- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
Od dziś biletomaty w autobusach na lotnisko
W 15 autobusach linii 110 i 210 kursujących na lotnisko w Gdańsku można kupić bilet w biletomacie. Jako pierwsi przetestowaliśmy nowe urządzenia. Po roku testów podjęta zostanie decyzja, czy biletomaty trafią do wszystkich autobusów.
Operatorem systemu jest Mennica Polska, do której należy też połowa stacjonarnych biletomatów stojących przy przystankach w Gdańsku. Sposób działania urządzeń Open Payment System (OPS) jest bardzo prosty. Pasażer wybiera rodzaj biletu na ekranie terminalu znajdującego się w pojeździe, a następnie przykłada do czytnika zbliżeniową kartę płatniczą lub telefon.
Sama transakcja trwa kilka sekund i w zasadzie nie różni się od płatności zbliżeniowych realizowanych w sklepach. Z tą różnicą, że biletomat nie drukuje papierowego biletu, tylko zapisuje transakcję na karcie płatniczej lub w pamięci telefonu.
Bezpieczeństwo każdej transakcji jest zgodne ze standardami organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Bilet jest rejestrowany w systemie, a dane karty są szyfrowane i zapisane w bezpiecznej formie. W czasie sprawdzania naszej karty płatniczej kontroler otrzyma wyłącznie dane dotyczące biletu i nie będzie miał dostępu do żadnych innych informacji, ani danych osobowych, ani salda rachunku.
Po zakupie biletu można też upewnić się, że został on prawidłowo zakodowany na karcie. Wystarczy ją przyłożyć ponownie do biletomatu, po czym na ekranie pojawi się stosowny komunikat.
Co ważne, sprzedaż biletów tradycyjnych u kierowców w autobusach wyposażonych w nowe urządzenia zostanie utrzymana. Mimo to, kierowcy cieszą się z nowego systemu, który ułatwi ich pracę.
- Sprzedaż biletów w biletomatach to nie tylko wygoda dla pasażerów, ale i większy komfort pracy dla kierowcy, który może skupić się tylko na prowadzeniu pojazdu, a nie sprzedaży biletów. To przełoży się z pewnością na płynniejszą i bardziej punktualną jazdę - podkreśla Arkadiusz Guenther, kierowca GAiT.
Czytelnicy: biletomaty potrzebne nie tylko w autobusach na lotnisku
W naszym poprzednim artykule, w którym informowaliśmy o wprowadzeniu biletomatów na dwie linie autobusowe kursujące na lotnisko, prawie połowa spośród 3,2 tys. osób głosujących w ankiecie przyznała, że automaty powinny być montowane także w pojazdach innych linii. W podobnym tonie wypowiadano się także w komentarzach. Wiele osób zwracało uwagę, że sam pomysł jest świetny, ale wykonanie (pilotaż tylko na dwóch "lotniskowych" liniach, w dodatku po sezonie) już niekoniecznie.
Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM, biletomaty zostały zamontowane w autobusach kursujących na lotnisko dlatego, że jeździ nimi duże grono osób nieposiadających biletów okresowych.
- Oczywiście może się zdarzyć sytuacja, że autobusy obsługujące te dwie linie będą kursować także w innych częściach miasta. Wówczas szansę na kupno jednoprzejazdowego biletu za pomocą karty płatniczej będą mieli także inni pasażerowie. Okres testów potrwa rok, później zobaczymy, czy i ile takich biletomatów pojawi się w gdańskiej komunikacji na dłużej - mówi Gołąb.
Opinie (217) 8 zablokowanych
-
2018-10-03 11:19
XXI wiek zawitał ? (2)
We Wrocławiu są takie od dawna. Są świetne, proste w obsłudze.
I nie drukują tony papierów walających się potem przy przystankach;- 9 3
-
2018-10-03 11:27
W Suwałkach nie
- 4 1
-
2018-10-03 22:11
Z tym "od dawna" to przesadzasz. W tamtym roku to wprowadzili, i to nie bez problemów. Dopiero od jakiegoś czasu działa to poprawnie.
- 1 0
-
2018-10-03 11:33
Kłamcy (1)
Na początku roku w czasie tzn.strajku włoskiego w autobusach i tramwajach obiecali kierowcą i motorniczym że od 1.01.19 zostaną zabrane nam bilety A tu rok czasu testów .Gołąbkowa dalej będzie miała fuche
- 15 0
-
2018-10-03 15:16
Kto to jest Gołąbkowa?
- 1 1
-
2018-10-03 11:35
(1)
Nie każdy chce karta płacić!!!!
- 21 4
-
2018-10-04 12:38
To kupuj bilet w kiosku
Po co drzew jape ?
- 1 1
-
2018-10-03 11:37
Nie każdy ma kartę??
- 14 3
-
2018-10-03 11:39
Jak ktoś wsiądzie na matarni to niech się spieszy z zakupem bo w lesie na słowackiego nie ma zasięgu
- 14 1
-
2018-10-03 11:42
Czy "biletomatach" jest opcja wyboru języka?
?
- 9 3
-
2018-10-03 11:43
Droga redakcjo, (6)
jak kontrolerzy sprawdzą bilet jeśli zapłacę kartą skoro się nie wydrukuje ani potwierdzenie ani bilet??
Bo rozumiem że jak zapłacę telefonem to wszystkie informacje będą w telefonie. A co jak nie mam możliwości telefonem tylko kartą??- 13 1
-
2018-10-03 12:07
(5)
To trzeba przyłożyć zbliżeniową kartę po prostu
- 3 4
-
2018-10-03 12:21
No dobrze, i co dalej? Gdzie będzie informacja o tym że został kupiony bilet? (4)
- 3 1
-
2018-10-03 12:36
(3)
w systemie :)
- 3 3
-
2018-10-03 12:39
Bez sensu (2)
- 4 1
-
2018-10-03 22:14
(1)
Przecież jest to w artykule i filmiku wyjaśnione. Aż takimi d*bilami jesteście?
- 3 1
-
2018-10-04 09:56
wyjaśniono, że kontroler weźmie każdego pasażera za wszarz i przeciśnie się z nim przez tłum do biletomatu, gdzie zbliży jego kartę i odczyta z biletomatu, że to nie w tym biletomacie pasażer kupił bilet.
- 0 0
-
2018-10-03 11:47
łałć. Od dzisiaj. Ech. Dobrze że koło wymyślili.
bo bez koła nie da się jechać.
- 5 0
-
2018-10-03 11:48
A nie mógłby każdy mieć jakiejś karty chipowej i po prostu podchodzi się do automatu, zbliża i cyk konto obciążone?
aaaa, już wiem. szara strefa protestuje. Jak zwykle.
Ech, dla cwaniaków cały świat wyhamują.- 9 1
-
2018-10-03 11:49
(2)
Wiejskie miasto szambiarza w innych miastach działa to na wszystkich liniach ale tutaj test a po wyborach powiedzą że się nie sprawdziło bo łatwiej łapać ludzi w zlodziejskim mieście
- 6 3
-
2018-10-03 11:53
no i co jeszcze pisowski gnoju wymyślisz do spółki z Kacprem?
- 1 4
-
2018-10-03 14:26
piszesz o toruńczyku Tadeuszu?
temu, który wstrzymał ziemię i ruszył samochodem?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.