• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica będzie - tylko kiedy?

on
31 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Obwodnica Południowa Gdańska zaczynać się będzie w Przejazdowie, a kończyć w Straszynie. Na razie jest decyzja lokalizacyjna, data rozpoczęcia budowy, nie ma jeszcze wszystkich potrzebnych pieniędzy.

Wojewoda pomorski Piotr Ołowski przekazał uroczyście Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad decyzję lokalizacyjną dla budowy Południowej Obwodnicy Miasta Gdańska.

Obwodnica ma odciążyć ruch w centrum Gdańska - przede wszystkim samochodów ciężarowych.
- Badania wykazały, że obecnie drogą krajową nr 7 do Gdańska wjeżdża i wyjeżdża 30 000 samochodów na dobę, z czego 12 % stanowią pojazdy ciężarowe. Podobnie przedstawia się sytuacja na ulicy Grunwaldzkiej, którą każdego dnia w kierunku Sopotu i Gdyni przejeżdża ponad 25 000 samochodów - poinformowała Anna Dyksińska, rzecznik prasowy wojewody.

Obwodnica przebiegać będzie od Przejazdowa, przez Olszynkę, Gdańsk Św. Wojciech, Gdańsk Lipce do Straszyna. Obwodnica jest sporym wyzwaniem dla budujących, ponieważ jej trasa przebiega w dużej części przez podmokłe tereny Żuław Gdańskich. Dzięki podpisaniu przez wojewodę decyzji lokalizacyjnej możliwe będzie odkupienie ponad dwustu domów i trzysta działek znajdujących się na trasie obwodnicy.

- Całkowita długość Obwodnicy Południowej wyniesie 19.338 km. Inwestycja sfinansowana zostanie z Funduszu Spójności Unii Europejskiej, a koszt przedsięwzięcia wyniesie ok. 750-900 mln zł i będzie uściślony na etapie projektu budowlanego - dodała Anna Dyksińska, rzecznik prasowy wojewody

Miasto Gdańsk przekazało nieodpłatnie grunty miejskie pod budowę obwodnicy. Do inwestycji dołożyć się maja tez samorząd lokalny.

Rozpoczęcie robót planowane jest na drugie półrocze 2007 roku.
on

Opinie (77) 7 zablokowanych

  • OBWODNICA, OBŁUDNICA

    Niech żyje socjalizm i przyjażń z narodami byłego ZSRR!
    Niech żyje Nasz Prezydent i Prezydent Białorusi.Pozdrowienia dla Helmuta Kohla i Fidela Castro.

    • 0 0

  • ech ludzie

    co wy wiecie..

    liczycie ile przybedzie samochodów?mowicie ze ludzi maleje bo wyjezdza za granice? i to z ich powodów maleje? co za bzdury.. ile znich zminiło obywatelstwo na holendersslkie? irlandzkie? chyba 1 na 100 i to pewnie dlatego ze sie żeniła/wychodziłą z amąz...

    co do oc? jak ma niezalezec od marki? a od czego od wielkosci tego o masz w spodniach... chyba istnieje wieksze prawdopodobienstwo z ejadacy bmw popełni wypadek smiagajac poand 100 (a w trumiescie 100 to jest mała predkosc) niz wspomniany fiat ktory do 100 do dochodzi jadac z górki... no nie?

    a policzcie ile sam,ochdów dzinnie sie kasuje?

    i co do za swierdzenie ze z sidemki i tka wiekszosc do gdańska leci??
    cieżarowe to leca na helsinki.. na promy.. albo dlaej na swinoujscie... albo do szczecina.. wezscie mape i uwierzcie ze do najlepsza droga do szczecina od strony wschodniej polski.. no i jezdze te lotnisko w rebiechowie... tam spora czesc samochodów służbowych jezdie...

    i co to z apomysł aby używac skuteów i rowerów.. to zjazdy z obwodnicy bede mniej zakorkowane? nieiwem gdzie pracujecie..ale uwierzcie sa zawodu w ktorych samochud stanowi kluczowa organizacje pracy.. i niemowie tu od vanie dostarczajacym bułki to spozywczaka na rogu.. tylk o osbowych i to nie tkaich co maja wymiary 1,5m na 1m. tylkowiekszych.. i pozatym ilu gdańszczan jezdzi sobie po auchana..geatna i innych tam,tych hipermarketów zrobic zakupy? co on m 15 siatek na jedna rączke skuterka zawiesic i drugie tyle na druga?czy moze wykonac ma 15 kursów? albo wpakowac sie to autobusu? powodzenia..

    a unas na ulicach panuje prawo dżungli wiec hcyba z przyroda w trujmiesie nijest tak źle co?

    i przedewszytkim.. komunikacja miejsca jest... kto che dzilic przedział/ wago/ siedzenie ze spiacymi tam bezdomnymi.. wydajacy przyjemne dla niektorych zapachy prosze bardzo..

    a poaztym w powlsce to nietyle te biedne autostrady co koncza sie w ciansych miasteczkach (paranoja bedzie sie 30 minut 160km/h zbey potem stac 30 stac w korku.. to lepeij było zostawic tak jak było.. przyanjmniej płynnie sie jechałe te 80.. i samchud mniej palił

    polska musi zainwestowac w lotniska ..małe i duze.. i to tka zeby dla kogos kto jedzie w delegacje do gdańśka. niemusiał jehcac smaochodem tylko smalotem.. (niemowie tutaj o boingach ale o zwykłych dla kilkudizesieci osób) i by taniej wyszło i wygodniej.. bo o tylko siedzi.. a z lotnska dupskow taxóweczke i pozamiatane...

    no i to chyab na tyle..jak se pryzpomne do dopisze

    (i sorki z awsytkie błedy ;])

    • 0 0

  • kazdy patrzy na swój interesik:)

    nie jestem przeciw rowerom, skuterom, lotniskom, autobusom, a nawet barkom !WSZYSTKIE TE ŚRODKI KOMUNIKACJI SA NIE TYLKO POTRZEBNE ALE I NIEZBĘDNE !
    każdy środek ma swoją niszę i inny go nie zastąpi ! Zrozumcie to (dotyczy to szczególnie zielonych). Autobus nie podjedzie do drzwi i rozwiezie paczek. Samolot przeleci szybko ale zostawi nas na przedmieściach, samochód osobowy musi mieć parking w kazdym miejscu do ktorego się udaje, itp...
    Więc nie próbujcie zawracać kijem Wisły - cywilizacja potrzebuje dróg i jeśli chcemy dociągnąć do zachodu Europy to nie ma o czym mówić tylko budować.

    • 0 0

  • moje 0,03 PLN

    zeby mozna bylo zmienic samochody na skuterki w moim mniemaniu musi poprawic sie kultura jazdy wszystkich kierowcow. bo w razie wypadku skuterek nie ma zadnych szans z samochodem osobowym. do tego dochodzi zimny, deszczowy klimat, skuterki na szeroka skale nie sa raczej w polsce realne w najblizszych latach.
    co do lotnisk, absolutnie uwazam, ze ich rozbudowa zmniejszy choc troche ruch samochodow.
    a na zakonczenie dodam, ze do Holandi pomimo wszystko duuzo nam brakuje i ten wielki krzyk o 2 paski asfaltu na odleglosci paru kilometrow jest chyba mocno przesadzony. nie znaczy to, ze jestem za rabunkowa gospodarka wobec srodowiska, ale bez przesady.

    • 0 0

  • zZz

    Z tym OC to chodzi własnie o to, że czasami paradoksalnie koszuje wyżej dla słabszego samochodu. Poza tym odpowiedzialność cywilna nie powinna chyba być uzależniona od posiadanego auta? Co innego AC - tu rozumiem uzaleznienie od wieku, marki, pojemności itd.

    • 0 0

  • zZz

    Zgadzam się z Tobą co do płynności ruchu. Autostrada spowoduje, że w tzw. waskie gardło wjedzie w jednostce czasu więcej samochodów, powodując korek. Według mnie sprawę załatwiłoby przerobienie większości głównych dróg tak, aby miały po dwa pasy w każdym kierunku, a nie po jednym, jak teraz, żeby wyeliminować wyprzedzanie na "trzeciego", które bywa dosyc ryzykowne.

    Co do samototów, to nie sadzę, by w Polsce były one bardziej potrzebne od szybkiej kolei. To już bardziej kwestia rachunku ekonomicznego. Bardziej powszechna i tańsza kolej wyeliminowałaby potrzebę jazdy samochodem. Ale cena biletu musiałaby być niższa niż jazda samochodem w 4 osoby.

    • 0 0

  • zZz i inni cwaniacy

    ale wy ludzie jesteście oporni, nie dziwie się, że nasz kraj jest jaki jest skoro tacy ludzie w nim żyją. piszesz o samochodach potrzebnych do pracy czyli o dorzynanych i szybko jeżdżących słuzbówkach, lub o wariatach w sprinterach. i chyba musisz być tłukiem jeśli chcesz jezdzić skuterem na tygodniowe zakupy. człowieczku bez własnego zdania, pomyśl zanim coś napiszesz, zastanów się i wydal swoją opinie, a nie wetuj wszystkiego co przeczytasz bo trafisz do z gdańska do helsinek (chyba wpław)ze skuterem pełnym bułek. heh

    • 0 0

  • Michał

    Jazda do mojej pracy z Sopotu do Gdyni w godzinach szczytu wynosi 40 min. (samochodem), oczywiście nie zawsze, poza szczytem jest szybciej. SKM-ką 30 min. z dojściem na piechotę do kolejki i do pracy. W kolejce luzik, gazetka itd. Oczywiście nie wszyscy mają takie miejsca pracy. Dlatego o wiele trudniej przepchać się autobusem z Jasienia do Gdańska, aniżeli jechać SKM-ką.

    Zresztą co ja będę tłumaczył. Ludzie kochają samochody. Musi rzeczywiście ropy zabraknąć, albo zmienić się klimat na tyle żeby docenili co w życiu najważniejsze.

    • 0 0

  • wrzesczanka

    Akurat przejazd kolejką z Wrzeszcza do Gdyni jest bardzo wygodny, kolejki jeżdżą w szczycie co 7-8 minut. Komfort jazdy poprawia się również, powoli, ale poprawia. Zresztą w zeszłym roku SKM-ką przejechało o 1 mln pasażerów więcej aniżeli w roku 2004, głównie ludzi, którzy wcześniej jeździli do pracy samochodami i mieli dośyć korków. Zaznaczam, że dotyczy to jedynie kolejki a nie połączeń autobusowych i tramwajowych w poprzek Trójmiasta.

    • 0 0

  • jeszcze do zZz

    a propos Twoich samolocików, piękny pomysł, jakbyś miał ich za dużo to chętnie jeden wezmę;) jakbyś nie zauważył to piszemy tu o zakorkowaniu miast nie dróg krajowych (ew. autostrad). jak już autostrady powstaną to problem zniknie. a Twoj plan mógłby wydolić: parkingi przed miastami i sprawny dowóz do centrum. a zresztą pojedź sobie do niemiec na jednodniową wycieczke i zobacz jak tam działa system autostrad, a nie o jakichś helsinkach piszesz:)))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane