc do Kartuz oraz Kościerzyny. Chyba dam na msze za powodzenie tego pomysłu. Dla mnie rewelacja!
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.