- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Od czerwca te same ceny biletów w całym Trójmieście!
Identyczne ceny i rodzaje biletów będą od czerwca obowiązywać w gdańskich tramwajach, gdyńskich trolejbusach i wszystkich autobusach w Trójmieście.
O rewolucji, jaka od 1 czerwca obejmie wszystkich pasażerów w całym Trójmieście pisze Gazeta Wyborcza. Gdańszczanie będą mogli zapomnieć o biletach czasowych (poza biletem godzinnym), na które część pasażerów od dawna narzekała - zostaną one zlikwidowane. Z kolei gdynianie pożegnają się ze strefami taryfowymi, a w związku z tym także z droższymi biletami, które dziś kasują przy ich przekraczaniu. Zyskają za to istniejący od dawna w Gdańsku bilet godzinny.
Po co te zmiany? By w Trójmieście wreszcie obowiązywała jedna, wspólna taryfa w komunikacji miejskiej. To nie pozorne ruchy, lecz ważna reforma służąca wygodzie pasażerów - zarówno mieszkańcom Trójmiasta, jak i turystom. Dzięki niej w każdej części metropolii i w każdym środku komunikacji (na razie jeszcze bez SKM-ki) będziemy kasować takie same bilety. Coś, co od lat wydawało się oczywistością, ziszcza się właśnie teraz.
Zmiany nie będą neutralne dla portfeli pasażerów. Ceny niektórych biletów spadną, innych pójdą w górę. Bilet 60-minutowy będzie odtąd kosztować 3 zł, zamiast 4,20 zł. Stanieje także gdański bilet jednoprzejazdowy: z 3 zł do 2,5 zł. Ponieważ bilety będą wszędzie takie same, dzisiejsza gdyńska jednoprzejazdówka, która kosztuje 2 zł, zdrożeje o 50 gr. Z kolei z Gdańska zniknie jeden z najtańszych biletów miejskich w Polsce: 15-minutówka za 2 zł.
Ujednolicenie biletów jednorazowych to kolejny - po uruchomieniu sprzedaży okresowych biletów metropolitalnych - krok do integracji trójmiejskiej komunikacji. Chwilowo jednak nie ma co myśleć o dawno zapowiadanym kroku kolejnym, czyli połączeniu miejskich zarządów komunikacji (ZKM w Gdyni i ZTM w Gdańsku) pod egidą Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.
Powód? Pieniądze z biletów. Gdyby miasta oddały te wpływy do MZKZG, musiałyby je wykreślić ze swoich budżetów. A to obniżyłoby ich zdolność kredytową. Właśnie z tego powodu na ujednoliceniu taryfy nie skorzystają na razie pasażerowie SKM-ki.
jednorazowy na linię zwykłą - 2,5 zł
60-minutowy na linie zwykłe - 3 zł
jednorazowy na linię pospieszną - 3,5 zł
60-minutowy na linie zwykłe i pospieszne - 4 zł
całodzienny na sieć jednego z zarządców (MZK Wejherowo, ZKM Gdynia lub ZTM Gdańsk) - 10 zł
Opinie (552) 9 zablokowanych
-
2009-03-12 15:38
Bardzo dobra wiadomość
- 1 6
-
2009-03-12 15:39
super
SUPER!
- 1 6
-
2009-03-12 15:51
:)
rewelacyjna wiadomosc!!! wkoncus ie doczekalismy
- 0 5
-
2009-03-12 16:06
tylko czemu szybkie miasto Gdynia ma dopłacać do wolnego miasta gdańska ?
??
- 3 2
-
2009-03-12 16:14
Bo Gdynia kocha Gdańsk a Arka kibicuje Lechii, jesteśmy jedną rodziną nad zatoką
- 1 0
-
2009-03-12 16:21
bez sensu, tak jak by człowiek nie mógł iść do sklepu i kupić inny bilet, za lenistwo będziemy płacić drożej w Gdyni , zamiast 2 zł to 2.50 zł
- 1 2
-
2009-03-12 16:48
O jaaaaaaaaaaa - nie wierzę!!!!!
jw.
- 0 0
-
2009-03-12 16:52
linia pospieszna ??
a co macie na mysli linia pospieszna ??
jak i tak zawsze sie w korkach stoi...- 2 1
-
2009-03-12 16:57
A co z kartą miejska?
Jeśli zmieniają się ceny biletów jednorazowych oznacza to też zmiany w miesięcznych i semestralnych.. dlaczego o tym się nie wspomina?
- 2 0
-
2009-03-12 17:00
DROŻYZNA!!!!!
ALE DROZYZNA, NIE NA NASZE KIESZENIE!!!! TANIEJ JEST SAMOCHODEM JEZDZIC . WLADZE CHCA ABY NIE BYLO KONGESTII KOMUNIKACYJNEJ, ALE PRZY TYCH CENACH NIE MAJA NA CO LICZYC. CZY PO KUPIENIU BILETU GODZINNEGO MOZNA PRZESIADAC SIE NA AUTOBUS INNEJ LINI????
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.