• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 10 do 14 mln zł za inwestycje drogowe na osiedlu "Meksyk"

Patryk Szczerba
4 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wandale zniszczyli nowe lampy na osiedlu Meksyk
Jednym z istotnych elementów inwestycji będzie budowa pętli, która pojawi się na zakończeniu nowej ulicy równoległej do Orzechowej. Jednym z istotnych elementów inwestycji będzie budowa pętli, która pojawi się na zakończeniu nowej ulicy równoległej do Orzechowej.

Budowa nowej drogi, przebudowa istniejących ulic i skrzyżowań oraz powstanie węzła przesiadkowego zintegrowanego z przystankiem SKM Chylonia - to zmiany, które zostaną zrealizowane na osiedlu "Meksyk". Chęć przeprowadzenia prac zadeklarowało czterech wykonawców, których oferty od 10 do 14 mln zł mieszczą się w budżecie miasta. Prace potrwają rok.



Podczas gdy po jednej stronie torów przy dworcu SKM ChyloniaMapka trwa budowa węzła drogowego zlokalizowanego na pl. Dworcowym, to po drugiej stronie torowiskaMapka inwestycje drogowe związane z rewitalizacją osiedla "Meksyk" pozostają od miesięcy w sferze planów. A zmiany szykują się spore.

Inwestycje w "Meksyku":

  • nowa ulica, równoległa do ul. Orzechowej, zakończona pętlą autobusową;
  • nowe skrzyżowania z ul. Hutniczą wyposażone w sygnalizację świetlną;
  • nowe przejścia dla pieszych;
  • przebudowa ul. Hutniczej dostosowująca ją do nowego układu drogowego, m.in. w zakresie przesunięcia obecnego przejścia dla pieszych oraz przystanku autobusowego i drogi rowerowej;
  • przebudowa ul. Orzechowej;
  • odwodnienie układu drogowego, oświetlenie, a także zmiana nawierzchni niektórych ulic.

Gdynia czeka na decyzję wojewody



Prace powinny się rozpocząć już w 2019 roku. Tym bardziej, że dokumentacja projektowa, za którą miasto zapłaciło ponad 350 tys. zł, była gotowa, tyle że zabrakło prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Wniosek, który trafił do wojewody, został uchylony po interwencji mieszkańca. Projekt trzeba było zmienić, co kosztowało miasto kolejne 20 tys. zł, a kolejny wniosek złożony przez urzędników w sprawie ZRID jest na biurku wojewody od zeszłego roku. Wojewoda wciąż go nie zatwierdził.

- Inwestycja będzie mogła się rozpocząć po uzyskaniu prawomocnego zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, które jest obecnie procedowane - informuje Michał Guć.
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk
  • Gdynia. Tereny przeznaczone do rewitalizacji w dzielnicy Meksyk

Cztery oferty w przetargu



Władze miasta postanowiły być gotowe do prac natychmiast po wydaniu decyzji i kilka tygodni temu ogłosiły przetarg na prace budowlane. Właśnie poznaliśmy oferty złożone przez czterech wykonawców.


  • Konsorcjum: ROMADO-Brzeziński, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Przemysław Kozłowski - 10 192 098 zł;
  • WPRD Gravel 12 927 685 zł;
  • Strabag 13 387 235 zł;
  • Eurovia Polska 13 915 393 zł.

Wszyscy oferenci zapewniają sześć lat gwarancji po remoncie.

Gdynia zaplanowała wydać na prace nieco ponad 15 mln zł. Wykonawca zostanie wybrany po analizie ofert. Po podpisaniu umowy prace powinny potrwać rok.

Ważnym aspektem będzie również wykup kolidujących z inwestycją działek od mieszkańców.

- Koszty związane z wykupem działek lub wypłatą odszkodowań zostaną określone na podstawie opracowywanych operatów szacunkowych dla poszczególnych nieruchomości - kończy Michał Guć.

Miejsca

Opinie (150) 9 zablokowanych

  • Zamiast tunelu pod skm rewitalizuja. (5)

    Władze Gdyni oderwane są od rzeczywistości. Zajmijcie się pilnymi rzeczami np korkami w mieście a nie kosmetyka!!!! Pan szczurek i łucyk na emeryturę

    • 24 8

    • korki nie są pilne

      to że ty się spieszysz nie znaczy, że wszyscy mamy się spieszyć

      • 3 3

    • korki w mieście likwiduje się poprawiając jakość serwisu SKM (tabor i częstotliwość połączeń)

      oraz komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do węzłów przesiadkowych SKM i PKM.

      • 4 3

    • Nie na emeryturę

      Tylko pod sąd.

      • 1 1

    • do...

      torpedowni lujów na rowerach cargo i niech tam rewitalizują ;)

      • 2 1

    • Ludzie, kiedy zrozumiecie....

      To nie jest tak, że damy 10 bankiem zamiast na Meksyk na tunel.... Bo to miasto samo nie zrobi. Musi to zrobić PKP w porozumieniu z miastem. Ale napisać głupotę łatwo....

      • 1 1

  • Gdynia konczy się mniej więcej na redłowie

    reszta to slams i lata 70, ludzie też jacyś dziwni.

    • 14 6

  • a dlaczego deweloperzy tego nie wybudują ? (2)

    dlaczego zawsze z kasy podatnika? a osiedle robi deweloper i zgarnie zysk

    • 17 6

    • deweloper płaci podatki

      jego najemcy takoż. Stąd się finansuje takie inwestycje w infrastrukturę miejską

      • 4 3

    • bo mieszkania byłyby 2x droższe

      • 0 0

  • Ciekawe jakie linie autobusowe bedzie obsługiwać pętla autobusowa.

    Logiczne, to puścić autobusy z Gdyni Północ i gminy Kosakowo przez serpentyny. Częste połączenia do tej pętli zachęca mieszkańców do zostawienia auta pod domem i skorzystania z komunikacji miejskiej. Odetchnie estakada, Kwiatkowskiego, Dąbka. Przesiadka "door to door" na Chyloni to najlepsze rozwiązanie dla północnej części Gdyni.

    1) Autobus
    Pogórze Górne - Dąbka - Kwiatkowskiego (buspas) - Unruga - Pucka - Pętla

    2) Autobus
    Kosakowo Cmentarz - Urząd Gminy Kosakowo - Derdowskiego - Kościuszki (przez środek nowych osiedli) - Dąbka - Pogórze Górne - Serpentyny - Pucka - Nowa Pętla na Chyloni.

    Jeżeli autobusy będą jeździć od rana np. od 5:00, jakoś sensownie i często w godzinach szczytu (np. co 10 min.) to ludzie wtedy z nich skorzystają.

    Ale ja się nie znam. Nie pracuje ani w ZKM ani nie jestem Prezydentem/Radnym (którzy muszą się dodać). Moje podatki idą jedynie do budżetu miasta więc nic nie mogę zrobić.

    • 19 1

  • Piękne miejsce (2)

    Czy żeby tam się dostać trzeba brać ze sobą paszport?

    • 19 5

    • Paszport

      Tak! Weź swój Polsatu.

      • 1 0

    • paszport? paszport? to BYŁ paszport! BYŁ! :D

      • 0 0

  • zaraz sie okarze że to pkp jest niedobre

    i skończy sie tylko na projekcie tak jak na wezle karwiny

    • 7 3

  • Co to za wykonawcy nikt ich nie zna typu Romado :) (1)

    • 7 1

    • Rom w nazwie firmy świadczy o tym, że

      ... mogli działać już w starożytnym Rzymie. Być może budowali akwedukty?

      • 3 1

  • bardzo dobrze, tam powinna być pętla i duży parking

    mam nadzieję, że będą tam zajeżdzać R w obu relacjach, no i przeniosą autobusy z Krzywoustego

    • 11 1

  • a na Polifarbie, który przynosi miastu ogromne podatki (1)

    dalej nie ma dróg, kanalizacji i oświetlenia

    • 10 4

    • Polifarb? Przynosi ogromne podatki ? Na pewno, zwłaszcza że nie funkcjonuje...

      • 1 0

  • Szkoda tego miejsca, można było sobie tam posiedzieć samemu w spokoju, a teraz sie ludzie będą złazić...

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane