• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
12 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowe ograniczenie zacznie obowiązywać od sobotniego poranka 13 marca 2021 r. Nowe ograniczenie zacznie obowiązywać od sobotniego poranka 13 marca 2021 r.

W sobotę rano drogowcy zdemontują znaki z ograniczeniem prędkości do 70 km/h na al. GrunwaldzkiejMapkaal. ZwycięstwaMapka w Gdańsku. To oznacza, że między Błędnikiem a granicą z Sopotem kierowcy będą od tej pory musieli powściągnąć zapędy i aby nie łamać przepisów - poruszać się z maksymalną prędkością do 50 km/h.



Będziesz respektował(a) nowe ograniczenie prędkości?

O pomyśle ograniczenia prędkości do 50 km/h informowaliśmy w połowie lutego.

Redukcja maksymalnej dozwolonej prędkości na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska ma na celu poprawienie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów i przede wszystkim ograniczenie do zera wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

To też odpowiedź miasta i policji, która pozytywnie zaopiniowała ten pomysł, na nocne nielegalne wyścigi w Oliwie.

- Jedną z trosk każdego włodarza miasta jest troska o zdrowie, życie i bezpieczeństwo mieszkańców. Przy podejmowaniu tej decyzji pod uwagę wzięliśmy wiele czynników. M.in. tę o zatrzymanych prawach jazdy w ostatnich latach. Te liczby znacząco wzrosły. W 2019 r. za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym policja odebrała 720 praw jazdy, a w 2020 r. już 1401. Cieszymy się, że od 2013 r. spada liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym w mieście, ale naszą ambicją jest, by takich zdarzeń nie było wcale. Ograniczenie prędkości ma w tym pomóc - tłumaczyła decyzję Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Jazda z prędkością 70 km/h al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką przechodzi do historii. Jazda z prędkością 70 km/h al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką przechodzi do historii.
Ograniczenie prędkości spotkało się ze skrajnymi opiniami i rozgrzało internetowe fora. Tylko pod trzema artykułami na Trojmiasto.pl dotyczącymi nowej organizacji ruchu czytelnicy zamieścili prawie 3 tys. komentarzy.

Większość z nich krytykowała pomysł urzędników, co znalazło też odzwierciedlenie w wynikach ankiety pod ostatnim artykułem, w której głos oddało 4,9 tys. osób. Zaledwie 15 proc. głosujących oceniło, że zmiana dopuszczalnej prędkości poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Aż 76 proc. głosujących uznało, że celu nie uda się osiągnąć, a 9 proc. nie potrafiło wskazać jednoznacznej odpowiedzi.

Klamka jednak zapadła i od najbliższej soboty, 13 marca, kierowcy będą musieli zdjąć nogę z gazu. Maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie ujednolicona w obu kierunkach na całym 9-kilometrowym odcinku między placem Zebrań LudowychMapkagranicą z SopotemMapka.

Nad ranem służby rozpoczną demontaż znaków w 20 lokalizacjach. Drogowcy zapewniają, że ujednolicenie prędkości nie będzie miało negatywnego wpływu na przepustowość i płynność ruchu.
06:56 15 MARCA 21 (aktualizacjaakt. 08:09)

50km/h to fikcja? (58 opinii)

Pierwszy mój dojazd do pracy 50km/ godz. na Grunwaldzkiej. Dzisiaj jadąc 50-55 na godzine czułem sie jak baran i bąk drogowy co innym zastawia droge. Cała reszta zoom-zoom, pomimo nowych znaków i elektronicznych powiadomień. Szkoda życia na takie tempo na tej trzypasmowej ulicy.
Pierwszy mój dojazd do pracy 50km/ godz. na Grunwaldzkiej. Dzisiaj jadąc 50-55 na godzine czułem sie jak baran i bąk drogowy co innym zastawia droge. Cała reszta zoom-zoom, pomimo nowych znaków i elektronicznych powiadomień. Szkoda życia na takie tempo na tej trzypasmowej ulicy.

Opinie (769) ponad 20 zablokowanych

  • Co za i**otyzm (1)

    Brawo za głupotę

    • 16 3

    • Sam sobie brawo bijesz?

      • 1 2

  • Gdansk zachorował na gdynska chorobe (1)

    Nieudolnych oderwanych od rzeczywistosci samorzadowcow co sami soba nie potrafia zarzadzac. Dulkiewicz I szczurek na taczke!!!

    • 24 3

    • W punkt

      Tyle ze gdansk buduje drogi a gdynia to zaniedbala i wsluguje sie medialnie społami od rowerow cargo

      • 0 0

  • Podziękujcie tym durniom w swoich trzydziestoletnich BMW, gnojkom w dresach którym się wydaje, ze samochód to przedłużenie swojej mikroskopijnej fujarki.

    • 11 7

  • No przecież podnieśliśmy bezpieczeństwo pieszym

    Teraz mogą bezpiecznie wdychać więcej spalin

    Gdańsk robisz to jak zwykle dobrze!
    Moje eko miasto!

    • 15 1

  • Lol

    Tramwaj będzie szybciej jechał niż samochody

    • 16 1

  • jeżeli Pan Kacper obieca, że cofnie wszystkie decyzje 'drogowe' Pani Prezydent (6)

    to wygra następne wybory.

    • 36 6

    • ....na fujarce może wygra ......

      • 2 2

    • widać, jakimi kmiotkami sa wyborcy P*suaru (2)

      kielbacha wyborcza, pińcet, zapier* przez miasto. I powiedz, ze nie jestescie kmiotami ze wsi?

      • 3 4

      • Hej

        Rodowity, od dwóch pokoleń tutaj. Nigdy nie zagłosowałem na budynia, jego następczynię. Popieram natomiast utrzymanie dotychczasowego oznakowania drogowego, też jeżdżę 70-110. I co teraz? Zatkało kakao? Pampers zmieniony?

        • 0 0

      • powiedział kmiot z PO, ale słomy nie da się niestety schować.

        • 0 0

    • (1)

      Nigdy PiS nie wygra. Nawet jak Dulkiewicz zamknie całkowicie Grunwaldzką, to i tak na nią zagłosujecie.

      • 3 2

      • dokładnie a na PIS piszą że to kmioty, to jak nazwać wyborcę PO - bezmóz..em?

        • 1 1

  • Dobre

    Wszyscy teraz się spotkamy na obwodnicy tutaj dopiero będzie się działo

    • 13 1

  • (2)

    Znam takich którzy jeżdżą wolno ale dokładnie. To największe zawalidrogi. Zero dostosowania się do ruchu innych pojazdów. Moim zdaniem to zarządzenie dobre dla kapeluszników w autach.

    • 14 3

    • Ciekawa ...koncepcja... (1)

      Dostosować się trzeba do przepisów a nie do ruchu innych pojazdów

      • 3 0

      • Czyli jeździć nie wolniej niż 10% mniej od prędkości maksymalnej, oraz ruszać z świateł nie tamując ruchu dążąc do jak najszybszego osiągnięcia prędkości dopuszczalnej.

        • 2 0

  • 61% w ankiecie twierdzi że będzie jeździć szybko ale bezpiecznie (2)

    Ciekawe dlaczego Polska jest na szarym końcu statystyk śmiertelności na drogach?

    • 8 14

    • Dlaczego? To proste. Przez głupie i nieuzasadnione przepisy "na wyrost". (1)

      Ludzie uczą się, że nie da się dostosować do wszystkich. W konsekwencji naruszają też te istotne.

      • 2 3

      • i rowerzysci, i piesi

        oraz infrastruktura, ktora nie chce sie dostosowac do umiejetnosci kierowcy

        • 1 0

  • dulkiewicz kiedy wysiądziesz z limuzyny i przesiadziesz się na rower?

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane