• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina. Projekt opóźniony o rok

Patryk Szczerba
11 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom. Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla obwodnicy Witomina nie jest gotowa. - Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, dodając, że prace projektowe powinny zakończyć się na początku wakacji.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problemy komunikacyjne w tej części Gdyni?

  1. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.
  2. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
  3. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.


Wnikliwe analizy i pozytywna opinia Lasów Państwowych



- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając początek inwestycji na kładce przy Domu za Falochronem.
Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Blisko trzy lata temu władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.

- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Obwodnica Witomina wciąż w przygotowaniu



Niebawem miną trzy lata od zapowiedzi władz miasta dotyczącej inwestycji. Tyle że wciąż nie ma nawet dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Od lutego 2020 r. przygotowuje ją firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł.



Zgodnie z terminem pod koniec czerwca 2021 r. dokumentacja powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Tak się nie stało. Następnym wskazywanym w lipcu terminem był koniec roku. Dokumentacji jednak nadal nie ma. Dlaczego?

- Opracowywanie dokumentacji projektowej jest w ostatniej fazie. Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego. Prace projektowe mają się zakończyć do 30 czerwca - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Jakie koszty obwodnicy Witomina?



Wtedy też mają być znane szacunkowe koszty. W 2019 r. podawano kwotę 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność. Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność.
Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku inwestycji ta część miała kosztować 20 mln zł, więc niewykluczone, że za obwodnicę Witomina też trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano.

Władze miasta nie ukrywają, że będą się starały o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.

- Projekt zostanie złożony do dofinansowania zewnętrznego, w momencie otrzymania dofinansowania zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane - kończy Łucyk.
Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.

Wcześniej przebudowa Chwarznieńskiej?



Niewykluczone, że pierwsza w kolejności zostanie przebudowana ul. ChwarznieńskaMapka. Gdynia dostała 30 mln zł na inwestycję z Polskiego Ładu.

- Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni - tłumaczył w październiku Marek Łucyk, zapowiadając ogłoszenie przetargu na prace budowlane na przełomie 2021 i 2022 r.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (187) 5 zablokowanych

  • Genralnie każdy urzędnik to stan umysłu a gdyński urzędnik to...... (1)

    i tutaj proszę wpisywać propozycję.

    • 5 0

    • jest w unikalny i jedyny sposob

      Odrealniony.

      • 2 0

  • Nie ma i nie będzie - nie bądźcie łatwowierni Gdynianie (1)

    Łucyk kucyk to se może pleść głupoty...Dług miasta to już 1 milard złotych. Droga ma kosztować 150 mln - pytam skąd wezmą pieniądze?

    • 9 0

    • Jak to skąd, pożyczą od bezdomnych

      • 1 0

  • Jak zrobią za 10 lat to będzie dobrze

    • 3 0

  • Zapiszcie sobie ten komentarz - w 2030 będzie nadal w planach chyba że zmieni się władza w naszym mieście

    • 7 1

  • Szczurek ma tak mocną pozycję w Gdyni,że żaden brak od wielu lat zapowiadanych inwestycji nie zakłóci mu wygrania najbliższych wyborów.

    • 1 3

  • to bedzie "dosc" kosztowna budowla...

    Pewnie etapowana jak park(ing) centralny tak dlugo, aby najbardziej wytrwali oponenci zapomnieli jakie byly zalozenia i obietnice...
    Czy ktos sobie zadal trud, aby zobaczyc jakie jest tam uksztaltowanie terenu? Szczegolnie w okolicy Witominskiej i Kieleckiej. Ma ktos swiadomosc robot ziemnych i budowlanych?!
    Betonu tam trzeba znacznie wiecej niz na park(ing) przy magistracie a ten juz ma pochlonac ponad 60 baniek. Jak znam zycie, dojdzie do 100...
    Wiec kwoty o ktorych sie mowi w kontekscie witominskiej obwodnicy sa nierealne. I niedostepne dla zadluzonej Gdyni.
    Przeciez miasto nie ma srodkow na karwinskie wiadukty i marszalek musial ratowac sytuacje.

    • 4 2

  • Szkoda lasu

    jak bardzo szkoda lasu.

    • 3 2

  • Łojciec

    Dej rządowego piniondza.

    • 1 0

  • Bez sensu

    Budowanie kolejnych dróg tylko wzmaga coraz większe natężenie ruchu aut. Każdy rozwinięty kraj buduje kolej, bo to jest najlepsze rozwiązanie. Przestańmy ciągle faworyzować samochody, czyli najgorszy i najmniej ekologiczny środek transportu.

    • 1 1

  • Trzeba zdążyć z tą drogą do domu Szczurka przed jego końcem kadencji, bo później się nie zdąży

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane