• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Korolczuk
18 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc. W porównaniu do 2015 r. ruch na drogach krajowych wzrósł średnio o 21 proc. Na jednym z odcinków Obwodnicy Trójmiasta odnotowano wzrost aż o 84 proc.

Odcinek Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Gdańsk PołudnieMapkaStraszynemMapka to jedna z kilku dróg krajowych, na której w ostatnich pięciu latach odnotowano największy wzrost ruchu. Średnio przejeżdża tamtędy o 84 proc. więcej pojazdów niż w 2015 r. - piszą drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w podsumowaniu Generalnego Pomiaru Ruchu.



Czy odczuwasz wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta?

Generalny Pomiar Ruchu to cykliczne badanie przeprowadzane co pięć lat przez drogowców z GDDKiA. To podstawowe źródło informacji o ruchu na sieci dróg krajowych (autostradach, drogach ekspresowych i pozostałych), a pozyskiwane na ich podstawie dane służą ekspertom przy bieżącym zarządzaniu, utrzymaniu i planowaniu rozwoju sieci drogowej.

Co ciekawe, pierwsze pozamiejskie badanie przeprowadzono już w 1926 r., a po II Wojnie Światowej pomiary ruchu drogowego w ograniczonym zakresie wznowiono w 1954 r.

  • Z danych wynika, że tylko na ekspresówkach średni dobowy ruch był dwukrotnie większy niż na całej sieci dróg krajowych.
  • Średni dobowy ruch na drogach krajowych ze względu na kategorię pojazdu.

Co wynika z najnowszych pomiarów?



Drogowcy dysponują już pierwszymi wynikami z tegorocznych badań. W porównaniu do 2015 r. średni dobowy ruch roczny (SDRR) na tzw. zamiejskiej sieci dróg krajowych wzrósł o 21 proc. i wynosi średnio 13,5 tys. pojazdów na dobę.

Łącznie pomiarem została objęta sieć dróg krajowych o długości 18,2 tys. km, na które złożyło się 2,2 tys. odcinków pomiarowych. W badaniu poza samochodami osobowymi rejestrowano także przejazd motocykli, dostawczaków, samochodów ciężarowych bez przyczep i z przyczepami (lub naczepami), autobusy i ciągniki rolnicze.

- Pomiar rozpoczął się w styczniu 2020 r., a wraz z pandemią wprowadziliśmy szereg działań zaradczych polegających m.in. na zmianie założonego harmonogramu prac i modyfikacji kalendarza Generalnego Pomiaru Ruchu. Ponadto, ze względu na charakter obliczanych parametrów ruchu wykorzystywanych do celów planistyczno-projektowych, niezbędne było zmodyfikowanie wzorów obliczeniowych tak, aby otrzymane parametry miały wartości poprawne ze względu na zastosowanie w wymienionych celach - informują autorzy raportu.
Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta. Wśród tras, gdzie odnotowano największy wzrost ruchu, znalazła się także Obwodnica Trójmiasta.
W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii - znalazła się także nasza Trasa S6. Obwodnica Trójmiasta jest bowiem jedną z sześciu tras, na której odnotowano największe wzrosty w stosunku do badania z 2015 r. Rekordowy wzrost odnotowano na odcinku między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem, gdzie pomiary wskazały średnio 32 tys. pojazdów na dobę. To wzrost aż o 84 proc.

- Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 tys. poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8 tys. poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim - informują drogowcy.
Na tym tle całkiem przyzwoicie wypada Pomorskie. Nasze województwo znalazło się na 6. miejscu ze średnią 15,2 tys. pojazdów na dobę.

  • Średni dobowy ruch roczny z rozbiciem na województwa. Pomorskie znalazło się na 6. miejscu.
  • Punkty pomiaru ruchu na pomorskich trasach.

Miejsca

Opinie (238) 4 zablokowane

  • Urban sprawl i suburbanizacja (1)

    Dlatego że gdańszczanie wyparci z dolnego tarasu przez drogie nieruchomości dla airbnb i spelkulantów wyprowadzili się pod Żukowo. Masowo przesiadając się do aut, zamieniając obwodnicę w osiedlówkę. Winię tu nie tylko marzycieli o tanim domku z ogrodem, ale także gdańskich polityków, którzy temu nie zapobiegli. Teraz będzie paraliż, który się będzie pogarszał, bo wiele budów za obwodnicą jeszcze w trakcie.

    • 9 1

    • czwarta strona komentarzy i wreszcie ktoś, kto rozumie system

      • 0 0

  • w Gdyni były trzy pasy, ale zwęzili do dwóch

    żeby bezpieczniej było

    • 5 2

  • Czarne samochody

    Oni śpią do południa a praca zaczyna się od 7

    • 1 0

  • Ruch na obwodnicy to nie jest problem, korkuje się na zjazdach. (1)

    System opłat za autostrady był archaiczny już w czasie budowy (2007). Tusk i Nowak wydali kasę na bramki. No i Słowak bez estakady w rejonie Niedżwiednika i bez tunelu w stronę Nowego Portu. Do tego brak estakady nad Kartuską obniża przelotowość AK.

    • 4 0

    • Nad Kartuską? Chyba Łostowicką.

      • 0 0

  • Jeszcze wybudujmy Majaland i będziemy stać zamiast powoli jechać (6)

    A miasto zamiast natychmiast poprawiać i unowocześniać komunikację miejska, to bez refleksji wydaje pozwolenia na budowę dla inwestycji typu majaland, gdzie trzeba dojechać samochodem. Blokada całkowita obwodnicy i w konsekwencji Trojmiasta gotowa!

    • 98 34

    • no tak, dziesiątki marketów różnego typu przy obwodnicy (1)

      ale na szczęście mają bardzo mało klientów więc jeśli tylko nie pobudujemy majalandu to w ogóle będzie na tej obwodnicy pustawo i tylko mieszkańcy takich wiosek jak osowa będą tam jeździć

      • 9 5

      • mały ruch w Osowie ???!!

        to trzeba przyjechać na węzeł Owczarnia przed 8:00 i zobaczyć jak samochody blokują obwodnice w kierunku Gdyni zjeżdżając na Osowę.

        • 1 1

    • majaland to będzie jak dobrze ułamek % ruchu

      na obwodnicy.

      Tysiące ludzi z całej Polski oraz z zagranicy które przyjeżdżają tutaj do pracy w nowych centrach biurowych robią różnicę a nie jakieś majalandy.

      • 10 1

    • Zakaz budowy parkingu (1)

      Na majaland! I po kłopocie! Tylko komunikacja - a najlepiej tylko dedykowana komunikacja!

      • 1 8

      • Wtedy będą parkować na poboczu obwodnicy.

        • 1 0

    • Rower zostanie.

      • 0 0

  • Obwodnica Trójmiasta już dawno stała się lokalną drogą.

    • 1 0

  • najgorsze na obwodnicy jest to ze większośc kierowców nie przestrzega dozwolonych predkości

    bardzo często powoduje to jazdę na zderzaku (poganianie!) - i co za tym idzie -wypadki

    • 5 1

  • Tak to prawda, ale priorytetami są obwodnica Biłgoraja i ekspresówka do Siemiatycz (1)

    • 1 0

    • S19 dla suwerena ze ściany wschodniej

      • 0 0

  • gdańsk (1)

    Gdańsk ma dwa duże problemy, z którymi sobie nie radzi i nie widać, żeby robił coś na poważnie w tym temacie - wysypisko i polityka komunikacyjna. Myślenie w tym temacie jest krótkowzroczne. Wszystko co planują, w momencie wykonania już jest za małe. Wg mnie wysypisko powinno jeszcze popracować, ale teraz jest czas, żeby szukać nowego miejsca bo to się kończy, a w temacie komunikacji też już jest czas na odważne decyzje. Po co wszyscy muszą jeździć do centrum autami? Gdańsk to jedno z nielicznych miast w Polsce, które będzie się rozwijać bezustannie ze względu na położenie, zrozumcie to. A wzrost korków i czas pozostały do skończenia się wysypiska nie rośnie liniowo, jak zdaje się uważają urzędnicy.

    • 2 2

    • Obwodnica S6 jako droga krajowa podlega rządowemu GDDKiA a nie miastu

      Stąd pudło dzbanie!

      • 0 0

  • W Gdańsku (1)

    Gdańsk jest dobrą miejscówką.W Gdańsku dobrze,wygodnie się żyje,w Gdańsku się zarabia,konsekwencją tego jest wzrost ilości samochodów poruszających się po drogach czyli mówiąc kolokwialnie fakerskie korki.Coś za coś.

    • 0 3

    • Połowa tych samochodów tańsza od roweru

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane