• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie i jak zaparkować, żeby nie dostać mandatu

Maciej Korolczuk
4 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Za parkowanie niezgodne z przepisami kierowcy mogą dostać mandat w wysokości 100 zł i 1 pkt karny. Za brak opłaty parkingowej od 30 do 50 zł.
  • Wyznaczenie miejsc postojowych znacznie zmniejszyło pojemność stref płatnego parkowania. Drogowcy szacują, że nawet o 1/3.

Od poniedziałku kierowcy parkujący swoje auta w strefach płatnego parkowania w Gdańsku muszą zwrócić uwagę, czy pozostawiają je w miejscach oznaczonych poziomymi liniami. Poza nimi mogą bowiem parkować tylko mieszkańcy posiadający abonamenty na parkowanie w danej strefie. Ale uwaga: nie zwalnia to nikogo z przestrzegania przepisów dotyczących ruchu drogowego.



Gdzie najczęściej parkujesz swoje auto, przyjeżdżając do centrum?

Malowanie pasów na 170 ulicach w strefach płatnego parkowania w Gdańsku trwało niemal miesiąc i zakończyło się przed weekendem.

Nowe zasady parkowania w Oliwie, Wrzeszczu, Aniołkach, Przymorzu, rejonie Politechniki oraz Śródmieściu zaczęły obowiązywać od poniedziałku, bo w soboty i niedziele parkowanie na miejskich parkingach jest darmowe. Niewykluczone, że wkrótce się to zmieni, a pozostawienie auta - zwłaszcza w centrach Gdańska i Gdyni - znacznie podrożeje.

Póki co jednak, płatne parkowanie nadal odbywa się tylko od poniedziałku do piątku, a nowością, do której trzeba się jak najszybciej przyzwyczaić, jest oznakowanie poziome.

Przy wjeździe do strefy ograniczonego postoju stoją znaki B-39. Oznacza to, że w tej strefie parkować można tylko w wyznaczonych miejscach. Mieszkańcy mogą parkować także poza nimi, o ile nie łamią przepisów. Przy wjeździe do strefy ograniczonego postoju stoją znaki B-39. Oznacza to, że w tej strefie parkować można tylko w wyznaczonych miejscach. Mieszkańcy mogą parkować także poza nimi, o ile nie łamią przepisów.
Co ono oznacza?

Od poniedziałku w SPP można parkować tylko na miejscach wyznaczonych białymi przerywanymi liniami. Z tej zasady wyłączeni są posiadacze abonamentów, ale tylko w strefie, na którą jest on wyznaczony czyli np. mieszkaniec Wrzeszcza, chcąc zaparkować swoje auto w Oliwie, musi opłacić w parkomacie lub mobilnie swój postój i pozostawić auto tylko w wyznaczonym miejscu. W innym przypadku grozi mandat. Za brak opłaconego postoju opłata dodatkowa wynosi od 30 do 50 zł. Z kolei pozostawienie auta w miejscu niedozwolonym może skutkować mandatem od policji lub straży miejskiej.

Nowe oznakowanie ma uporządkować parkowanie na drogach publicznych i jednocześnie jest też dostosowaniem miejskich parkingów do obowiązującego prawa. Ma też swoje minusy. Wyznaczenie liniami miejsc postojowych znacznie ograniczyło pojemność SPP. Szacuje się, że ich liczba spadła o 1/3. Aby nowymi przepisami można było objąć wszystkie strefy, na części z nich - tak jak na wąskich uliczkach w Oliwie - wprowadzono ruch jednokierunkowy. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy nie wykluczają, że podobne rozwiązania - wzorem stref tempo 30 - zostaną wdrożone także w innych dzielnicach (już takie działania zapowiedziano na ulicach w Śródmieściu Gdańska).

Straż Miejska, która ma zająć się niesubordynacją kierowców zapowiada, że da kierowcom trochę czasu na przyzwyczajenie się do nowej rzeczywistości parkingowej.

- W pierwszych dniach obowiązywania nowych zasad strażnicy miejscy będą przede wszystkim informować o wprowadzonych zmianach, pouczać kierowców i przypominać im o obowiązku zwracania uwagi na oznakowanie - zaznacza Wojciech Siółkowski z gdańskiej Straży Miejskiej.

Opinie (299) 6 zablokowanych

  • Dlaczego nikt nie chce pomóc tym którym są blokowane bramy wyjazdowe na osiedlach domków.

    • 4 0

  • Jak oddadzą do użytku następne dwa wieżowce w Oliwie to skończy się możliwość tu życia i komunikacji nie tylko samochodem ale i pieszo.
    Będziemy za to sławni bo będą tu telewizje z całego świata przyjeżdżać i pokazywać te idiotyzmy.
    Dlaczego Budyń nie wybudował tych wieżowców u siebie w Jelitkowie?
    Szkoda że nie ma żadnego w Oliwie dzisiaj nadal moglibyśmy się cieszyć spokojną kameralną dzielnicą i żyć spokojnie.

    • 5 0

  • Dzisiaj żona stojąc w korku koło UG zdecydowała.Mieszkanie w Oliwie pod wynajem a my za miasto.

    Mam nadzieje że za zniszczenie nam życia w Oliwie ktoś kiedyś zapłaci.

    • 4 1

  • Gdzie i jak zaparkować, żeby nie dostać mandatu

    na parkingu?! w liniach, płacąc gdzie trzeba?!
    Normalnie poziom sikiratki.

    • 2 0

  • Gdzie i jak zaparkować, żeby nie dostać mandatu (1)

    Zapraszam do gdyńskiego jacht klubu,tam można parkować za darno nie zwazajac na znaki zakazu.Mozna parkować również na chodniku obok płatnych miejsc parkingowych przy Akademi Morskiej i basenie.Policja i Straź Miejska ma to głęboko w d...

    • 2 0

    • potwierdzam, mam to w d*pie.

      • 0 0

  • dużo za mało (2)

    Wymalowane miejsca do parkowania w wielu miejscach całkowicie uniemożliwia wyminięcie się 2 pojazdów!

    • 5 0

    • tak jest w Oliwie na ul. Derdowskiego (1)

      może ktoś wymierzy czy to jeszcze jest ulica dwukierunkowa ? Poza tym ciekawe jest malowanie miejsc parkingowych na ścieżce rowerowej na ul. Wita Stwosza. Czy wiecie ile miasto wydało kasy chyba dwa lata temu na tą ścieżkę rowerową ? A teraz mamy miejsca parkingowe - takie dwa w jednym :)

      • 3 0

      • Nikt nie namalował pasa postojowego an ścieżce rowerowej na Wita Stwosza., bo od Derdowskiego do Westerplatte nie było takowej ścieżki rowerowej. Tam jest strefa Tempo30.
        A na Derdowskiego i nie tylko trzeba parkować zgodnie z przepisami, a nie jak dotychczas.

        • 1 1

  • wystarczy być w rządzie - nic takiemu nie zrobią....

    • 1 0

  • parkowanie na wąskich uliczkach-aniołki!!!!

    Kompletny brak wyobrażni jak i wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w ruchu rogowym.Miejsca parkingowe zlokalizowano na przeciwko wyjazdów z posesji mieszkalnych co uniemożliwia wyjazd bądż wjazd większych samochodów osobowych,nie mówiąc już o dostawczych lub ciężarowych-widać nadmierną chęć zysku bad rozwagą i bezpieczeństwem!!!

    • 2 0

  • Łupieżcy

    Chodzi wyłącznie o kasę. Płatne strefy nie mają żadnego wpływu na ruch i parkowanie aut. Ludzie radzą sobie znacznie lepiej, kiedy nie ma zakazów ani nakazów. Pomijając stałych mieszkańców parkujących pod domami, w podwórkach czy przy ulicy, pozostali przyjeżdżają i odjeżdżają. Turysta, klient instytucji, szpitala, przychodni, sklepu czy odwiedzający mieszkańców danego miejsca, nie parkuje tam na stałe. Tak czy tak, kierowcy parkowali i będą parkować, a różnica jest tylko taka czy przy tej okazji będą tracić pieniądze. I żeby te pieniądze przynajmniej wracały na utrzymanie tych ulic ale nie, one zasilają urzędników i pasożytnicze formy, które ustawiają wyłącznie słupki z kasownikiem.

    • 4 1

  • Durni są i tyle! (1)

    Chcą (mówią że chcą), żeby było jak na zachodzie - cetnara wolne od aut, ale chyba żaden tam nie był a przynajmniej nie zgłębił tematu. Niech zrobią parkingi bezpłatne na obrzeżach i sprawną komunikację z tych parkingów to gwarantuję, że ludzie nie będą chcieli stawiać auta na zakazach i ładować się do centrum. Tylko, że to nie chodzi o to, żeby było lepiej mieszkańcom, tylko żeby kasa była. Niech zrobią parkingi przy szkołach, przedszkolach i przychodniach i umożliwią tam zatrzymywanie ludziom, którzy maja taka potrzebę. Mam wrażenie że te wszystkie urzędasy i politycy to maja w głowie taka pustkę, że aż huczy, brak wyobraźni!!! brak logicznego myślenia i analizowania. Chcą tylko pokazywać, że coś robią. A to nie chodzi o to żeby "cos robić" tylko robić to dobrze i dla ludzi.

    • 3 0

    • Pełna zgoda. Chodzi tylko i wyłącznie o kasę, a dobudowywanie do tego ideologii, jakoby chodziło o szeroko pojęte dobro mieszkańców jest co najwyżej bezczelnością.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane