• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości batem na szybką jazdę w tunelu pod Martwą Wisłą

rb
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości. Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu pod Martwą Wisłą. Wkrótce złożą wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Według policyjnych statystyk to właśnie tam policjanci odbierają kierowcom najwięcej praw jazdy.



Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu to:

Średnio aż 22 kierowców miesięcznie traci prawo jazdy za przekroczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Policyjne statystyki jasno wskazują, że podwodna przeprawa i al. Macieja Płażyńskiego to dwie lokalizacje w Gdańsku, gdzie policjanci zatrzymują najwięcej praw jazdy - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zatrzymano tam odpowiednio 274163 dokumentów.

Dla porównania w tym samym czasie na ulicy Słowackiego uprawnienia straciło 104 kierowców, na ulicy Elbląskiej - 81, a na Armii Krajowej - 65.

- Jeżeli chodzi o tunel pod Martwą Wisłą - tunel im. Gocłowskiego - rejon ten jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionych służb i nadzorowania zachowań kierujących w tym miejscu, m.in. kontrolują prędkość z jaką poruszają się kierowcy - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Nadmierna prędkość oraz jej niedostosowywanie do warunków na drodze jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków drogowych. I tu znajdujemy prostą zależność: im prędkość jest wyższa, tym często skutki wypadku są bardziej tragiczne. Większości z tych zdarzeń można by uniknąć, gdyby prędkość z jaką poruszały się pojazdy była odpowiednia do aktualnych warunków, a przede wszystkim zgodna z przepisami. Zbyt szybka jazda samochodem to nie tylko wykroczenie karane mandatem, to również brak wyobraźni.


Wniosek GZDiZ o montaż odcinkowego pomiaru prędkości



Jest szansa, że przynajmniej w tunelu i na al. Płażyńskiego wkrótce będzie bezpieczniej. Aby ograniczyć incydenty związane ze znacznym przekraczaniem prędkości oraz liczbę kolizji i wypadków, gdańscy drogowcy podjęli decyzję o podjęciu formalnych kroków do montażu w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Za urządzenia rejestrujące pomiar prędkości, ich montaż i obsługę formalnie odpowiada GITD i to tam Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie wnioskować o instalację niezbędnej infrastruktury.

- Jednym z warunków jest przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa na wskazanym odcinku obejmującą trzy ostatnie lata - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Do kwietnia 2019 r. mieliśmy w tym względzie związane ręce, bo tunel otwarto wiosną 2016 r. Od roku spełniamy więc ten warunek. Teraz, aby złożyć wniosek do GITD poza samą analizą potrzebować będziemy jeszcze konkretnego wskazania, w którym miejscu powinny pojawić się urządzenia i uzyskać opinię Komendanta Wojewódzkiego Policji.

Wideo z grudnia 2019 r.


Spełnienie wszystkich formalności zajmie z pewnością kilka miesięcy. W przypadku pozytywnego zaopiniowania wniosku urzędników z Gdańska pozostanie kwestia kupna i montażu urządzeń. Jak zapewnia nas Tomasz Wawrzonek, sam tunel jest przystosowany do tego, aby taka infrastruktura mogła w nim powstać.

- Jedyną kwestią pozostaje stworzenie systemu przesyłającego gromadzone dane do GITD. W czasach, kiedy tunel był projektowany żadnych szczegółów technicznych takiego rozwiązania bowiem nie było - dodaje Wawrzonek.
Warto dodać, że tunel pod Martwą Wisłą jest jedynym tego typu obiektem w kraju. Pomysł zamontowania w nim odcinkowego pomiaru prędkości pojawił się już na etapie jego projektowania i powstawania. Wówczas zabrakło jednak na to podstawy prawnej w obowiązujących przepisach.

- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - dodaje Wawrzonek.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (418) ponad 10 zablokowanych

  • Pomiar odcinkowy? (1)

    Ciekaw jestem skąd od pewnego czasu są powielane poglądy iż to pomiar średniej prędkości jest takim skutecznym batem?
    Skąd ZDM posiada wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie?

    • 4 6

    • Srednia to srednia. Powinna byc nizsza niz ograniczenie i juz

      • 1 0

  • taaaa (3)

    do 10km/h obniżcie pajace. problemu nie ma jak jakaś menda się człapie 40km/h lewym pasem, ale jak już ktoś jedzie 80km/h prostą dwupasmową nową drogą to jest problem? co za chory kraj. topo co wy te drogi budujecie? zacznijcie uczyć ludzi jeździć. a nie 20godzin jazdy 3 ulicami w kółko, i jazda. zacznijcie remontować dziurawe ulice. zacznijcie synchronizować sygnalizacje. po co zakładać przyciski na przejściach dla pieszych, skoro i tak im się zielone samo zapala?????????????????? to samo w nocy. po co to światło zielone, jak nikt nie chodzi o tej porze. i tak dalej. takich rzeczy jest mnóstwo. no ale nieeeee. do wydzierania kasy z ludzi to pierwsi.

    • 12 22

    • Menda to ty????? Zapewne ty!!!

      • 0 2

    • To właśnie ograniczenia prędkości spowodowane dziurawymi drogami irytują kierowców i prowokują do szybszej jazdy i irracjonalnych zachowań jak np. potrącenie pieszego na zielonym. Jest to zwyczajne odreagowanie a winni są zarządcy dróg.

      • 0 2

    • Zgadzam, wszystko nie działa jak należy, ale kasę wybić to w pierwszej kolejności...

      • 0 0

  • myślenie chyba kogoś boli . (1)

    Jak zapewnia nas Tomasz Wawrzonek, sam tunel jest przystosowany do tego, / zabudowy odcinkowego systemu pomiaru prędkości / aby taka infrastruktura mogła w nim powstać. To trzeba było aż 4 lata żeby to odkryć ?

    • 10 3

    • Czytanie ze zrozumieniem

      • 0 0

  • Jest jednak coś na rzeczy . (4)

    We Francji przekroczenie dozwolonej prędkości o 1 km/h już kończy się mandatem , a przed znakiem
    / A7 / ustąp pierwszeństwa , każdy Francuz traktuje to tak jakby to był znak drogowy STOP . Tu jest odpowiedź dlaczego we Francji jest rocznie mniej wypadków śmiertelnych na drogach niż u nas .

    • 19 2

    • U nich giną ludzie w inny sposób

      • 0 0

    • Oj, nie chciałbyś żeby Polacy jeździli jak Francuzi, nie chciałbyś...

      • 4 0

    • Tu od dawna przyjęto że można jechać 10 +. To i**otyczne.

      • 0 2

    • Gdzie o tym czytałeś ?

      • 0 0

  • Głupota (2)

    d**ile, to niech dadzą ograniczenie do 20km/h, tak ciężko zrozumieć, że wypadki nie zależą od prędkości.

    • 5 22

    • oddaj fartucha! nie umiesz czytać znaków wyp..dalaj na rower, choć nie za głupi jesteś....trampki ci bym zabrał

      • 4 1

    • Skutki wypadków jak najbardziej zależą od prędkości. Relacja jest taka, że im szybciej poruszają się pojazdy bezpośrednio przed kolizją, tym bardziej opłakane w skutkach one są.

      • 1 0

  • (4)

    W Chorwacji jest jedna nikta w której znajdują się po jedym pasie w przeciwnym kierunku tunel ma około 7km ograniczrnie prędkości 100km. Mozna ??? Można

    • 11 12

    • no a ile w Chorwacji jest mandatów w tym miejscu za jazdę 80km/h 90km/h ? he? he?

      I kto jest lepiej zarobiony?

      • 3 0

    • Ale jak piszesz jest jeden pas a nie dwa

      • 1 1

    • (1)

      Czy jest w tunelu separator???

      • 0 0

      • Nie ma żadnego separatora

        • 0 0

  • nareszcie!

    Oby jak najszybciej.

    • 8 4

  • bezpieczeństwo to nie tylko prędkość

    Przestrzeganie dobrze dobranych ograniczeń prędkości to jedno, a czemu nikt nie wspomni o nagminnie nie przestrzeganiu ustąpienia pierwszeństwa przez samochody włączające się ruchu od strony Marynarki Polskiej czy o strony portu. Może powinien tam być STOP zamiast ustąp pierwszeństwa jesteś na drodze podporządkowanej. TIR-y i nie tylko nigdy nie zwracają uwagi na samochody na drodze głównej tylko się wpychają. Wypadek z motocyklistą to taki przykład.

    • 5 0

  • Niech wprowadzą 90km/h (6)

    Większość tu komentarzy chyba piszą albo niedzielni albo gimbaza jeżdżąca traficarami... Często jeżdżę tym tunelem i w moim odczuciu spokojnie mogliby wprowadzić ograniczenie 90 km/h i nie wpłynęłoby to na poziom bezpieczeństwa. Jeżeli masz sprawny samochód i umiesz prowadzić to chyba z premedytacją musiałbyś się rozwalić na tak prostym odcinku jak ten tunel. A do tych co chcieliby wszedzie strefy 30 to faktycznie lepiej powinniście jeździć rowerami albo komunikacją miejską skoro was wyższa prędkość przeraża i nie panujecie nad autem.

    • 17 20

    • (1)

      małe masz pojęcie o życiu, max 70 w terenie zabudowanym to jest podwyższenie a nie ograniczenie, kiedyś pojedziesz do innych krajów i ....pojeździj tam jak tu, zdziwisz się i dobrze jak tylko zapłacisz mandat, masz udogodnienia, podwyższoną dopuszczalną prędkość to się ciesz a nie pitolisz że potrafisz jeździć! potrafisz jeździć? to zastosuj się do przepisów! kurka jego mać januszu pitolony!

      • 4 5

      • Są hulejnogi Januszu , nikt nie chce 120 tylko 90 km/h!!!

        • 3 1

    • strefy 30? (1)

      jazda tunelem to jazda tunelem, 70 max to 70 max, i ni chu chu wiecej, a jak chcesz sie wydostac po dzwonie to ktoredy ?? mozesz byc szybkim i wscieklym na dalszym odcinku ... ale w tunelu klodka na rozmowy i jedziesz bezpiecznie

      • 0 1

      • Jak może dojść do dzwonu przy obowiązku zachowania odstępu 50 m? Tylko gdy samochody są niesprawne.

        • 0 0

    • Zostań śledziu w Gdyni i nie pchaj noska w gdańskie sprawy.

      • 0 1

    • Będą jęcząc 110-120.

      • 0 0

  • Ale urwał !

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane