• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Korolczuk
18 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc. W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc.

Odcinek Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Gdańsk PołudnieMapkaStraszynemMapka to jedna z kilku dróg krajowych, na której w ostatnich pięciu latach odnotowano największy wzrost ruchu. Średnio przejeżdża tamtędy o 84 proc. więcej pojazdów niż w 2015 r. - piszą drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w podsumowaniu Generalnego Pomiaru Ruchu.



Czy odczuwasz wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta?

Generalny Pomiar Ruchu to cykliczne badanie przeprowadzane co pięć lat przez drogowców z GDDKiA. To podstawowe źródło informacji o ruchu na sieci dróg krajowych (autostradach, drogach ekspresowych i pozostałych), a pozyskiwane na ich podstawie dane służą ekspertom przy bieżącym zarządzaniu, utrzymaniu i planowaniu rozwoju sieci drogowej.

Co ciekawe, pierwsze pozamiejskie badanie przeprowadzono już w 1926 r., a po II Wojnie Światowej pomiary ruchu drogowego w ograniczonym zakresie wznowiono w 1954 r.

  • Z danych wynika, że tylko na ekspresówkach średni dobowy ruch był dwukrotnie większy niż na całej sieci dróg krajowych.
  • Średni dobowy ruch na drogach krajowych ze względu na kategorię pojazdu.

Co wynika z najnowszych pomiarów?



Drogowcy dysponują już pierwszymi wynikami z tegorocznych badań. W porównaniu do 2015 r. średni dobowy ruch roczny (SDRR) na tzw. zamiejskiej sieci dróg krajowych wzrósł o 21 proc. i wynosi średnio 13,5 tys. pojazdów na dobę.

Łącznie pomiarem została objęta sieć dróg krajowych o długości 18,2 tys. km, na które złożyło się 2,2 tys. odcinków pomiarowych. W badaniu poza samochodami osobowymi rejestrowano także przejazd motocykli, dostawczaków, samochodów ciężarowych bez przyczep i z przyczepami (lub naczepami), autobusy i ciągniki rolnicze.

- Pomiar rozpoczął się w styczniu 2020 r., a wraz z pandemią wprowadziliśmy szereg działań zaradczych polegających m.in. na zmianie założonego harmonogramu prac i modyfikacji kalendarza Generalnego Pomiaru Ruchu. Ponadto, ze względu na charakter obliczanych parametrów ruchu wykorzystywanych do celów planistyczno-projektowych, niezbędne było zmodyfikowanie wzorów obliczeniowych tak, aby otrzymane parametry miały wartości poprawne ze względu na zastosowanie w wymienionych celach - informują autorzy raportu.
Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta. Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta.
W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii - znalazła się także nasza Trasa S6. Obwodnica Trójmiasta jest bowiem jedną z sześciu tras, na której odnotowano największe wzrosty w stosunku do badania z 2015 r. Rekordowy wzrost odnotowano na odcinku między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem, gdzie pomiary wskazały średnio 32 tys. pojazdów na dobę. To wzrost aż o 84 proc.

- Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 tys. poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8 tys. poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim - informują drogowcy.
Na tym tle całkiem przyzwoicie wypada Pomorskie. Nasze województwo znalazło się na 6. miejscu ze średnią 15,2 tys. pojazdów na dobę.

  • Średni dobowy ruch roczny z rozbiciem na województwa. Pomorskie znalazło się na 6. miejscu.
  • Punkty pomiaru ruchu na pomorskich trasach.

Miejsca

Opinie (238) 4 zablokowane

  • (15)

    Będzie jeszcze większy.Trójmiasto się wyprowadza na okoliczne satelity.Stąd wieczne korki.Jak w grze Sim City ,wystarczy podnieść lokalne podatki a mieszkańcy uciekają wtedy poza granice mapy....brawa dla włodarzy)

    • 74 10

    • Jakie lokalne podatki podniesiono ostatnio w Gdansku? (10)

      Bo za smieci czy wode trzeba płacić tak samo we Wrzeszczu jak i w Baninie.

      • 12 3

      • Podatek od nieruchomości. (9)

        • 10 1

        • A, tak, ludzie zwieją za obwodnicę dla 50zł rocznie :D (7)

          • 11 3

          • no wcale PL sie nie rozwija - tylko "sam kryzys ":)))))))))))))))))))

            bravo PiS!

            • 2 4

          • Ja tego nie twierdzę że wyprowadzają się z powodu podatków (5)

            Odpowiedziałem tylko na pytanie

            • 2 0

            • Technically correct - best kind of correct, jak to kiedyś ktoś ładnie ujął. (4)

              Tak, masz rację, podatek wzrósł. Tyle tylko że wzrost tego podatku nie ma najmniejszego znaczenia, bo wzrósł ze śmiesznie niskiego do śmiesznie niskiego...

              • 2 1

              • (3)

                Płace podatku ok 400 zł rocznie. Moja siostra która mieszka godzinę jazdy od centrum dużego miasta w USA - 9000 USD. można?

                • 1 0

              • Bo ona płaci katastralny, a u nas PiS dopiero wprowadzi (1)

                • 5 0

              • Katastru nie będzie

                Czy myślicie, że takie Morawiece, Obajtki, Banasie i inne tłuste koty rozdające karty w tym państwie a jednocześnie ubrane w nieruchy po korek, ukręcą bata na własną kieszeń? Think again

                • 1 2

              • Dużo w porównaniu do sredniej pensji w USA

                5500 usd

                • 0 0

        • Podatek od nieruchomosci to żart - płacę

          jakieś 120 zł rocznie. Z czego miasto ma inwestować?

          • 0 1

    • bo simCity... (2)

      Jedyna kwalifikacja zarzadow miast...
      I to tych bardziej ambitnych.

      • 2 0

      • Już lepsze SimCity niż partyjniactwo i ideologia ciasnych gaci, jak obecnie

        • 4 3

      • Sim City

        To akurat bardzo rozwijająca gra, chyba jedna z najlepszych jakie powstały. Trzeba było się naprawdę nagłówkować, żeby zbudować duże nowoczesne miasto i nie splajtować. Od dawna już nie gram w gry (mam 50 lat), ale do tej mam sentyment i czasem do niej wracam.

        • 0 0

    • powyżej jakieś liczby aut na dobe należy wybudować z automatu dodatkowy pas

      a tu nic..

      • 5 2

  • jak najszybciej rozpocząć budowę obwodnicy metropolitalnej (27)

    wszystkich problemów nie rozwiąże, ale chociaż część ruchu przejmie

    • 145 25

    • Z tego odcinka raczej nie przejmie.

      • 18 4

    • Obwodnica metroplitalna akurat (1)

      nie pomoże, a dołoży do ruchu Gd. Południe Straszyn.

      • 18 5

      • Dlatego ten szczególny węzeł musi być odpowiednio zaprojektowany w metropolitalnej - uwzględniający wyższe natężenie ruchu na tym odcinku.

        • 4 2

    • Problemem jest ruch (15)

      I liczba kierowców. Samochód powinien być luksusem

      • 18 14

      • Problemem jest brak nowych dróg (13)

        i duża liczba nowych mieszkańców. Wraz z rozwojem miasta powinno się budować nowe drogi bezkolizyjne, a te obecnie istniejące poszerzać i łączyć bezkolizyjnymi skrzyżowaniami w sieć dróg bezkolizyjnych.

        • 11 21

        • Akurat liczba mieszkańców w najlepiej skomunikowanych miejscach nie rośnie (3)

          A fani budowania się na polach kiedyś się nauczą, że nie da się wyleczyć otyłości przez popuszczanie pasa. Tylko kawał życia zmarnowany w korku

          • 18 7

          • Lepiej popuszczać pasa niż dławić się i wymiotować (2)

            a o jakich dobrze skomunikowanych miejscach mówisz? Tam, gdzie zostały tylko zielone skwery między budynkami? Potem będziesz narzekał, że tam wszystko betonują i zabierają zieleń?

            • 7 4

            • (1)

              Nie rośnie bo już nie ma miejsca chyba ze będą burzyć te stare bloki i budować nowe wyższe. Może coś na kształt falowców biegnących przez całe dzielnice. Wtedy z ostatniej klatki będziesz jechał autobusem dwa przystanki do sąsiada z pierwszej klatki.

              • 2 1

              • No właśnie, a miasto się rozrasta, więc jedynym rozwiązaniem jest budowanie się na polach i inwestycje w zwiększenie przepustowości infrastruktury drogowej dla samochodów.

                • 2 1

        • inżynier ruchu Janusz się wypowiedział xD (8)

          doucz się, poczytaj, posłuchaj ludzi, którzy się znają, to dowiesz się, że budowa nowej infrastruktury doprowadza w dłuższej perspektywie do zwiększenia korków i zapchania dróg - przykłady z innych krajów

          • 19 10

          • Mówisz o Bogocie? Bo tam było na odwrót - zwężenie dróg i buspasy doprowadziły do większych korków (4)

            • 7 5

            • A może o najbardziej zakorkowanym mieście w Europie - Moskwie? (3)

              Przecież siedmiopasmówki powinnysprawić że korków nie będzie, a tu patrz...

              • 10 4

              • Popatrz jak Moskwa szybko się rozrasta, a poza tym dzięki nowym drogom korki jednak są mniejsze (2)

                Moskwa to jedyny ważniejszy ośrodek miejski w promieniu 600km, cały czas zjeżdżają się tam ludzie z całego byłego ZSRR, i miasto nie nadąża z budową nowych dróg, ale jednak budowa nowych dróg przynosi tam efekty a korki są mniejsze.

                • 8 3

              • Mniejsze od czego? (1)

                Odpowiedź brzmi: od niczego, bo odkąd w zeszłym roku Moskwa wyprzedziła Los Angeles, korki mają największe na świecie.

                • 1 1

              • Mniejsze niż miała wcześniej

                a w Bogocie dzięki zwężaniu ulic i zamienianiu pasów na buspasy korki tylko rosną

                • 4 1

          • (2)

            Czyli - nie budować.

            • 3 1

            • Tak nie ma to sensu (1)

              Trzeba inwestować w alternatywy

              • 3 2

              • alternatywy 4

                • 0 1

      • Jeszcze trochę pisiej polityki

        To chleb z masłem, oświetlenie i ogrzewanie będą luksusem...

        • 4 0

    • A zaraz potem jak najszybciej obwodnicę obwodnicy metropolitalnej (6)

      ...która odbierze ruch z rekordowo obciążonej obwodnicy metropolitalnej.

      • 6 2

      • A masz metro lub szybką kolej miejską, żeby ludzie z okolicznych miejscowości mogli w przyzwoitych warunkach dostać się do (5)

        trójmiasta ?

        • 6 2

        • A po co? (4)

          Jak sobie wybrali tam miejsce zamieszkania to niech tam siedzą.

          Miasto nie jest z gumy i nie przyjmie nieograniczonej liczby amatorów domku pod lasem.

          • 2 7

          • (1)

            rozumiem, że Ty do lasu z centrum tez nie pojedziesz>

            • 6 2

            • Mam las w centrum, rzut beretem od domu

              • 0 0

          • Miasto nie jest z gumy, więc nowi mieszkańcy zabudują ci ostatni zielony skwer pod oknem. Tylko potem nie marudź że "betonują ci miasto" i brakuje zieleni.

            • 6 1

          • Wygrywasz konkurs na najwiekszego i**ote forum.

            • 5 1

    • Zanim ta powstanie...

      To zachodnia będzie doszczętnie tonąć w korkach. Mizerna to będzie pomoc.. powinni równolegle planować 3 pas na starej obwodnicy.

      • 1 0

  • Trochę dziwne, bo ja i kilku moich znajomych (3)

    Od jakiegoś czasu unikamy obwodowej, no chyba że jest konieczność. Tyle wypadków i narwanych kierowców nie ma na żadnej innej ekspresówce co tutaj

    • 89 5

    • Jeśli Ty i Twoi znajomi (2)

      jesteście w stanie zrekompensować kilka lub kilkadziesiąt tysięcy aut w ciągu doby, to tez się dziwie

      • 12 4

      • Tyle, że takich ludzi jest więcej. (1)

        Sam też nie wjeżdżam na obwodnicę, o ile naprawdę nie muszę, bo za duże ryzyko zostania na niej na godzinę albo dwie...

        • 12 0

        • przed śmiercionośną covidemią przez 6 lat codziennie obwodową

          2 razy dziennie

          Obwodowa była zakorkowana 1-2 razy w miesiącu poza wakacjami. W wakacje prawie codziennie... Przez miasto jako alternatywa codziennie korek - w wakacje trochę mniejszy fakt faktem.

          • 0 0

  • Mało chlubnej? (5)

    Dlaczego to mało chlubne? Wzrost ruchu to tylko wzrost ruchu. Czy jest się czego wstydzić, że wzrósł ruch na wspomnianym odcinku? Gdyby to była klasyfikacja wzrostu wypadków, o, to byłaby inna, mało chlubna kwestia.

    • 56 3

    • Redakcja trzyma poziom. (1)

      • 10 0

      • za to z pionem

        Duzo gorzej...

        • 4 0

    • (1)

      Bo ostatnio promowane jest jeżdżenie rowerem, wymyślono ślad węglowy i ameby popierają walkę z tzw. samochodozą robiąc za pożytecznych i**otów dla elit.

      • 11 3

      • A, tak, każdy kawałek ziemi nie jest wcale zastawiony szrotami.

        A Janusze nie mają po dwa-trzy samochody na mieszkanie...
        Korków też nie ma.

        Proszę się rozejść.

        • 1 6

    • Tak, nadużywanie samochodu osobowego to nie jest powód do dumy

      m.in. korki, otyłość, wypadki, zanieczyszczenie to jest pochodna wzrostu ruchu

      • 2 6

  • To nie obwodnica..

    , tylko korkownica

    • 75 0

  • Wkrótce cena ropy skutecznie zmniejszy ten ruch. (15)

    I bardzo dobrze.

    • 19 57

    • (6)

      ceny ropy sa nizsze niz za Tuska a ceny na stacjach wyzsze niz za Tuska.

      • 21 1

      • Bo za Tuska była zielona wyspa (1)

        a teraz jesteśmy w czarnej du.. . A to że tam jesteśmy to pół biedy . Gorzej że tam zaczynamy się urządzać.

        • 15 2

        • Kisielewski wiecznie żywy.

          • 5 1

      • uprzedzę tylko tych "błyskotliwych" którzy piszą żę (3)

        ropa była droższa ale ale dolar był tańszy. Sprawa jest taka że nie dolar jest drogi tylko złotówka tania. Tylko kto doprowadził do śmieciowej wartości złotówki i kto dowalił opłaty do cen paliwa. (opłaty a nie podatki, tak to ważne pis nie wprowadza ani nie podnosi podatków. To wszystko są opłaty) .

        • 10 0

        • Nie kłam. W TVP mówili że to wina Tuska (1)

          • 7 0

          • Amen!

            • 0 0

        • a komu potrzebny drogi pracownik?

          mamy tanio robić

          • 0 0

    • Podatki i zakazy to jest to!

      • 5 1

    • Nie zmniejszy (6)

      za to ludzie będą mieli mniej pieniędzy na świadczone przez ciebie usługi, do tego koszty transportu = ceny produktów będą wyższe, więc znacząco spadnie ci jakość życia, nawet jeśli jeździsz rowerem.

      • 11 2

      • Zmniejszy, zmniejszy (5)

        i jestem gotów na to aby w tej kwestii spadła mi jakość życia , wzrośnie za to w innej , czystszym powietrzu a to już ma znaczenie jak jadę tym rowerem.

        • 3 8

        • Teraz tak mówisz (4)

          ale uspokoję ciebie - jakość powietrza nie wzrośnie, na co dowodem może być lockdown. Ruch zamarł, samochody nie jeździły, a jakość powietrza wcale nie wzrosła. Ale jak już lubisz jeździć tym rowerem przy zapachu perfum z Szadółek to sobie jeździj.

          • 10 3

          • Jakość powietrza nie wzrosła, bo najwięksi śmierdziele jeździli tak samo. (3)

            Wszystkie "firmowe" rozklekotane diesle, szczególnie budowlane itp, pomykały podczas lockdownu w najlepsze.

            • 4 8

            • Tak sobie to tłumacz (2)

              akurat auta flotowe są w miarę nowe, bo muszą być bezawaryjne i na gwarancji, więc muszą też spełniać najnowsze normy emisji spalin, i w ich przypadku raczej nie ma mowy o "rozklekotanych dieslach"

              • 7 4

              • Nie mówię o flotówkach, bo ludzie z korpo poszli pracować zdalnie. (1)

                Mówię o wszelkiej maści Januszexach z rozklekotanymi Passatami, Teczwórkami i innymi dwudziestoletnimi "wołami roboczymi".

                • 4 5

              • Zapłać więcej za roboczogodzinę to może se kupią nowsze auta które się rozpadną za dwa lata stare do lasu a nowe za 200 tys monet i tak będzie się napędzać ta ekoparanoja.

                • 3 2

  • Ludzie się przyzwyczaili do auta,połączeń środkami transportu nie ma a i jak paliwo będzie po 10 zł to będą jeździli.

    • 39 2

  • Żadna niespodzianka

    Tak jest na całym świecie. Obwodnice miast rano i popołudniu stoją. Kto wybrał przedmieścia ten kwitnie w korkach i traci tam pół życia. Nie ma co nad tym się rozwodzić. Każdy jest wolnym człowiekiem i wybiera tak, jak mu pasuje - w tym miejsce zamieszkania wraz z inwentarzem.

    • 42 7

  • (3)

    Wjazd z Południowej na OT w kierunku Gdańsk/Gdynia powinien odbywać się dwoma pasami. Czas na rozbudowę.

    • 44 5

    • Te badania to dla gddkia zaden powód (2)

      do poszerzania obwodnicy. Zrobili badania i.... do szuflady bo kawka stygnie. Nawet jeśli choć jedna osoba pracująca tam posiada mózg i zaplanuję rozbudowę to czas jej wykonania bedzie tak długi, że w międzyczasie okaże się że trzeba jeszcze bardziej rozbudować.... takie to tępo ma gddkia.....żółw ich wyprzedza w działaniu i skuteczności....

      • 9 1

      • (1)

        Bo ten zjazd powinien być dwupasowy od początku, to jest błąd projektowy.

        • 12 0

        • Niby jak, skoro ZOT czyli obecna S6 jest dwupasmowa?

          Co z ruchem od strony A1? I tak wszyscy muszą się potem zmieścić na kierunku Gdynia.

          • 0 1

  • Obowodnica Trójmiasta juz dawno nie jest droga ekspresowa tylko miejska. (6)

    • 77 4

    • (5)

      To może czas powrócić do skrzyżowań i sygnalizacji na tej drodze miejskiej?

      • 6 7

      • Nie. (2)

        Czas zbudować kolejne drogi ekspresowe, bo od lat 80-tych przybyło wiele nowych osiedli w tamtym rejonie, a obwodnicy nie poszerzono.

        • 8 3

        • (1)

          To był sarkazm.

          • 7 2

          • Tutaj tyle aktywistów w ciasnych gaciach że nie wiadomo było czy to sarkazm

            • 10 3

      • Jeszcze nie czas, ale taki nastąpi. (1)

        Prędzej czy później, obwodnica będzie taką samą drogą miejską, jak Grunwaldzka.

        • 1 0

        • Raczej średnicówką typu GP

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane