• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: w 10 minut z Chwaszczyna na południe Gdańska

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r. Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r.

Choć budowa Trasy Kaszubskiej jeszcze się nie zaczęła, drogowcy z GDDKiA przygotowują kolejną inwestycję, która ma ułatwić życie mieszkańcom trójmiejskiej aglomeracji. Obwodnica Metropolitalna ma powstać w ciągu sześciu lat.



Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna. Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, zwanej też przez projektantów Obwodnicą Trójmiasta Bis, nie jest dokładnie wytyczony. Wiadomo, że nowa trasa ma połączyć niezrealizowaną dotąd Trasę Kaszubską z obwodnicą Trójmiasta na wysokości Borkowa. Istnieją dwa warianty przebiegu drogi: jeden na zachód, drugi na wschód od Żukowa.

Skąd pomysł na budowę takiej trasy? Rozwój terenów na zachód od Trójmiasta, nie tylko tuż przy istniejącej obwodnicy, ale także dalej od niej. - W gminach Żukowo, Szemud mieszka coraz więcej osób. Widzimy potrzebę realizacji nowej drogi, która odciąży obwodnicę Trójmiasta, a także drogi krajowe nr 20 [Kościerzyna - Gdynia] i nr 7 [Żukowo - Gdańsk], które już teraz są przeciążone - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica Metropolitalna będzie trasą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni oraz pasami awaryjnymi. Trasa będzie miała charakter drogi ekspresowej. Pojedziemy po niej nawet 110 km/h.

Czy Obwodnica Metropolitalna jest potrzebna?

Czy doczekamy się jej budowy, czy to tylko kolejna inwestycja z terminem realizacji w odległej przyszłości? Drogowcy nie chcą podać kosztów ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji. Nie zasypiają jednak gruszek w popiele: lada dzień ma zostać wyłoniony wykonawca studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które odpowie, którędy przeprowadzić nową trasę. Za to opracowanie GDDKiA zapłaci ok. 200 tys. zł.

- Nowa trasa zgodnie z harmonogramem ma być ukończona do 2016 r. Dopiero przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie nam, ile będziemy musieli zapłacić za budowę nowej drogi - wyjaśnia Piotr Michalski.

Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Trasy Kaszubskiej przeciągały się w nieskończoność. W przypadku nowej obwodnicy ma nie być takich kłopotów. - Mamy już doświadczenie w rozmowach z mieszkańcami, które zdobyliśmy przy okazji ustalania właśnie kształtu Trasy Kaszubskiej. Tym razem konsultacje w sprawie nowej inwestycji będą bardziej sprawne - zapowiada rzecznik prasowy GDDKiA.

Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej trasy nr 20 i nr 7 pozostaną drogami krajowymi. Mieszkańcy Chwaszczyna dojadą samochodem do południowych dzielnic Gdańska w ciągu 10 minut.

Miejsca

Opinie (311) 5 zablokowanych

  • PO CO DRUGA OBWODNICA? CO ONA MA "OBWODZIĆ"?? CHWASZCZYNO I OSOWĘ?

    PO CO DUBLUJE SIĘ ISTNIEJĄCĄ OBWODNICĘ ZAMIAST ZADBAĆ O TO BY ISTNIEJĄCA PROWADZIŁA NIE W ŚRODEK GDYNI TYLKO ZA WEJHEROWO I DOJAZDY DO OBWODNICY MIAŁY PRZEPUSTOWOŚĆ WIĘKSZĄ NIŻ DROGA OSIEDLOWA!
    KOLEJNY POMYSŁ "Z CZAPY", NIE WIEM TYLKO PO CO, CHYBA PO TO ŻEBY DZIENNIKARZE MIELI O CZYM PISAĆ.
    KOLEJNY TUZIN POMYSŁÓW I ZERO REALIZACJI CZEGOKOLWIEK.
    A WSZYSTKO TO WINA POLITYKÓW, KTÓRZY CHODZĄ NA PASKU MEDIÓW I PR-OWCÓW ZAMIAST RZECZYWIŚCIE COŚ TWORZYĆ I ZARZĄDZAĆ.

    • 3 0

  • o matko!!!

    Po co nam ta inewstycja???? dokąd ona bedzie prowadziła? nie lepiej zajac sie lokalnymi drogami???

    U mnie na dzielni potrzeba dojazdu do garażu i pod sklep ścieżke... no szczególnie wpt jak po % sie jedzie a nie budować jakąs obwodnice!!!!!
    Opanujmy sie!!!!!!!!!!

    • 3 1

  • dlaczego w usa sa 16 pasmowe drogi? a u nas 2/2 szok!? why? (1)

    • 1 2

    • Przeprowadż się do USA. Proste.

      • 1 1

  • jak po niebieskiej kresce to jakieś 27km w 10min to daje ca.160km/h

    no to niebiescy będą mieli używanie.
    Albo to jakaś prowokacja ze strony redaktora MN

    • 0 0

  • Z tym hałasem jednak nie poleciałem (1)

    Kolej hałasuje zdecydowanie mniej niż setki samochodów wiozących taką samą liczbę pasażerów (na ogół po jednym).

    • 2 0

    • Anonimie

      Uważaj, bo za propagowanie transportu publicznego zamiast samochodowego to Ci się zaraz oberwie od internautów, polityków i mediów. Przygotuj się na wylewanie ton pomyj jako na wroga postępu.

      • 1 0

  • Trzeba robić drogi dobrze i z przyszłością ... głównie szerokopasmowe ! (1)

    • 1 1

    • inż mamoń

      Najlepiej dziesięciopasmowe. No i należy w końcu wyciąć te lasy trójmiejskie

      • 0 0

  • Gdynia Rumia Reda Puck Wejherow (3)

    uwaga internauci z gdyni rumi redy wejherowa pucka helu jastarni

    od 60 lat wladze wojewodzkie obiecuja zbudowanie Obwodnicy Polnocnej Trojmiasta tzn z gdyni w kierunku rumi. obecnie buduje sie Obwodnice Poludniowa Trojmiasta w gdansku a juz planuja nowa obwodnice zachodnia trojmiasta w zwiazku z powyzszym ze nasza obwodnica dalej czeka od 60 lat na jej realizacje prosze ta droga wszystkich zainteresowanych internautow o wspieranie budowy obwodnicy polnocnej trojmiasta po przez nasza ciagla obecnosc na tym portalu moze decydenci wkoncu zbuduja nasza obwodnice a nie droge leborska i druga zachodnia obwodnice

    rumianin

    • 0 1

    • rumianin (2)

      A czego się tak denerwujesz? W korkach będziesz stał tak czy inaczej. I to niezależnie od tego ile Ci tych obwodnic zbudują

      • 0 0

      • Antypolityk dlaczego tak myslisz ? (1)

        • 0 0

        • Rumianka

          Gdyż przybywa ludzi i samochodów. Na całym świecie buduje się coraz więcej dróg, a korki jak były tak są.
          To jest kwestia świadomości.

          • 0 0

  • To może od razu...

    To może od razu zbudujmy dziesięć ośmiopasmowych obwodnic. Wszak to jest rozwój. Za kilkanaście lat Kaszuby i tak będą jednym wielkim miastem. I tak bez końca. A gdzie jest granica tego rozwoju?

    • 0 1

  • Tak miała wygladać droga obwodowa Trójmiasta w latach 70. (1)

    Tylko niedouczeni projektanci i orły z PZPR zadecydowali, że wybudowano tę drogę w poblizu strefy krawędziowej Wysoczyzny Gdańskiej. A potem zdziwienie, że panują tu najgorsze warunki w Trójmieście: silne wiatry, mgły, zalodzenie jezdni itd. No i konsekwencja tego - sporo kolizji drogowych, niepotrzebna śmierć ludzi. Myślenie nie boli!!!

    • 1 1

    • sam jestes niedouczony

      porozmawiaj lepiej z projektantami istniejacej obwodnicy, a gdyby byla ona dalej to czy spelnilaby swoje zadanie, kto z Gdanska jadac do Gdyni jechalby obwodowa skoro musialby pokonac znacznie dluzszy dystans i stracic wiecej czasu na dojazd i zjazd z obwodowej

      • 0 0

  • Skąd wziął się pomysł na taką lokalizację tej drogi???

    Droga Metropolitalna, to tylko nowa nazwa starego problemu! Na planach zagospodarowania istnieje we wstępnej formie od conajmniej 20 lat, tyle,że w innym miejscu! Dlaczego teraz pojawia się tutaj! Kto ma taką "władzę" z pośród mieszkańców okolic pierwotnej lokalizacji, że wpływa na zmianę planów?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane