• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od lipca ul. Świętojańska jednokierunkowa dla kierowców

rb
24 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zmiany na Świętojańskiej obejmą cały odcinek od 10 Lutego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego. Zmiany na Świętojańskiej obejmą cały odcinek od 10 Lutego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego.

Od 4 lipca ul. Świętojańską,Mapka pomiędzy 10 LutegoMapkaal. PiłsudskiegoMapka w Gdyni, kierowcy samochodów będą mogli jechać tylko w jednym kierunku do Urzędu Miasta. W obie strony będzie można jechać rowerem lub trolejbusem. To realizacja zapowiadanych zmian w centrum miasta ogłoszonych na początku roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Obecnie ul. Świętojańską można jechać w obu kierunkach. Ruch, nie tylko latem, jest spory a wszelkie sugestie, by zrobić z najsłynniejszej ulicy w mieście deptak - choćby na weekendy - pozostały bez odpowiedzi. Udawały się jedynie eksperymenty związane z jej zamykaniem w trakcie promocji lokalnych restauratorów, w ramach akcji Kulinarna Świętojańska.

Na początku roku władze miasta ogłosiły, że chcą, by centrum Gdyni stało się przyjaźniejsze dla pieszych. Pomóc miały m.in. nowa strefa parkowania, rewitalizacja Mola Południowego i Starowiejskiej. Jednym z symboli Klimatycznego Centrum miały być zmiany na Świętojańskiej.

Jeden kierunek ruchu na Świętojańskiej w Gdyni od 4 lipca



Według zapowiedzi ulica miała być przejezdna dla samochodów tylko w jednym kierunku - od 10 Lutego do Urzędu Miasta. 4 lipca zamierzenia staną się faktem.

Najważniejsze zmiany:

  • Jeden kierunek ruchu od ul. 10 Lutego do al. Marsz. Piłsudskiego do UM dla kierowców.
  • Ponad kilometrowy i szeroki na 1,5 metra pas rowerowy do jazdy w obu kierunkach.
  • Śluzy dla rowerów.
  • Ruch trolejbusów bez zmian.


O zmianach informują już tablice z poprawioną datą na 4 lipca. O zmianach informują już tablice z poprawioną datą na 4 lipca.
- Wdrażamy projekt, nad którym pracowaliśmy od wielu miesięcy i który będziemy konsekwentnie realizować także w najbliższych latach. To konkretne działania związane ze zmianami klimatycznymi i ich wpływem na nasze najbliższe otoczenie. Centrum po tych zmianach będzie pełne życia, przyjazne i czyste, a rozwiązania, które przygotowaliśmy zmodyfikują też przyzwyczajenia transportowe naszych mieszkańców - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Liczba miejsc parkingowych bez zmian



Liczba miejsc parkingowych pozostanie niezmieniona. Piesi zyskają więcej zieleni i przestrzeni przy początkowym fragmencie al. marsz. Piłsudskiego. To dlatego, że dotychczasowy prawoskręt w Świętojańską zostanie przekształcony w przestrzeń z trawnikami i ławkami.

- To kierunek rozwoju Gdyni jako europejskiej i nowoczesnej aglomeracji - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Zmiany zostaną przeprowadzone za pomocą nowego oznakowania, którego koszt wyniesie 80 tys. zł. Niektórzy mieszkańcy słusznie zauważyli, że przy ulicy pojawiły się informacje o tym, że zmiany zostaną wprowadzone w najbliższy poniedziałek.

Urzędnicy odpowiadają, że początkowo taki był plan, ale ostatecznie chcą dać kierowcom więcej czasu na przyzwyczajenie się do zmian. Zwłaszcza w pierwszych dniach jeden kierunek ruchu na ulicy może być dla wielu sporym zaskoczeniem.

Straż miejska i policja zdyscyplinują kierowców



- Policja i straż miejska zostaną poinformowane o zmianie organizacji ruchu na ul. Świętojańskiej. Zwrócimy się do nich o zapewnienie asysty. My apelujemy do kierowców o zwracanie uwagi na nowe oznakowanie poziome i pionowe, ponieważ wielu z nich jeździ na pamięć - podkreśla Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że w ostatnich dniach zakończyła się inna inwestycja w ramach Klimatycznego Centrum - rewitalizacja placu przed Akwarium Gdyńskim, który wcześniej zajmowały parkujące samochody. Jej koszt wyniósł ponad 700 tys. zł. Za te pieniądze ustawiono ławki, siedziska, donice, pojawiły się rośliny oraz trawnik. Władze Gdyni tłumaczą, że to tymczasowe rozwiązanie. Docelowe ma wyłonić konkurs architektoniczny na zagospodarowanie skweru Kościuszki i Mola Południowego.
rb

Miejsca

Opinie (776) ponad 10 zablokowanych

  • A ludzie i tak wybiorą tą samą opcję.... (1)

    Gdynia się cofa. Trójmiasto zamiast rozwojem, zajmuje się polityką. Nawet tak prostej sprawy jak rower miejski nie potrafili właściwie zorganizować. No i wybudowali lotnisko - ale samoloty tam nie lądują. Zapomniałbym o kolejce górskiej... bez narciarzy, ale za to z mizerną wydajnością. Natomiast jak miały być wybory w maju - ooo to aktywność była ogromna. Wówczas szły ostre deklaracje, że spisów wyborców nie wydadzą!

    • 10 1

    • Super podsumowanie

      • 0 0

  • Coraz mniej miejsca dla mieszkańców. Tereny zielone zabudowywane, centru staje się karykaturą miasta.

    • 10 0

  • Te donice z drzewami są okropne. Nie wiem jak można było wydać na to aż 700tys. Doszukuję się drugiego dna. Tam jest potrzebny parking, a kółka rysujcie sobie na czole.

    • 7 0

  • Prośba do dziennikarzy

    Proszę,przyjrzyjcie się światłom i znakom na ścieżkach rowerowych.Ja jako kierowca,ze strachem skręcam na skrzyżowaniach w prawo,bo przez słupek w aucie nie widzę pędzącego po ścieżkach rowerowych rowerzysty.

    • 13 0

  • Pomysł dobry, wykonanie jak zawsze...

    Rozumiem przekształcenie ul. Świętojańskiej w jednokierunkową, ale po to żeby to coś zmieniło...dajmy knajpom więcej miejsca na ogródki w sezonie letnim, ale nie zamykajmy ruchu po to by pusty pas czekał na przejazd trolejbusu.
    Po sezonie, brak sensu dla tego rozwiązania.
    Miał być pomysł, jest pomysł, nikt nie ocenia i jakości?

    • 0 5

  • Jestem za (2)

    Czas nauczyć się życia w cywilizacji, czasy Dzikiego Zachodu bezpowrotnie minęły gdzie konia przed wejściem do saloonu się wiązało. Co to za przyjemność iść siedzieć w ogródku, jeść w sąsiedztwie przejeżdżających 2 metry dalej samochodów. Smród spalin i hałas. Świętojańska przez ten cały syf zniknęła z mojej mapy jako miejscówka na wyjście ze znajomymi. Jak ktoś ma problem żeby kilkaset metrów od parkingu się przejść, to może czas do ZUS na komisję przyznającą grupę inwalidzką stanąć? Ciekawostka taka, że jeden z drugim zostawi samochód na parkingu w Riwierze i obleci sklepy aż po drugi koniec i nie przeszkadza mu wtedy, że podeszwy zdarł.
    Kibicuję pomysłowi.

    • 5 18

    • Rafale, nie myślisz kompleksowo. Tu nie chodzi o jakiś ogródek jakiejś knajpy, gdzie będziesz siedział i delektował się aromatyczną kawą na przykład. Tu chodzi o nieroztropne wprowadzanie takich rozwiązań w mieście, które wyjątkowo się do tego nie nadaje. Tu trzeba szczególnych analiz i przede wszystkim rozwiązań zastępczych (bilansujących) w stosunku do tego projektu. Wytnij sobie jedną z głównych tętnic a potem sprawdź, czy nadal masz taką wydolność jak dawniej. Tu chodzi o system naczyń połączonych, proszę spójrz przynajmniej w skali całego miasta.

      • 10 0

    • Maciej napisał już to, co najważniejsze. Po drugie, aby było tak, jak piszesz, Świętojańska musiałaby być deptakiem, a nie ulicą (prawie) jednokierunkową. Co za różnica, w jedną czy w dwie strony, skoro samochody nadal będą jeździć? Tyle, że nie ma równoległych ulic, które ten ruch przyjmą. Władysława IV? Gdzie chcą dowalić kolejne przejścia dla pieszych, a światła są ustawione chyba celowo tak, by drażnić kierowców?

      • 4 0

  • ale fajna robota w UM, z nudów robią projekty, narady nad takimi pomysłami...

    nie wychodząc do mieszkańców, nie pytając a jak pytają to i tak robią jak chcą..Orwell-Szczurek działa we własnej zagrodzie....własnej???

    • 14 1

  • (1)

    Jeden z większych kretynizmów w ostatnim czasie w Gdyni.

    • 20 1

    • A konkurencja jest naprawdę ostra.

      • 1 0

  • nie pchac sie do centrum gdyni

    Niestety centrum gdyni sie nie utrzyma, zbyt drogie parkingi albo w ogole brak miejsc parkingowych, wiecznie korki, sciezki rowerowe bez pomyslu
    Restauracje nie przestrzegające reżimu sanitarnego albo słabe kulinarnie
    Najlepiej biznesik krecic poza śródmieściem Postawić na osiedla, dzielnice Gdyni bądź okolice trojmiasta
    Komu chce sie jezdzic do centrum w weekend czy wieczorami? Ludzie sa coraz bardziej wygodni Maja pod nosem to co potrzebuja, poza tym swoje okolice zamieszkania wybieraja na zakupy, wizyty lekarskie czy bary i knajpki...

    • 10 0

  • (2)

    Gdynia próbuje naśladować niektóre miasta w zach. Europie. Tylko jest różnica. Tam jest metro, lub tramwaje. W Gdyni infrastruktura drogowa to tragedia. Zamiast tramwajów, które nie powodują korków, mamy trajtki, czyli tak naprawdę autobusy na prąd, które nie są przyjazne w rozładowywaniu korków! Czasami naśladownictwo przynosi odwrotny skutek od zamierzonego. Poza tym mieszkańcy Gdyni w większości są przeciwko.

    • 18 0

    • Czy brak tramwajów to bład tej władzy czy władzy z 1924 do 1926 roku kiedy była planowana Gdynia

      • 0 0

    • Co racja to racja

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane