• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Maciej Naskręt
26 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • Tak tak wybudujcie jeszcze trzy pasy

    wówczas prędkość będzie wyższa czyli bezpieczna

    • 3 2

  • Bo polscy kierowcy nie potrafią jeździć po drogach szybkiego ruchu.

    To nie np. Niemcy, gdzie kultura jazdy jest wyższa, ale też egzekwowana surowo przez Policję. Powinien być bardziej rygorystyczny system punktów karnych, za wysokie wykroczenia zabieranie prawa jazdy wraz z samochodem (tymczasowo) - a na kursach powinni uczyć jak jeździć na drogach szybkiego ruchu. A jazda obwodnicą, to jazda wśród absolutnej dziczy (nieważne, że ta dzicz ma nowe Mercedesy i BMW w leasingu na 'firmę').

    • 10 2

  • "Obwodnica niemal najmniej bezpieczna" - kto wymyślił taki "genialny" tytuł ? Aż kłuje w oczy dobór słownictwa. (1)

    "Obwodnica niemal najmniej bezpieczna" - kto wymyślił taki "genialny" tytuł ? Aż kłuje w oczy dobór słownictwa.

    • 7 0

    • chyba na kacu po świętach nie wywietrzało :D

      • 0 0

  • Jak niby trzeci pas wpłynie na bezpieczeństwo i mniejszą liczbę wypadków...? Nie bądźcie śmieszni.

    • 5 0

  • Przypomnijcie jaki głupek podniósł prędkość ze 120 do 130 (1)

    • 1 4

    • 120 jest przecież, a na gdyńskim odcinku 100.

      • 1 0

  • Niemal najmniej ha ha

    • 3 1

  • (1)

    Przede wszystkim na obwodnicy powinno sie jezdzic nie mniej niz 100 km\h. Juz mialem tyle sytuacji jadac na lewym 120, a jakis baran z zajetego prawego wpieprzal z 60 km/h, tragedia morowana. Raz merceds za mna nie wyrobil i wyladowal na bierkach. Przy zjedzie na kowale w strone Pruszcza taka sytuacja to codziennosc. Po drugie karac zwalnijacych gapiow co musza popatrzec na rozwalone auta.

    • 4 5

    • Dodałbym do tego jeszcze problem z nie właściwym włączaniem się do ruchu na drogach szybkiego ruchu. Pas wjazdowy długi na 200 matertów a kretyni wjeżdzają z niego na samym początku z prędkością 50 km/h. To jest taki egoizm i brak wyobraźni że po prostu brakuje słów. Pas masz długi dojedź do końca i rozpędź się do tej 100 a spokojnie wjedziesz nie tamując ruchu i nie powodując śmiertelnego zagrożenia.

      • 5 0

  • Więcej poli ji i radarów

    • 2 1

  • prawy buspas

    Farba w gdyni jest

    • 1 2

  • dłuzsze pasy wjazdowe..

    ..tam jest 80% zdarzeń.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane