• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina. Projekt opóźniony o rok

Patryk Szczerba
11 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom. Obwodnica Witomina ma przenieść ruch z ul. Chwarznieńskiej, która też ma być przebudowana dzięki rządowym pieniądzom.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla obwodnicy Witomina nie jest gotowa. - Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, dodając, że prace projektowe powinny zakończyć się na początku wakacji.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problemy komunikacyjne w tej części Gdyni?

  1. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.
  2. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
  3. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.


Wnikliwe analizy i pozytywna opinia Lasów Państwowych



- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając początek inwestycji na kładce przy Domu za Falochronem.
Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Blisko trzy lata temu władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.

- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Obwodnica Witomina wciąż w przygotowaniu



Niebawem miną trzy lata od zapowiedzi władz miasta dotyczącej inwestycji. Tyle że wciąż nie ma nawet dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Od lutego 2020 r. przygotowuje ją firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł.



Zgodnie z terminem pod koniec czerwca 2021 r. dokumentacja powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Tak się nie stało. Następnym wskazywanym w lipcu terminem był koniec roku. Dokumentacji jednak nadal nie ma. Dlaczego?

- Opracowywanie dokumentacji projektowej jest w ostatniej fazie. Czekamy na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia wodnoprawnego. Prace projektowe mają się zakończyć do 30 czerwca - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Jakie koszty obwodnicy Witomina?



Wtedy też mają być znane szacunkowe koszty. W 2019 r. podawano kwotę 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność. Korki na Chwarznieńskiej to dla mieszkańców Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni codzienność.
Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku inwestycji ta część miała kosztować 20 mln zł, więc niewykluczone, że za obwodnicę Witomina też trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano.

Władze miasta nie ukrywają, że będą się starały o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.

- Projekt zostanie złożony do dofinansowania zewnętrznego, w momencie otrzymania dofinansowania zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane - kończy Łucyk.
Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.

Wcześniej przebudowa Chwarznieńskiej?



Niewykluczone, że pierwsza w kolejności zostanie przebudowana ul. ChwarznieńskaMapka. Gdynia dostała 30 mln zł na inwestycję z Polskiego Ładu.

- Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni - tłumaczył w październiku Marek Łucyk, zapowiadając ogłoszenie przetargu na prace budowlane na przełomie 2021 i 2022 r.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (187) 5 zablokowanych

  • (1)

    Coraz bliżej do wyborów to zaczynają się obiecanki co to Gdynia wybuduje tym razem. Poważnie ktoś jeszcze w to wierzy?

    • 41 1

    • Pewnie

      Szczur liczy na wygraną z 70 proc poparciem. Ostatnim razem ktoś na niego głosował. Szkoda nawet myśleć jaki był stan umysłowy ludzi którzy głosują na tego oszusta.

      • 3 2

  • W kampanii wyborczej prezydent mówili, że to projekt na tę kadencję (1)

    mówił, że wybuduje obwodnicę w ciągu pięciu lat. Minęły prawie cztery lata i nie ma nawet projektu.

    • 56 1

    • on tak do kilkunastu lat buduje, a efekty jego dokonań można zobaczyć na lotnisku skąd odleciał rozwój Gdyni na wiele lat.

      • 14 2

  • Nie ma pieniędzy na żaden projekt dla mieszkańców, ułatwiający im życie

    Są za to miliony na podziemny parking przy urzędzie miasta

    • 43 3

  • "Dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla obwodnicy Witomina nie jest gotowa"
    dokumentacje obiecują od 20 lat i do tej pory jej nie mogą zrobić. Znowu tylko gadają!!!!

    • 49 1

  • Lasy państwowe sie zgodziły na wycinke bo beda miały z tego kase i usprawiedliwienie dla wycinki że niby nie oni jej chcieli...

    • 19 7

  • Może skróce to co powiedział złotousty Marek Ł.

    Projekt się robi, decyzji nie ma, jak dostaniemy pieniądze od Rządu to wybudujemy.
    Generalnie, jak zwykle to nie nasza wina.

    • 44 4

  • Znaczy dane jest ciała (3)

    Skoro trzeba czekać na decyzje administracyjną rok dluzej. Zarządzanie Gdynią to niestety od kilku ostatnich lat porażka.

    • 68 3

    • Sczurek to najgorsze co przytrafiło się miastu. Rekordowe zadłużenie i marazm inwestycyjny.

      za to on i deweloperzy mają się świetnie

      • 10 0

    • lewactwo

      • 2 1

    • Lewactwo i tyle

      • 1 0

  • Wydaje mi się że

    W Gdyni rządzą ludzie odklejeni od rzeczywistości. Drogi, które planują powinny już dawno zostać wybudowane. Łucyk tylko obiecuje. Stasiak, który zmarnował 100mln siedzi na stołku prezesa PKM. Spychała myśli, że autobusy same się prowadzą, a Szczurek już nie ogarnia całości. Do tego pomysłodawcą płatnych stref parkowania został szefem opecu. towarzystwo Wzajemnej Adoracji. A Ty człowieku stój w korkach. I jeszcze te kłamstwa na temat pisma o przejęciu estakady przez państwo. Żaden wniosek do Warszawy nie wyszedł.

    • 70 1

  • Niestety, dopóki ekipa Szczura nie zostanie zmieniona, dopóty Gdynia będzie zamieniać się w skansen pozbawiony inwestycji. (1)

    Takiej bandy nieudaczników próżno szukać w innych polskich miastach tej wielkości.

    • 47 6

    • Szczurek musi odejść

      Trzymanie go przy władzy to jak głodzenie dziecka. To właśnie robi z tym miastem. Wydaje lekką ręką 60 mln na parking koło dewelopera a na drogi brak. Oszust.

      • 7 0

  • Pani Łucyk nie lepiej

    od razu powiedzieć, że nie macie pieniędzy. Czy firma, która wykonuje projekt otrzymała już stosowną karę za opóźnienie wykonania projektu? Czy może Panie Łucyk dołożysz tej firmie jak każdej, która w Gdyni nie wykonuje nic na czas milion złotych?

    • 40 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane