• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 maja zapłacimy więcej za bilety komunikacji miejskiej

Katarzyna Moritz
10 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Za bilet zapłacimy więcej zarówno w gdyńskich trolejbusach i autobusach... Za bilet zapłacimy więcej zarówno w gdyńskich trolejbusach i autobusach...

Z 2,50 zł do 2,80 zł zdrożeje od 1 maja bilet jednorazowy w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie. Członkowie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zaplanowali podwyżki rzędu 10-12 proc. Argumentują je wzrostem cen paliwa, energii i inwestycjami.



...jak i w gdańskich tramwajach. ...jak i w gdańskich tramwajach.
W Gdańsku już 17 lutego, a w pozostałych miastach na początku marca, radni będą uchwalali nowe stawki za bilety jednorazowe i okresowe.

Projekt uchwały o podwyżkach cen biletów, z tabelą nowych stawek: nowe ceny biletów.

Wiadomo już, że zamiast 2,50 zł, jednorazowy bilet na tramwaj, autobus i trolejbus będzie kosztować 2,80 zł. Z kolei cena godzinnego biletu z 3 zł ma wzrosnąć do 3,40 zł. 24 godzinny będzie kosztować 11 zł.

Od 2 do 10 proc. podniesione zostaną także ceny biletów okresowych. Za miesięczny bilet imienny na liniach zwykłych w granicach miasta, ważny od poniedziałku do piątku, zapłacimy 80 zł (40 zł ulgowe), za ważny we wszystkie dni tygodnia 88 zł (44 zł), a na okaziciela ważny cały tydzień będzie kosztować 97 zł.

Z jakiego biletu korzystasz?

- Podwyżka wynika ze wzrostu kosztów funkcjonowania transportu miejskiego. Drożeją paliwa, energia elektryczna, przewoźnicy inwestują. Z drugiej strony przychody utrzymują się ciągle na tym samym poziomie - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG. - Chcemy, by tak jak obecnie, komunikacja w połowie utrzymywała się z biletów, a w połowie z dotacji miast, a tych ostatnich możliwości finansowe są ograniczone - dodaje.

Ostatnia zmiana cen w ramach MZKZG obyła się w 2009 r. Hubert Kołodziejski przypomina, że w tym czasie SKM podniosła swoje ceny o 25 proc.

- Gdybyśmy zwlekali kolejny rok, podwyżka byłaby jeszcze bardziej odczuwalna. Nie cieszymy się z niej, bo chcemy zachęcać do stałego korzystania z transportu miejskiego, dlatego bilety okresowe w sumie najmniej zdrożeją - zapewnia.

Propozycja podwyżek nie podoba się gdańskim radnym Prawa i Sprawiedliwości, którzy w tej sprawie spotkają się niebawem z Maciejem Lisickim, zastępcą prezydenta Gdańska ds komunalnych.

- Trudno ocenić konieczność tych podwyżek. Ceny biletów w Trójmieście są bardzo wysokie na tle Polski. Ta podwyżka spowoduje, że więcej ludzi będzie jeździć na gapę. Ta polityka jest niespójna, z jednej strony zachęca się do przesiadania do komunikacji, a z drugiej wprowadza podwyżkę. Zachęta byłaby wtedy gdyby obniżono ceny biletów, a miasto zwiększyło dotację - podkreśla Wiesław Kamiński, przewodniczący PiS w gdańskiej radzie.

Związek Metropolitalny zapowiada, że na osłodę ujednolicony zostanie granica wieku uprawniający do ulg dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Obecnie ulga w Wejherowie przysługuje do 21 roku życia, a w Gdańsku i Gdyni do 20. Od maja będzie ona taka sama i wynosić 24 lata.

Opinie (654) ponad 50 zablokowanych

  • Władze Gdańska MÓWIĄ żeby zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej. Władze Warszawy ROBIĄ co trzeba żeby ludzi do niej zachęcić.
    Wiadomo, że komunikacja miejska do koszty, ale i tak każdy milion zaoszczędzony na komunikacji zbiorowej to 10 milionów które trzeba wydać na drogi - głównie po to żeby kierowcy mogli szybciej zakorkować centrum i szybciej parkować na chodnikach, trawnikach i drogach pożarowych. Polityka Trójmiasta jest pod tym względem niespójna. A topografia aglomeracji powoduje że tak czy siak jesteśmy skazani na komunikację zbiorową. A to niespodzianka: ZTM Gdańsk nie potrafi podłączyć wyświetlaczy na przystankach ale bilety drożeją (a inwestycje to jeden z powodów do podwyżek) a SKM jest zakałą której inni boją się dotknąć. NIE TĘDY DROGA - i wiedzą to wszyscy, ale część jest za leniwa (kierowcy) albo zbyt tchórzliwa (politycy) żeby podpaść leniwym.

    • 6 0

  • POwstań,Polsko, skrusz kajdany....

    • 4 0

  • Hej, kto Polak, na bagnety !....

    • 3 0

  • ceny bil

    dziękujemy wszystkim wszechwładnym tego kraju za nasza niedole i kajdany

    • 3 0

  • Żart

    To jest jakieś nieporozumienie..... mieszkam na Przeróbce i tramwaje, które tam jeżdżą to jakiś żart. Prawie same stare 105-ki, zimne, niedogrzane, ciemne, brudne, z nieszczelnymi oknami i drzwiami - jednym słowem - PORAŻKA!!!
    Dodatkowo prawie zawsze się spóźniają bądź przyjadą kilka minut wcześniej albo w ogóle się nie pojawią. Dramat i tragedia.
    Najpierw niech usprawnią i ulepszą ten złom a później niech wyciągają łapy po moją kasę :(((

    • 9 0

  • zmiany cen

    Z tym ZKM to pewnie jak z SAUR NEPTUNEM kilka lat temu wspaniały rzecznik tej firmy oznajmił ze zuzycie wody spada więc trzeba podnieść ceny . Chyba w ZKM jest to samo.

    • 4 0

  • ZMOWA CENOWA

    a podobno tak nie mozna...

    • 4 0

  • Taniej samochodem ...

    o wygodzie nie wspomnę. Jadę w 2 osoby 10km do pracy i jest wyraźnie taniej samochodem.

    • 2 0

  • odpowiedz z MZKZG na zapytanie w sprawie skarg na jakość usług (spóżnienia autobusów)

    Witam.

    Nie podlega dyskusji fakt, że pasażer płacąc za usługę powinien oczekiwać i wymagać odpowiedniej jakości. Przewoźnik lub organizator komunikacji miejskiej nie odpowiada za zakłócenia, czy nieprawidłowości powstałe w wyniku zdarzeń losowych, ale na pewno powinien ponosić konsekwencje swoich zaniedbań.
    Reasumując, za komunikację miejską w Gdańsku i gminach ościennych odpowiada Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku (www.ztm.gda.pl), a w Gdyni – Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni (www.zkmgdynia.pl). Podmioty te przyjmują i rozpatrują reklamacje pasażerów autobusów, tramwajów i trolejbusów
    PROSZĘ O SYGNAŁY KOMU UZNANO REKALMACJE I W JAKIEJ SPRAWIE

    • 0 0

  • e tam. nasi urzędnicy tylko biją pianę i udają że coś robią.przecież to jest takie k...wa proste. wprowadzić system, że nie można wsiąść do tramwaju bez biletu: wsiąść można tylko z przodu, wysiąść tylko z tyłu. oczywiście wsiadająć z przodu od razy trzeba by kasowć bilet przy kierowcy, tak żeby widział. tak jest w Londynie i tam nikt nie jeżdzi na gape abonament RTV dopisać do r-ku za energie, albo do pitu i95% by placiło. elity: proste rozwiązania są najlepsze! p.s ja jeżdże cały czas na gape bo sie oplaca. ludzi można zmusić do placenia tylko sankcjami...

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane