• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: w 10 minut z Chwaszczyna na południe Gdańska

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r. Z budową Obwodnicy Metropolitalnej GDDKiA chce zdążyć do końca 2016 r.

Choć budowa Trasy Kaszubskiej jeszcze się nie zaczęła, drogowcy z GDDKiA przygotowują kolejną inwestycję, która ma ułatwić życie mieszkańcom trójmiejskiej aglomeracji. Obwodnica Metropolitalna ma powstać w ciągu sześciu lat.



Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna. Dopiero studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie, którędy przebiegnie w przyszłości Obwodnica Metropolitalna.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej, zwanej też przez projektantów Obwodnicą Trójmiasta Bis, nie jest dokładnie wytyczony. Wiadomo, że nowa trasa ma połączyć niezrealizowaną dotąd Trasę Kaszubską z obwodnicą Trójmiasta na wysokości Borkowa. Istnieją dwa warianty przebiegu drogi: jeden na zachód, drugi na wschód od Żukowa.

Skąd pomysł na budowę takiej trasy? Rozwój terenów na zachód od Trójmiasta, nie tylko tuż przy istniejącej obwodnicy, ale także dalej od niej. - W gminach Żukowo, Szemud mieszka coraz więcej osób. Widzimy potrzebę realizacji nowej drogi, która odciąży obwodnicę Trójmiasta, a także drogi krajowe nr 20 [Kościerzyna - Gdynia] i nr 7 [Żukowo - Gdańsk], które już teraz są przeciążone - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica Metropolitalna będzie trasą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni oraz pasami awaryjnymi. Trasa będzie miała charakter drogi ekspresowej. Pojedziemy po niej nawet 110 km/h.

Czy Obwodnica Metropolitalna jest potrzebna?

Czy doczekamy się jej budowy, czy to tylko kolejna inwestycja z terminem realizacji w odległej przyszłości? Drogowcy nie chcą podać kosztów ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji. Nie zasypiają jednak gruszek w popiele: lada dzień ma zostać wyłoniony wykonawca studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które odpowie, którędy przeprowadzić nową trasę. Za to opracowanie GDDKiA zapłaci ok. 200 tys. zł.

- Nowa trasa zgodnie z harmonogramem ma być ukończona do 2016 r. Dopiero przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe odpowie nam, ile będziemy musieli zapłacić za budowę nowej drogi - wyjaśnia Piotr Michalski.

Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Trasy Kaszubskiej przeciągały się w nieskończoność. W przypadku nowej obwodnicy ma nie być takich kłopotów. - Mamy już doświadczenie w rozmowach z mieszkańcami, które zdobyliśmy przy okazji ustalania właśnie kształtu Trasy Kaszubskiej. Tym razem konsultacje w sprawie nowej inwestycji będą bardziej sprawne - zapowiada rzecznik prasowy GDDKiA.

Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej trasy nr 20 i nr 7 pozostaną drogami krajowymi. Mieszkańcy Chwaszczyna dojadą samochodem do południowych dzielnic Gdańska w ciągu 10 minut.

Miejsca

Opinie (311) 5 zablokowanych

  • bez sesu

    Już pobieżne spojzenie na mape pokazuje jaka to bzdura.Po co komu docierac z nikad do poludniowych dzielnic kompletnie zakorkowanych.Kazdy potrzebuje dotrzec do centrum miasta. Te pieniadze proponuje przeznaczyc na poszerzenie istniejacej obwodicy,zrobienie obwodnicy dla jadacych na Hel,poszerzenie Spacerowej,zrobienie odgalezienia obwodnicy omijajacego Rumie i Rede wychodzace gdzies w Bolszewie(duzo,duzo taniej a ten sam efekt) z mapy widac ze ten krotki odcinek moglby uratowc Rumie i okolice. Zgadzam sie, z powyzsa opinia ze ktos chce zwinac kase za nikomu niepotrzebny projekt

    • 2 1

  • fatalnie (1)

    fatalnie bo ktoś kto narysował trasę niebieską chyba opierał się na mapie z 2005 z Googli - teraz ta trasa trafi w dwa osiedla nowo wybudowanych domów jedno-rodzinnych i kolejne budujące się i naruszy ostoję ptactwa wodnego ,żyjącego na mokradłach przy jeziorze tuchomskim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 1 1

    • Mieszkaniec

      Zapewniam Ciebie, że obojętnie gdzie ta droga pójdzie, to i tak komuś będzie przeszkadzało. Ludzi i samochodów przybywa w geometrycznym tempie. Więc nie ma możliwości nieszkodzenia komuś. Ale pomyśli, ile za takei słowa można dziś oberwać. Po prostu rozwój zrównoważony nie ma szans.

      • 0 0

  • nie dajmy niszcyc otominskiego lasu (1)

    nie zgadzam sie na prowadzenie tej drogi przez las i bedę aktywnie dzjalac, by do tego nie dopuscic

    • 0 2

    • w sprawie lasu otominskiego

      chętnie dołączę sie do tej walki

      • 0 0

  • Nie dla "Niebieskiej"

    Absolutne "Nie" dla trasy niebieskiej. Czy osoba, która zaproponowała trasę niebieską miała halucynacje?
    Jak można projektować drogę przez środek osiedli domów jednorodzinnych?
    Jak można bezmyślnie zniszczyć "zielone płuca Trójmiasta" i siedlisko kilkudziesięciu żurawi - które są objęte w Polsce ścisłą ochroną???
    Proponuję skupić się na rozbudowie istniejących dróg i rond w miarę możliwości (nie wjeżdżając ludziom do domów).
    Mieszkanka Tuchomia

    • 3 2

  • Dewastacja środowiska

    Wariant drogi niebieskiej jest nieracjonalny!! Stanowi zagrożenie dla enklaw środowiska naturalnego - lęgowisk żurawi, żab. Poza tym, na przebiegu tras jest mnóstwo podmokłych terenów.

    • 1 1

  • Co to jest paranoja ?

    To jest to co proponuje nam GDDKiA - Polska posiada najbardziej rozbudowaną sieć dróg utwardzonych na świecie ale najgorszej jakości w Europie, zaś GDDKiA
    planuje jej powiększenie zamiast modernizację istniejących nawet do jakości autostrady. Wiem że są to bardziej kosztowne inwestycje i bardziej trudne do wykonania ale jeżeli nie powstrzyma Ktoś tej szalonej instytucji w projektowaniu nowych dróg, to jeżeli nie zabraknie miejsca na budownictwo to ciekawi mnie kto będzie utrzymywał tak gęstą sieć dróg - niech się martwią nasi wnukowie, ważne że my im zostawimy Polskę "zadrogowaną".

    • 1 1

  • c.d.

    Czy ktoś się wzięło w głosowaniu na temat trasy Metropolitalnej 67% Za ?
    Z większości wypowiedzi wynika coś wprost przeciwnego - to się nazywa uczciwy sondaż opinii publicznej ! Ha ! Ha ! Ha !

    • 1 1

  • Dlaczego nie można już glosować???

    Dlaczego odebrano nam możliwość zagłosowania?
    Zgadzam się z przedmówcą - badanie opini jest przekłamane i nieaktualne!!!
    Jeśli ktoś to administruje - to może warto byłoby prześledzić opinie za i przeciw!!

    Nie zgadzam się na przebieg trasy niebieskiej i będę protestować wraz z mieszkańcami i ekologami.
    Chcecie zamieszania porównywalnego do Doliny Rospudy - to będziecie je mieli.

    Mieszkanaka Tuchomia

    • 1 1

  • Gdańsk, Sopot, Gdynia nie mają jak dojechać

    do istniejącej już obwodnicy, a planujemy już drugą!!!! Dla mnie to jakiś oszołomiarski pomysł. Trojmiasto stoi, a my tymczasem będziemy budować sobie obwodnicę prowadzącą nad kaszubskie jeziora. Może czas pomyśleć o naprawie dróg już isniejących, połatać dziury, dorobic jaieś pobocze itp.

    • 1 1

  • Poparcie dla tego pomysłu równe 1% (1)

    Podobno poparcie dla tego pomysłu jest wysokie? Skąd zatem powyższe głosy sprzeciwu? Każdy widzi bezsens tego pomysłu, trudno bowiem o inne zapatrywania, jak się stoi nie wiadomo ile w korkach w mieście. Są chyba inne ważniejsze inwestycje (nie będę ich powtarzaać, bo zostały już wielokrotnie powyżej wymienione), niż budowa obwodnicy znikąd nad jeziora kaszubskie. Nie oszukujmy się, droga DK 20 w wekendy jest zablokowana, ale przecież to droga o znaczeniu lokalnym. Nie ma pieniędzy na unowocześnianie tego co jest, na realizację priorytetowych projektów, a tu tymczasem taki pomysł. sądzę, że ma to jedynie pokazać, że coś jest "robione",że coś się "dzieje" w temacie dróg,a faktyczne osiągnięcia to już inna rzeczywistość

    • 2 1

    • Poparcie dla tego pomysłu równe 1%

      W części się zgadzam, choć wydaje mi się, że propozycja całkiem chybiona nie jest. Powodzenie zależy od przemyślenia i skonsultowania trasy.
      Z drugiej strony niepokoi mnie degradacja S-7, jest to jedyne połączenie z Gdańska i Kaszub na zachód kraju, jeśli na chwilę zapomnimy o Redzie, Wejherowie i Lęborku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane