• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina. Projekt opóźniony o rok

Patryk Szczerba
11 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom. Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla obwodnicy Witomina nie jest gotowa. - Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, dodając, że prace projektowe powinny zakończyć się na początku wakacji.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problemy komunikacyjne w tej części Gdyni?

  1. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.
  2. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
  3. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.


Wnikliwe analizy i pozytywna opinia Lasów Państwowych



- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając początek inwestycji na kładce przy Domu za Falochronem.
Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Blisko trzy lata temu władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.

- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Obwodnica Witomina wciąż w przygotowaniu



Niebawem miną trzy lata od zapowiedzi władz miasta dotyczącej inwestycji. Tyle że wciąż nie ma nawet dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Od lutego 2020 r. przygotowuje ją firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł.



Zgodnie z terminem pod koniec czerwca 2021 r. dokumentacja powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Tak się nie stało. Następnym wskazywanym w lipcu terminem był koniec roku. Dokumentacji jednak nadal nie ma. Dlaczego?

- Opracowywanie dokumentacji projektowej jest w ostatniej fazie. Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego. Prace projektowe mają się zakończyć do 30 czerwca - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Jakie koszty obwodnicy Witomina?



Wtedy też mają być znane szacunkowe koszty. W 2019 r. podawano kwotę 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność. Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność.
Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku inwestycji ta część miała kosztować 20 mln zł, więc niewykluczone, że za obwodnicę Witomina też trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano.

Władze miasta nie ukrywają, że będą się starały o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.

- Projekt zostanie złożony do dofinansowania zewnętrznego, w momencie otrzymania dofinansowania zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane - kończy Łucyk.
Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.

Wcześniej przebudowa Chwarznieńskiej?



Niewykluczone, że pierwsza w kolejności zostanie przebudowana ul. ChwarznieńskaMapka. Gdynia dostała 30 mln zł na inwestycję z Polskiego Ładu.

- Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni - tłumaczył w październiku Marek Łucyk, zapowiadając ogłoszenie przetargu na prace budowlane na przełomie 2021 i 2022 r.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (187) 5 zablokowanych

  • Szczurek i Kucyk (4)

    Hahaha. Juz 3 razy robili wybory na budowie obwodnicy. Teraz zrobią je po raz 4. Pierwszym razem miała kosztować 160mln. Potem się okazało że za drogo i zrobią Chwarznienska. Przy trzecich wyborach wrócili do koncepcji obwodnicy i tu ogłosili że zbudują za 60mln. Teraz się okaże że będzie za drogo i tyle z budowy

    • 51 3

    • nie wierzę w ani jedno słowo Szczurka (2)

      on jest gotów obiecać wszystko aby tylko utrzymać koryto

      • 11 0

      • On już nie może utrzymać koryta ale ma swojego następcę, Kucyka, jeszcze bardziej złośliwego w stosunku do mieszkańców niż on sam.

        • 7 0

      • Ze Szczurkiem jest jak z PiSem - nie ma z kim przegrać, niestety.

        • 5 1

    • Szczurza logika

      Miasto prawie bankrut z prawie 1 mld zł długu. Co robi szczurek? Zaciąga kredyt na remont szkół i obsługę obecnego długu (nie mylić że wcześniejsza spłata). Po paru miesiącach bierze kredyt na 60 mln zł żeby budować parking podziemny koło UM bo zaraz obok deweloper ma biura i będzie miał fajny parking w cenie. Szczurek powinien posiedzieć. Na koniec okazuje się że jak zwykle nie dograł kasy i bierze rządowe dotacje na obwodnicę Witomina nie mając ani złotówki.

      • 9 0

  • Hahaha

    Czwarte podejście do 3km drogi. Samych projektów na przebudowę Chwarznienskiej były chyba 4. Na obwodnicę 2. Czyli 6 razy przetarg na koncepcję i projekt i nic nie zbudowano! Pamiętamy przy wyborach!

    • 30 1

  • Think bigger (1)

    Wojtek! Rozumiem lokalne dróżki ale to tylko latanie problemu. Powinieneś zacząć od dużej skali, to spokojnie odciąży lokalne drogi. Mówię o części tematu drogi do portu, wiadomka.

    • 3 4

    • Lokalne dróżki a w zasadzie DROGI są dziurawe totalnie, on nie pozwala ich naprawiać.

      • 0 0

  • jak się szybko buduje w Gdyni wiedzą tylko deweloperzy....

    • 18 0

  • Wojtek

    Po co nam obwodnica? Lepiej zbuduj parking koledze Boczkowi z AB Inwestor. Tak dobrze wspolpracujecie od lat. Może skarbie też coś dla MTM

    • 24 3

  • (1)

    Indolencja władzy obejmuje niestety również Gdynię. Ten projekt miał być gotowy w ub roku a tu? No nic - wyszło jak zawsze

    • 15 1

    • Indolencja to głównie gdynia

      Szczurek to pajac i kłamca

      • 0 0

  • (1)

    Ta opinia od Lasów Państwowych jest potwierdzoną pisemnie, czy UM jak w przypadku SKM na północ sam wymyślił to kłamstwo?

    • 15 1

    • Lasy nie mają prawa zgodzić się na taką drogę niszczącą park krajobrazowy.

      • 2 2

  • Zrównoważony rozwój Gdyni

    Władze Gdyni doskonale marketingowo obwodnicę Witomina projektują i budują .
    Ja jestem zwolennikiem dodania do tej obwodnicy dodatkowych pasów ruchu dla rowerów to kasa się znajdzie
    Powodzenia

    • 5 4

  • A dlaczego nie dwujezdniowa? Przecież za piec lat ten temat znów wróci i to z nawiązką.

    • 8 1

  • I znowu będą wycinać las !!!

    Bez sensu. Las był pierwszy przed wiczlinem, sokółka. Poza tym ludzie wiedzieli gdzie kupują "apartamenty".

    • 9 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane