• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • (2)

    Czy ktoś w tym mieście zacznie myśleć ? Spaliny i wydłużone postoje w centrum miasta spowodują podwojenie smogu i nici z czystego powietrza nawet wiatr od morza nic nie da !

    • 18 13

    • Czyli według ciebie leming we wszystkich miastach na świecie nie myślą tylko dlaczego takich jak ty nie słuchaja?

      • 3 3

    • sprzedaj swój samochód - w ten sposób przyczynisz się do poprawy jakości powietrza

      • 0 1

  • Korzystam z tunelu..... (1)

    Jest bezpiecznie nikt we mnie nie wjedzie.
    Bardzo dobrze i niech tego przejścia, prowokacji, nie będzie.

    • 19 8

    • Ty korzystasz co najwyżej ze swojego blachszrota a na schodach bys sie zasapał

      • 1 7

  • i bardzo dobrze, szkoda kasy

    100 metrów dalej jest przejście naziemne z dogodnym dojściem na przystanki tramwajowe
    nie trwońcie naszej kasy na głupoty i nie wydłużajcie czasu przejazdu komunikacji miejskiej stawiając kolejne światła

    • 14 6

  • Ja czekam na II etap, brakuje tam jeszcze Gwna na ulicy i płyt jumbo

    • 6 2

  • Glupota

    To będzie ostatni rok kadencji. Tej osoby która podpisze tą realizacje! Na całym świecie idzie się podziemie A tu ma być na górze!!

    • 11 8

  • demagogia... (1)

    hunwejbini na ulicach.
    Kolejne pokolenie, co ma ambicje "nowego człowieka" tworzyć nakazami i przymusem.

    • 6 3

    • wypowiedział się troll

      nie odróżniający zwiększania liczby możliwych rozwiązań od nakazywania i przymuszania do zmiany zachowań.

      • 0 0

  • Pomijając zasadność tego przedsięwzięcia.

    Przeraża stan finansów miasta, jeśli zaobserwujemy wydatki miasta w ostatnich dniach np. na tzw działania artystyczne związane z pandemią oraz wszelakiej maści spoty reklamowe, to zrozumiemy, że niektóre grupy "uprzywilejowanych" drenują publiczne pieniądze nawet w czasach pandemii. Niestety miasto Gdańsk zmierza ku bankructwu. Jeszcze na początku pandemii na szybkiego zaciągano kredyty, bo brakowało płynności finansowej. Za to wszystko zapłacimy my mieszkańcy!!

    • 6 4

  • A istniejącym przejściem podziemnym już sie nie da przejść?

    Wszyscy w d*pę lepsi fitnesi, biegacze i rowerowcy a kilka schodków ciężko pokonać?

    • 13 7

  • Nic głupszego wymyśleć już nie można! (1)

    Wydawać pieniądze tylko po to, żeby wytworzyć w centrum dodatkowe korki samochodowe (światła), utrudnić jazdę (zwężenie jezdni) i umożliwić pieszym wpadanie pod samochody. To po co budowano ten tunel???!!! Jeżeli dla niektórych pieszych jest on niewygodny, to na jego schodach trzeba zainstalować krótkie ciągi schodów ruchomych. Będzie to dla wszystkich wygodniejsze i chyba z 10 razy tańsze. Dodatkowym plusem przemieszczania się w tunelu jest też i to, że nie trzeba wtedy patrzeć na to ohydne Forum, zbudowane z bezsensownie połączonych ze sobą domków.

    • 13 8

    • korki tworzy nadmiar samochodów a nie dodatkowe światła

      światła można synchronizować, z samochodu można rezygnować.

      • 1 2

  • Piękny przykład braku wiarygodności sondażu .Wyraźnie widać ,że głosowali głównie kierowcy ci co chcieli by likwidacji (2)

    Wyraźnie to widać tez w postach !!Wszyscy piesi chcą przejść naziemnych ale buraki w blachosmrodach nie chcą żadnych przejść przez ulice.

    • 10 13

    • problemem są nie tylko (niektórzy) użytkownicy samochodów

      ale decydenci miejscy mający wpływ na kształt infrastruktury miejskiej. Twierdzą, że dają priorytet pieszym i rowerzystom, a wydają duuże pieniądze na kolejne wielkie parkingi kubaturowe, które stoją puste i zwiększają korki na dojazdach do nich.

      • 1 0

    • Bezpiczny pieszy w przejsciu podzienym.

      Wyraźnie to widać tez w postach
      Wszyscy piesi chcą przejść podziemnych. Zwłaszcza wyremontowanych, jak to przy bramie Wyżynnej.

      Większość wypadków z udziałem pieszych zdarza się na przejściach naziemnych,
      Pasażerom autobusów wygodniej kiedy nie muszą stać na światłach

      Leniwym rowerzystom nie chce się znosić rowerów. Wyraźnie widać, że ta grupka jest w mniejszości.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane