• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 maja zapłacimy więcej za bilety komunikacji miejskiej

Katarzyna Moritz
10 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Za bilet zapłacimy więcej zarówno w gdyńskich trolejbusach i autobusach... Za bilet zapłacimy więcej zarówno w gdyńskich trolejbusach i autobusach...

Z 2,50 zł do 2,80 zł zdrożeje od 1 maja bilet jednorazowy w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie. Członkowie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zaplanowali podwyżki rzędu 10-12 proc. Argumentują je wzrostem cen paliwa, energii i inwestycjami.



...jak i w gdańskich tramwajach. ...jak i w gdańskich tramwajach.
W Gdańsku już 17 lutego, a w pozostałych miastach na początku marca, radni będą uchwalali nowe stawki za bilety jednorazowe i okresowe.

Projekt uchwały o podwyżkach cen biletów, z tabelą nowych stawek: nowe ceny biletów.

Wiadomo już, że zamiast 2,50 zł, jednorazowy bilet na tramwaj, autobus i trolejbus będzie kosztować 2,80 zł. Z kolei cena godzinnego biletu z 3 zł ma wzrosnąć do 3,40 zł. 24 godzinny będzie kosztować 11 zł.

Od 2 do 10 proc. podniesione zostaną także ceny biletów okresowych. Za miesięczny bilet imienny na liniach zwykłych w granicach miasta, ważny od poniedziałku do piątku, zapłacimy 80 zł (40 zł ulgowe), za ważny we wszystkie dni tygodnia 88 zł (44 zł), a na okaziciela ważny cały tydzień będzie kosztować 97 zł.

Z jakiego biletu korzystasz?

- Podwyżka wynika ze wzrostu kosztów funkcjonowania transportu miejskiego. Drożeją paliwa, energia elektryczna, przewoźnicy inwestują. Z drugiej strony przychody utrzymują się ciągle na tym samym poziomie - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG. - Chcemy, by tak jak obecnie, komunikacja w połowie utrzymywała się z biletów, a w połowie z dotacji miast, a tych ostatnich możliwości finansowe są ograniczone - dodaje.

Ostatnia zmiana cen w ramach MZKZG obyła się w 2009 r. Hubert Kołodziejski przypomina, że w tym czasie SKM podniosła swoje ceny o 25 proc.

- Gdybyśmy zwlekali kolejny rok, podwyżka byłaby jeszcze bardziej odczuwalna. Nie cieszymy się z niej, bo chcemy zachęcać do stałego korzystania z transportu miejskiego, dlatego bilety okresowe w sumie najmniej zdrożeją - zapewnia.

Propozycja podwyżek nie podoba się gdańskim radnym Prawa i Sprawiedliwości, którzy w tej sprawie spotkają się niebawem z Maciejem Lisickim, zastępcą prezydenta Gdańska ds komunalnych.

- Trudno ocenić konieczność tych podwyżek. Ceny biletów w Trójmieście są bardzo wysokie na tle Polski. Ta podwyżka spowoduje, że więcej ludzi będzie jeździć na gapę. Ta polityka jest niespójna, z jednej strony zachęca się do przesiadania do komunikacji, a z drugiej wprowadza podwyżkę. Zachęta byłaby wtedy gdyby obniżono ceny biletów, a miasto zwiększyło dotację - podkreśla Wiesław Kamiński, przewodniczący PiS w gdańskiej radzie.

Związek Metropolitalny zapowiada, że na osłodę ujednolicony zostanie granica wieku uprawniający do ulg dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Obecnie ulga w Wejherowie przysługuje do 21 roku życia, a w Gdańsku i Gdyni do 20. Od maja będzie ona taka sama i wynosić 24 lata.

Opinie (654) ponad 50 zablokowanych

  • Dobra, dobra, nie narzekać, nie narzekać.

    cieszyć się, cieszyć i płacić. No!

    • 4 4

  • Spodziewałem się tego !

    Zaczęło się ! Dobrze, że kupiłem bilet okresowy do końca czerwca więc do tego czasu mam spokój ;) z tym że drożeją paliwa to bym się nie zgodził bo testujemy poziom 4,5-5 zł za diesela przez rok spokojnie

    • 5 1

  • Metropolia jest OK zagra Wam na bębenku Pan UGu-Ugu

    Rzeczywistość to dziury w jazdniach i inwestycje w hale ludowe gdzie GaGa pokaże Wam to co chcecie sami zobaczyć . A to kosztuje . W ogóle można powiedzieć , że głupota kosztuje i oto wystawiono Wam rachunek.
    Łączę ukłony.

    • 10 1

  • Dość podwyżek !

    • 10 0

  • będzie jak z lotto

    nic dodać

    • 6 0

  • cenny biletów (1)

    ZGADZAM SIE Z WAMI KOCHANI

    TAK PODNOSZA WSZYSTKO TO NIECH ODDADZA NAM POLOWE SWOICH PENSJI A WEZMĄ NASZE I ZOBACZYMY

    CWANIAKI

    • 10 1

    • słabe

      słabo, słabo ... słabe

      • 1 1

  • Co nie tak jest z naszą gospodarką????

    Od przedszkolaka uczą, że należy oszczędzać prąd, wodę, segregowć śmieci -
    bo to dbałość o środowisko, tak?

    No więc jak już poddasz się hasłom reklamowym "dbaj o świat", to:

    - dokręcasz kurki żeby nie kapało, nie marnujesz wody itd. - za chwilę otrzymujesz podywżkę cen wody (!!!),

    - nie marnujesz prądu, wyłączasz co niepotrzebne itd. - za chwile masz wyższe ceny za żużycie prądu (!!!),

    - segregujesz śmieci, oddajesz makulaturę, nie zapychasz śmietników tym, co da się dalej przetworzyć - za moment dostajesz podwyżkę cen za wywóz śmieci dołączoną do czynszu (!!!),

    - zakładasz podzielniki kosztów ciepła w domu, jak sie robi cieplej przykręcasz kaloryfery, bo po cholere płacić więcej jak można mniej, a na dodatek znowu dbasz o środowisko - za chwile dostajesz nowe, wyższe ceny za ogrzewanie (!!!),

    - kupujesz sobie rower, śmigasz to tu to tam zamiast samochodem i rowniez dbasz o środowisko, zostajesz przy tym zaproszony do udziału w pospolitym ruszeniu zwanym przesiadź się na rower i do komunikacji - zadbaj o czyste powietrze w miescie ... a za moment dostajesz informację o podwyżce cen biletów (!!!).

    Możnaby takich przykładów mnożyć więcej. Więc? O co w tym wszystkim chodzi? Do czego to jest podobne? Komu ma sie to opłacać? I czyim kosztem?

    Czy to nie jest przypadkiem tak, że jak obywatel zaczyna "mniej" to i tak
    dostanie "więcej"? To po jakiego grzyba, pytam się?!

    Dla każdego z nas logicznym jest chyba, że jeśli zaczynam "mniej", to powinienem dostać też "mniej", conie? Więc gdzie idzie różnica pomiędzy "więcej" a "mniej"? Hm???? Wyraźnie coś nie tak jest z tą gospodarką, wyraźnie! Może czas to jakoś zweryfikować, co?

    • 25 0

  • no ja wszystko rozumiem - rosną koszty, kryzys, inflacja..
    ale
    podwyższać ceny to sobie może np Warszawa gdzie komunikacja miejska jest naprawdę rozwinięta na tyle, że stanowi realną alternatywę dla samochodu
    a u nas??
    mamy chyba najdroższą komunikację miejską a przy tym mocno niewystarczającą

    bez sensu

    • 14 1

  • TRZEBA ZROBIĆ DRUGI EGIPT !!! ALE W CAŁYM KRAJU !!! WSZYSTKO DROŻEJE A PENSJE W MIEJSCU !!! PRACY MAŁO A JAK JEST TO ZA PSI GROSZE.

    • 12 2

  • ceny są wysokie na tle cen w Polsce

    bo ktos musi finansowac budowe stadionu

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane