• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina. Projekt opóźniony o rok

Patryk Szczerba
11 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom. Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla obwodnicy Witomina nie jest gotowa. - Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, dodając, że prace projektowe powinny zakończyć się na początku wakacji.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problemy komunikacyjne w tej części Gdyni?

  1. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.
  2. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
  3. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.


Wnikliwe analizy i pozytywna opinia Lasów Państwowych



- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając początek inwestycji na kładce przy Domu za Falochronem.
Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Blisko trzy lata temu władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.

- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Obwodnica Witomina wciąż w przygotowaniu



Niebawem miną trzy lata od zapowiedzi władz miasta dotyczącej inwestycji. Tyle że wciąż nie ma nawet dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Od lutego 2020 r. przygotowuje ją firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł.



Zgodnie z terminem pod koniec czerwca 2021 r. dokumentacja powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Tak się nie stało. Następnym wskazywanym w lipcu terminem był koniec roku. Dokumentacji jednak nadal nie ma. Dlaczego?

- Opracowywanie dokumentacji projektowej jest w ostatniej fazie. Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego. Prace projektowe mają się zakończyć do 30 czerwca - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Jakie koszty obwodnicy Witomina?



Wtedy też mają być znane szacunkowe koszty. W 2019 r. podawano kwotę 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność. Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność.
Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku inwestycji ta część miała kosztować 20 mln zł, więc niewykluczone, że za obwodnicę Witomina też trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano.

Władze miasta nie ukrywają, że będą się starały o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.

- Projekt zostanie złożony do dofinansowania zewnętrznego, w momencie otrzymania dofinansowania zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane - kończy Łucyk.
Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.

Wcześniej przebudowa Chwarznieńskiej?



Niewykluczone, że pierwsza w kolejności zostanie przebudowana ul. ChwarznieńskaMapka. Gdynia dostała 30 mln zł na inwestycję z Polskiego Ładu.

- Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni - tłumaczył w październiku Marek Łucyk, zapowiadając ogłoszenie przetargu na prace budowlane na przełomie 2021 i 2022 r.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (187) 5 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Ta trasa to konieczność bo wyjazd z Gdyni to katastrofa przez witomino (11)

    • 119 18

    • myślisz, że szczurek o tym nie wie? przecież mieszka na Wiczlinie (6)

      mimo wszystko woli wydać pieniądze na parking przy urzędzie miasta w końcu i tak na niego zagłosują

      • 19 4

      • Ale się przekaz odwrócił o 180 stopni. (2)

        Dopiero co wyłeś, że przez brak parkingów Szczurek wyludnia Gdynię :D

        • 7 12

        • wyludnia się przez brak parkingu przy urzedzie miasta??

          • 3 0

        • Chodzi o umiejscowienie tegoż parkingu, słabo myślisz.

          • 1 1

      • Ty Misiu, Szczurek już nie mieszka w Gdyni wyprowadził się do Kosakowa rok temu (2)

        Jak to się mówi przed zatonięciem szczury pierwsze opuszczają statek.

        • 5 1

        • miał rezydencję na Gwieździstej w Gdyni którą przepisał później na żonę

          • 3 0

        • Mieszka na Wiczlinie. Jego kierowca wozi go codziennie Skodą. GA ....X

          • 2 0

    • polnocne dzielnica gdyni czeka na kolej, pkm, lub skm???kiedy bedzie?

      • 11 1

    • nie dla wycinki lasu!

      • 11 10

    • Nie, nie jest, korki są tylko pomiedzy 15-16 wywalanie 200 baniek na dogodzenie kierowcom o 16 to gruba przesada.

      • 10 10

    • Tyle, że wąskim gardłem jest skrzyżowanie przy Witawie.

      Gdyby zamiast budować Centrum sąsiedzkie, zbudowali duże rondo (nie takie jak w Żukago) to udrożniłoby ruch.
      Planowana obwodnica odciąża tylko ruch częściowo, a co będzie się działo w okolicach Śląska/Kielecka kiedy ruch z Witomińskiej przeniesie się na Kielecką po wybudowaniu obwodnicy?

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    czegoś nie kumam (6)

    No i znowu najważniejsza jest kładka pieszo rowerowa. I po drugie po co nasadzenia zieleni i jakaś infrastruktura wzdłuż Chwarznieńskiej skoro biegnie ona przez zielony las zwany TPK i nie ma większego związku z obwodnicą Witomina?

    • 97 16

    • daj spokój, Szczurek i tak nie wybuduje tej obwodnicy (1)

      to kolejna wrzutka dla gawiedzi

      • 33 3

      • wracaj na lewo ; 0

        • 0 1

    • Chodzi o odcinek w terenie zabudowanym

      • 7 0

    • dlatego nie budujesz tego

      bo nie rozumiesz ; )

      • 2 7

    • kosztorysowy kosmos

      po co dodatkowa infrastruktura i nasadzenia ? bo wykonawcom i zlecniodawcom lepiej "rozpisze' się budżet projektu i otrzymane dotacje - vide Park Centralny, I etap: ile finalnie kosztował i co za to co zostało wykonane .... a jk ktoś się zapyta to jest kwitowany standardowym polskim 'dobrze że w ogóle jest, nie narzekaj, ciesz się' niestety brain washed działa skutecznie na dzisiejsze polskie społeczeństwo - pozostałość w DNA po okresie komuny ???

      • 0 0

    • Osiedle, mordo!

      Nie chodzi o leśny odcinek, tylko witomiński Chwarznieńskiej! Nasadzenie zieleni musi być, żeby oddzielić ulice od istniejących tam od dawna bloków. Kumasz?

      • 0 0

  • Las

    Znowu las wytną dla autek.d*pe w autobus wsadzić

    • 5 10

  • Wirtualne drogi i parkingi w Ga

    Będziemy jeździć palcem po mapie. Proponuję zrobić parking podziemny dla rowerow albo postawić doniczki w lesie :-))

    • 13 1

  • Proszę nie narzekać (3)

    najważniejsze, że w Gdyni nie rządzi PiS ,

    • 8 11

    • Na złość

      mamie odmrożę sobie uszy.

      • 4 1

    • Wszyscy lepsi od szczurzej ferajny

      Nawet Adolf

      • 1 3

    • I dlatego Gdynia to wioska a ulice pod rządami peowców wyglądaja jak ser szwajcarski, ale za to parkometrów to nie brakuje.

      • 1 2

  • 2 pajace z UM

    Zapomnieli wspomnieć że obwodnica Witomina opłacana jest ze środków rządowych a nie miejskich i będzie patrzenie na ich śliskie łapy tzn łapy szczura i kucyka. Szczur to największa tragedia dla tego miasta.

    • 17 3

  • Ta ekipa jest do wymiany! (1)

    Ile jeszcze będą nam opowiadali bajek o inwestycjach?

    • 16 3

    • To już wiemy wszyscy że do wymiany

      • 2 1

  • tak kłamał w kampanii wyborczej

    W ciągu trzech lub czterech lat powinniśmy zakończyć tę inwestycję i przejechać nową drogą mówi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Jak zapewniają władze miasta, zapowiedziane wcześniej modernizacje i remonty dróg realizowane będą zgodnie z planem. Do końca sierpnia br. Wydział Inwestycji UM ogłosi przetarg na przebudowę ulicy Hodowlanej. Przeprowadzony zostanie również kompleksowy remont ulicy Chwarznieńskiej, zakładający między innymi budowę nowego chodnika oraz drogi rowerowej. Chęć ograniczenia ruchu tranzytowego przez Witomino, a także niezwykle dynamiczny rozwój dzielnic zachodnich, stały się powodem nowego spojrzenia na kwestie transportowe w tej części Gdyni. Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte o wnikliwe analizy oraz strategię rozwoju transportu publicznego. Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na podwyższenie jakości życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. To jedna z kilku strategicznych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach zapowiada Wojciech prezydent Gdyni.

    • 19 3

  • Jest, w koncu zabral glos

    Juz myslalem ze cos sie stalo, a tu...lucek sie znowu odezwal i...jak zwykle mydli oczy. Odpowiadam, nie bylo obwodnicy, ni ma i nie bedzie.

    • 12 3

  • To jakiś absurd wycinać i kroić na kawałeczki lasy trójmiejskie.

    Poza tym odciąć cwierć dzielnicy od lasu i odgrodzić autostradą to czysta złośliwość

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane