• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od dekoltów po ekologię, czyli kalendarze trójmiejskich firm

łs
29 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Firma Investa w swoim kalendarzu pokazuje atrakcyjne modelki na tle własnych hal produkcyjnych. Firma Investa w swoim kalendarzu pokazuje atrakcyjne modelki na tle własnych hal produkcyjnych.

Rywalizacja w biznesie to nie tylko jak najlepsze wyniki w interesach, ale również wyścig na pomysły na... kalendarze ścienne. Jedne firmy reklamują swoją działalność zdjęciami roznegliżowanych modelek, inne stawiają na pozytywny wizerunek, związany z ich branżą. Naszym czytelnikom pokazujemy wybrane kalendarze trójmiejskich firm.



Ścienne kalendarze firmowe to już nie tylko gadżety rozdawane pracownikom i najbardziej lojalnym klientom. To coraz częściej prace aspirujące do miana małych dziełek sztuki ze zdjęciami lub grafikami znanych autorów, które często są jedyną możliwością zaprezentowania firmy w niestandardowy sposób.

Z najbardziej nietypowej strony postanowiła się zaprezentować pruszczańska firma metalurgiczna Investa. Na tle hal produkcyjnych i metalowych wyrobów zakładu swoje wdzięki prezentują dwie atrakcyjne modelki. Czy reklamowanie rur, elementów z hartowanej stali i kątowników za pomocą długich nóg, dekoltów i pośladków jest skuteczne, ocenę pozostawiamy czytelnikom. Warto jednak pamiętać, że takie wydawnictwa kalendarzowe mają sporą tradycję. Dość przypomnieć prestiżowy kalendarz firmy Pirelli, którego kolejne edycje od lat są ogólnoświatowym wydarzeniem.

Kalendarz firmy Investa celuje w modne ostatnio reklamowanie działalności gospodarczej roznegliżowanymi modelkami.



Artystycznie do tematu podeszły Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A. Wydany przez tę firmę kalendarz jest stylizowany na przedmiot najbardziej kojarzący się z jej działalnością - papierową torbę na zakupy z uchwytem, za który kalendarz można powiesić na ścianie. MTG postawiło również na minimalizm i modną ekologię. Wydawnictwo jest wykonane z tektury, a każda strona ozdobiona została oszczędnymi szablonami grafik i prostymi hasłami opartymi na słowach "od... do", np. "od A do Z", "od czasu do czasu" itp. Ten zlepek liter został wyeksponowany również w nazwie firmy.

Kalendarz Międzynarodowych Targów Gdańskich S.A. stylizowany jest na przedmiot kojarzący się z działalnością firmy - torbę na zakupy.



Ekologia jest również tematem przewodnim kalendarza wydanego przez koncern Energa. Na dwunastu stronach za pomocą prostych rycin i zdjęć pokazano najważniejsze wynalazki wpływające na produkcję zielonej energii, m.in. turbinę wodną, baterię słoneczną czy biomasę. Wydawnictwo Energi wyróżnia się przede wszystkim opisami każdego z prezentowanych urządzeń. Dzięki temu podczas przerzucania kolejnych kart możemy także dowiedzieć się paru ciekawostek z historii energetyki.

Kalendarz firmy Energa przedstawia najciekawsze ekologiczne wynalazki, a więc nawiązuje do zielonej energii, z którą firma chce być kojarzona.



To ostatnia część naszego krótkiego przeglądu trójmiejskich kalendarzy na rok 2011. Wcześniej pokazaliśmy wam kalendarze przygotowane przez trójmiejskie instytucje kulturalne oraz przygotowane przez samorządy Gdańska, Gdyni i Sopotu.
łs

Miejsca

Opinie (98) ponad 20 zablokowanych

  • Investa - porażka (4)

    Motyw elementów erotycznych w reklamach dachówek, cementu w innych branżach przemysłu budowlanego, czy też ciężkiego to stary i ograny temat. Wiadomo, jak nie masz pomysłu to pokaż cycki - zawsze się sprzeda. OK - sposób skuteczny, ale pisanie o tym, jak o pomyśle "nietypowym" świadczy o małym obeznaniu autora tekstu w kwestiach marketingowych.

    • 6 10

    • sam jesteś porażka (2)

      zdjęcia bardzo fajne, z gustem, to nie chamskie piersi na dachówce, brawo dla pomysłodawcy

      • 5 2

      • przeciez te piersi sa chamsko wywalone na pierwszy plan - gdzie masz oczy? (1)

        wylewaja sie jej wrecz z ubrania.

        • 2 3

        • szelki zebest

          w przypadku szelek to się zgodzę, ale reszta, chyba żartujesz, chyba że to Cię gorszy..., a to już inny temat

          • 0 1

    • a mi się podoba

      znafca marketingu się znalał

      • 0 1

  • Energa Kłamie Diesel nie jest wynalazcą tych silników (3)

    Pewnego razu do gabinetu wynalazcy weszło trzech starannie ubranych mężczyzn. Diesel, przyzwyczajony do takich odwiedzin, pewny byi zawarcia nowej transakcji, tym bardziej że panowie ci podali się za inżynierów z firmy maszynowej Deutz. Byli to w istocie inżynierowie Otto Kohler, Emil Capitaine i Julius Sóhnlein. Sprawa, z którą przyszli, nie wzbudziła zachwytu Diesla, choć na pozór nadal panował nad sytuacją. Otóż oświadczyli oni, że wytaczają mu proces o naruszenie ich patentów, bowiem wcześniej opracowali zasadę działania silnika wysokoprężnego.
    Sprawa musiała być poważna, inżynierowie musieli mieć sporo argumentów, gdyż tak pewny siebie Diesel, zamiast z oburzeniem odrzucić pretensje inżynierów, pokornie zaproponował im odszkodowanie, a Kohlera zatrudnił nawet w swym zakładzie doświadczalnym. "Rodzinna" firma Kohlera — Deutz — otrzymała do wykorzystania patenty Diesla w zamian za „skromne" 20 do 30 procent od ceny sprzedażnej każdego silnika wysokoprężnego wyprodukowanego na podstawie licencji. I zamiast przegrania procesu patentowego Diesel znów zarobił, a gotówkowy wpływ na konto wyniósł 50 tysięcy marek!

    • 2 0

    • Właściwie nie wiadomo kto?? (2)

      Gdyż najprawdopodobniej Diesel podejżał podobną konstrukcje gdy był na wyspach brytyjskich. Natomiast nie wiadomo dlaczego odwiedzili go panowie z DEUTZ

      • 0 1

      • Przeczytajcie Artykuł na tej stronie (1)

        • 1 0

        • Wynika z niego że on praktycznie nie wyprodukował ,ani nie sprzedał żadnego silnika. Tylko zgarniał kase z patentów!!!

          • 1 0

  • ale brzydkie te modelki (2)

    gdzie im do mojej pauli?

    • 0 7

    • won brzydulo do garów (1)

      • 1 1

      • sam do garów

        samcze

        • 0 0

  • żenada (1)

    Seksistowskie prymitywy!!!

    • 4 9

    • ala ma bzika

      zbzikowałaś, boś chłopa dawno nie miała...

      • 3 0

  • rewela

    Podoba mi się ten kalendarz Investy!

    • 5 0

  • O tych dwóch z kalendarza Investy... (1)

    ... - Dżołan Krupppa powiedziałaby: wy nie będziecie topmodel,
    - pedkowaty fotograf powiedziałby: wasze nogi nieźle oddają produkt jakim są rury
    - a na to Wojewódzki odparłby: chyba raczej piersi lepiej oddają gładź blach.

    • 5 2

    • a kogo to obchodzi

      i kto sie tym przejmuje?

      • 0 0

  • cycki zawsze spoko

    gdyby nie cycki, to nie potrzebowalibysmy kobiet ;)

    • 1 1

  • ?

    a to nie Iga G?

    • 0 0

  • To super, widać że jest w czym wybierać, bez trudu można znaleźć coś odpowiedniego do własnych potrzeb i gustów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane