• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości batem na szybką jazdę w tunelu pod Martwą Wisłą

rb
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości. Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu pod Martwą Wisłą. Wkrótce złożą wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Według policyjnych statystyk to właśnie tam policjanci odbierają kierowcom najwięcej praw jazdy.



Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu to:

Średnio aż 22 kierowców miesięcznie traci prawo jazdy za przekroczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Policyjne statystyki jasno wskazują, że podwodna przeprawa i al. Macieja Płażyńskiego to dwie lokalizacje w Gdańsku, gdzie policjanci zatrzymują najwięcej praw jazdy - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zatrzymano tam odpowiednio 274163 dokumentów.

Dla porównania w tym samym czasie na ulicy Słowackiego uprawnienia straciło 104 kierowców, na ulicy Elbląskiej - 81, a na Armii Krajowej - 65.

- Jeżeli chodzi o tunel pod Martwą Wisłą - tunel im. Gocłowskiego - rejon ten jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionych służb i nadzorowania zachowań kierujących w tym miejscu, m.in. kontrolują prędkość z jaką poruszają się kierowcy - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Nadmierna prędkość oraz jej niedostosowywanie do warunków na drodze jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków drogowych. I tu znajdujemy prostą zależność: im prędkość jest wyższa, tym często skutki wypadku są bardziej tragiczne. Większości z tych zdarzeń można by uniknąć, gdyby prędkość z jaką poruszały się pojazdy była odpowiednia do aktualnych warunków, a przede wszystkim zgodna z przepisami. Zbyt szybka jazda samochodem to nie tylko wykroczenie karane mandatem, to również brak wyobraźni.


Wniosek GZDiZ o montaż odcinkowego pomiaru prędkości



Jest szansa, że przynajmniej w tunelu i na al. Płażyńskiego wkrótce będzie bezpieczniej. Aby ograniczyć incydenty związane ze znacznym przekraczaniem prędkości oraz liczbę kolizji i wypadków, gdańscy drogowcy podjęli decyzję o podjęciu formalnych kroków do montażu w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Za urządzenia rejestrujące pomiar prędkości, ich montaż i obsługę formalnie odpowiada GITD i to tam Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie wnioskować o instalację niezbędnej infrastruktury.

- Jednym z warunków jest przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa na wskazanym odcinku obejmującą trzy ostatnie lata - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Do kwietnia 2019 r. mieliśmy w tym względzie związane ręce, bo tunel otwarto wiosną 2016 r. Od roku spełniamy więc ten warunek. Teraz, aby złożyć wniosek do GITD poza samą analizą potrzebować będziemy jeszcze konkretnego wskazania, w którym miejscu powinny pojawić się urządzenia i uzyskać opinię Komendanta Wojewódzkiego Policji.

Wideo z grudnia 2019 r.


Spełnienie wszystkich formalności zajmie z pewnością kilka miesięcy. W przypadku pozytywnego zaopiniowania wniosku urzędników z Gdańska pozostanie kwestia kupna i montażu urządzeń. Jak zapewnia nas Tomasz Wawrzonek, sam tunel jest przystosowany do tego, aby taka infrastruktura mogła w nim powstać.

- Jedyną kwestią pozostaje stworzenie systemu przesyłającego gromadzone dane do GITD. W czasach, kiedy tunel był projektowany żadnych szczegółów technicznych takiego rozwiązania bowiem nie było - dodaje Wawrzonek.
Warto dodać, że tunel pod Martwą Wisłą jest jedynym tego typu obiektem w kraju. Pomysł zamontowania w nim odcinkowego pomiaru prędkości pojawił się już na etapie jego projektowania i powstawania. Wówczas zabrakło jednak na to podstawy prawnej w obowiązujących przepisach.

- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - dodaje Wawrzonek.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (418) ponad 10 zablokowanych

  • Słusznie

    Codziennie tamtędy jeżdżę po Portach Gdańskich. Kierowcy odwalają tam niesamowite wykroczenia, kawałek równej prostej drogi i myli im się z torem wyścigowym...

    • 20 1

  • Geniusze, już wymyślili!

    • 2 4

  • (1)

    I dobrze. Teraz nawet jak sie jedzie +20 to i tak wszyscy nas wyprzedzaja

    • 11 4

    • i bardzo dobrze

      mamy rok 2020. nie jeździmy bryczkami z koniem tymbardziej, że to prosta dwupasmówka....

      • 4 1

  • Czas najwyższy (3)

    Czas najwyższy.
    Mało kto tam przestrzega jazdę z dopuszczalną prędkością.
    O przestrzeganiu odpowiednich odstępów pomiędzy pojazdami nikt już nie pamięta.

    nareszcie

    • 24 2

    • Nie pisz "nikt ". Przepros mnie!!!

      • 0 1

    • (1)

      Powinni jeszcze wprowadzić pomiar odległości. Policjant biegłby z miarką pomiedzy samochodami.

      • 0 0

      • A ty nie potrafisz ocenić odległości i ocenić czy jest ona bezpieczna żebyś w razie jakiegoś zdarzenia zdążył wyhamować ? Powiem ci w zaufaniu ze im prędkość większa to odległość też powinna być większa , nigdy odwrotnie !

        • 1 0

  • rąbać d**ili

    I bardzo dobrze brawo

    • 11 0

  • Najwyższy czas, bo gdy jadę tam zgodnie z ograniczeniem, to TiRy mnie wyprzedzają. (3)

    Dziwne że ci sami Polacy w Niemczech, a nawet na Słowacji jeżdżą wg znaków. 70=70. 50=50.
    A we własnym kraju jak d...e. Jest np. 70 to znaczy że trzeba cisnąć 100, bo przecież są dwa pasy.
    Nigdy chyba tego nie zrozumiem.

    • 36 3

    • Stracic 500 E jest bolesne

      • 2 0

    • (1)

      Zastanów się chwilę, dlaczego zestaw Cię wyprzedza

      • 1 5

      • Bo ma w d. przepisy?

        Bo wolno mu jechać max. 50, a ciśnie 90. Sam na to nie wpadłeś?

        • 6 1

  • jestem za ... (1)

    funkcjonariusze grupy speed do konkretnych zadań tj : al Zwycięstwa, al Rzeczypospolitej , al Żołnierzy Wyklętych , ul Chłopska , al Jana Pawła II - to mówiłem ja całodobowy dostawca pizzy na podstawie swoich obserwacji dwa dni temu godz 23,30 na al Rzeczypospolitej jadę sobie jak człowiek , a tu jakieś czarne cuś " przypominające samochód osobowy grzał " ze 200 /h aż tym klamotem woziło w sensie jakby tracił panowanie ... na mojej wysokości jak przy....bał basem z wydechów ( bo nie można tu mówić o tłumikach ) to o mało mi pompa nie wysiadła - jak to jest możliwe że coś takiego ma miejsce w środku miasta

    • 9 1

    • Wyluzuj sie maniek.

      Jedź sobie prawym pasem. Ja polecę lewym. Wszyscy szczęśliwi.

      • 1 0

  • Niby dużo traci za prędkość

    Ale zator i wypadki powodują ci, którzy tam się nagle zatrzymują.

    • 2 7

  • po to jest tunel (2)

    zawszw but w podloge i opor w tunelu, rekord 250 :D a Ty? :)

    • 1 14

    • 35

      ale rowerem

      • 0 0

    • Nie możliwe że jechałeś tam tyle bo tam można jechać 70km/h i jak bys pojechał 100km/h to

      od razu auto ci wybucha i uderzasz w ściany tunelu i wózki dziecięce fruwają w powietrzu, wszystko płonie, tunel się zawala i zalewa. Tak to widzę.

      • 4 0

  • Skoro prędkość będzie tam ograniczona (5)

    to następnym krokiem jest dopuszczenie tam ruchu rowerowego.

    • 6 11

    • (3)

      A gdzieś ty gamoniu doczytał ze będzie ograniczona predkość

      • 2 2

      • Samo z się wynika. (2)

        Teraz jest ograniczenie teoretyczne. A po wprowadzeniu odcionkowego będzie faktyczne i respektowane więc będzie prawdziwe ograniczenie działające. Oczywiście nikt nie weźmie pod uwagę tego że za odciniem z pomiarem będzie gaz w podłogę a przed samym odcinkiem będzie hamulec w podłogę. Obstawiam że w tunelu będzie jakieś 40% mniej wypadków. za to przed samym tunelem ich ilość wzrośnie o jakieś 90%.

        • 2 0

        • Tak jest te wszystkie ograniczenia , nakazy i zakazy na drogach są tylko dla chętnych . Jest jeszcze druga grupa kierowców , ograniczenia są dla innych , nigdy dla mnie
          bo ja się spieszę , teściową ząb boli albo spóźnię się na spotkanie .Takie jest rozumowanie przeciętnego polskiego kierowcy .

          • 0 0

        • Jeżeli tak będziesz jeździł to za pomiarem w samym tunelu jak już się dobrze rozpędzisz będzie stał radiowóz i jak stracisz lejce to się wtedy nauczysz. . Ale ty obstawiasz więc powinno być po staremu i dlatego tak cię złości ta zmiana , oczywiście jak ona wejdzie.

          • 0 0

    • Jestem za ruchem pieszym, only

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane