• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od czerwca te same ceny biletów w całym Trójmieście!

ms
12 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Od czerwca zarówno w autobusie do Przegaliny... Od czerwca zarówno w autobusie do Przegaliny...

Identyczne ceny i rodzaje biletów będą od czerwca obowiązywać w gdańskich tramwajach, gdyńskich trolejbusach i wszystkich autobusach w Trójmieście.



...jak i w trolejbusie na Dąbrowę, będziemy kasować takie same bilety. ...jak i w trolejbusie na Dąbrowę, będziemy kasować takie same bilety.
O rewolucji, jaka od 1 czerwca obejmie wszystkich pasażerów w całym Trójmieście pisze Gazeta Wyborcza. Gdańszczanie będą mogli zapomnieć o biletach czasowych (poza biletem godzinnym), na które część pasażerów od dawna narzekała - zostaną one zlikwidowane. Z kolei gdynianie pożegnają się ze strefami taryfowymi, a w związku z tym także z droższymi biletami, które dziś kasują przy ich przekraczaniu. Zyskają za to istniejący od dawna w Gdańsku bilet godzinny.

Po co te zmiany? By w Trójmieście wreszcie obowiązywała jedna, wspólna taryfa w komunikacji miejskiej. To nie pozorne ruchy, lecz ważna reforma służąca wygodzie pasażerów - zarówno mieszkańcom Trójmiasta, jak i turystom. Dzięki niej w każdej części metropolii i w każdym środku komunikacji (na razie jeszcze bez SKM-ki) będziemy kasować takie same bilety. Coś, co od lat wydawało się oczywistością, ziszcza się właśnie teraz.

Zmiany nie będą neutralne dla portfeli pasażerów. Ceny niektórych biletów spadną, innych pójdą w górę. Bilet 60-minutowy będzie odtąd kosztować 3 zł, zamiast 4,20 zł. Stanieje także gdański bilet jednoprzejazdowy: z 3 zł do 2,5 zł. Ponieważ bilety będą wszędzie takie same, dzisiejsza gdyńska jednoprzejazdówka, która kosztuje 2 zł, zdrożeje o 50 gr. Z kolei z Gdańska zniknie jeden z najtańszych biletów miejskich w Polsce: 15-minutówka za 2 zł.

Ujednolicenie biletów jednorazowych to kolejny - po uruchomieniu sprzedaży okresowych biletów metropolitalnych - krok do integracji trójmiejskiej komunikacji. Chwilowo jednak nie ma co myśleć o dawno zapowiadanym kroku kolejnym, czyli połączeniu miejskich zarządów komunikacji (ZKM w Gdyni i ZTM w Gdańsku) pod egidą Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.

Powód? Pieniądze z biletów. Gdyby miasta oddały te wpływy do MZKZG, musiałyby je wykreślić ze swoich budżetów. A to obniżyłoby ich zdolność kredytową. Właśnie z tego powodu na ujednoliceniu taryfy nie skorzystają na razie pasażerowie SKM-ki.

Nowa taryfa w Trójmieście - podstawowe rodzaje biletów

jednorazowy na linię zwykłą - 2,5 zł
60-minutowy na linie zwykłe - 3 zł
jednorazowy na linię pospieszną - 3,5 zł
60-minutowy na linie zwykłe i pospieszne - 4 zł
całodzienny na sieć jednego z zarządców (MZK Wejherowo, ZKM Gdynia lub ZTM Gdańsk) - 10 zł
ms

Opinie (552) 9 zablokowanych

  • drogo

    Niestety sprytnie ukryta podwyżka biletów.. Często zamiast z Chełmu jechać autem spacerowałem sobie na tramwaj ale przy tych cenach to mi taniej! i wygodniej wyjdzie autkiem podjechać.. A całodzienny powinien być na wszystkie linie, a nie zależne od zarządcy..

    • 5 0

  • Podwyżka?! (6)

    Chciałbym zauważyć, iż dla Gdynian oraz dla Gdańszczan (w przypadku biletów do 15 minut) ta zmiana oznacza 25% podwyżkę. Oczywiście bilety do 15 minut to tylko część z biletów wykorzystywanych w Gdańsku, ale dla mieszkańców Gdyni ta podwyżka jest ogromna!

    • 8 0

    • (5)

      a konieczna... ZKM w Gdyni podobno cienko stoi z kasą... No, ale jeśli cen nie ruszało się przez 5 lat...

      • 1 1

      • (2)

        Pytanie tylko jak podwyżka cen wpłynie na popularność komunikacji publicznej? Cena zawsze jest jednym z pierwszych czynników decydujących o jej wyborze. Wiele osób jeśli ma wybór czy jechac komunikacją publiczną czy tez samochodem, za niewiele większe pieniądze podejmie jedyną "słuszną" decyzję.

        Podnosząc ceny należy sobie zadać pytanie o ile spowoduje to wzrost wpływów, a o ile mogą one spaść przez utratę klientów (pasażerów).

        • 2 0

        • (1)

          Myslisz się. Popatrz sobie tu: http://www.zkmgdynia.pl/badania_gdynia_2006.pdf
          strona 24.

          I po drugie: w komunikacji miejskiej popyt jest nieelastyczny.

          • 0 0

          • Jesli chodzi o tresc tego pdfa to ciekawe...

            Ale mysle ze w dlugim okresie popyt jest jednak elastyczny...

            • 0 0

      • W Gdyni co roku była podwyżka cen biletów miesiecznych! (1)

        • 0 0

        • bredzisz ptysiu

          bt

          • 0 0

  • Nic dziwnego, że ludzie nie kupują biletów.

    J.w.

    • 4 0

  • Stogi (1)

    Tekst jest o komunikacji miejskiej a jeszcze zadnego posta o tym jak to na Stogach jest źle? hm... dziwne...

    • 0 0

    • Właśnie! Na Stogach jest źle! Bardzo źle!

      • 0 0

  • Jestem za a nawet przeciw. (3)

    Zastanówcie się przez chwile w jakiej sytuacji kupujecie bilety?Jeśli jeździcie do pracy od pn-pt to są bilety miesięcznie które wychodzą prawie 50 % taniej. Przykład : Miesięczne i 30-dniowe na jedną trasę ważne od poniedziałku do piątku koszt pełnopłatny 69,00 zł (do 20 przystanków) 2x 2,80(45min) = 5,60zł (dzień jedna linia ) 5,60 x 20dni =112zł 112 zł - 69,00= 43,00 Czyli ile zaoszczędzone ? tyle --> 43,00 zł Lepiej to wygląda na przykładzie jeśli musimy podróżować w jedna stronę 2 środkami lokomocji w jedna stronę 4x 2,80 = 9,60 zł (dzień dwie linie ) 9,60 zł x 20 dni = 192 zł - 69 zł = 123 zł I tu mamy oszczędność rzędu prawie 50%Wiec bilety jednorazowe są dla osób które muszą gdzieś załatwić sprawę poza trasa która jeździmy do pracy, lub dla turystów.Jeśli natomiast mamy do pokonania krótka trasę to po co marnować kasę skoro można wykorzystać w tym celu rower i jeździć ścieżkami rowerowymi ktorych jest w Gdańsku i tym samym w trójmieście coraz więcej. Lub wcześniej o 15 min i przejść pieszo. Z innej beczki jeśli już naprawdę ceny biletów jedne jak i drugie wam nie odpowiadają to jest pewna alternatywa taxi sąsiad dogadać się z nim i dorzucić do kosztów benzyny 50/50 i jeździć wygodnie no i niestety często w korkachPozdrawiam wszystkich czytających.

    • 2 2

    • nie idzie cie chOpie czytać, a co dopiero zrozumieć (1)

      • 0 0

      • Bo należysz glusiu do tych 40% Polaków

        którzy nie rozumieją przeczytanego tekstu. Jesteś młot po prostu. Nie przynosi to chwały byłym nauczycielom z TBO...

        • 0 0

    • rozumiem gdańszczaninie, że w pracy masz komfortowe warunki - po przejechaniu rano 20 minut na rowerze w deszczu, śniegu, kurzu i błocie, w turystycznym urbanku, masz możliwość przebrania się w odpowiednio elegancki strój, codziennie inny, czyściutki i wyprasowany, umycia się, i nie musisz np. prowadzić zajęć na stojąco. A jeżeli w pracy nie masz luksusowych warunków, to po prostu jesteś z żelaza i lubisz być przed pracą zabłocony, zmęczony i zmoknięty, i nie musisz być elegancki, a to jest chyba przyznasz jest wyjątek. I fakt, Tobie jest niepotrzebna miejska komunikacja. A miejska publiczna komunikacja, jej podstawowym zadaniem jest ułatwienie ludziom dojazdu do pracy i z powrotem, ZA UCZCIWĄ cenę, a nie jest p o w o ł a n a do szerzenia ideologii rekreacji poprzez drenaż kieszeni tych co MUSZĄ kupić miesięczny bilet. TO JEST SPRZECZNE Z JEJ STATUTEM. I myślę, że tego nie można mylić!

      • 3 0

  • (2)

    Wtem: "Stójcie, stójcie!" - krzyknie starszy zbójca

    I spędza bandę precz z drogi,

    A wypuściwszy i dzieci, i ojca,

    "Idźcie, rzekł, dalej bez trwogi".

    • 1 0

    • chyba "wsiadajcie w 112-ke i jedźcie bez trwogi"?? (1)

      • 1 0

      • to tylko gołosłowie :)

        • 0 0

  • SIECIOWY!!! (1)

    A kiedy będzie sieciowy na całe 3-miasto ja sie pytam? Czy to taki wielki problem jest? Przeciez moga sie podzielic wplywami za bilety na 3 i juz. Nie rozumiem tego...ehh:/

    • 0 0

    • no przecież jest... Za 120 zł bez SKM i za 200 z...

      • 0 0

  • mam tego naprawdę dość

    Jestem nauczycielką, więc kokosów nie zarabiam i jeszcze za dojazd mam płacić 50% drożej w obie strony?! Dziękuję bardzo za taki zarząd. :/

    • 7 0

  • PODWYŻKA cen biletów!!!!!!!!!!

    • 5 0

  • Porównajmy Gdynia ma jedną z najlepszych komunikacji,a Gdańsk jedną z najgorszych

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane