- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Obwodnica Witomina. Projekt opóźniony o rok
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla obwodnicy Witomina nie jest gotowa. - Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, dodając, że prace projektowe powinny zakończyć się na początku wakacji.
- Obwodnica Witomina ma połączyć ul. Chwarznieńską i Kielecką.
- Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
- Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.
Wnikliwe analizy i pozytywna opinia Lasów Państwowych
- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając początek inwestycji na kładce przy Domu za Falochronem.
Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.
Blisko trzy lata temu władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.
- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Obwodnica Witomina wciąż w przygotowaniu
Niebawem miną trzy lata od zapowiedzi władz miasta dotyczącej inwestycji. Tyle że wciąż nie ma nawet dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
Od lutego 2020 r. przygotowuje ją firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł.
Zgodnie z terminem pod koniec czerwca 2021 r. dokumentacja powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Tak się nie stało. Następnym wskazywanym w lipcu terminem był koniec roku. Dokumentacji jednak nadal nie ma. Dlaczego?
- Opracowywanie dokumentacji projektowej jest w ostatniej fazie. Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego. Prace projektowe mają się zakończyć do 30 czerwca - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jakie koszty obwodnicy Witomina?
Wtedy też mają być znane szacunkowe koszty. W 2019 r. podawano kwotę 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.
Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku inwestycji ta część miała kosztować 20 mln zł, więc niewykluczone, że za obwodnicę Witomina też trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano.
Władze miasta nie ukrywają, że będą się starały o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.
- Projekt zostanie złożony do dofinansowania zewnętrznego, w momencie otrzymania dofinansowania zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane - kończy Łucyk.
Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.
Wcześniej przebudowa Chwarznieńskiej?
Niewykluczone, że pierwsza w kolejności zostanie przebudowana ul. Chwarznieńska. Gdynia dostała 30 mln zł na inwestycję z Polskiego Ładu.
- Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni - tłumaczył w październiku Marek Łucyk, zapowiadając ogłoszenie przetargu na prace budowlane na przełomie 2021 i 2022 r.
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (187) 5 zablokowanych
-
2022-02-11 07:49
Czy Gdynia City Central Park
To była najpilniejsza inwestycja w mieście borykającym się z tak dużą ilością problemów i potrzeb poprawiających życie mieszkańców - misto nie jest tylko dla turystów czy uczestników innych PRowych igrzysk?
Polityka miasta budujcie się na Gdyni Zachód usługi i praca jest w centrum a jak tam dojedziecie - to wasz problem. No i mamy to co mamy mądrą dalekowzroczną politykę rozwojowąno i park będzie przecudowny- 38 4
-
2022-02-11 07:51
John (1)
Spokojnie projekt może w końcu powstanie. A później jak to Gdynia i Łucyk mają w zwyczaju powiedzą ze kosztorys wyszedł za drogo. I nic z tego niebedzie. Wrócimy do koncepcjo poszerzenia Chwarznienskiej. Przeziez Pan Łucyk niczego nie doprowadził do końca. Ludzie broń Boże nie głosujcie na niego w przyszłych wyborach!!!
- 40 1
-
2022-02-11 12:12
Stanowcze nie dla obecnych radnych
szczególnie z Samorządności i pani przewodniczącej.
- 1 2
-
2022-02-11 07:52
(3)
Jaka droga? Nowa? Przecież według dużej grupy pracowników UM i wszelkiej maści nawiedzonych aktywistów wszystkie problemy załatwia rower. Czekam jeszcze kiedy aktywiści ogłoszą, że jazda rowerem zapewnia nieśmiertelnośc.
- 30 8
-
2022-02-11 09:27
(1)
Nie zapewnia nieśmiertelności, ale nie zabija innych i nie zatruwa.
A miliony rur wydechowych pompujących truciznę w płuca mieszkańców dla swoiście pojętej pseudo wygody stania w korkach jakichś oszołomów w puszkach powinno być możliwie ograniczone.- 4 5
-
2022-02-11 18:11
rowerzysci to glowne zrodlo emisji metanu w Gdyni - a metan dla klimatu jest 1000 razy gorszy niz CO2
zejdz z roweru i nie niszcz klimatu!
- 1 1
-
2022-02-11 21:09
wiek biologiczny osoby regularnie korzystającej z roweru
jest przeciętnie o 10 lat mniejszy niż osoby mającej "samochodowe" nawyki transportowe. Czyli rowerzysta 60 latek ma zdrowie 50 latka zasiedziałego za kierownicą samochodu.
- 0 0
-
2022-02-11 07:56
Szybkość prowadzenia inwestycji
Naszego miasta z marzeń powala
- 24 3
-
2022-02-11 07:57
Jeszcze poczeka...
- 15 2
-
2022-02-11 07:59
czy jest już wizualizacja z niby drona?
- 18 3
-
2022-02-11 08:16
Czy nielepiej byłoby poprowadzic z drugiej strony Witoma przez Kask do Wielkopolskiej? (3)
- 8 14
-
2022-02-11 09:28
(1)
Jedyne rozwiązanie to zrezygodnowanie z obwodnicy i przesiadka na komunikację.
Tak będzie jedna obwodnica potem się okaże że musi być druga potem trzecia i tak dalej a korkui jak były tak będą.- 3 9
-
2022-02-11 18:10
nie rozmnazaj sie
- 1 2
-
2022-02-11 23:36
chyba estakadami nad Krykulcem
tam jest spora różnica poziomów i linia kolejowa
- 0 0
-
2022-02-11 08:18
Gdynia z niecierpliwością czeka na zakończenie urzędowania naszego Wielekadencyjnego prezydenta !
aby ponownie wejść na siciezke postępu i rozwoju Miasta !
- 25 5
-
2022-02-11 08:21
To poczekamy dziesiątki lat jak na wszystko inne (5)
Będziemy na tą Obwodnicę Witomina czekać 30 lat tak jak czekamy na Obwodnicę OPAT z Drogą Czerwona albo 40 lat jak to czekamy likwidację przejazdu przez tory przy netto na Chyloni itp itd
- 98 3
-
2022-02-11 08:36
Nie da się, Szczurek zrujnował finansowo Gdynię
jest za to kasa na lotnisko i parking przy urzędzie miasta
- 26 0
-
2022-02-11 09:23
NIkt na nią nie czeka!
Może garstka smrodów- 2 15
-
2022-02-11 10:10
bo gdynia to miasto ktorym sa przejazdy kolejowe - stoisz 40 min albo i lepiej, wies a nie miasto ludzie
trzeba uciekac , przestac placic podatki , bo drog sie lepszych nie doczekamy za tej wladzy- 12 1
-
2022-02-11 11:14
świeże info. OPAT nie otrzymał finansowania rządowego (1)
droga czerwona też nie
- 3 1
-
2022-02-11 11:35
zastępca szczurka mówił, że droga czerwona nie jest potrzebna Gdyni
- 2 0
-
2022-02-11 08:25
O obwodnicy Witomina piszecie jak już nie ma o czym? (2)
Przecież to nigdy nie powstanie.
- 26 1
-
2022-02-11 09:29
(1)
Oczywiście że nie bo żaden minister środowiska na to się nie zgodzi aby zniszczyć kolejne freagmenty Lasów.
- 1 2
-
2022-02-11 13:22
Jak tylko znajdą chętnego na drzewo, to nie będą na nic patrzeć.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.