- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (442 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (146 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Rekordowy wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta
Odcinek Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem
to jedna z kilku dróg krajowych, na której w ostatnich pięciu latach odnotowano największy wzrost ruchu. Średnio przejeżdża tamtędy o 84 proc. więcej pojazdów niż w 2015 r. - piszą drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w podsumowaniu Generalnego Pomiaru Ruchu.
Co ciekawe, pierwsze pozamiejskie badanie przeprowadzono już w 1926 r., a po II Wojnie Światowej pomiary ruchu drogowego w ograniczonym zakresie wznowiono w 1954 r.
Co wynika z najnowszych pomiarów?
Drogowcy dysponują już pierwszymi wynikami z tegorocznych badań. W porównaniu do 2015 r. średni dobowy ruch roczny (SDRR) na tzw. zamiejskiej sieci dróg krajowych wzrósł o 21 proc. i wynosi średnio 13,5 tys. pojazdów na dobę.
Łącznie pomiarem została objęta sieć dróg krajowych o długości 18,2 tys. km, na które złożyło się 2,2 tys. odcinków pomiarowych. W badaniu poza samochodami osobowymi rejestrowano także przejazd motocykli, dostawczaków, samochodów ciężarowych bez przyczep i z przyczepami (lub naczepami), autobusy i ciągniki rolnicze.
- Pomiar rozpoczął się w styczniu 2020 r., a wraz z pandemią wprowadziliśmy szereg działań zaradczych polegających m.in. na zmianie założonego harmonogramu prac i modyfikacji kalendarza Generalnego Pomiaru Ruchu. Ponadto, ze względu na charakter obliczanych parametrów ruchu wykorzystywanych do celów planistyczno-projektowych, niezbędne było zmodyfikowanie wzorów obliczeniowych tak, aby otrzymane parametry miały wartości poprawne ze względu na zastosowanie w wymienionych celach - informują autorzy raportu.
W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii - znalazła się także nasza Trasa S6. Obwodnica Trójmiasta jest bowiem jedną z sześciu tras, na której odnotowano największe wzrosty w stosunku do badania z 2015 r. Rekordowy wzrost odnotowano na odcinku między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem, gdzie pomiary wskazały średnio 32 tys. pojazdów na dobę. To wzrost aż o 84 proc.
- Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 tys. poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8 tys. poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim - informują drogowcy.
Na tym tle całkiem przyzwoicie wypada Pomorskie. Nasze województwo znalazło się na 6. miejscu ze średnią 15,2 tys. pojazdów na dobę.
Miejsca
Opinie (238) 4 zablokowane
-
2021-11-18 10:36
Urban sprawl i suburbanizacja (1)
Dlatego że gdańszczanie wyparci z dolnego tarasu przez drogie nieruchomości dla airbnb i spelkulantów wyprowadzili się pod Żukowo. Masowo przesiadając się do aut, zamieniając obwodnicę w osiedlówkę. Winię tu nie tylko marzycieli o tanim domku z ogrodem, ale także gdańskich polityków, którzy temu nie zapobiegli. Teraz będzie paraliż, który się będzie pogarszał, bo wiele budów za obwodnicą jeszcze w trakcie.
- 9 1
-
2021-11-18 18:21
czwarta strona komentarzy i wreszcie ktoś, kto rozumie system
- 0 0
-
2021-11-18 11:07
w Gdyni były trzy pasy, ale zwęzili do dwóch
żeby bezpieczniej było
- 5 2
-
2021-11-18 11:20
Czarne samochody
Oni śpią do południa a praca zaczyna się od 7
- 1 0
-
2021-11-18 11:31
Ruch na obwodnicy to nie jest problem, korkuje się na zjazdach. (1)
System opłat za autostrady był archaiczny już w czasie budowy (2007). Tusk i Nowak wydali kasę na bramki. No i Słowak bez estakady w rejonie Niedżwiednika i bez tunelu w stronę Nowego Portu. Do tego brak estakady nad Kartuską obniża przelotowość AK.
- 4 0
-
2021-11-19 11:33
Nad Kartuską? Chyba Łostowicką.
- 0 0
-
2021-11-18 11:50
Jeszcze wybudujmy Majaland i będziemy stać zamiast powoli jechać (6)
A miasto zamiast natychmiast poprawiać i unowocześniać komunikację miejska, to bez refleksji wydaje pozwolenia na budowę dla inwestycji typu majaland, gdzie trzeba dojechać samochodem. Blokada całkowita obwodnicy i w konsekwencji Trojmiasta gotowa!
- 98 34
-
2021-11-18 12:45
no tak, dziesiątki marketów różnego typu przy obwodnicy (1)
ale na szczęście mają bardzo mało klientów więc jeśli tylko nie pobudujemy majalandu to w ogóle będzie na tej obwodnicy pustawo i tylko mieszkańcy takich wiosek jak osowa będą tam jeździć
- 9 5
-
2021-11-18 21:05
mały ruch w Osowie ???!!
to trzeba przyjechać na węzeł Owczarnia przed 8:00 i zobaczyć jak samochody blokują obwodnice w kierunku Gdyni zjeżdżając na Osowę.
- 1 1
-
2021-11-18 15:02
majaland to będzie jak dobrze ułamek % ruchu
na obwodnicy.
Tysiące ludzi z całej Polski oraz z zagranicy które przyjeżdżają tutaj do pracy w nowych centrach biurowych robią różnicę a nie jakieś majalandy.- 10 1
-
2021-11-18 15:50
Zakaz budowy parkingu (1)
Na majaland! I po kłopocie! Tylko komunikacja - a najlepiej tylko dedykowana komunikacja!
- 1 8
-
2021-11-18 21:07
Wtedy będą parkować na poboczu obwodnicy.
- 1 0
-
2021-11-19 06:31
Rower zostanie.
- 0 0
-
2021-11-18 12:18
Obwodnica Trójmiasta już dawno stała się lokalną drogą.
- 1 0
-
2021-11-18 12:20
najgorsze na obwodnicy jest to ze większośc kierowców nie przestrzega dozwolonych predkości
bardzo często powoduje to jazdę na zderzaku (poganianie!) - i co za tym idzie -wypadki
- 5 1
-
2021-11-18 12:34
Tak to prawda, ale priorytetami są obwodnica Biłgoraja i ekspresówka do Siemiatycz (1)
- 1 0
-
2021-11-19 11:33
S19 dla suwerena ze ściany wschodniej
- 0 0
-
2021-11-18 12:47
gdańsk (1)
Gdańsk ma dwa duże problemy, z którymi sobie nie radzi i nie widać, żeby robił coś na poważnie w tym temacie - wysypisko i polityka komunikacyjna. Myślenie w tym temacie jest krótkowzroczne. Wszystko co planują, w momencie wykonania już jest za małe. Wg mnie wysypisko powinno jeszcze popracować, ale teraz jest czas, żeby szukać nowego miejsca bo to się kończy, a w temacie komunikacji też już jest czas na odważne decyzje. Po co wszyscy muszą jeździć do centrum autami? Gdańsk to jedno z nielicznych miast w Polsce, które będzie się rozwijać bezustannie ze względu na położenie, zrozumcie to. A wzrost korków i czas pozostały do skończenia się wysypiska nie rośnie liniowo, jak zdaje się uważają urzędnicy.
- 2 2
-
2021-11-19 11:35
Obwodnica S6 jako droga krajowa podlega rządowemu GDDKiA a nie miastu
Stąd pudło dzbanie!
- 0 0
-
2021-11-18 13:41
W Gdańsku (1)
Gdańsk jest dobrą miejscówką.W Gdańsku dobrze,wygodnie się żyje,w Gdańsku się zarabia,konsekwencją tego jest wzrost ilości samochodów poruszających się po drogach czyli mówiąc kolokwialnie fakerskie korki.Coś za coś.
- 0 3
-
2021-11-18 14:59
Połowa tych samochodów tańsza od roweru
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.