• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Maciej Naskręt
26 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • Ja

    Buchaa obwodnica to sie nazywalo 10 lat temu teraz to jest droga wiejska jezdza tam same swinue i hamy z zachowania

    • 4 3

  • (2)

    Kierowcom którzy migają długimi światłami na lewym pasie powinno się zabierać prawko. Nie nadają się psychicznie do kierowania pojazdem mechanicznym.

    • 22 9

    • Emerycie (1)

      Jedź jak prawo ruchu drogowego nakazuje przy prawej stronie jezdni to żadnych świateł w lusterku nie będziesz widział emerycie jeden na wszystko mający czas.

      • 3 8

      • Dozwolona prędkość obowiązuje na 2 pasach a nie tylko na prawym

        Przez takich dzbanów jak ty są właśnie wszystkie kolizje

        • 3 2

  • Ranking

    Jak już się wzięliście za pisanie tego artykułu, to trzeba było choćby jednym zdaniem wspomnieć o całym rankingu. Jak on wygląda chcielibyśmy wiedzieć. Wymieńcie pozostałych 9 esek.
    Czy to takie trudne?

    • 7 2

  • Korki...

    Korki na obwodnicy tworzą się bardziej przez nie umyślną jazde niż przez nadmierną prędkość.Żadne fotoradary i inne cuda nic nie pomagą bo i tak coraz częściej max prędkość wynosi 70km/h. Główny problem to infrastruktura...brak pasa awaryjnego wystarczy że auto się komuś zepsuje i odrazu cała obwodnica zakorkowana bo pół auta stoi na jezdni..Kolejny problem to zbyt duzy ruch,nie da sie nie zauważyć ze "obwodnica" jest poprostu przepełniona autami..Co do kultury jazdy kierowców i ich stylu jazdy tego nie zmienią żadni rządzący..sami musimy zacząć myśleć żeby cokolwiek mogło się poprawić.

    • 16 2

  • Ani 3-ci pas ani 4-ty pas czy nawet 5-ty nie zmieni wiele w kwestii bezpieczeństwa na obwodnicy.
    Trzeba zmienić zachowanie kierowców a dokładniej piratów drogowych których na obwodnicy jest sporo.
    Na piratów drogowych nie działają akcje edukacyjne w TV ani internecie zatem pozostaje nie marchewka a bicz.
    Należy jak najszybciej uruchomić odcinkowy pomiar prędkości na całej obwodnicy i kontrolować prędkości pomiędzy wszystkimi zjazdami.
    Wystawiać tyle mandatów by komornicy zlicytowali każdego pirata drogowego.
    Jak znikną z obwodnicy ludzie który na ograniczeniu do 120 jadą 160 a na ograniczeniu do 100 jadą 140 to poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu.

    • 16 7

  • Coś na wyobraźnię (2)

    Gdy jeździlem obwodnicą. do pracy z Gdyni do Kokoszek pod koniec lat 70-tych zdarzało się że po drodze nie widziałem żadnego pojazdu! Pamięta ktoś jak w Osowej były światła?? W Głosie Wybrzeża pisali że zaburzają płynność ruchu

    • 17 1

    • Te zawalidrogi jeżdżące 80km/h po ekspresówce...

      ... zaburzają płynność ruchu, szczególnie Ci którzy na końcu pasa wlotowego się zatrzymują. Takich to powinny wysyłać na ponowny egzamin. Ich zachowanie przemawia za tym, że czują się nie pewnie na drodze, a co za tym idzie skoro oni czują się nie pewnie to pozostali uczestnicy ruchu drogowego obawiają się takich niepewnych kierowców. To tak jakbym dziecko dopuścić za kierownicę.

      • 1 2

    • Zanim powstały tam światła było zwykłe skrzyżowanie że znakiem "stop" dla kierunku Osowa - Oliwa i ograniczeniem do 70km/h dla obwodnicy. Ruch był tak niewielki, że często wieczorem udawało mi się przejechać całą Spacerową na światłach drogowych.
      Pamiętam, jeździłem wówczas Maluchem i Jawą.

      • 2 0

  • Coś na wyobraźnię

    Gdy jeździlem obwodnicą. do pracy z Gdyni do Kokoszek pod koniec lat 70-tych zdarzało się że po drodze nie widziałem żadnego pojazdu! Pamięta ktoś jak w Osowej były światła?? W Głosie Wybrzeża pisali że zaburzają płynność ruchu

    • 6 2

  • rozwiązanie problemu:

    Namalowac drogę rowerową i wszystko bedzie oki po stronie Gdyni !

    • 4 2

  • Co to za tytuł jest?????
    Dla mnie kompletnie nie zrozumiały!!!

    • 6 1

  • Albo więcej wyobraźni

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane