• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od lipca ul. Świętojańska jednokierunkowa dla kierowców

rb
24 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zmiany na Świętojańskiej obejmą cały odcinek od 10 Lutego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego. Zmiany na Świętojańskiej obejmą cały odcinek od 10 Lutego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego.

Od 4 lipca ul. Świętojańską,Mapka pomiędzy 10 LutegoMapkaal. PiłsudskiegoMapka w Gdyni, kierowcy samochodów będą mogli jechać tylko w jednym kierunku do Urzędu Miasta. W obie strony będzie można jechać rowerem lub trolejbusem. To realizacja zapowiadanych zmian w centrum miasta ogłoszonych na początku roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Obecnie ul. Świętojańską można jechać w obu kierunkach. Ruch, nie tylko latem, jest spory a wszelkie sugestie, by zrobić z najsłynniejszej ulicy w mieście deptak - choćby na weekendy - pozostały bez odpowiedzi. Udawały się jedynie eksperymenty związane z jej zamykaniem w trakcie promocji lokalnych restauratorów, w ramach akcji Kulinarna Świętojańska.

Na początku roku władze miasta ogłosiły, że chcą, by centrum Gdyni stało się przyjaźniejsze dla pieszych. Pomóc miały m.in. nowa strefa parkowania, rewitalizacja Mola Południowego i Starowiejskiej. Jednym z symboli Klimatycznego Centrum miały być zmiany na Świętojańskiej.

Jeden kierunek ruchu na Świętojańskiej w Gdyni od 4 lipca



Według zapowiedzi ulica miała być przejezdna dla samochodów tylko w jednym kierunku - od 10 Lutego do Urzędu Miasta. 4 lipca zamierzenia staną się faktem.

Najważniejsze zmiany:

  • Jeden kierunek ruchu od ul. 10 Lutego do al. Marsz. Piłsudskiego do UM dla kierowców.
  • Ponad kilometrowy i szeroki na 1,5 metra pas rowerowy do jazdy w obu kierunkach.
  • Śluzy dla rowerów.
  • Ruch trolejbusów bez zmian.


O zmianach informują już tablice z poprawioną datą na 4 lipca. O zmianach informują już tablice z poprawioną datą na 4 lipca.
- Wdrażamy projekt, nad którym pracowaliśmy od wielu miesięcy i który będziemy konsekwentnie realizować także w najbliższych latach. To konkretne działania związane ze zmianami klimatycznymi i ich wpływem na nasze najbliższe otoczenie. Centrum po tych zmianach będzie pełne życia, przyjazne i czyste, a rozwiązania, które przygotowaliśmy zmodyfikują też przyzwyczajenia transportowe naszych mieszkańców - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Liczba miejsc parkingowych bez zmian



Liczba miejsc parkingowych pozostanie niezmieniona. Piesi zyskają więcej zieleni i przestrzeni przy początkowym fragmencie al. marsz. Piłsudskiego. To dlatego, że dotychczasowy prawoskręt w Świętojańską zostanie przekształcony w przestrzeń z trawnikami i ławkami.

- To kierunek rozwoju Gdyni jako europejskiej i nowoczesnej aglomeracji - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Zmiany zostaną przeprowadzone za pomocą nowego oznakowania, którego koszt wyniesie 80 tys. zł. Niektórzy mieszkańcy słusznie zauważyli, że przy ulicy pojawiły się informacje o tym, że zmiany zostaną wprowadzone w najbliższy poniedziałek.

Urzędnicy odpowiadają, że początkowo taki był plan, ale ostatecznie chcą dać kierowcom więcej czasu na przyzwyczajenie się do zmian. Zwłaszcza w pierwszych dniach jeden kierunek ruchu na ulicy może być dla wielu sporym zaskoczeniem.

Straż miejska i policja zdyscyplinują kierowców



- Policja i straż miejska zostaną poinformowane o zmianie organizacji ruchu na ul. Świętojańskiej. Zwrócimy się do nich o zapewnienie asysty. My apelujemy do kierowców o zwracanie uwagi na nowe oznakowanie poziome i pionowe, ponieważ wielu z nich jeździ na pamięć - podkreśla Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że w ostatnich dniach zakończyła się inna inwestycja w ramach Klimatycznego Centrum - rewitalizacja placu przed Akwarium Gdyńskim, który wcześniej zajmowały parkujące samochody. Jej koszt wyniósł ponad 700 tys. zł. Za te pieniądze ustawiono ławki, siedziska, donice, pojawiły się rośliny oraz trawnik. Władze Gdyni tłumaczą, że to tymczasowe rozwiązanie. Docelowe ma wyłonić konkurs architektoniczny na zagospodarowanie skweru Kościuszki i Mola Południowego.
rb

Miejsca

Opinie (776) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    wszyscy mieszkańcy dzielnic wiedzą,że do centrum lepiej zjechać ZKM a tylko gwe,gpu gka podjeżdżają swoimi furmankami pod sam sklep lub urząd a najlepiej to do środka!!!Popieram ale najlepiej byłoby wzorem skandynawskim pozostawić tylko transport publiczny!!! a dostawy od 22do06 .

    • 1 11

    • Dostawy od 22 do 6?

      A to się mieszkańcy ucieszą jak im dostawca Specjali będzie o 3:30 szkłem w kratach trzaskał.

      • 2 0

    • Mam rejestrację GA

      i swoja furmanką podjeżdżam tam gdzie chcę a ty się możesz co najwyżej ciskać jak wesz na grzebieniu.

      • 2 0

  • Zastanawiam się czy kierunek jest właściwy

    Czy ten jeden kierunek nie powinien prowadzić od Piłsudskiego do 10 Lutego? Przy proponowanym kierunku może się korkować krótki odcinek Świętojańskiej od Władysława do Piłsudskiego i sama Piłsudskiego od Świętojańskiej do Władysława.

    • 3 0

  • I to jest to!!

    • 1 4

  • Deptak na Świętojańskiej?

    Tylko po co? Tam już nic nie ma. Po 20:00 srtach wychodzić.

    • 10 1

  • Niezły kosmos

    " To kierunek rozwoju Gdyni jako europejskiej i nowoczesnej aglomeracji"
    Zawsze myślałem, że Gdynia stanowi tylko część aglomeracji trójmiejskiej, której i tak do nowoczesnych aglomeracji europejskich jeszcze sporo brakuje...
    W każdym razie każdy nowy znak drogowy i metr ścieżki rowerowej przybliża nas do realizacji gdyńskich planów podboju wszechświata!

    • 11 0

  • Co za gł-ąb i w jakim celu to wykombinował?

    Niepojęte jak oni się szarogęszą i ignorują opinię mieszkańców!

    • 9 0

  • Absurd!!!!

    to mocno uderzy w lokalne biznesy i lokalnych przedsiębiorców!!!

    • 8 0

  • pomysly wladz mnie zaskakuja

    kolejny absurd i kpina z tego miasta

    • 7 0

  • Plan

    Miasto planuje autostradę przez Kamienną Górę jak mniemam :)

    • 8 0

  • Jak w większości miast, nie tylko w Polsce trzeba sie ruszyć.

    Gdynia to stosunkowo młode miasto w porównaniu do innych dużych miast w Polsce, dlatego układ miasta jest zupełnie inny. Nie ma tu charakterystycznego dla pozostałych miast rynku określanego jako centrum. Nie wiem czy żyjemy w tej samej Polsce i na tym samym świecie, ale proszę mnie poprawić jeżeli się mylę. Nie można wjeżdżać samochodem, poza określonymi wyjątkami min. na Długi Targ w Gdańsku, Plac Zamkowy w Warszawie, Rynek we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Zamościu, Olsztynie, a także na ulice mniejszych miast, które dzisiaj są przeznaczone tylko dla ruchu pieszego. Nie rozumiem dlaczego ludzie mieliby się zniechęcić do przyjeżdżania do centrum. Do centrum miasta przyjeżdża się w celach turystycznych a nie w celach typowo zakupowych. Z pewnością Ci, którzy nie chcą to nie przyjadą, no bo i po co. Zgodzić się można, że nie mam zbyt wielu miejsc parkingowych ale to nie tylko bolączka Gdyni. To jest problem każdego dużego miasta w Polsce. To nie czeska Praga gdzie samochód zostawia się na parkingu oddalonym 10 km od centrum i dalej jedzie się metrem. W przeciwnym razie płaci się kilkadziesiąt złotych za godzinę parkowania. Codzienność pokazuje jednak, że odwiedzających Gdynię jest z roku na rok coraz więcej. Przybywa również tych, którym Gdynia się bardzo podoba. jest to jedno z miast, w którym mieszkańcy są najbardziej zadowoleni z tego, że mieszkają w Gdyni. Niestety zawsze znajdzie się ktoś taki, komu nic nie pasuje. Dla tej grupy społeczeństwa proponuję nie przyjeżdżać do Gdyni i innych miast gdzie trzeba chodzić pieszo lub korzystać z komunikacji miejskiej, a w zamian za to proszę się wybrać np. na kajaki. Najlepiej tam gdzie wypożyczalnia jest usytuowana nie nad brzegiem jeziora, tylko na jeziorze, gdzie trzeba dopłynąć najlepiej własnym samochodem. tak żeby zaparkować w samej wypożyczalni sprzętu wodnego. Przed narzekaniem na dojazd proszę również spojrzeć w lustro i zobaczyć czy jest Pan /Pani stworzony/a do chodzenia czy do kulania z łakomstwa i lenistwa

    • 3 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane