• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina. Projekt opóźniony o rok

Patryk Szczerba
11 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom. Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla obwodnicy Witomina nie jest gotowa. - Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, dodając, że prace projektowe powinny zakończyć się na początku wakacji.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problemy komunikacyjne w tej części Gdyni?

  1. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.
  2. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
  3. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.


Wnikliwe analizy i pozytywna opinia Lasów Państwowych



- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając początek inwestycji na kładce przy Domu za Falochronem.
Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Blisko trzy lata temu władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.

- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Obwodnica Witomina wciąż w przygotowaniu



Niebawem miną trzy lata od zapowiedzi władz miasta dotyczącej inwestycji. Tyle że wciąż nie ma nawet dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Od lutego 2020 r. przygotowuje ją firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł.



Zgodnie z terminem pod koniec czerwca 2021 r. dokumentacja powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Tak się nie stało. Następnym wskazywanym w lipcu terminem był koniec roku. Dokumentacji jednak nadal nie ma. Dlaczego?

- Opracowywanie dokumentacji projektowej jest w ostatniej fazie. Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego. Prace projektowe mają się zakończyć do 30 czerwca - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Jakie koszty obwodnicy Witomina?



Wtedy też mają być znane szacunkowe koszty. W 2019 r. podawano kwotę 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność. Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność.
Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku inwestycji ta część miała kosztować 20 mln zł, więc niewykluczone, że za obwodnicę Witomina też trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano.

Władze miasta nie ukrywają, że będą się starały o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.

- Projekt zostanie złożony do dofinansowania zewnętrznego, w momencie otrzymania dofinansowania zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane - kończy Łucyk.
Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.

Wcześniej przebudowa Chwarznieńskiej?



Niewykluczone, że pierwsza w kolejności zostanie przebudowana ul. ChwarznieńskaMapka. Gdynia dostała 30 mln zł na inwestycję z Polskiego Ładu.

- Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni - tłumaczył w październiku Marek Łucyk, zapowiadając ogłoszenie przetargu na prace budowlane na przełomie 2021 i 2022 r.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (187) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • To jest 7 artykuł w ciągu 28 miesięcy o tym samym :( (6)

    To jest jakaś paranoja żeby przez 28 miesięcy ciągle to samo "memlać" czyli Gdynia planuje, planuje, planuje...

    • 141 2

    • (1)

      Spoko. W Gdańsku 3 lata projektuja boisko przy Szkole.

      • 4 6

      • Co to są 3 lata

        Nową Świętokrzyską planują już od dobrych 20 lat.

        • 1 2

    • (1)

      portal "trójmiasto" jest tuba propagandową urzędu miasta Gdyni

      • 11 2

      • tak, szczególnie wywiad z Obajtkiem to potwierdza;)

        • 2 2

    • ciesze sie, ze portal poinformowal o stanie w jakim znajduje sie projekt

      "Niebawem miną trzy lata od zapowiedzi władz miasta dotyczącej inwestycji. Tyle że wciąż nie ma nawet dokumentacji projektowo-kosztorysowej."
      To jest rzetelna informacja a nie propaganda wiec nie marudz!

      • 3 0

    • Zamiast rozwiazac umowe na projekt

      I obciazyc karami za opoznienia

      • 0 0

  • (5)

    Dlaczego pieniądze, które moglyby zostać wydane na parki pod miejscem pracy, a najlepiej pod domem W.S. są trwonione na zbędne fanaberie jak obwodnica witomina?

    • 26 55

    • Wytrzeźwiej!

      • 13 4

    • Dlaczgo środki, które mogłyby zostać przeznaczone na park pod miejscem pracy, a najlepiej domem W.S. są trwonione na głupoty jak obwodnica witomina?

      20 mln, a może więcej to wciąż połowa(!) ceny przebudowy obszaru o wielkości dwóch boisk(bez planowanej przebudowy układu dróg). Przebudowy z parku na park+parking dla zBoczka. Ile jeszcze inwestycji można by za te pieniądze zrealizować?

      • 5 5

    • ? (2)

      Fanaberia? Tak można jedynie nazwać twoje słowa. Obwodnica jest konieczne!

      • 9 3

      • (1)

        Krojenie lasu trójmieskiego - parku krajobrazowego na części jest nelegalne.

        Poza tym konieczne jest w końcu zrezygnowanie z aut a nie dopompowywanie kolejnych do zatkanego centrum.

        Poza tym podobno wszyscy piszą że nie jeżdżą już do centrum gdyni autem bo trzeba 2 złote za parking zapłacić a tutaj chcecie dodatkową autostrtadę do centrum??

        • 3 11

        • Wyłącz komputer i wyjdź z domu

          Oderwales się od rzeczywistości czas wracać może jeszcze nie jest za późno

          • 8 3

  • O, kolejne obietnice naszego Urodzinowego Marka

    To wszystko na 25- lecie zrujnowania Gdyni

    • 103 4

  • (2)

    Znając realia w mieście Gdynia, Obwodnica nie powstanie w najbliższych 10 lat. To będzie wiecznie ciągnąca się historia jak z modernizacją ul. Chwarznieńskiej.

    • 104 1

    • Może zejdźmy na ziemię i zajmijmy się naprawą dróg po zimie. Jazda przez Gdynię to jeden wielki slalom. Zresztą w Gdańsku podobnie chodź jest pod tym względem troszkę lepiej. Panowie bierzcie się za łatanie dziur, bo nie skończycie do następnej zimy!

      • 19 0

    • Lista jest dłuuuga

      tunel pod torami
      lodowisko
      trasa Nowaka-Jeziorańskiego
      dokończenie drogi "różowej"
      ....
      W Gdyni bez zmiany, tym miastem rządzą

      • 7 0

  • Niby z czego? Wybory się zbliżają znowu obiecanki. (2)

    Oby do wyborów i papa. A lasy państwowe zgodzą się na każdą wycinke oby była duuża.

    • 58 1

    • Ważne, że Kajetan na cargo

      I Kukla na składaku ten od strategicznego parkingu przy muzeum dają radę rowerem dookola Witomina rozwiązując problemy transportowe miasta

      • 5 0

    • Hahaha i papa

      A kogo wybierzecie, przecież nie PiS. Nie bo nie i już. Także ekipa samorządności będzie rządzić do końca świata i jeden dłużej

      • 6 1

  • Nie ma szans

    Popatrzmy realnie. Przecież to już n'ty projekt. Gdynia nie ma pieniążków nawet na zaklejenie obecnych dziur, o np. naprawie asfaltu koło ronda Sądu w Głównej nie wspomnę. Moja Dzielnica to ser szwajcarski. 1 mld długu,... . Daje 100 zł że droga nie powstanie przez min 7 lat. Szkoda.

    • 79 0

  • Ciekawe kto wydaje decyzję środowiskową... (3)

    Otóż tą decyzję wydaje prezydent Szczurek, a wice prezydent Łucyk czeka.

    • 60 3

    • No ale decyzja środowiskowa może być tylko negatywna - nikt się nie zgodzi na niszczenie jedynych lasów trójmiejskich i krojenie ich na malutkie parcele

      • 3 3

    • (1)

      Decyzję środowiskową wydaje rdoś.

      • 0 0

      • RDOŚ uzgadnia raport.

        RDOŚ uzgadnia raport OOŚ, podobnie jak wody polskie czy sanepid. Organem wydajacym powinien być prezydent, no chyba, że podrzucił tego gorącego kartofla RDOŚiowi. Jest taka możliwość.

        • 3 0

  • (2)

    Buhahahaha szkołom nakazują wygospodarować/oszczędzić 30 milionów bo nie ma a opowiadają bajki o obwodnicy Witomina.

    • 68 4

    • Wydatki bieżące i inwestycyjne (1)

      Proszę poczytać o wydatkach bieżących i inwestycyjnych, a potem zabierać głos...

      • 0 5

      • weź się w końcu do roboty bucyk

        zamiast siedzieć i komentować. Mamy już serdecznie dość twojego szerokiego uśmiechu, drogich garniturów i namaszczenia cię na kolejnego prezydenta Gdyni. Traktujecie to miasto jak folwark.

        • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane