• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od lutego kolejne zmiany w komunikacji na Chwarznie

Patryk Szczerba
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Linia K pojedzie z Chwarzna na Obłuże, ale z tego powodu w niedziele zakończy funkcjonowanie linia 160. Linia K pojedzie z Chwarzna na Obłuże, ale z tego powodu w niedziele zakończy funkcjonowanie linia 160.

Od lutego linia K zmieni swoją trasę i pojedzie z Chwarzna do Chyloni oraz Obłuża. Z tego powodu dzielnica straci niedzielne połączenia linii 160, które - jak przekonują radni dzielnicy - były rzadko wybierane przez mieszkańców Chwarzna.



Czy lepszy dostęp do komunikacji na Chwarznie zmniejszy korki na drogach dojazdowych?

Niedawno informowaliśmy o zmianach trasy linii 147. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę sfinansowanym z budżetu miasta, rady dzielnicy i jednego z deweloperów, od 10 grudnia autobusy jadą co drugi kurs, niezależnie od kierunku ulicami Staniszewskiego i Zaruskiego wewnątrz osiedla Sokółka, zamiast - jak wcześniej - ul. Chwarznieńską (na odcinku pomiędzy ul. Staniszewskiego i ul. Zaruskiego).

Czytaj więcej: Linia 147 wjedzie w głąb osiedli na Chwarznie

Linia K z Chwarzna na Obłuże



W nadchodzącym roku szykowane są kolejne korekty. Od lutego 2018 roku autobus K zmieni swoją trasę. Z Chwarzna i Wiczlina pozwoli dostać się bez przesiadki do Chyloni i na Obłuże.

Było to jednym z postulatów mieszkańców w przeprowadzonej na początku roku ankiecie, po analizie której radni zaczęli modyfikować komunikację w dzielnicy.

- Niezwykle cieszy, że ostatnia zmiana jest już wykorzystywana przez pasażerów, co widać po osobach stojących na nowych przystankach Zaruskiego, Bryla i Staniszewskiego. Linia K obecnie zahacza o jeden przystanek na pętli Apollina, a po zmianie przemierzy prawie całą dzielnicę, jadąc "starym przebiegiem" 147, a następnie obwodnicą do Chyloni i Estakadą na Obłuże - mówi Jakub Ubych, przewodniczący rady dzielnicy Chwarzno Wiczlino.

Linia 160 w niedzielę nie pojedzie



Zmiana trasy linii K pociągnie za sobą konsekwencję w postaci likwidacji linii 160 w niedzielę. Obecnie przez cały dzień jeździ osiem kursów.

Co ciekawe, jeszcze w sierpniu radni dzielnicy przekonywali, że zależy im na tym, by linia 160 w weekendy jeździła co 20 minut.

Obecnie zapatrują się na tę sprawę inaczej.

- Z obserwacji wynika, że kursy te były bardzo rzadko wybierane przez mieszkańców. Oczywiście dążymy do zwiększenia zarówno częstotliwości, jak i zwiększenia liczby linii, jednak przyjęliśmy model ewolucji transportu publicznego w naszej dzielnicy. Stąd aprobata do wymiany połączeń, które w naszej ocenie są korzystne. Tracimy kilka niedzielnych kursów, a zyskujemy linię pośpieszną w dni powszednie - tłumaczy zasadność zmiany Ubych.
Według zapowiedzi, w następnych miesiącach lepszy dostęp do komunikacji miejskiej mają zyskać Dębowa Góra i Niemotowo.

Sprawdź cały rozkład ZKM Gdynia


Nie musisz być na przystanku, by na bieżąco znać realny, uaktualniony wobec oficjalnego rozkładu czas odjazdu każdego tramwaju czy autobusu w Gdańsku.

Przyznajmy: elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdańsku działają różnie, czasem lepiej, czasem gorzej. Przeważnie jednak wszystko z nimi jest ok i wtedy pokazują nie tylko autentyczny czas przyjazdu kolejnych pojazdów - z uwzględnieniem korków - ale także informacje o utrudnieniach w ruchu.

Tak bardzo się do nich przyzwyczailiśmy, że na przystankach z takimi tablicami mało kto zerka już na papierowy rozkład jazdy, wywieszony w wiacie przystankowej.

Od teraz dane wyświetlane na elektronicznych tablicach przystankowych dostępne są także na stronie mobilnej m.trojmiasto.pl/ztm oraz w darmowej aplikacji Trojmiasto.pl (dostępnej na telefony z Androidemsystemem iOS).

Można je znaleźć poprzez wyszukiwarkę przystanków lub w zakładce z rozkładami jazdy, na podstronie każdego gdańskiego przystanku. Najczęściej używane przystanki warto dodać do ulubionych, by szybciej je wyszukiwać.

Co ważne, dysponujemy danymi nawet dla tych przystanków, na których nie ma tablic elektronicznych.

Jak to możliwe? Informacje przekazuje na bieżąco system Tristar, wysyłając je zarówno do tablic przystankowych, jak i do serwerów ZTM Gdańsk, z których pobiera ją Trojmiasto.pl.

Dzięki temu, że wiemy, o której naprawdę przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy uniknąć zbędnego czekania na przystanku lub właśnie przyspieszyć kroku, by nie przegapić naszego połączenia.

Dowiedz się więcej: aplikacje mobilne Trojmiasto.pl

Miłego korzystania!

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

  • Do autora (13)

    A może by tak Autor napisał co z mieszkańcami Dabrowy i Karwin którzy też używali linii K i czy ta linia jeszcze będzie tam docierać ? Jeśli tak - to dla tych dzielnic będzie całkowicie bez sensu. Kto będzie sie tłukł do Chylonii objazdem przez Wiczlino ? Czy nie jest aby tak że dla urzędasów liczy się tylko to że mogą dużo bydła zapakować do autobusu a że jadą pół godziny dłużej - to trudno. W końcu Szczurek ma służbowego Suberba ...

    • 48 19

    • Autor nie wykazał się dociekliwością

      Niestety... albo autor mało kreatywny albo ZKM nie chciał zdradzać silnie strzeżonej i opracowanej w pocie czoła nowej trasy linii K tylko po to, żeby nie dostawali maili od pasażerów

      • 19 11

    • (3)

      A czy linia K nie będzie już przez Dąbrowę jeździła?

      • 15 14

      • Obstawiam, że linia K bedzie skręcała z Rdestowej od razu w Wiczlińską z pominięciem Tesco (2)

        Pewnie ewentualne przesiadki będą się odbywały na przystanku Dąbrowa Centrum i czasem trzeba będzie trochę pobiegać ;/

        • 19 8

        • Albo od pętli Tesco

          • 11 10

        • I bardzo dobrze. Nareszcie będzie szybciej. Mam dość stania na Nowowiczlińskiej

          • 11 11

    • Dąbrowa i Karwiny mają jeszcze linię X (1)

      • 15 13

      • Nie do północnej Chylonii

        W ten sposob Chwarzno też miało K

        • 14 7

    • wzięli przykład z Gdańska ludzie jeżdżą jak śledzie w beczce po innowacjach i uruchomionych nowych pętlach!

      • 19 7

    • Słuchaj no MG nie wypisuj głupot. Jechałem K tydzień temu o 11-12 z Dąbrowy i stałem 20 minut przy pętli Tesco i stacji (4)

      Czy wg Ciebie tak to ma dalej funkcjonować ? Dziękuje, postoje, wole przez Wiczlino. Szybciej będzie na 100 procent.

      • 19 6

      • A jechałeś rano przez Sokółkę ? (2)

        To pojedź i sam nie pisz głupot. Tam jest co rano korek na 10 minut. Do tego każdy przystanek a jest ich z 12 to min 0.5 minuty

        • 16 7

        • (1)

          20 minut stał i nikogo nie zgarnął - a jadąc przez Chwarzno zgarnie sporo

          • 14 9

          • Niech zrobią inna linie do Wiczlina

            I będzie git. Po co psuć dobrą linię K ?

            • 23 0

      • Ale się najeździłeś

        Autorytet psia mać

        • 14 8

  • Czyli linia K staje sie lokalną "linia pospieszno-krajobrazową" podobnie jak linia W

    Pospieszna z Pustek Cisowskich do Redłowa przez Demptowo i Witomino :)

    Prawdziwą linia pospieszną jest jeszcze linia X oraz Z (G sezonowo) z silnym naciskiem na "jeszcze" :) a pozostałe linie powinny być nazywane Liniami Bezpośrednimi, bo taki charakter spełniają.... ale wtedy byłby mniejsze wpływy z biletów i w tym cały problem...

    • 39 16

  • Panie Patryku Szczerba

    Oficjalna nazwa dzielnicy od ładnych paru lat brzmi Chwarzno-Wiczlino. Proszę taką stosować w swoich artykułach, felietonach, etc. Pozdrawiam

    • 33 20

  • Hmm.. (3)

    autobus linii K cały czas jeździ przez Chwarzno i Chylonię na Obłuże, więc jaka zmiana ma niby nastąpić ?? Że będzie jeździł przez Chwarzno i Chylonię na Obłuże ?? Koleś, który to napisał, chyba nie zna rozkładu jazdy ZKM.

    • 30 21

    • Będzie jeździł przez Wiczlinską jak 147... ale fakt, napisane jest to dość chaotycznie (1)

      • 17 6

      • i co za kretyn to minusuje

        • 9 12

    • Będzie jeździło przez całe Chwarzno i Wiczlino, a nie tylko 1 przystanek na Apollina...

      • 10 9

  • i dobrze wam tak, dlaczego macie mieć lepiej od gdańszczan?

    • 35 11

  • Radny chyba z chwarzna (1)

    Po pierwsze dlaczego linia K ma zaczynać kurs z chwarzna a nie z dąbrowy tak jak jeździ teraz znowu to chwarzno to już pozostałe dzielnice się nie liczą żygać się chce jak się słyszy chwarzno. A po drugie autobus Lini K jeśli jechał przez ul. Marszewską na pustkach to zjeżdżał już z ul. Kartuskiej a do Tesco/Obi nawet nie zajeżdżał czekałam nie raz !!!!!!!!!

    • 37 11

    • Ale autobus nie będzie zaczynał swojej jazdy z Chwarzna! Teraz jadąc z Kaczych Buków do Obłuża zjeżdżał wyłącznie z obwodnicy na 1 przystanek - Chwarzno Apollina. Teraz jadąc przez Dąbrowę będzie przejeżdżał przez Wiczlińską, Chwarznieńską i dopiero wjeżdżał na Obwodnicę, aby dojechać do Chyloni i na Obłuże.

      • 13 4

  • Zacznijcie w końcu przebudowę Chwarznienskiej do ku... y nędzy.

    • 46 1

  • z tym K to bezsens (3)

    jeśli mieszkańcom Chwarzna Wiczlina zależy na połączeniu z Chylonią, to powinna powstać nowa linia ale przez ul. Marszewską do Pustek Cisowskich i potem do Chyloni.
    I to byłaby jakaś alternatywa. Tylko pytanie, gdzie początkowy przystanek umieścić? Wiczlino Działki, Chwarzno Sokółka czy Dąbrowa Tesco?

    • 41 10

    • (2)

      Równie łatwo można skomunikować 140 z 288 na pętli "Wiczlino Niemotowo". (288 zajazdem do pętli)

      • 16 3

      • Tylko ze mnie zależy akurat do Oksywia. Póki co Chyloni nie potrzebuje (1)

        • 13 3

        • W sferze marzeń to z takiego połączenia fajną rzeczą byłaby przesiadka na pociąg, ale to marzenia.

          • 18 0

  • autobus 147 (1)

    Ten pomysł z autobusem w środku osiedla super dla leniwych a cale osiedle Dębowa Góra i okoliczne ulice musza teraz iść do pętli na sokole - Brawo włodarze Gdynii .Ale jak sie ma uklady to sie da wszystko załatwić -

    • 41 9

    • Nie do końca bo co 2 kurs jeździ starą trasą...

      • 13 14

  • Niezadowolona (3)

    Nie wiem co za osioł jeden z drugim zawnioskowali aby autobusy 147 jeździły wewnątrz osiedla Sokolka i Patio Róży . Jest to niebezpieczne bo nikt tamtędy nie jeździ 30 km. Po drugie te autobusy to stare zechy nie dość ze hałasują to jeszcze śmierdzą spalinami i okna nie można otworzyć ! Dziękujemy za udogodnienia !!!

    • 40 9

    • Pani Niezadowolona, czy wie Pani, ze milczenie jest złotem i czasem lepiej sie nie odzywać.

      Autobus jest dla osiedla, nie dla jednostek. Zrozumiała Pani ? Jeśli nie, to tym bardziej zapraszam do domku jednorodzinnego.

      • 8 31

    • Argument

      Jest niebezpiecznie bo nikt nie jeździ 30 km/h i to wina autobusów!?!? A co to taboru... Jeździ dokładnie jeden będący trochę starszym (spełniającym standardy wysokie w wielu miastach)

      • 23 13

    • Ciekawym

      Czy szanowna Pani uczestniczyla w spotkaniach z rada dzielnicy w tej sprawie lub chocby jakos inaczej zaznaczyla swoje zdanie?
      To zeby autobusy jezdzily przez osiedle zostalo zgloszone przez mieszkancow, a pozniej byly jeszcze konsultacje. I co? Otoz nic. Lepiej jest marudzic w komentarzach - to jest na pewno znacznie bardziej efektywne.

      • 30 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane