• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od lutego kolejne zmiany w komunikacji na Chwarznie

Patryk Szczerba
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Linia K pojedzie z Chwarzna na Obłuże, ale z tego powodu w niedziele zakończy funkcjonowanie linia 160. Linia K pojedzie z Chwarzna na Obłuże, ale z tego powodu w niedziele zakończy funkcjonowanie linia 160.

Od lutego linia K zmieni swoją trasę i pojedzie z Chwarzna do Chyloni oraz Obłuża. Z tego powodu dzielnica straci niedzielne połączenia linii 160, które - jak przekonują radni dzielnicy - były rzadko wybierane przez mieszkańców Chwarzna.



Czy lepszy dostęp do komunikacji na Chwarznie zmniejszy korki na drogach dojazdowych?

Niedawno informowaliśmy o zmianach trasy linii 147. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę sfinansowanym z budżetu miasta, rady dzielnicy i jednego z deweloperów, od 10 grudnia autobusy jadą co drugi kurs, niezależnie od kierunku ulicami Staniszewskiego i Zaruskiego wewnątrz osiedla Sokółka, zamiast - jak wcześniej - ul. Chwarznieńską (na odcinku pomiędzy ul. Staniszewskiego i ul. Zaruskiego).

Czytaj więcej: Linia 147 wjedzie w głąb osiedli na Chwarznie

Linia K z Chwarzna na Obłuże



W nadchodzącym roku szykowane są kolejne korekty. Od lutego 2018 roku autobus K zmieni swoją trasę. Z Chwarzna i Wiczlina pozwoli dostać się bez przesiadki do Chyloni i na Obłuże.

Było to jednym z postulatów mieszkańców w przeprowadzonej na początku roku ankiecie, po analizie której radni zaczęli modyfikować komunikację w dzielnicy.

- Niezwykle cieszy, że ostatnia zmiana jest już wykorzystywana przez pasażerów, co widać po osobach stojących na nowych przystankach Zaruskiego, Bryla i Staniszewskiego. Linia K obecnie zahacza o jeden przystanek na pętli Apollina, a po zmianie przemierzy prawie całą dzielnicę, jadąc "starym przebiegiem" 147, a następnie obwodnicą do Chyloni i Estakadą na Obłuże - mówi Jakub Ubych, przewodniczący rady dzielnicy Chwarzno Wiczlino.

Linia 160 w niedzielę nie pojedzie



Zmiana trasy linii K pociągnie za sobą konsekwencję w postaci likwidacji linii 160 w niedzielę. Obecnie przez cały dzień jeździ osiem kursów.

Co ciekawe, jeszcze w sierpniu radni dzielnicy przekonywali, że zależy im na tym, by linia 160 w weekendy jeździła co 20 minut.

Obecnie zapatrują się na tę sprawę inaczej.

- Z obserwacji wynika, że kursy te były bardzo rzadko wybierane przez mieszkańców. Oczywiście dążymy do zwiększenia zarówno częstotliwości, jak i zwiększenia liczby linii, jednak przyjęliśmy model ewolucji transportu publicznego w naszej dzielnicy. Stąd aprobata do wymiany połączeń, które w naszej ocenie są korzystne. Tracimy kilka niedzielnych kursów, a zyskujemy linię pośpieszną w dni powszednie - tłumaczy zasadność zmiany Ubych.
Według zapowiedzi, w następnych miesiącach lepszy dostęp do komunikacji miejskiej mają zyskać Dębowa Góra i Niemotowo.

Sprawdź cały rozkład ZKM Gdynia


Nie musisz być na przystanku, by na bieżąco znać realny, uaktualniony wobec oficjalnego rozkładu czas odjazdu każdego tramwaju czy autobusu w Gdańsku.

Przyznajmy: elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdańsku działają różnie, czasem lepiej, czasem gorzej. Przeważnie jednak wszystko z nimi jest ok i wtedy pokazują nie tylko autentyczny czas przyjazdu kolejnych pojazdów - z uwzględnieniem korków - ale także informacje o utrudnieniach w ruchu.

Tak bardzo się do nich przyzwyczailiśmy, że na przystankach z takimi tablicami mało kto zerka już na papierowy rozkład jazdy, wywieszony w wiacie przystankowej.

Od teraz dane wyświetlane na elektronicznych tablicach przystankowych dostępne są także na stronie mobilnej m.trojmiasto.pl/ztm oraz w darmowej aplikacji Trojmiasto.pl (dostępnej na telefony z Androidemsystemem iOS).

Można je znaleźć poprzez wyszukiwarkę przystanków lub w zakładce z rozkładami jazdy, na podstronie każdego gdańskiego przystanku. Najczęściej używane przystanki warto dodać do ulubionych, by szybciej je wyszukiwać.

Co ważne, dysponujemy danymi nawet dla tych przystanków, na których nie ma tablic elektronicznych.

Jak to możliwe? Informacje przekazuje na bieżąco system Tristar, wysyłając je zarówno do tablic przystankowych, jak i do serwerów ZTM Gdańsk, z których pobiera ją Trojmiasto.pl.

Dzięki temu, że wiemy, o której naprawdę przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy uniknąć zbędnego czekania na przystanku lub właśnie przyspieszyć kroku, by nie przegapić naszego połączenia.

Dowiedz się więcej: aplikacje mobilne Trojmiasto.pl

Miłego korzystania!

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

  • Dzielnice (1)

    "W" Chwarznie, "w" Osowej, w Rumi, NA Obłużu, na Zaspie, we Wrzeszczu.

    • 33 9

    • Na Chwarznie

      • 19 7

  • Polszczyzna (1)

    Nie na chwaszczynie lecz w chwaszczynie
    jeszcze nie jesteśmy w rosji

    • 20 21

    • jesteśmy w Rosji od dwóch lat

      każdy rosjanin ci to powie
      i każdy mieszkaniec zachodniej europy
      a także papież,

      jesteście w rąbanej Rosji kałmuki

      • 32 0

  • inwestycji zadnych , komunkacja sie zwija

    a poparcie na poziomie korei polnocnej.
    Jak juz w Gdyni zamkna wszystkie zaklady pracy oprocz UM, zwiną asfalt i wyłaczą prąd to mieszkancy wystawią pomnik szczurkowi na miare tego jezusa do nieba

    • 29 13

  • a co z K z Dąbrowy już nie będzie jeżdził? (1)

    • 33 11

    • NIE.

      • 15 10

  • Wszystko idzie ku lepszemu, ale linia K aby pozostać pośpieszną powinna: (1)

    1. mieć na Chwarznie Wiczlinie góra 3-4 przystanki, zapewne przy dużych osiedlach
    2. poruszać się od pętli Apollina obwodnicą i estakadą, NiE przez Chylonię ! . W zamian koniecznie powinna być możliwość przesiadki na Morska Estakada, dla wszystkich podróżujących w kierunku Chyloni, czy Grabowka. To i tak byłoby ogromne przyspieszenie dla tej grupy pasażerów.
    3. po północnej stronie Gdyni, jako linia pospieszna powinien zatrzymywać się na najważniejszych przystankach, obsługując w zamian wszystkie "ważne/liczebne" dzielnice miasta: Oksywie / Obłuże / Pogórze.

    • 31 12

    • Być może ten warunek spełniłaby linia X, a nie K

      Być może powinny być dwa niezależne warianty podróży z Dąbrowy oraz Chwarzna Wiczlina. Jeden do Oksywia, drugi do Cisowej, bez narażania sie na zatory na Morskiej.

      • 10 3

  • autobus linii 141

    Czy ktoś to widzi? Autobusy linii 141 od lat kończą trasę na pętli Witomino SOSNOWA-a można spokojnie przedłużyć o kilka przystanków. Niech śmiga na Chwarzno albo nawet na Wiczlino. Tak tylko w mojej ocenie, to potencjał tej linii 141 jest od lat niewykorzystany. A 160 to jechałem w środku tygodnia wczesnym popołudniem z Centrum na Chwarzno. Był tak napchany, że na ul. Kieleckiej "strzeliła" mu poducha od zawieszenia na II osi, ale do Witomina się do kulał nawet na (ul.Uczniowską). Kierowca bardzo grzecznie przeprosił za awarię i "zaprosił do autobusu 121 który jechał z tyłu. Jest git !

    • 41 1

  • Bo autobus był M.A.N, a kierowca superMAN...

    • 35 6

  • Parodia z tą linią K (1)

    Autobus K pospieszny w swojej istocie miał połączyć karwiny, dąbrówkę, dąbrowa z chylonią w miarę szybko.Teraz po zmianie to będzie parodia nie pospieszny, ludzie do pracy będą musieli co najmniej
    półgodziny dłużej jechać.Zróbcie osobne połączenie na wiczlino i chwarzno a nie partolcie w miarę dobrego połączenia.Pamiętam jak linię K wywalczyli mieszkańcy dąbrówki niech radni i mieszkańcy chwarzna i wiczlina niech wywalczą swoje połączenie zapewne będzie im łatwiej ze względu na Szczurka i jego urzędników zamieszkujących tam

    • 42 6

    • Ale teraz przejazd z Dąbrowy do obwodnicy jest często trudniejszy jak do obwodnicy przez Chwarzno Wiczlino...

      • 20 0

  • Mam pytanko dotyczące Chwarzna mianowicie czy Chwarzno to to samo (3)

    co Chwaszczyno ?

    • 32 11

    • Nie

      • 18 1

    • Za Niemca było (1)

      Quaschin i
      Volkendorf

      • 15 3

      • spoko

        dzięki

        • 9 8

  • Tak, na Chwarznie tez jest korek, ale tylko od 7:20 do ok.8:00

    I nie 20 minut, tylko od 5 do maksymalnie 7-8 minut stania. Za to w tym samym czasie na Nowowiczlinskiej i Chwaszczyńskiej mamy cały poranek zawsze przynajmniej 10 minut stania, czasem więcej. Do tego czasem zdarzenia na obwodnicy. No i na Wiczlinie przewidzianych jest nie 12 przystanków dla K, a 4 do 5. Takze, weź już skończ MG.

    • 35 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane