- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (396 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (238 opinii)
- 3 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (50 opinii)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (43 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (142 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (57 opinii)
Aby poszerzyć wiecznie zakorkowaną ul. Spacerową w Gdańsku, trzeba będzie wyciąć drzewa. Stare, oliwskie drzewa. Podobnie stanie się, gdy ruszy budowa obwodnicy Witomina. W takich przypadkach od razu podnosi się lament obrońców przyrody. Tymczasem ustawa, która reguluje konieczność nasadzeń zastępczych, jest bardzo precyzyjna i przy dobrze rozpisanym przetargu możemy na tym zyskać nie tylko nową drogę, ale tysiące drzew w wielu dzielnicach Gdańska. I będzie ich znacznie więcej niż wyciętych.
Gra jest więc warta świeczki, ale na razie nie wiadomo jeszcze nawet, jaka koncepcja zostanie wybrana. Czy pasy będą cztery, czy może trzy? Czy buspas będzie jeden, o zmiennym kierunku, czy powstanie wydzielona droga rowerowa, czy może rowerzyści będą jeździć buspasem?
![Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3684/150x100/3684689__kr.webp)
"Wytną 100 dużych drzew, posadzą 100 małych". Tak się nie da
Niezależnie od tego, jaka decyzja zostanie podjęta, względy środowiskowe powinniśmy jednak traktować bez zbędnych emocji. Bo mam wrażenie, że gdy gdziekolwiek wycinane są drzewa, to okoliczni mieszkańcy drą szaty, jakby robotnicy właśnie likwidowali kolejne hektary amazońskiej dżungli i zalewali je betonem ku naszej rychłej zagładzie. Oczywiście nie ma się co temu dziwić, bo lata frywolnej, deweloperskiej zabudowy w Trójmieście zrobiły swoje: urzędnicy patrzący przez palce na naginanie przepisów przez deweloperów raczej nie wygrywają w rankingach na grupę cieszącą się największym zaufaniem społecznym.
Z drugiej strony nie jest już jednak tak, że drzewa można wycinać bezkarnie. Znowelizowana ustawa o ochronie środowiska nakłada na inwestorów ścisłe wytyczne, których muszą się trzymać, jeśli otrzymali zgodę na wycinkę. I wbrew powszechnemu mniemaniu nie jest tak, że za wycięcie starego drzewa można posadzić jedną małą sadzonkę, bo liczba będzie się zgadzać.
Jak pokazuje powyższa tabela, za jedno wycięte drzewo sadzi się co najmniej trzy. To właściwie skrót najważniejszej części Ustawy o ochronie środowiska, która ma 160 stron, nie licząc załączników.
Jak wyjaśnia dr inż. Radosław Głuchowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, który w tym zakresie jest niekwestionowanym autorytetem, w zależności od miejsca, w którym znajduje się przeznaczone do usunięcia drzewo, wybierany jest współczynnik lokalizacyjny, przez który mnoży się liczbę nasadzeń zastępczych. Wynik zaokrąglony do całości jest liczbą nasadzeń zastępczych.
Przykład? Wycięty zostaje jeden buk, których w oliwskich lasach jest najwięcej, o obwodzie pnia wynoszącym 142 cm na wysokości 130 cm. Liczba drzew zastępczych powinna wynosić osiem o obwodach pni równych 20 cm. Jeśli inwestor chce zasadzić inne drzewa, które są w niższej grupie, może to zrobić, ale musi nasadzić już 16 drzew. Oczywiście będą one mniejsze, ale za 100 drzew mamy już całkiem niemały lasek.
Drzewa w mieście, nie tylko w lesie
Trójmiasto ma wielkie szczęście, bo jesteśmy otoczeni różnorodnymi lasami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Właściwie każdy mieszkaniec może bez problemu spędzić popołudnie w lesie. Ale nie znaczy to oczywiście, że jest ich tak dużo, że namawiam do ich wycinania.
Doskonale rozumiem panią, która podczas budowy biurowca w centrum Gdyni przywiązała się do drzewa, jakie miało być wycięte. W śródmieściu są one na wagę złota. Podobnie jak w wielu dzielnicach, które są klasycznym przykładem betonozy, zwłaszcza projektowanej kilkadziesiąt lat temu, gdy gdzie się dało, wciskano blok, a jak się nie dało, to parking.
I właśnie dlatego nie będę płakał po wyciętych drzewach w oliwskim lesie, które pójdą pod topór, gdy będzie wycinany pod poszerzenie ul. Spacerowej. Bo wycięcie drzew w lesie sprawi, że inwestor będzie musiał zasadzić ich znacznie więcej w innych miejscach Gdańska. A władze powinny dopilnować, by pojawiły się tam, gdzie są najbardziej potrzebne - czyli nie na opłotkach, gdzie nikt nie mieszka, ale w dzielnicach, w których ich dziś brakuje.
Wbrew pozorom dzięki tej wycince możemy zyskać nie tylko drogę, ale też znacznie więcej zielonych miejsc w całym Gdańsku. Oczywiście pod warunkiem, że urzędnicy tego dobrze dopilnują. Ale to już temat na całkiem inne rozważania...
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-06 07:21
Dwa pasy w górę mają ewentualnie sens, za to w dół żadnego... (58)
i tak wszyscy utkną w korku na zwężeniu i światłach w Oliwie, jeden pas pozwala jakoś temu ruchowi się rozłożyć w czasie...w przypadku 2 pasów w dół będzie za to więcej wypadków tych kierowców, którzy na siłę będą chcieli wyprzedzić jak najwięcej aut...co innego gdyby zbudowano tunel przez pachołek w kierunku drogi zielonej, ale wtedy i z jednym
i tak wszyscy utkną w korku na zwężeniu i światłach w Oliwie, jeden pas pozwala jakoś temu ruchowi się rozłożyć w czasie...w przypadku 2 pasów w dół będzie za to więcej wypadków tych kierowców, którzy na siłę będą chcieli wyprzedzić jak najwięcej aut...co innego gdyby zbudowano tunel przez pachołek w kierunku drogi zielonej, ale wtedy i z jednym pasem nie było by korków, ale na dzisiaj tunel pod lasem to jakaś fantastyka, rodem z baśni o mchu i paproci...ewidentnie za to brakuje ścieżek rowerowych, lub wydzielonych pasów dla rowerzystów, te można zbudować nawet bez wycinek
- 475 84
-
2024-05-07 18:34
Powinien być dynamiczny układ drogowy : trzy pasy i światła pokazujące kierunek pasa środkowego. Rano dwa pasy jadące do centrum , popołudniu dwa pasy jadące do obwodnicy.
- 4 0
-
2024-05-07 17:34
Tunel
Była koncepcja by wykopać tunel trochę dalej od strony Żabianki. To nie fantastyka, tunel pod Martwą Wisłą powstał.
- 3 0
-
2024-05-07 13:57
to jest niesamowite że na zachodzie da się postawić pełno tuneli praktycznie wszędzie (i wcale nie ma korków, dopiero co wróciłem z road tripa przez cały amsterdam, belgię i niemcy) a w polsce dalej bez sensu poszerzają te drogi i dalej jest to samo
- 2 0
-
2024-05-07 00:07
spacerowa na wiadukt (2)
nie trzeba będzie wycinać drzew
- 1 6
-
2024-05-07 12:40
Hmm (1)
A pod domy/osiedla/sklepy.... żadnych drzew nie wycięto?z czego masz meble? Z plastiku?
- 2 1
-
2024-05-07 13:17
Z Ikei. Czyli z papieru.
- 1 1
-
2024-05-06 16:20
Myślę, że... (2)
Należy logicznie rozwiązywać problemy związane z przyczynami, a nie skutkami.
Przyczynami, które skutkują korkami na ul.Spacerowej jest brak drożności wyjazdu z owej ulicy w Oliwie i przed obwodnicą w Osowej.
Co należałoby uczynić, aby udrożnić ruch pojazdów w tych punktach.
Zaczynamy od budowy małego tunelu przy zjeździe iNależy logicznie rozwiązywać problemy związane z przyczynami, a nie skutkami.
Przyczynami, które skutkują korkami na ul.Spacerowej jest brak drożności wyjazdu z owej ulicy w Oliwie i przed obwodnicą w Osowej.
Co należałoby uczynić, aby udrożnić ruch pojazdów w tych punktach.
Zaczynamy od budowy małego tunelu przy zjeździe i wyjeździe z centrum handlowego. Tym sposobem likwidujemy węzeł kolizyjny przed obwodnicą.
Trochę większy problem jest z wyjazdem w Oliwie.
Potrzebna byłaby linia tramwajowa w okolice ...ogrodu zoologicznego i budowa parkingu piętrowego. Czyli jadąc " z góry" do Oliwy część kierowców i pasażerów przesiada się do tramwaju. Bardziej " zamożni" płacą myto znacznej wartości i wjeżdżają autem do Oliwy.
Korzyści:
1. Zwiększenie infrastruktury parkingowej w okolicy ogrodu zoologicznego. Potrzebnej szczególnie w weekendy.
2. Ograniczenie ruchu samochodowego w Oliwie i okolicy.
3. Bezsensowna - moim skromnym zdaniem - inwestycja polegająca na powiększeniu ilości pasów ruchu na odcinku leśnym. Wymagająca dużych nakładów finansowych.
4. Udrożnienie ruchu pojazdów do wjazdu i wyjazdu z centrum handlowego w Osowej.
Ujemne strony projektu?
Proszę zgłaszać pod tym tekstem.
Pozytywne również... XD- 7 11
-
2024-05-07 17:26
Autobusy nigdy nie będą często kursować na zad*piu Gdańska
a do pracy jechać 2h mija się z celem.
- 0 0
-
2024-05-07 17:25
Z zad*pia 20km do Gdańska pod górki
sam se jedź rowerem i cuchnij.
- 0 0
-
2024-05-06 14:59
Pseudo ekolodzy bez samochodu. (5)
Proponuję ,żeby ci wszyscy ,którzy tak zaciekle bronią drzew wyznaczonych do wycinki przy Spacerowej ,aby zrezygnowali z poruszania się swoimi autami. Z pewnością w ten sposób przysłużą się dla środowiska jak i dla kierowców.
- 18 16
-
2024-05-07 00:13
Jestem kierowcą i to lubię (4)
ale lubię też drzewa i wiem że są cenniejsze od mojej wygody dlatego nie pozwolę wycinać żadnych drzew. Problem spacerowej można rozwiązać inaczej np podnieść ją na wiadukt tak jak obwodnicę południową bo doraźne poszerzanie nic nie da i jest pomysłem leniwego i**oty.
- 6 12
-
2024-05-07 17:22
Wiadukt nad 20m drzewami
ewenementem w skali świata :D
- 1 0
-
2024-05-07 12:34
Masakra
Cała masa samozwańczych specjalistów. Wszyscy lubią korzystać z dobrodziejstw cywilizacji, a jednocześnie lansować się jako "Eco style" taka hipokryzja pełną gębą. Najlepiej cofnąć się w czasie i wrócić do jaskini. Sorry nie kupuję takich klimatów
- 5 3
-
2024-05-07 10:33
Tam są korki non stop
Trzeba w tym mieście znaleźć jakieś optymalne rozwiązania, a nie tylko jęczeć-narzekać, że nic się nie da. Zobacz sobie ile czasu życia spędzasz stojąc w korku-przelicz to, no chyba że dla Ciebie Twoj czas, twoje życie nic nie znaczy.. czy spędzasz stojąc w busie/aucie w korku czy robiąc coś pożytecznego?
- 3 2
-
2024-05-07 10:27
Ciężko rządzić w tym kraju wiecznych protestów i niezadowolenia
Przecież masz w artykule info, że posądzą Ci za 1no wycięte minimum 3 nowe...
- 4 3
-
2024-05-06 12:06
Jedonkierunkowe
Zamiast drogiego przekopu, ktoś powinien pomyśleć o alternatywnych dwóch dwojezdniowych jednokierunkowych drogach łączących się w okolicach zoo...wydaje mi się że chyba takie rozwiązanie jest możliwe już w obecnym ciągu ulic
- 3 6
-
2024-05-06 10:56
Tam powinny byc dobudowane tylko i wyłącznie buspasy jeden autobus to średnio 50 aut mniej! (5)
- 18 18
-
2024-05-07 17:29
Większość pasażerów nie jeździ busem z wyboru,
ale z konieczności, bo nie może autem.
- 1 0
-
2024-05-06 13:10
Mieszkam w Osowej (3)
Mieszkam w Osowej . Temat buspasa wałkowany jest od dawna . Zrobiłem niedawno małą ankietę wśród znajomych którzy codziennie jeżdżą Spacerową do pracy : czy zdecydują się na przesiadkę do autobusu gdy powstanie buspas ? Na 10 zapytanych tylko jedna osoba zdecydowanie powiedziała tak - mieszka niedaleko przystanku i pracuje w Oliwie - natomiast z
Mieszkam w Osowej . Temat buspasa wałkowany jest od dawna . Zrobiłem niedawno małą ankietę wśród znajomych którzy codziennie jeżdżą Spacerową do pracy : czy zdecydują się na przesiadkę do autobusu gdy powstanie buspas ? Na 10 zapytanych tylko jedna osoba zdecydowanie powiedziała tak - mieszka niedaleko przystanku i pracuje w Oliwie - natomiast z pośród pozostałych dziewięciu tylko jedna rozważyła by taką ewentualność , reszta zdecydowanie powiedziała nie , tak więc autobus nie zastąpi 50 samochodów , najwyżej 10 .
- 11 12
-
2024-05-06 13:27
Czyli (2)
Czyli stanie w korku ich tak bardzo nie boli.
- 22 4
-
2024-05-07 12:18
(1)
Dokladnie korek ich nie boli skoro nie chca sie przesiasc na autobus ja bym nic nie zmienial nich gnija :) Ankiety to marnowanie czasu i zasobow albo do autobusu albo stoj w korku koniec dyskusji, chodz by tam zrobiono autostrade to za 3 lata sie zapcha tak jak i A1 w koncu stanie w miejscu albo niech zakaza robic bombelkow to wtedy mozna poszerzac ulice bo nie bedzie wiecej aut
- 0 2
-
2024-05-07 17:30
Nie no faktycznie jazda 3 busami
+ 20min czekania na każdego wyjdzie krócej jak autem w korku :D
- 3 0
-
2024-05-06 10:42
Po dwa pasy plus buspas i przebudowa skrzyżowania w Oliwwie (4)
Tylko to ma sens. Reszta to jakieś klejenie na taśmę
- 19 8
-
2024-05-07 17:31
Dopóki busy nie będą kursować co 5min
buspas jest totalną utopią dla i**otoekoterrorystów.
- 4 0
-
2024-05-06 13:36
Po co te dwa pasy? (2)
Jeden plus buspas wystarczy w zupełności.
- 5 9
-
2024-05-07 12:41
Zobacz
Jakie drogi mają w Chinach czy w USA
- 2 0
-
2024-05-07 12:18
Trzy pasy w jedną stronę
albo cztery
- 1 0
-
2024-05-06 10:10
obowiązkowa karta rowerowa
i egzamin dla każdego kto chce korzystać z dróg publicznych skutecznie by wyeliminował takich ynteligentów jak ty xd
- 14 12
-
2024-05-06 09:52
Po co ścieżka (2)
Żeby cykliści mieli więcej ścieżek do ich ignorowania? nie raz widziałem jak autobus w korku wlecze się za rowerem w części gdzie już ścieżka jest ale zapewne rower był za drogi żeby korzystać ze ścieżki dla pospólstwa :(
- 31 21
-
2024-05-07 15:00
Wlecze się w korku za rowerem. Nieźle się uśmiałem. Albo w korku, albo za rowerem.
- 1 0
-
2024-05-06 13:37
Zapominasz tylko dodać, że autobus wlecze się za samochodem, nie za rowerem...
- 7 8
-
2024-05-06 09:07
Więcej pasów w dół da możliwość ominięcia zatorów po ewentualnych kolizjach (1)
jeśli takie się wydarzą
- 5 21
-
2024-05-07 15:01
Super argument, wydajmy na to miliard, żeby w razie kolizji można było przejechać.
- 0 0
-
2024-05-06 09:00
włączę się do polemiki (5)
kolejne pasy w dół niczego nie zmienią , choćby było ich i 6 to na wszystkich 6 pasach będzie zator , bo - wystarczy przeczytać artykuł :kierowcy śpią za kółkiem zamiast jechać , zapala się zielone przy zoo a ci dalej stoją i śpią zamiast ruszyć. Poza tym gamonie hamują już gdy miną zakręty przy leśniczówce choć nie ma powodu do hamowania, bo
kolejne pasy w dół niczego nie zmienią , choćby było ich i 6 to na wszystkich 6 pasach będzie zator , bo - wystarczy przeczytać artykuł :kierowcy śpią za kółkiem zamiast jechać , zapala się zielone przy zoo a ci dalej stoją i śpią zamiast ruszyć. Poza tym gamonie hamują już gdy miną zakręty przy leśniczówce choć nie ma powodu do hamowania, bo "pewnie" przy zoo będzie czerwone więc trzeba od razu hamować , choć w odbiciu w szklanych ekranach widać ,że przy zoo jest zielone( te ekrany dzwiękochłonne są jak lustro i widać w nich światła przy zoo , zanim się do nich dojedzie) , ale barany hamują na zaś i wszyscy za nimi już też muszą zwolnić. Pół województwa codziennie rano jedzie do 3city do pracy a kierowcy jadą tak jakby byli w Chinach i pokonywali tą drogę pierwszy raz i nie wiedzieli gdzie skręcić i gdzie zaparkować "pod" pracą . Problem nie jest w ilości pasów tylko w kierowcach gamoniach śpiących za kółkiem. Takie jest moje zdanie wynikające z moich obserwacji na Spacerowej. Aha i jeszcze te 100-150 metrowe odstępy pomiędzy samochodami na pewno "skracają" długość korka . konkluzja jest taka ,że będzie po 6 pasów w każdą stronę i te pasy będą stały w korkach bo ... jak wyżej. Także nie zgodzę się z panem opcjonalnym
- 36 22
-
2024-05-06 12:01
Tymczasem ciołki jak autor komentarza są właśnie przyczyną zatorów. (4)
Jedzie taki na zderzaku, ciśnie powyżej limitu jak widzi że będzie miał czerwone, zmienia pasy bez celu i ładuje się na skrzyżowanie na żółtym, chociaż nie ma możliwości zjazdu.
- 12 6
-
2024-05-07 16:01
wystarczy 3-4 metry za zderzakiem poprzedzającego samochodu stojącego w korku - hasło klucz "stojącego w korku" , poza tym stoją
a post dotyczył tylko "śpiących" za kierownicą tzw. kierowców , wystarczy nie spać i reagować na to co się dzieje na drodze . A ciołkiem może jesteś ty , bo w moim poście nie było nawet pól słowa zachęty do łamania przepisów RD , jazdy z dużą prędkością czy zajeżdżania drogi . Jezdnia służy do jeżdżenia a nie spania w samochodzie "pod" światłami -
a post dotyczył tylko "śpiących" za kierownicą tzw. kierowców , wystarczy nie spać i reagować na to co się dzieje na drodze . A ciołkiem może jesteś ty , bo w moim poście nie było nawet pól słowa zachęty do łamania przepisów RD , jazdy z dużą prędkością czy zajeżdżania drogi . Jezdnia służy do jeżdżenia a nie spania w samochodzie "pod" światłami - chcesz drzemać to zjedz na parking. "widzi że będzie miał czerwone" , napisałem że widzę że jest zielone i dlatego nie hamuję tylko jadę . Zgodnie z twoją logiką po wyjezdzie na jakąkolwiek jezdnię powinienem już się na niej zatrzymać , bo może kiedyś ( w bliżej nieokreślonej przyszłości ) gdzieś tam za lasami i górami zapali się "czerwone" , jest "zielone" to jadę , i nie widzę powodu by hamować i tamować ruch na jezdni bo nie jestem na niej sam . Po swoim prywatnym polu możesz jezdzić jak ci się podoba bo to twoje pole i jesteś na nim sam
- 0 0
-
2024-05-07 12:21
Przyczyną zatorów jest (2)
nadmiar samochodów i niedorozwinęta oraz droga komunikacja miejska
- 2 1
-
2024-05-07 17:34
Zrób tańszą
zwłaszcza na zad*piach, gdzie częste kursy odbywają się tylko 3-4h dziennie, przez resztę autobus stoi i gnije,
- 2 0
-
2024-05-07 12:43
Choćbyś miał rozwiniętą i tanią
To samochody nie znikną i nawet wtedy będą ludzie, którzy bez samochodu nie widzą swojego życia. Poza tym jak już kupiłeś auto to nie po to żeby tylko garażować
- 3 1
-
2024-05-06 08:52
tunel jest koniecznoscia (2)
droga wylotowa nie moze przechodzic przez historyczna dzielnice bo tam nie ma zadnego pola manewru jesli chodzi o rozbudowe/remont
- 27 13
-
2024-05-07 17:36
co za problem poszerzyć Czyżewskiego o pasy zieleni i kilka willi z wielkiej płyty?
- 0 0
-
2024-05-07 12:24
Tunel to kosztowne rozwiązanie.
Koszty stałe oraz remonty (w tym regularnie remont generalny, którego koszty są podobne do wybudowania obiektu) byłyby olbrzymie, a zmiany nie tak korzystne, jak wybudowanie tunelu pod Martwą Wisłą.
- 1 1
-
2024-05-06 08:42
Prosty sposób na usprawnienie (4)
Górne 300m rozszerzyć do 2 pasów, z których potem prawy zamieni się w prawoskręt na Gdynię. 1/3 kierowców skręca właśnie tam. To ułatwi rozładowywanie zatoru, który jest wynikiem waskiego gardła przy swiatlach. Inżynieria systemów się klania.
- 30 3
-
2024-05-06 13:53
(1)
Zaczac od likwidacji swiatel do marketu.
- 13 1
-
2024-05-06 21:12
Re-aranżacja wyjazdu z marketu Auchan, to prawie bez kosztowa zmiana, która powinna zostać zrealizowana natychmiast.
- 2 1
-
2024-05-06 09:00
Ma to jakiś sens, aczkolwiek chyba juz 300 metrów przed niech to robi za prawoskręt (1)
Bo znając sierotki, to będą jechać do końca prosto, potem próbować wbijać się na "lewy" i blokować zjazd tak czy inaczej.
Za to w dół - bez szans. Szkoda, że nie mamy metra.- 6 1
-
2024-05-06 11:51
Wtedy chamy będą objeżdżać korek lewym i blokować go wbijając się z powrotem, jak mamy na AK.
- 5 0
-
2024-05-06 08:32
Tramwaj (4)
I jeszcze tramwaj na osowe. Na ten środek transportu przesiadłoby się wiele osób
- 30 9
-
2024-05-07 17:37
Na osowę jedzie może co 50 auto, reszta dalej.
- 0 0
-
2024-05-06 09:02
tramwaj ? - wszak ma być kolejka linowa - gondolowa (2)
- 8 12
-
2024-05-06 11:23
(1)
katapulta
- 5 2
-
2024-05-06 15:07
Ale tylko do Osowej, w górę. W dół, do Oliwy, zbyt niebezpieczna!
- 0 0
-
2024-05-06 08:29
Maja sens (3)
Myślisz o tym co jest teraz... drogę planuj z myślą o kolejnych latach... za 10 czy 15 lat moze zrobią tunel i wtedy będzie miało to sens.. a tak znowu 30 lat będą się spierać o wycinkę drzew
- 9 7
-
2024-05-06 08:48
(2)
Przecież za 10 lat samochody znikną, po tym jak wprowadzą podatek od samochodów
- 10 11
-
2024-05-06 08:51
(1)
Oby, już tego złomu wszędzie jest zdecydowanie za dużo
- 17 17
-
2024-05-07 17:38
Obyś złodzieju zamieszkał na wsi
i zobaczymy, jak dojedziesz swoim busem kursującym co 2h. Częściej nigdy nie będą chodzić, bo puste jeździć nie mogą.
- 2 0
-
2024-05-06 08:29
Dlatego tunel pod Pachołkiem jest niezbędny. (1)
- 15 16
-
2024-05-06 11:25
bo tunel czeka na nowa Chlopska
a nowa chlopska czeka na tunel....
- 3 1
-
2024-05-06 07:14
przez takie dywagacje, gdynska estakada wisiala niedokonczona przez ponad 30 lat, bo szkoda drzew. (37)
Caly ruch TIRow jechal/korkowal Trojmiasto. Ekologom proponuje odpowiedziec na pytanie, czy lepiej gdy stoi potezny korek i kumuluje spaliny w jednym miejscu/miescie, czy lepiej gdy jest w ruchu i poza skupiskami ludzi.
- 364 115
-
2024-05-08 08:10
Tiry na tory!
Tiry na tory!
- 0 1
-
2024-05-07 10:21
Lepiej jak stoi. Sumarycznie przejeżdża mniej pojazdów (3)
I są na niskim biegu paląc mniej w tym czasie. Ale to jeżeli interesują cię fakty tylko.
- 2 11
-
2024-05-07 17:41
Przecież 1-2 bieg pochłaniają najwięcej benzyny, zwłaszcza przy ciągłym przyśpieszaniu przez ciągłe hamowanie.
- 2 0
-
2024-05-07 11:56
Klaro
wróć do szkoły podstawowej, zamiast oblewać farbą dzieła sztuki i głupoty wypisywać w internecie.
***** ostatnie POkolenie nieuków- 6 0
-
2024-05-07 10:44
Serio?
Hyundai i30 silnik 1.4 benzyna. Średnie spalanie ok. 7-7,5 l/100 km. Spalanie w korku 10 l/100 km. Spalanie w korku na krótkim odcinku (ok. 1-2 km) 12-15 l/ 100km.
Volvo V70 silnik 2.4 diesel. Zazwyczaj 8 l/100km, w korku 15 l/100 km, na krótkim odcinku ponad 20 l/100 km.
Dacia Logan silnik 1.4 benzyna z gazem. NormalnieHyundai i30 silnik 1.4 benzyna. Średnie spalanie ok. 7-7,5 l/100 km. Spalanie w korku 10 l/100 km. Spalanie w korku na krótkim odcinku (ok. 1-2 km) 12-15 l/ 100km.
Volvo V70 silnik 2.4 diesel. Zazwyczaj 8 l/100km, w korku 15 l/100 km, na krótkim odcinku ponad 20 l/100 km.
Dacia Logan silnik 1.4 benzyna z gazem. Normalnie 9 l/100 km, w korku 13 l/100km, nierozgrzany 15l/100km.
Renault Scenic silnik 1.9 diesel. Normalnie 6 l/100km, w korku 9 l/100 km, na krótkim odcinku 13 l/100km.- 10 1
-
2024-05-06 16:59
czy droga ma jeden pas, czy dziesięć
i tak tam będzie zawsze korek
bo to najsprytniejszy wyjazd ze środka trUjmiasta, Oliwy, Sopotu
więc ja serio wolę jak stoi zakorkowana dwupasmówka, jak ta teraz,
niż jak by miała stać montrualna dziesięciopasmówka jak w Malezji,
bo mniejszy hałas i smród- 6 16
-
2024-05-06 10:58
przeciez to zupełni nic nieda zatrzymaja sie na dole zato powinny powstac buspasy bo obecnie autobusy stoja w korkach
wiec lepiej własnym autem jechac
- 9 4
-
2024-05-06 09:32
Przecież ekolodzy to mafia!
Im wcale nie zależy na żadnej ekologii tylko zarabiają kase na tym. Protesty ekologów możesz kupić sobie na zamówienie jak pizze.
- 34 14
-
2024-05-06 09:31
I co z tego? (1)
Estakada w wiecznych remontach, korki i brak alternatywy dla przejazdu do Gdyni Pn. dla mieszkańców. A jak obwodnica staje to TIRy i tak przez miasto jadą (patrz ostatni wtorek).
- 13 8
-
2024-05-06 10:05
dokonujesz samozaorania
- 3 2
-
2024-05-06 08:59
To co piszesz jest logiczne, ale ekoterrorystom, którzy mają z tych protestów niezłą kasę - nie wytłumaczysz. (2)
- 20 15
-
2024-05-06 10:14
jest logiczne tylko dla osób, które nie znają tematu :)
a Estakada nadal jest plasterkiem na ogromną ranę. Od kilkunastu lat "buduje się" droga czerwona, prawdziwy wyjazd z portu. Tzn. wszyscy wiemy jak się buduje, no ale ...
- 8 2
-
2024-05-06 10:05
nie tlumacze, bo to zwykly biznes
- 2 0
-
2024-05-06 08:33
A ja jestem za zbudowaniem kolejki liniowej z Osowej do Oliwy/SKM :-) (16)
Fajnie by się tam jechało i widoki były by fajne na drzewa i tych co w korku stoją na spacerowej XD
- 29 8
-
2024-05-07 12:01
Należy naciskać na developerską festniarę z kolorową szmatą na kiju, żeby zdrajcy borsukowi z Osowej metro wybudowała. Może taki chociaż będzie z jej i platfonsów rządów pożytek.
- 0 1
-
2024-05-06 10:58
... i koniecznie żeby tam Pendolino jeździło !
- 3 0
-
2024-05-06 09:03
Policz, jaka byłaby przepustowość tej kolejki. Alternatywa dla ludzi starszych i niepełnosprawnych - pełna zgoda,... (12)
... ale dla tych, którzy codziennie dojeżdżają do pracy i dla których samochód jest narzędziem pracy - niekoniecznie.
- 5 12
-
2024-05-06 09:16
Dla ilu ludzi samochód jest narzędziem pracy? 1%? (11)
Jak odliczysz przedstawicieli handlowych, którzy mogliby załatwiać wszystko zdalnie, 0.1%?
- 14 21
-
2024-05-06 10:06
bredzisz (2)
- 12 3
-
2024-05-06 15:35
Jedyny "argument" kierowczyków :) (1)
Zawsze wymyślacie niestworzone historie, żeby wmawiać innym, że jedynym powodem Waszego wożenia tyłka w pojedynkę, pustym samochodem nie jest lenistwo :)
- 7 5
-
2024-05-06 17:01
fakt
niepodważalny
ech, dał bym ci dziesięc plusów, jak by się dało- 1 2
-
2024-05-06 09:25
(7)
nie 1% ale jakieś 30%. Zapominasz ze nie wszyscy mieszkają w mieście i maja dostęp do komunikacji publicznej.
- 8 5
-
2024-05-06 14:47
(2)
Jak mieszkasz poza miastem, to samochodem (albo rowerem) wystarczyło by dojechać do najbliższego przystanku autobusowego czy PKM, a nie ładować się do centrum Spacerową.
- 5 4
-
2024-05-06 16:44
PKM?
Czemu nie? Ale nie wtedy gdy z Osowej jeżdżi co godzina...
- 2 0
-
2024-05-06 16:29
Ok. Mamy teraz ciepłe zimy ale jak widzisz na rowerze 62 latka w zimę przy mrozie i nie odśnieżonych drogach?!!
- 3 1
-
2024-05-06 10:32
To ten dostęp powinien zostać takim ludziom zapewniony! (3)
Nie uważacie, że uzależnienie życia od samochodu to coś nie teges?
- 8 9
-
2024-05-06 11:31
(2)
ale własnie chodzi o to ze nie jest zapewniony
- 3 0
-
2024-05-06 13:38
Ale jakoś nie widać artykułów pod tytułem "oddam drzewa za SKM". (1)
A jedynie "zbuduj mi drugą drogę obok już istniejącej, bo nie mogę łamać przepisów".
- 1 5
-
2024-05-06 17:04
impas
a zróbcie składkę i zróbcie tam na Spacerowej drogę piętrową
bo wam to uzależnienie od furmanek nigdy nie ustąpi
a my TPK rżnąć nie damy- 0 4
-
2024-05-06 09:01
Lepiej tunel pod Pachołkiem
Tyle było gadania o tym tunelu, może wreszcie zacząć działać, podobno ryży miliardy z unii załatwił to kasa powinna być.
- 9 5
-
2024-05-06 08:25
Problem z twoim rozumowaniem jest taki, że spodziewasz się, że dodatkowy pas rozładuje korek. (6)
A tak nie będzie. Bo zostanie on przeniesiony odpowiednio do ronda w Osowie i Oliwy.
- 42 12
-
2024-05-06 08:43
masz problem ze zrozumieniem wpisu, ktory prawi o faktach nie jak twoj, o domyslach (5)
- 8 13
-
2024-05-06 09:17
Fakty są takie, że jeszcze nigdy poszerzenie drogi nie zmniejszyło korków. (4)
- 14 10
-
2024-05-06 11:41
Zwęż Grunwaldzką do jednego pasa..m (1)
...a potem ją poszerz.
- 5 1
-
2024-05-06 12:03
Czas stania w korkach kiedy była zwężona do jednego pasa podczas remontu był taki sam.
- 2 5
-
2024-05-06 10:08
wciaz bez zwiazku (1)
- 2 0
-
2024-05-06 17:04
radzieckiego chyba
- 0 1
-
2024-05-06 07:37
Życie drzewa czy ludzkie? (39)
Choroby, stres,kosztydojazdu,stacony czas ,wypadki czy kilkaset drzew które można posadzić wszędzie . Logika jest prosta, ale tylko dla tych którzy myślą.
- 239 349
-
2024-05-07 10:41
Jak się tak stresujesz za kólkiem
polecam autobus albo rower
- 20 3
-
2024-05-07 09:07
Zatem należy przestać wyprowadzać się za obwodnicę
Poszerzenie tej drogi nic nie da, jeśli tysiące ludzi się dalej będą wyprowadzać za obwodnicę. To nie czyjaś zła wola czy brak sympatii. Prawa przestrzeni 3D nie pozwalają upchnąć jeszcze większej liczby samochodów na Dolnym Tarasie i dojazdach.
Rozwiązaniem nie jest plaster na ranę (szersze drogi), a wyleczenie rany (zmiana sposobu podróży - rower, pociag; brak konieczności podróży - np. przeprowadzka).- 24 3
-
2024-05-06 19:46
Wszystkim krytykom życzę zdrowia
- 2 4
-
2024-05-06 18:53
Ale nikogo nie obchodzi Twój stres, stracony czas czy koszty dojazdu? (1)
Nie nasz problem.
- 12 5
-
2024-05-21 10:43
a nawet niektórzy wolą jak
Sie stresujesz bo trolle to lubią
- 0 0
-
2024-05-06 18:31
zlikwidować ulicę i problem o którym mówisz się rozwiąże :)
- 9 1
-
2024-05-06 13:57
No bo to są skutki rozlewania miasta na zewnątrz!
- 18 3
-
2024-05-06 11:00
W nosie z ludźmi. Wszystko niszczą i degradują.. Zostawcie las, wyciąć ludzi, zabronić wjazdu autami spoza Trójmiasta. Zrobić kilka mega parkingów na przedmieściach i na kominikację.
- 24 13
-
2024-05-06 11:00
Ty jestes przykładem brakiem logiki!!A myslenie jest ci obce co potwierdziłes To wszystko ty powodujesz dzbanku
zacznij korzystac z komunikacji miejskiej to przestaniesz
- 11 11
-
2024-05-06 10:59
nie stresuj się, wysiądz z auta
- 15 5
-
2024-05-06 10:23
Choroby są przez zanieczyszczone środowisko
Drzewa je oczyszczają.
- 24 2
-
2024-05-06 09:27
życie psów najważniejsze!
- 5 2
-
2024-05-06 08:51
Głąbie! (2)
Nke chodzi onte drzewa tylko sens poszerzenia fragmentu trasy. Korek dostanie "zatwardzenia" koło kuźni dla jadącychbw dół. Zas dla jadących w górę na wiadukcie nad obwodnicą i dalej na rondzie w Osowej.
- 32 14
-
2024-05-06 09:02
(1)
Słowo "głąbie " eliminuję Cię z dyskusji i o tym powinien wiedzieć właściciel portalu.
- 18 23
-
2024-05-06 11:01
ciebie twoja głupota eliminuje ale dobrze cie okreslił bo pokazuje twój stan umysłowy
- 5 4
-
2024-05-06 08:45
dokladnie tak, drzewa sa dla ludzi, czy odwrotnie? (2)
- 12 29
-
2024-05-07 11:15
Drzewa są dla ludzi bardzo potrzebne.
I jeśli będziemy je niszczyli, to najszybciej wykończymy siebie.
Nie rozumierm dlaczego ekolodzy tego nie mówią, ale główną ofiarą niszczenia środowiska będzie nasza cywilizacja -- drzewa przezyją, planeta ledwo zauważy te nagłe zmiany, ekosystem odzyska równowagę, ale ludzkiej cywilizacji już nie będzie.
Niszczymy swoją przyszłość.- 4 1
-
2024-05-06 17:06
nic nie jest dla ludzi
jesteśmy szkodnikami, jak szarańcza
co dobrego zrobiliśmy kiedykolwiek dla nie-ludzi?- 9 1
-
2024-05-06 08:45
Jak jesteś taki znerwicowany to nie jeździj samochodem bo sobie zaszkodzisz
- 32 6
-
2024-05-06 08:39
Zawsze jest z wycinką jak my to dobrze jak oni to źle.
- 5 1
-
2024-05-06 08:05
(1)
Za egoistyczne myślenie minus
- 19 7
-
2024-05-06 08:29
I to 66 minusów
- 2 2
-
2024-05-06 08:02
oczywiście że drzewa, nie szkoda mi tych mieszkających za obwodnicą, zrobili to świadomie (2)
- 48 16
-
2024-05-06 09:05
Za osoba która napisała ten komentarz stoi takie myślenie (1)
Brzydzę się bieda nawet mi nie żal tych ludzi co nie stać na mieszkanie w centrum, ja na przykład otrzymałem mieszkanie po babci we wrzeszczu. Oni wybrali ze nie maja pracy w zasięgu 5 min jazdy rowerem wiec niech plebs się dusi w korkach, dobrze im tak bo mogę się czuć lepszy
- 10 22
-
2024-05-06 10:09
nie tak, ale nie uważam , że biedniejszym należa się szczególne benefity z racji bycia biedniejszym, a już szczególnie dopłata
jazdy własnym samochodem. Dostaną buspas, ale już nie autostradę do domu, kosztem pogorszenia komfortu życia mieszkańców Oliwy.
- 8 4
-
2024-05-06 08:00
Choroby, stres,kosztydojazdu,stacony czas ,wypadki (5)
to tylko początek konsekwencji wyboru samochodu jako środka transportu :)
- 55 12
-
2024-05-06 08:35
to tylko początek konsekwencji wyboru samochodu jako środka transportu :) (4)
Nigdy nie wsiadasz do czegokolwiek na kołach?
- 5 16
-
2024-05-07 09:09
Samochody bywają bardzo przydatne.
Problem polega na tym, że jeśli ktoś musi zawsze i wszędzie jechać samochodem to jest już źle. A dzieje się tak, gdy ktoś dokonuje bardzo złych życiowych decyzji. Np. wyprowadzki za obwodnicę
- 4 0
-
2024-05-06 11:03
Dzbanie jazda uatobuusem a blachosmrodem to co innego a rower tez ma koła
- 1 2
-
2024-05-06 10:17
Wsiadam, ale jestem świadomy swojego wyboru (1)
więc do pracy dojeżdżam kolejką a na imprezy taksówką. Jak widzę korki a muszę zrobić zakupy to podjeżdżam rowerem albo idę po najpotrzebniejsze rzeczy. Meble zamawiam sobie z dowozem do domu, bo wolę zapłacić 50 zł za dowóz niż tracić czas i kasę na dojazdach.
- 16 3
-
2024-05-06 13:39
Ale co myśli o Tobie sąsiad?
Przecież jak zobaczy Cię bez samochodu, pomyśli że jesteś biedakiem bez prawka...
- 4 0
-
2024-05-06 07:52
Dla tych którzy myślą jest jasne że poszerzanie nic nie da. (4)
Korki powodują światła w Oliwie i światła przed obwodnicą w górę. O ile można węzeł z obwodnicą rozbudować o tyle Oliwy się nie wyburzy, na dole zawsze będzie jedna jezdnia więc poszerzanie Spacerowej jest bez sensu z wyjątkiem robienia buspasa, on może się skończyć przed Oliwą, dwa pasy dla aut kończące się przed Oliwą to taki sam korek bo ani jedno więcej od tego do Oliwy nie wjedzie.
- 67 8
-
2024-05-06 10:50
Korki powodują samochody
I kierowcy, którzy nie potrafią jeździć. Kiedyś nie było korków. Wiesz dlaczego? Bo było mało aut.
- 13 1
-
2024-05-06 10:50
tunel pod Pachołkiem! (2)
zgadza się, wszystko i tak zatka się w Oliwie. Tylko tunel pod Pachołkiem może rozwiązać problem. Trzeba do tego pomysłu powrócić, może się uda przy wsparciu pieniędzy z UE?
- 2 9
-
2024-05-07 09:11
Nie, rozwiązaniem jest mądra urbanistyka
Nie kolejne autostrady, które próbują zrealizować sen nielicznych o domku pod miastem.
Takie podejście się nie skaluje. Jak coś się nie skaluje dla wszystkich mieszkańców to jest złe.- 5 0
-
2024-05-06 17:12
nie wierzę, że tunel który by miał mniej pasów niź 20 cokolwiek by zmienił nawet na krótką metę,
a na dłuższą, nawet dwudziestopasmowy się zapcha, bo to jest najkrótszy wyjazd ze środka milionowej,
wciąż rosnącej megapolis
słowem - nic się nie da zrobić. to znaczy da się, ale to politycznie nieakceptowalne:
trzeba zamknąći zaorać Spacerową. po prostu.
tylko p. T. Kaczynski był by do tego zdolny- 1 2
-
2024-05-06 07:42
Logika jest bajecznie prosta.
Zamknąć tą drogę dla samochodów, zostawić tylko buspas i nagle przestanie truć ludzi, generować koszty, powodować stratę czasu i wypadki.
- 68 18
-
2024-05-06 07:40
Brak logiki bije z twojej wypowiedzi (1)
to nie drzewa wchodzą ludziom w drogę, ale ludzie drzewom. Stuletnich drzew nie posadzisz, ale przecież o tym nie myślisz...
- 72 14
-
2024-05-06 17:14
on mówi, że trzy tycie sadzoneczki zastąpią wyciętego stulatka
ale swego samochodu by za trzy zabawki zapewne nie oddał- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.