• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • Samochody do tuneli! Spaliny, hałas, szum i zapylenie do tuneli!!!

    Niech przestrzeń miasta zostanie zwrócona lokalnym mieszkańcom, pieszym i rowerzystom. Należy przekonywać mieszkańców, że ci którzy przejeżdżają przez nasze miasto tranzytem nie mogą mieć większych praw niż lokalni użytkownicy dróg i chodników. Nie może być tak, że przez środek Śródmieścia (Wały Jagiellońskie, Podwale przedmiejskie) prowadzą 3 pasmowe autostrady. Przecież to jest chore, to zabijanie przestrzeni miasta, które powinno być przyjazne, a nie stanowić strefę komunikacji dla mieszkańców przedmieść i innych miast.

    • 6 9

  • Bardzo k.. dobrze! (1)

    Oby nigdy nie powstało

    • 17 8

    • ciekawe co powiesz jak przejdziesz na emeryturę

      myśl perspektywicznie, nie bluźnij.

      • 0 2

  • Chwalmy Pana

    • 4 4

  • Ma być deptak - areteria od samej Forum Raduni (1)

    I będzie.

    • 2 4

    • Oczywiście, że będzie! Będzie deptak! Będzie zieleń! Jak tylko zbierze Pan/Pani odpowiednie fundusze na tunel dla pojazdów i tramwaju pod tym deptakiem. Jestem za!

      • 2 1

  • Przejście przy OBC (5)

    Powstało przejście przy OBC i mamy jakiś paraliż? Kierowca nigdy nie zrozumie tego. Nie jest w stanie zauważyć że na Grunwaldzkiej przez polowe czasu nie jedzie żaden samochód. To są momenty na zielone dla pieszych. Można te momenty ciszy zauważyć nawet w szczycie jadąc np rowerem wzdłuż Al. Zwycięstwa. Z pozycji kierowcy tego nie zauważysz. Dlatego opinie kierowców betonów mnie nie obchodzą.

    • 9 14

    • (4)

      Masz do tego prawo. Ale w takim razie kierowcy mają prawo nie brać Twojego zdania po uwagę. Widzisz to działa w obie strony. A skoro w demokracji decyduje większość, a większość to kierowcy.... następnym razem mniej jadu i obrażania takiej czy innej grupy społecznej.
      P.S. Skoro jesteś pieszym lub rowerzystą i sobie to cenisz i lubisz (do czego masz prawo) nic się nie stanie jak będziesz musiał iść 300-400 metrów do przejścia więcej.

      • 5 3

      • Nie byłbym taki pewien

        Czy większość to kierowcy. Czy kierowcy to pies ogrodnika. Są rezerwy przepustowości w momentach zielonego dla bocznych ulic ale przejście nie bo nie. To jest egoizm i beton.

        • 2 3

      • kierowcy, piesi, rowerzyści to nie są członkowie różnych plemion, które nie potrafią się porozumieć (2)

        Poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta leży w interesie wszystkich mieszkańców, również tych, którzy często (ale przecież nie zawsze!) korzystają z samochodów.

        • 2 0

        • Posiadam samochod ktory uzywam (1)

          I nowe przejścia mi nie przeszkadzaja. Bo Rozumiem zasade prowadzenia ruchu aut przez kolizyjne skrzyzowania ktore stanowia 99%. Taki uklad stwarza proste warunki do tworzenia takich przejsc jak to przy Locie czy OBC. Poprostu ruch aut to fale przerywane pustka by mogl wyjechac ruch z poprzecznych ulic

          • 1 1

          • Joel, jesteś wielki

            Twój wpis może zmienić kierunek narracji. Dziękuję.

            • 0 0

  • Moja opinia

    Jestem na nie heh

    • 2 2

  • "Oddala się budowa naziemnego przejścia"

    oby jak najdalej...

    • 8 3

  • bieda demagogia

    wspierana miejskimi bieda-oszczędnościami.
    Tunele i estakady kosztują, trzeba je utrzymywać, konserwować, sprzątać, remontować.
    Przejścia się maluje i już...
    Stąd parcie i pożywka dla "rewolucjonistów".

    Znowu Gdańsk "uczy się" od Gdyni, gdzie farba króluje od lat.
    Objawy tej samej przyczyny?
    Pustka w kasie?

    • 2 2

  • Zrezygnujecie z rozbudowy Kartuskiej (2)

    Za obwodnicą. To inwestycja dla mieszkańców ościennych gmin. W pierwszej kolejności inwestycje dla Gdańszczan.

    • 12 8

    • Ty chyba jesteś normalny ale inaczej. (1)

      Sprawdź sobie najpierw ile firm na czele z centrum logistycznym Biedronki ulokowanych jest po zewnętrznej stronie S6 na wysokości Kokoszek, a dopiero udostępniaj tutaj swoje prawdy objawione. Jak wg ciebie to towarzystwo ma dojechać do dróg tranzytowych nie obniżając jakości komunikacji lokalnym mieszkańcom? I nie mówię tutaj o Kaszubach, co też powinno być brane pod uwagę.

      • 0 3

      • jak dojechać? na różne sposoby, nie koniecznie w wielu relacjach samochodem

        Tutaj głównym obszarem dyskusji jest centrum miasta. Liczba osób pracujących w pobliżu stacji SKM jest większa niż liczba osób pracujących w centrach logistycznych na peryferiach. Teza do weryfikacji i przemyślenia.

        • 0 0

  • Akurat tutaj to dajcie sobie na luz

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane