- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Aby poszerzyć wiecznie zakorkowaną ul. Spacerową w Gdańsku, trzeba będzie wyciąć drzewa. Stare, oliwskie drzewa. Podobnie stanie się, gdy ruszy budowa obwodnicy Witomina. W takich przypadkach od razu podnosi się lament obrońców przyrody. Tymczasem ustawa, która reguluje konieczność nasadzeń zastępczych, jest bardzo precyzyjna i przy dobrze rozpisanym przetargu możemy na tym zyskać nie tylko nową drogę, ale tysiące drzew w wielu dzielnicach Gdańska. I będzie ich znacznie więcej niż wyciętych.
Gra jest więc warta świeczki, ale na razie nie wiadomo jeszcze nawet, jaka koncepcja zostanie wybrana. Czy pasy będą cztery, czy może trzy? Czy buspas będzie jeden, o zmiennym kierunku, czy powstanie wydzielona droga rowerowa, czy może rowerzyści będą jeździć buspasem?
![Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3684/150x100/3684689__kr.webp)
"Wytną 100 dużych drzew, posadzą 100 małych". Tak się nie da
Niezależnie od tego, jaka decyzja zostanie podjęta, względy środowiskowe powinniśmy jednak traktować bez zbędnych emocji. Bo mam wrażenie, że gdy gdziekolwiek wycinane są drzewa, to okoliczni mieszkańcy drą szaty, jakby robotnicy właśnie likwidowali kolejne hektary amazońskiej dżungli i zalewali je betonem ku naszej rychłej zagładzie. Oczywiście nie ma się co temu dziwić, bo lata frywolnej, deweloperskiej zabudowy w Trójmieście zrobiły swoje: urzędnicy patrzący przez palce na naginanie przepisów przez deweloperów raczej nie wygrywają w rankingach na grupę cieszącą się największym zaufaniem społecznym.
Z drugiej strony nie jest już jednak tak, że drzewa można wycinać bezkarnie. Znowelizowana ustawa o ochronie środowiska nakłada na inwestorów ścisłe wytyczne, których muszą się trzymać, jeśli otrzymali zgodę na wycinkę. I wbrew powszechnemu mniemaniu nie jest tak, że za wycięcie starego drzewa można posadzić jedną małą sadzonkę, bo liczba będzie się zgadzać.
Jak pokazuje powyższa tabela, za jedno wycięte drzewo sadzi się co najmniej trzy. To właściwie skrót najważniejszej części Ustawy o ochronie środowiska, która ma 160 stron, nie licząc załączników.
Jak wyjaśnia dr inż. Radosław Głuchowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, który w tym zakresie jest niekwestionowanym autorytetem, w zależności od miejsca, w którym znajduje się przeznaczone do usunięcia drzewo, wybierany jest współczynnik lokalizacyjny, przez który mnoży się liczbę nasadzeń zastępczych. Wynik zaokrąglony do całości jest liczbą nasadzeń zastępczych.
Przykład? Wycięty zostaje jeden buk, których w oliwskich lasach jest najwięcej, o obwodzie pnia wynoszącym 142 cm na wysokości 130 cm. Liczba drzew zastępczych powinna wynosić osiem o obwodach pni równych 20 cm. Jeśli inwestor chce zasadzić inne drzewa, które są w niższej grupie, może to zrobić, ale musi nasadzić już 16 drzew. Oczywiście będą one mniejsze, ale za 100 drzew mamy już całkiem niemały lasek.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – najdroższe domy i mieszkania w Oliwie
Drzewa w mieście, nie tylko w lesie
Trójmiasto ma wielkie szczęście, bo jesteśmy otoczeni różnorodnymi lasami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Właściwie każdy mieszkaniec może bez problemu spędzić popołudnie w lesie. Ale nie znaczy to oczywiście, że jest ich tak dużo, że namawiam do ich wycinania.
Doskonale rozumiem panią, która podczas budowy biurowca w centrum Gdyni przywiązała się do drzewa, jakie miało być wycięte. W śródmieściu są one na wagę złota. Podobnie jak w wielu dzielnicach, które są klasycznym przykładem betonozy, zwłaszcza projektowanej kilkadziesiąt lat temu, gdy gdzie się dało, wciskano blok, a jak się nie dało, to parking.
I właśnie dlatego nie będę płakał po wyciętych drzewach w oliwskim lesie, które pójdą pod topór, gdy będzie wycinany pod poszerzenie ul. Spacerowej. Bo wycięcie drzew w lesie sprawi, że inwestor będzie musiał zasadzić ich znacznie więcej w innych miejscach Gdańska. A władze powinny dopilnować, by pojawiły się tam, gdzie są najbardziej potrzebne - czyli nie na opłotkach, gdzie nikt nie mieszka, ale w dzielnicach, w których ich dziś brakuje.
Wbrew pozorom dzięki tej wycince możemy zyskać nie tylko drogę, ale też znacznie więcej zielonych miejsc w całym Gdańsku. Oczywiście pod warunkiem, że urzędnicy tego dobrze dopilnują. Ale to już temat na całkiem inne rozważania...
Miejsca
Opinie (653) ponad 10 zablokowanych
-
2024-05-06 07:21
Opinia wyróżniona
Dwa pasy w górę mają ewentualnie sens, za to w dół żadnego... (58)
i tak wszyscy utkną w korku na zwężeniu i światłach w Oliwie, jeden pas pozwala jakoś temu ruchowi się rozłożyć w czasie...w przypadku 2 pasów w dół będzie za to więcej wypadków tych kierowców, którzy na siłę będą chcieli wyprzedzić jak najwięcej aut...co innego gdyby zbudowano tunel przez pachołek w kierunku drogi zielonej, ale wtedy i z jednym
i tak wszyscy utkną w korku na zwężeniu i światłach w Oliwie, jeden pas pozwala jakoś temu ruchowi się rozłożyć w czasie...w przypadku 2 pasów w dół będzie za to więcej wypadków tych kierowców, którzy na siłę będą chcieli wyprzedzić jak najwięcej aut...co innego gdyby zbudowano tunel przez pachołek w kierunku drogi zielonej, ale wtedy i z jednym pasem nie było by korków, ale na dzisiaj tunel pod lasem to jakaś fantastyka, rodem z baśni o mchu i paproci...ewidentnie za to brakuje ścieżek rowerowych, lub wydzielonych pasów dla rowerzystów, te można zbudować nawet bez wycinek
- 475 84
-
2024-05-07 18:34
Powinien być dynamiczny układ drogowy : trzy pasy i światła pokazujące kierunek pasa środkowego. Rano dwa pasy jadące do centrum , popołudniu dwa pasy jadące do obwodnicy.
- 4 0
-
2024-05-07 17:34
Tunel
Była koncepcja by wykopać tunel trochę dalej od strony Żabianki. To nie fantastyka, tunel pod Martwą Wisłą powstał.
- 3 0
-
2024-05-07 13:57
to jest niesamowite że na zachodzie da się postawić pełno tuneli praktycznie wszędzie (i wcale nie ma korków, dopiero co wróciłem z road tripa przez cały amsterdam, belgię i niemcy) a w polsce dalej bez sensu poszerzają te drogi i dalej jest to samo
- 2 0
-
2024-05-07 00:07
spacerowa na wiadukt (2)
nie trzeba będzie wycinać drzew
- 1 6
-
2024-05-07 12:40
Hmm (1)
A pod domy/osiedla/sklepy.... żadnych drzew nie wycięto?z czego masz meble? Z plastiku?
- 2 1
-
2024-05-07 13:17
Z Ikei. Czyli z papieru.
- 1 1
-
2024-05-06 16:20
Myślę, że... (2)
Należy logicznie rozwiązywać problemy związane z przyczynami, a nie skutkami.
Przyczynami, które skutkują korkami na ul.Spacerowej jest brak drożności wyjazdu z owej ulicy w Oliwie i przed obwodnicą w Osowej.
Co należałoby uczynić, aby udrożnić ruch pojazdów w tych punktach.
Zaczynamy od budowy małego tunelu przy zjeździe iNależy logicznie rozwiązywać problemy związane z przyczynami, a nie skutkami.
Przyczynami, które skutkują korkami na ul.Spacerowej jest brak drożności wyjazdu z owej ulicy w Oliwie i przed obwodnicą w Osowej.
Co należałoby uczynić, aby udrożnić ruch pojazdów w tych punktach.
Zaczynamy od budowy małego tunelu przy zjeździe i wyjeździe z centrum handlowego. Tym sposobem likwidujemy węzeł kolizyjny przed obwodnicą.
Trochę większy problem jest z wyjazdem w Oliwie.
Potrzebna byłaby linia tramwajowa w okolice ...ogrodu zoologicznego i budowa parkingu piętrowego. Czyli jadąc " z góry" do Oliwy część kierowców i pasażerów przesiada się do tramwaju. Bardziej " zamożni" płacą myto znacznej wartości i wjeżdżają autem do Oliwy.
Korzyści:
1. Zwiększenie infrastruktury parkingowej w okolicy ogrodu zoologicznego. Potrzebnej szczególnie w weekendy.
2. Ograniczenie ruchu samochodowego w Oliwie i okolicy.
3. Bezsensowna - moim skromnym zdaniem - inwestycja polegająca na powiększeniu ilości pasów ruchu na odcinku leśnym. Wymagająca dużych nakładów finansowych.
4. Udrożnienie ruchu pojazdów do wjazdu i wyjazdu z centrum handlowego w Osowej.
Ujemne strony projektu?
Proszę zgłaszać pod tym tekstem.
Pozytywne również... XD- 7 11
-
2024-05-07 17:26
Autobusy nigdy nie będą często kursować na zad*piu Gdańska
a do pracy jechać 2h mija się z celem.
- 0 0
-
2024-05-07 17:25
Z zad*pia 20km do Gdańska pod górki
sam se jedź rowerem i cuchnij.
- 0 0
-
2024-05-06 14:59
Pseudo ekolodzy bez samochodu. (5)
Proponuję ,żeby ci wszyscy ,którzy tak zaciekle bronią drzew wyznaczonych do wycinki przy Spacerowej ,aby zrezygnowali z poruszania się swoimi autami. Z pewnością w ten sposób przysłużą się dla środowiska jak i dla kierowców.
- 18 16
-
2024-05-07 00:13
Jestem kierowcą i to lubię (4)
ale lubię też drzewa i wiem że są cenniejsze od mojej wygody dlatego nie pozwolę wycinać żadnych drzew. Problem spacerowej można rozwiązać inaczej np podnieść ją na wiadukt tak jak obwodnicę południową bo doraźne poszerzanie nic nie da i jest pomysłem leniwego i**oty.
- 6 12
-
2024-05-07 17:22
Wiadukt nad 20m drzewami
ewenementem w skali świata :D
- 1 0
-
2024-05-07 12:34
Masakra
Cała masa samozwańczych specjalistów. Wszyscy lubią korzystać z dobrodziejstw cywilizacji, a jednocześnie lansować się jako "Eco style" taka hipokryzja pełną gębą. Najlepiej cofnąć się w czasie i wrócić do jaskini. Sorry nie kupuję takich klimatów
- 5 3
-
2024-05-07 10:33
Tam są korki non stop
Trzeba w tym mieście znaleźć jakieś optymalne rozwiązania, a nie tylko jęczeć-narzekać, że nic się nie da. Zobacz sobie ile czasu życia spędzasz stojąc w korku-przelicz to, no chyba że dla Ciebie Twoj czas, twoje życie nic nie znaczy.. czy spędzasz stojąc w busie/aucie w korku czy robiąc coś pożytecznego?
- 3 2
-
2024-05-07 10:27
Ciężko rządzić w tym kraju wiecznych protestów i niezadowolenia
Przecież masz w artykule info, że posądzą Ci za 1no wycięte minimum 3 nowe...
- 4 3
-
2024-05-06 12:06
Jedonkierunkowe
Zamiast drogiego przekopu, ktoś powinien pomyśleć o alternatywnych dwóch dwojezdniowych jednokierunkowych drogach łączących się w okolicach zoo...wydaje mi się że chyba takie rozwiązanie jest możliwe już w obecnym ciągu ulic
- 3 6
-
2024-05-06 10:56
Tam powinny byc dobudowane tylko i wyłącznie buspasy jeden autobus to średnio 50 aut mniej! (5)
- 18 18
-
2024-05-07 17:29
Większość pasażerów nie jeździ busem z wyboru,
ale z konieczności, bo nie może autem.
- 1 0
-
2024-05-06 13:10
Mieszkam w Osowej (3)
Mieszkam w Osowej . Temat buspasa wałkowany jest od dawna . Zrobiłem niedawno małą ankietę wśród znajomych którzy codziennie jeżdżą Spacerową do pracy : czy zdecydują się na przesiadkę do autobusu gdy powstanie buspas ? Na 10 zapytanych tylko jedna osoba zdecydowanie powiedziała tak - mieszka niedaleko przystanku i pracuje w Oliwie - natomiast z
Mieszkam w Osowej . Temat buspasa wałkowany jest od dawna . Zrobiłem niedawno małą ankietę wśród znajomych którzy codziennie jeżdżą Spacerową do pracy : czy zdecydują się na przesiadkę do autobusu gdy powstanie buspas ? Na 10 zapytanych tylko jedna osoba zdecydowanie powiedziała tak - mieszka niedaleko przystanku i pracuje w Oliwie - natomiast z pośród pozostałych dziewięciu tylko jedna rozważyła by taką ewentualność , reszta zdecydowanie powiedziała nie , tak więc autobus nie zastąpi 50 samochodów , najwyżej 10 .
- 11 12
-
2024-05-06 13:27
Czyli (2)
Czyli stanie w korku ich tak bardzo nie boli.
- 22 4
-
2024-05-07 12:18
(1)
Dokladnie korek ich nie boli skoro nie chca sie przesiasc na autobus ja bym nic nie zmienial nich gnija :) Ankiety to marnowanie czasu i zasobow albo do autobusu albo stoj w korku koniec dyskusji, chodz by tam zrobiono autostrade to za 3 lata sie zapcha tak jak i A1 w koncu stanie w miejscu albo niech zakaza robic bombelkow to wtedy mozna poszerzac ulice bo nie bedzie wiecej aut
- 0 2
-
2024-05-07 17:30
Nie no faktycznie jazda 3 busami
+ 20min czekania na każdego wyjdzie krócej jak autem w korku :D
- 3 0
-
2024-05-06 10:42
Po dwa pasy plus buspas i przebudowa skrzyżowania w Oliwwie (4)
Tylko to ma sens. Reszta to jakieś klejenie na taśmę
- 19 8
-
2024-05-07 17:31
Dopóki busy nie będą kursować co 5min
buspas jest totalną utopią dla i**otoekoterrorystów.
- 4 0
-
2024-05-06 13:36
Po co te dwa pasy? (2)
Jeden plus buspas wystarczy w zupełności.
- 5 9
-
2024-05-07 12:41
Zobacz
Jakie drogi mają w Chinach czy w USA
- 2 0
-
2024-05-07 12:18
Trzy pasy w jedną stronę
albo cztery
- 1 0
-
2024-05-06 10:10
obowiązkowa karta rowerowa
i egzamin dla każdego kto chce korzystać z dróg publicznych skutecznie by wyeliminował takich ynteligentów jak ty xd
- 14 12
-
2024-05-06 09:52
Po co ścieżka (2)
Żeby cykliści mieli więcej ścieżek do ich ignorowania? nie raz widziałem jak autobus w korku wlecze się za rowerem w części gdzie już ścieżka jest ale zapewne rower był za drogi żeby korzystać ze ścieżki dla pospólstwa :(
- 31 21
-
2024-05-07 15:00
Wlecze się w korku za rowerem. Nieźle się uśmiałem. Albo w korku, albo za rowerem.
- 1 0
-
2024-05-06 13:37
Zapominasz tylko dodać, że autobus wlecze się za samochodem, nie za rowerem...
- 7 8
-
2024-05-06 09:07
Więcej pasów w dół da możliwość ominięcia zatorów po ewentualnych kolizjach (1)
jeśli takie się wydarzą
- 5 21
-
2024-05-07 15:01
Super argument, wydajmy na to miliard, żeby w razie kolizji można było przejechać.
- 0 0
-
2024-05-06 09:00
włączę się do polemiki (5)
kolejne pasy w dół niczego nie zmienią , choćby było ich i 6 to na wszystkich 6 pasach będzie zator , bo - wystarczy przeczytać artykuł :kierowcy śpią za kółkiem zamiast jechać , zapala się zielone przy zoo a ci dalej stoją i śpią zamiast ruszyć. Poza tym gamonie hamują już gdy miną zakręty przy leśniczówce choć nie ma powodu do hamowania, bo
kolejne pasy w dół niczego nie zmienią , choćby było ich i 6 to na wszystkich 6 pasach będzie zator , bo - wystarczy przeczytać artykuł :kierowcy śpią za kółkiem zamiast jechać , zapala się zielone przy zoo a ci dalej stoją i śpią zamiast ruszyć. Poza tym gamonie hamują już gdy miną zakręty przy leśniczówce choć nie ma powodu do hamowania, bo "pewnie" przy zoo będzie czerwone więc trzeba od razu hamować , choć w odbiciu w szklanych ekranach widać ,że przy zoo jest zielone( te ekrany dzwiękochłonne są jak lustro i widać w nich światła przy zoo , zanim się do nich dojedzie) , ale barany hamują na zaś i wszyscy za nimi już też muszą zwolnić. Pół województwa codziennie rano jedzie do 3city do pracy a kierowcy jadą tak jakby byli w Chinach i pokonywali tą drogę pierwszy raz i nie wiedzieli gdzie skręcić i gdzie zaparkować "pod" pracą . Problem nie jest w ilości pasów tylko w kierowcach gamoniach śpiących za kółkiem. Takie jest moje zdanie wynikające z moich obserwacji na Spacerowej. Aha i jeszcze te 100-150 metrowe odstępy pomiędzy samochodami na pewno "skracają" długość korka . konkluzja jest taka ,że będzie po 6 pasów w każdą stronę i te pasy będą stały w korkach bo ... jak wyżej. Także nie zgodzę się z panem opcjonalnym
- 36 22
-
2024-05-06 12:01
Tymczasem ciołki jak autor komentarza są właśnie przyczyną zatorów. (4)
Jedzie taki na zderzaku, ciśnie powyżej limitu jak widzi że będzie miał czerwone, zmienia pasy bez celu i ładuje się na skrzyżowanie na żółtym, chociaż nie ma możliwości zjazdu.
- 12 6
-
2024-05-07 16:01
wystarczy 3-4 metry za zderzakiem poprzedzającego samochodu stojącego w korku - hasło klucz "stojącego w korku" , poza tym stoją
a post dotyczył tylko "śpiących" za kierownicą tzw. kierowców , wystarczy nie spać i reagować na to co się dzieje na drodze . A ciołkiem może jesteś ty , bo w moim poście nie było nawet pól słowa zachęty do łamania przepisów RD , jazdy z dużą prędkością czy zajeżdżania drogi . Jezdnia służy do jeżdżenia a nie spania w samochodzie "pod" światłami -
a post dotyczył tylko "śpiących" za kierownicą tzw. kierowców , wystarczy nie spać i reagować na to co się dzieje na drodze . A ciołkiem może jesteś ty , bo w moim poście nie było nawet pól słowa zachęty do łamania przepisów RD , jazdy z dużą prędkością czy zajeżdżania drogi . Jezdnia służy do jeżdżenia a nie spania w samochodzie "pod" światłami - chcesz drzemać to zjedz na parking. "widzi że będzie miał czerwone" , napisałem że widzę że jest zielone i dlatego nie hamuję tylko jadę . Zgodnie z twoją logiką po wyjezdzie na jakąkolwiek jezdnię powinienem już się na niej zatrzymać , bo może kiedyś ( w bliżej nieokreślonej przyszłości ) gdzieś tam za lasami i górami zapali się "czerwone" , jest "zielone" to jadę , i nie widzę powodu by hamować i tamować ruch na jezdni bo nie jestem na niej sam . Po swoim prywatnym polu możesz jezdzić jak ci się podoba bo to twoje pole i jesteś na nim sam
- 0 0
-
2024-05-07 12:21
Przyczyną zatorów jest (2)
nadmiar samochodów i niedorozwinęta oraz droga komunikacja miejska
- 2 1
-
2024-05-07 17:34
Zrób tańszą
zwłaszcza na zad*piach, gdzie częste kursy odbywają się tylko 3-4h dziennie, przez resztę autobus stoi i gnije,
- 2 0
-
2024-05-07 12:43
Choćbyś miał rozwiniętą i tanią
To samochody nie znikną i nawet wtedy będą ludzie, którzy bez samochodu nie widzą swojego życia. Poza tym jak już kupiłeś auto to nie po to żeby tylko garażować
- 3 1
-
2024-05-06 08:52
tunel jest koniecznoscia (2)
droga wylotowa nie moze przechodzic przez historyczna dzielnice bo tam nie ma zadnego pola manewru jesli chodzi o rozbudowe/remont
- 27 13
-
2024-05-07 17:36
co za problem poszerzyć Czyżewskiego o pasy zieleni i kilka willi z wielkiej płyty?
- 0 0
-
2024-05-07 12:24
Tunel to kosztowne rozwiązanie.
Koszty stałe oraz remonty (w tym regularnie remont generalny, którego koszty są podobne do wybudowania obiektu) byłyby olbrzymie, a zmiany nie tak korzystne, jak wybudowanie tunelu pod Martwą Wisłą.
- 1 1
-
2024-05-06 08:42
Prosty sposób na usprawnienie (4)
Górne 300m rozszerzyć do 2 pasów, z których potem prawy zamieni się w prawoskręt na Gdynię. 1/3 kierowców skręca właśnie tam. To ułatwi rozładowywanie zatoru, który jest wynikiem waskiego gardła przy swiatlach. Inżynieria systemów się klania.
- 30 3
-
2024-05-06 13:53
(1)
Zaczac od likwidacji swiatel do marketu.
- 13 1
-
2024-05-06 21:12
Re-aranżacja wyjazdu z marketu Auchan, to prawie bez kosztowa zmiana, która powinna zostać zrealizowana natychmiast.
- 2 1
-
2024-05-06 09:00
Ma to jakiś sens, aczkolwiek chyba juz 300 metrów przed niech to robi za prawoskręt (1)
Bo znając sierotki, to będą jechać do końca prosto, potem próbować wbijać się na "lewy" i blokować zjazd tak czy inaczej.
Za to w dół - bez szans. Szkoda, że nie mamy metra.- 6 1
-
2024-05-06 11:51
Wtedy chamy będą objeżdżać korek lewym i blokować go wbijając się z powrotem, jak mamy na AK.
- 5 0
-
2024-05-06 08:32
Tramwaj (4)
I jeszcze tramwaj na osowe. Na ten środek transportu przesiadłoby się wiele osób
- 30 9
-
2024-05-07 17:37
Na osowę jedzie może co 50 auto, reszta dalej.
- 0 0
-
2024-05-06 09:02
tramwaj ? - wszak ma być kolejka linowa - gondolowa (2)
- 8 12
-
2024-05-06 11:23
(1)
katapulta
- 5 2
-
2024-05-06 15:07
Ale tylko do Osowej, w górę. W dół, do Oliwy, zbyt niebezpieczna!
- 0 0
-
2024-05-06 08:29
Maja sens (3)
Myślisz o tym co jest teraz... drogę planuj z myślą o kolejnych latach... za 10 czy 15 lat moze zrobią tunel i wtedy będzie miało to sens.. a tak znowu 30 lat będą się spierać o wycinkę drzew
- 9 7
-
2024-05-06 08:48
(2)
Przecież za 10 lat samochody znikną, po tym jak wprowadzą podatek od samochodów
- 10 11
-
2024-05-06 08:51
(1)
Oby, już tego złomu wszędzie jest zdecydowanie za dużo
- 17 17
-
2024-05-07 17:38
Obyś złodzieju zamieszkał na wsi
i zobaczymy, jak dojedziesz swoim busem kursującym co 2h. Częściej nigdy nie będą chodzić, bo puste jeździć nie mogą.
- 2 0
-
2024-05-06 08:29
Dlatego tunel pod Pachołkiem jest niezbędny. (1)
- 15 16
-
2024-05-06 11:25
bo tunel czeka na nowa Chlopska
a nowa chlopska czeka na tunel....
- 3 1
-
2024-05-06 07:14
Opinia wyróżniona
przez takie dywagacje, gdynska estakada wisiala niedokonczona przez ponad 30 lat, bo szkoda drzew. (37)
Caly ruch TIRow jechal/korkowal Trojmiasto. Ekologom proponuje odpowiedziec na pytanie, czy lepiej gdy stoi potezny korek i kumuluje spaliny w jednym miejscu/miescie, czy lepiej gdy jest w ruchu i poza skupiskami ludzi.
- 364 115
-
2024-05-08 08:10
Tiry na tory!
Tiry na tory!
- 0 1
-
2024-05-07 10:21
Lepiej jak stoi. Sumarycznie przejeżdża mniej pojazdów (3)
I są na niskim biegu paląc mniej w tym czasie. Ale to jeżeli interesują cię fakty tylko.
- 2 11
-
2024-05-07 17:41
Przecież 1-2 bieg pochłaniają najwięcej benzyny, zwłaszcza przy ciągłym przyśpieszaniu przez ciągłe hamowanie.
- 2 0
-
2024-05-07 11:56
Klaro
wróć do szkoły podstawowej, zamiast oblewać farbą dzieła sztuki i głupoty wypisywać w internecie.
***** ostatnie POkolenie nieuków- 6 0
-
2024-05-07 10:44
Serio?
Hyundai i30 silnik 1.4 benzyna. Średnie spalanie ok. 7-7,5 l/100 km. Spalanie w korku 10 l/100 km. Spalanie w korku na krótkim odcinku (ok. 1-2 km) 12-15 l/ 100km.
Volvo V70 silnik 2.4 diesel. Zazwyczaj 8 l/100km, w korku 15 l/100 km, na krótkim odcinku ponad 20 l/100 km.
Dacia Logan silnik 1.4 benzyna z gazem. NormalnieHyundai i30 silnik 1.4 benzyna. Średnie spalanie ok. 7-7,5 l/100 km. Spalanie w korku 10 l/100 km. Spalanie w korku na krótkim odcinku (ok. 1-2 km) 12-15 l/ 100km.
Volvo V70 silnik 2.4 diesel. Zazwyczaj 8 l/100km, w korku 15 l/100 km, na krótkim odcinku ponad 20 l/100 km.
Dacia Logan silnik 1.4 benzyna z gazem. Normalnie 9 l/100 km, w korku 13 l/100km, nierozgrzany 15l/100km.
Renault Scenic silnik 1.9 diesel. Normalnie 6 l/100km, w korku 9 l/100 km, na krótkim odcinku 13 l/100km.- 10 1
-
2024-05-06 16:59
czy droga ma jeden pas, czy dziesięć
i tak tam będzie zawsze korek
bo to najsprytniejszy wyjazd ze środka trUjmiasta, Oliwy, Sopotu
więc ja serio wolę jak stoi zakorkowana dwupasmówka, jak ta teraz,
niż jak by miała stać montrualna dziesięciopasmówka jak w Malezji,
bo mniejszy hałas i smród- 6 16
-
2024-05-06 10:58
przeciez to zupełni nic nieda zatrzymaja sie na dole zato powinny powstac buspasy bo obecnie autobusy stoja w korkach
wiec lepiej własnym autem jechac
- 9 4
-
2024-05-06 09:32
Przecież ekolodzy to mafia!
Im wcale nie zależy na żadnej ekologii tylko zarabiają kase na tym. Protesty ekologów możesz kupić sobie na zamówienie jak pizze.
- 34 14
-
2024-05-06 09:31
I co z tego? (1)
Estakada w wiecznych remontach, korki i brak alternatywy dla przejazdu do Gdyni Pn. dla mieszkańców. A jak obwodnica staje to TIRy i tak przez miasto jadą (patrz ostatni wtorek).
- 13 8
-
2024-05-06 10:05
dokonujesz samozaorania
- 3 2
-
2024-05-06 08:59
To co piszesz jest logiczne, ale ekoterrorystom, którzy mają z tych protestów niezłą kasę - nie wytłumaczysz. (2)
- 20 15
-
2024-05-06 10:14
jest logiczne tylko dla osób, które nie znają tematu :)
a Estakada nadal jest plasterkiem na ogromną ranę. Od kilkunastu lat "buduje się" droga czerwona, prawdziwy wyjazd z portu. Tzn. wszyscy wiemy jak się buduje, no ale ...
- 8 2
-
2024-05-06 10:05
nie tlumacze, bo to zwykly biznes
- 2 0
-
2024-05-06 08:33
A ja jestem za zbudowaniem kolejki liniowej z Osowej do Oliwy/SKM :-) (16)
Fajnie by się tam jechało i widoki były by fajne na drzewa i tych co w korku stoją na spacerowej XD
- 29 8
-
2024-05-07 12:01
Należy naciskać na developerską festniarę z kolorową szmatą na kiju, żeby zdrajcy borsukowi z Osowej metro wybudowała. Może taki chociaż będzie z jej i platfonsów rządów pożytek.
- 0 1
-
2024-05-06 10:58
... i koniecznie żeby tam Pendolino jeździło !
- 3 0
-
2024-05-06 09:03
Policz, jaka byłaby przepustowość tej kolejki. Alternatywa dla ludzi starszych i niepełnosprawnych - pełna zgoda,... (12)
... ale dla tych, którzy codziennie dojeżdżają do pracy i dla których samochód jest narzędziem pracy - niekoniecznie.
- 5 12
-
2024-05-06 09:16
Dla ilu ludzi samochód jest narzędziem pracy? 1%? (11)
Jak odliczysz przedstawicieli handlowych, którzy mogliby załatwiać wszystko zdalnie, 0.1%?
- 14 21
-
2024-05-06 10:06
bredzisz (2)
- 12 3
-
2024-05-06 15:35
Jedyny "argument" kierowczyków :) (1)
Zawsze wymyślacie niestworzone historie, żeby wmawiać innym, że jedynym powodem Waszego wożenia tyłka w pojedynkę, pustym samochodem nie jest lenistwo :)
- 7 5
-
2024-05-06 17:01
fakt
niepodważalny
ech, dał bym ci dziesięc plusów, jak by się dało- 1 2
-
2024-05-06 09:25
(7)
nie 1% ale jakieś 30%. Zapominasz ze nie wszyscy mieszkają w mieście i maja dostęp do komunikacji publicznej.
- 8 5
-
2024-05-06 14:47
(2)
Jak mieszkasz poza miastem, to samochodem (albo rowerem) wystarczyło by dojechać do najbliższego przystanku autobusowego czy PKM, a nie ładować się do centrum Spacerową.
- 5 4
-
2024-05-06 16:44
PKM?
Czemu nie? Ale nie wtedy gdy z Osowej jeżdżi co godzina...
- 2 0
-
2024-05-06 16:29
Ok. Mamy teraz ciepłe zimy ale jak widzisz na rowerze 62 latka w zimę przy mrozie i nie odśnieżonych drogach?!!
- 3 1
-
2024-05-06 10:32
To ten dostęp powinien zostać takim ludziom zapewniony! (3)
Nie uważacie, że uzależnienie życia od samochodu to coś nie teges?
- 8 9
-
2024-05-06 11:31
(2)
ale własnie chodzi o to ze nie jest zapewniony
- 3 0
-
2024-05-06 13:38
Ale jakoś nie widać artykułów pod tytułem "oddam drzewa za SKM". (1)
A jedynie "zbuduj mi drugą drogę obok już istniejącej, bo nie mogę łamać przepisów".
- 1 5
-
2024-05-06 17:04
impas
a zróbcie składkę i zróbcie tam na Spacerowej drogę piętrową
bo wam to uzależnienie od furmanek nigdy nie ustąpi
a my TPK rżnąć nie damy- 0 4
-
2024-05-06 09:01
Lepiej tunel pod Pachołkiem
Tyle było gadania o tym tunelu, może wreszcie zacząć działać, podobno ryży miliardy z unii załatwił to kasa powinna być.
- 9 5
-
2024-05-06 08:25
Problem z twoim rozumowaniem jest taki, że spodziewasz się, że dodatkowy pas rozładuje korek. (6)
A tak nie będzie. Bo zostanie on przeniesiony odpowiednio do ronda w Osowie i Oliwy.
- 42 12
-
2024-05-06 08:43
masz problem ze zrozumieniem wpisu, ktory prawi o faktach nie jak twoj, o domyslach (5)
- 8 13
-
2024-05-06 09:17
Fakty są takie, że jeszcze nigdy poszerzenie drogi nie zmniejszyło korków. (4)
- 14 10
-
2024-05-06 11:41
Zwęż Grunwaldzką do jednego pasa..m (1)
...a potem ją poszerz.
- 5 1
-
2024-05-06 12:03
Czas stania w korkach kiedy była zwężona do jednego pasa podczas remontu był taki sam.
- 2 5
-
2024-05-06 10:08
wciaz bez zwiazku (1)
- 2 0
-
2024-05-06 17:04
radzieckiego chyba
- 0 1
-
2024-05-06 07:37
Opinia wyróżniona
Życie drzewa czy ludzkie? (39)
Choroby, stres,kosztydojazdu,stacony czas ,wypadki czy kilkaset drzew które można posadzić wszędzie . Logika jest prosta, ale tylko dla tych którzy myślą.
- 239 349
-
2024-05-07 10:41
Jak się tak stresujesz za kólkiem
polecam autobus albo rower
- 20 3
-
2024-05-07 09:07
Zatem należy przestać wyprowadzać się za obwodnicę
Poszerzenie tej drogi nic nie da, jeśli tysiące ludzi się dalej będą wyprowadzać za obwodnicę. To nie czyjaś zła wola czy brak sympatii. Prawa przestrzeni 3D nie pozwalają upchnąć jeszcze większej liczby samochodów na Dolnym Tarasie i dojazdach.
Rozwiązaniem nie jest plaster na ranę (szersze drogi), a wyleczenie rany (zmiana sposobu podróży - rower, pociag; brak konieczności podróży - np. przeprowadzka).- 24 3
-
2024-05-06 19:46
Wszystkim krytykom życzę zdrowia
- 2 4
-
2024-05-06 18:53
Ale nikogo nie obchodzi Twój stres, stracony czas czy koszty dojazdu? (1)
Nie nasz problem.
- 12 5
-
2024-05-21 10:43
a nawet niektórzy wolą jak
Sie stresujesz bo trolle to lubią
- 0 0
-
2024-05-06 18:31
zlikwidować ulicę i problem o którym mówisz się rozwiąże :)
- 9 1
-
2024-05-06 13:57
No bo to są skutki rozlewania miasta na zewnątrz!
- 18 3
-
2024-05-06 11:00
W nosie z ludźmi. Wszystko niszczą i degradują.. Zostawcie las, wyciąć ludzi, zabronić wjazdu autami spoza Trójmiasta. Zrobić kilka mega parkingów na przedmieściach i na kominikację.
- 24 13
-
2024-05-06 11:00
Ty jestes przykładem brakiem logiki!!A myslenie jest ci obce co potwierdziłes To wszystko ty powodujesz dzbanku
zacznij korzystac z komunikacji miejskiej to przestaniesz
- 11 11
-
2024-05-06 10:59
nie stresuj się, wysiądz z auta
- 15 5
-
2024-05-06 10:23
Choroby są przez zanieczyszczone środowisko
Drzewa je oczyszczają.
- 24 2
-
2024-05-06 09:27
życie psów najważniejsze!
- 5 2
-
2024-05-06 08:51
Głąbie! (2)
Nke chodzi onte drzewa tylko sens poszerzenia fragmentu trasy. Korek dostanie "zatwardzenia" koło kuźni dla jadącychbw dół. Zas dla jadących w górę na wiadukcie nad obwodnicą i dalej na rondzie w Osowej.
- 32 14
-
2024-05-06 09:02
(1)
Słowo "głąbie " eliminuję Cię z dyskusji i o tym powinien wiedzieć właściciel portalu.
- 18 23
-
2024-05-06 11:01
ciebie twoja głupota eliminuje ale dobrze cie okreslił bo pokazuje twój stan umysłowy
- 5 4
-
2024-05-06 08:45
dokladnie tak, drzewa sa dla ludzi, czy odwrotnie? (2)
- 12 29
-
2024-05-07 11:15
Drzewa są dla ludzi bardzo potrzebne.
I jeśli będziemy je niszczyli, to najszybciej wykończymy siebie.
Nie rozumierm dlaczego ekolodzy tego nie mówią, ale główną ofiarą niszczenia środowiska będzie nasza cywilizacja -- drzewa przezyją, planeta ledwo zauważy te nagłe zmiany, ekosystem odzyska równowagę, ale ludzkiej cywilizacji już nie będzie.
Niszczymy swoją przyszłość.- 4 1
-
2024-05-06 17:06
nic nie jest dla ludzi
jesteśmy szkodnikami, jak szarańcza
co dobrego zrobiliśmy kiedykolwiek dla nie-ludzi?- 9 1
-
2024-05-06 08:45
Jak jesteś taki znerwicowany to nie jeździj samochodem bo sobie zaszkodzisz
- 32 6
-
2024-05-06 08:39
Zawsze jest z wycinką jak my to dobrze jak oni to źle.
- 5 1
-
2024-05-06 08:05
(1)
Za egoistyczne myślenie minus
- 19 7
-
2024-05-06 08:29
I to 66 minusów
- 2 2
-
2024-05-06 08:02
oczywiście że drzewa, nie szkoda mi tych mieszkających za obwodnicą, zrobili to świadomie (2)
- 48 16
-
2024-05-06 09:05
Za osoba która napisała ten komentarz stoi takie myślenie (1)
Brzydzę się bieda nawet mi nie żal tych ludzi co nie stać na mieszkanie w centrum, ja na przykład otrzymałem mieszkanie po babci we wrzeszczu. Oni wybrali ze nie maja pracy w zasięgu 5 min jazdy rowerem wiec niech plebs się dusi w korkach, dobrze im tak bo mogę się czuć lepszy
- 10 22
-
2024-05-06 10:09
nie tak, ale nie uważam , że biedniejszym należa się szczególne benefity z racji bycia biedniejszym, a już szczególnie dopłata
jazdy własnym samochodem. Dostaną buspas, ale już nie autostradę do domu, kosztem pogorszenia komfortu życia mieszkańców Oliwy.
- 8 4
-
2024-05-06 08:00
Choroby, stres,kosztydojazdu,stacony czas ,wypadki (5)
to tylko początek konsekwencji wyboru samochodu jako środka transportu :)
- 55 12
-
2024-05-06 08:35
to tylko początek konsekwencji wyboru samochodu jako środka transportu :) (4)
Nigdy nie wsiadasz do czegokolwiek na kołach?
- 5 16
-
2024-05-07 09:09
Samochody bywają bardzo przydatne.
Problem polega na tym, że jeśli ktoś musi zawsze i wszędzie jechać samochodem to jest już źle. A dzieje się tak, gdy ktoś dokonuje bardzo złych życiowych decyzji. Np. wyprowadzki za obwodnicę
- 4 0
-
2024-05-06 11:03
Dzbanie jazda uatobuusem a blachosmrodem to co innego a rower tez ma koła
- 1 2
-
2024-05-06 10:17
Wsiadam, ale jestem świadomy swojego wyboru (1)
więc do pracy dojeżdżam kolejką a na imprezy taksówką. Jak widzę korki a muszę zrobić zakupy to podjeżdżam rowerem albo idę po najpotrzebniejsze rzeczy. Meble zamawiam sobie z dowozem do domu, bo wolę zapłacić 50 zł za dowóz niż tracić czas i kasę na dojazdach.
- 16 3
-
2024-05-06 13:39
Ale co myśli o Tobie sąsiad?
Przecież jak zobaczy Cię bez samochodu, pomyśli że jesteś biedakiem bez prawka...
- 4 0
-
2024-05-06 07:52
Dla tych którzy myślą jest jasne że poszerzanie nic nie da. (4)
Korki powodują światła w Oliwie i światła przed obwodnicą w górę. O ile można węzeł z obwodnicą rozbudować o tyle Oliwy się nie wyburzy, na dole zawsze będzie jedna jezdnia więc poszerzanie Spacerowej jest bez sensu z wyjątkiem robienia buspasa, on może się skończyć przed Oliwą, dwa pasy dla aut kończące się przed Oliwą to taki sam korek bo ani jedno więcej od tego do Oliwy nie wjedzie.
- 67 8
-
2024-05-06 10:50
Korki powodują samochody
I kierowcy, którzy nie potrafią jeździć. Kiedyś nie było korków. Wiesz dlaczego? Bo było mało aut.
- 13 1
-
2024-05-06 10:50
tunel pod Pachołkiem! (2)
zgadza się, wszystko i tak zatka się w Oliwie. Tylko tunel pod Pachołkiem może rozwiązać problem. Trzeba do tego pomysłu powrócić, może się uda przy wsparciu pieniędzy z UE?
- 2 9
-
2024-05-07 09:11
Nie, rozwiązaniem jest mądra urbanistyka
Nie kolejne autostrady, które próbują zrealizować sen nielicznych o domku pod miastem.
Takie podejście się nie skaluje. Jak coś się nie skaluje dla wszystkich mieszkańców to jest złe.- 5 0
-
2024-05-06 17:12
nie wierzę, że tunel który by miał mniej pasów niź 20 cokolwiek by zmienił nawet na krótką metę,
a na dłuższą, nawet dwudziestopasmowy się zapcha, bo to jest najkrótszy wyjazd ze środka milionowej,
wciąż rosnącej megapolis
słowem - nic się nie da zrobić. to znaczy da się, ale to politycznie nieakceptowalne:
trzeba zamknąći zaorać Spacerową. po prostu.
tylko p. T. Kaczynski był by do tego zdolny- 1 2
-
2024-05-06 07:42
Logika jest bajecznie prosta.
Zamknąć tą drogę dla samochodów, zostawić tylko buspas i nagle przestanie truć ludzi, generować koszty, powodować stratę czasu i wypadki.
- 68 18
-
2024-05-06 07:40
Brak logiki bije z twojej wypowiedzi (1)
to nie drzewa wchodzą ludziom w drogę, ale ludzie drzewom. Stuletnich drzew nie posadzisz, ale przecież o tym nie myślisz...
- 72 14
-
2024-05-06 17:14
on mówi, że trzy tycie sadzoneczki zastąpią wyciętego stulatka
ale swego samochodu by za trzy zabawki zapewne nie oddał- 9 0
Wszystkie opinie
-
2024-05-06 07:01
(4)
Wyciąć 100 posadzić 10000,i droga szeroka.Co i tak nie zmniejszy korka.Swoją drogą mieli już tylko sadzić,a cały czas tną na POtengę,dziwne.
- 65 44
-
2024-05-06 07:16
slowo klucz to gospodarczy, las gospodarczy. nie ma za co.
- 4 5
-
2024-05-06 07:46
"Potenga" ortografii (1)
- 6 0
-
2024-05-06 08:32
świerzak na Trujmiastopeel?
- 2 0
-
2024-05-06 08:54
Jak zaczęli sadzać, to Anżej zaczął ułaskawiać.
Ogórek, Ziemkiewicz, Kamiński, Wąsik i ostatnio dwóch następnych. A w kolejce już czekają Bąkiewicz, Wawrzyk, Obajtek, Ziobro..
- 6 0
-
2024-05-06 07:02
Taki to trójmiejski dobrobyt (3)
Widzieli ile domków powstało za obwodnicą? Ciekawe ile jeszcze zbudują plus każda rodzina dwa trzy autka
- 65 18
-
2024-05-06 08:13
A gdzie tanie mieszkania w Trójmieście? (2)
Gdzie mają mieszkać rodziny?
- 6 8
-
2024-05-06 08:43
Skoro w miejscach gdzie mogłyby takie być trzymamy hektary ogródków działkowych, to skąd zdziwienie?
- 4 7
-
2024-05-06 08:47
Dolicz koszty dojazdów,
utrzymania aut, czas stracony w korkach. Okazuje się, że to tanie mieszkanie za miastem jest jednak strasznie drogie.
- 7 1
-
2024-05-06 07:04
martwimy się o ileś drzew przy Spacerowej, a tymczasem leśnicy w tym czasie tną kilkadziesiąt razy więcej w całym TPK (3)
- 111 19
-
2024-05-06 07:58
Bardziej mnie martwi próba marnowania kasy bez sensu.
Przecież więcej pasów w lesie to i tak ten sam korek skoro na dole i na górze będzie zwężenie. W Oliwie nic się poprawić nie da ale na górze można zacząć taniej od rozbudowy skrzyżowania i węzła na obwodnicy
- 12 2
-
2024-05-06 09:14
Ludzie są zmanipulowani, protestują gdy wycina się pod infrastrukturę lub w ramach gospodarki leśnej
a nie mają nic do budowy kurników inwestycyjnych pod które idą najlepsze tereny i które pasożytują na obecnej infrastrukturze.
- 2 4
-
2024-05-06 10:00
i dobrze, po to jest las zeby mądrze pozyskiwac drewno
na budowe domów, mebli etc
- 1 6
-
2024-05-06 07:04
A ja oddam beż żalu samochody (14)
Zróbcie w końcu płatny wjazd do miasta to i las i budżet miejski zyska.
Po co takie felietony, czy ten portal służy do promowania skrajnych, prywatnych opinii ich autorów?
Tak, wolę stare drzewa w lesie niż kawałek hodowlanego mlodnika.- 136 81
-
2024-05-06 07:09
Płatny wjazd do miasta? (5)
Dla kogo? Wszak Osowa to tez cześć Gdańska. Tylko skrajnie ograniczony umysł mógł publicznie pisać o takim pomyśle
- 23 18
-
2024-05-06 07:13
(4)
Dla wszytkich. Kamera czytnik tablic i po 10zl od auta.
Tak jak mosty, tunele i wjazdy do centrum w wielu miejscach na świecie.
Celowo napisałem o takim rozwiązani, pomyślę, bo jest ono równie mało realne jak koncepcja walki z korkami na Spacerowej przez dodawania pasów.
I wiem, gdzie jest Osowa bo przez 15 lat tam mieszkałem.- 19 11
-
2024-05-06 07:16
(3)
Od razu by się korki rozładowały, jakby się ludzie przesiedli do pkm i autobusów cześć z czystego rachunku ekomicznego.
- 17 5
-
2024-05-06 07:31
Jasne. (2)
Wsadź wszystkich do zbiorkomu.
Takie pomysły mogą rodzić się jedynie pod fioletowymi włosami.- 14 22
-
2024-05-06 07:46
Łatwiej wszystkich wsadzić do zbiorkomu, niż do samochodów. (1)
Takie pomysły mogą się rodzić jedynie pod łysiną :)
- 18 8
-
2024-05-07 11:27
Ale Truposz ma rację,
popatrz na zbiorkomy w godzinach szczytów. A teraz pomyśl, że chociaż 25% kierowców aut spróbuje jeszcze forsować te autobusy i tramwaje.... do domu będziesz wracał kursem o północy. Zbiorkom, choć nie jest tragiczny, to nie jest gotowy na tego typu zmiany.
P.s. ostatnio jechałem z Oliwy do Chwaszczyna zbiorkomem u schyłku godzin szczytu, liczyłem na rozkład i przejechałem się jedynie o 25 minut.- 3 1
-
2024-05-06 07:17
przypomne wazna zasade, by cos dac, trzeba miec (1)
- 2 3
-
2024-05-06 17:21
dokładnie. jeden taki dawał królowi szwedzkiemu Niderlandy
trzeba by przejść się kiedyś nocą z piłą, zawalić Spacerową kilkoma cienkimi mniej cennymi drzewami, powiązać je łańcuchami, by nie było za łatwo się ich pozbyć i dodac napis "zaminowane"
zaraz by znikły korki. prościej się nie da- 1 2
-
2024-05-06 07:29
Niebawem dostaniesz opłatę nie za wjazd... (4)
...a za przebywanie we własnym mieszkaniu.
- 9 14
-
2024-05-06 07:54
A co podatku i czynszu nie płacisz (3)
Nie rozumiem twojego toku myślenia...
- 18 3
-
2024-05-06 07:59
Płacę. (2)
Nie płacę póki co za ślad węglowy. Zapoznaj się z dyrektywa budyniową, to będziesz wiedział o czym mówię.
A, o niebawem ślad wodny.- 7 12
-
2024-05-06 08:44
A potem się obudziłeś :) (1)
Coraz ciekawsze historyjki szury z Big Oil wymyślają.
- 5 6
-
2024-05-06 15:49
Yasne
EPBD to wymysł płaskoziemców.
Niedawno był nim zakaz produkcji samochodów spalinowych.
A teraz we Francji nie wynajmiesz lokalu w budynku klasy G.- 3 1
-
2024-05-07 15:57
Mieszkam na wsi
Ta droga, nawet z korkiem, skraca moją drogę z Lisewca do Oliwy o ponad godzinę. Więc nie, żadnego płatnego wjazdu. Czy ty myślisz o ludziach spoza miasta chociaż trochę?
- 1 0
-
2024-05-06 07:04
Po co poszerzać drogę? Wystarczy żeby 70 procent kierowców wskoczyło na rowerki (22)
W mieście powinien być zakaz poruszania się autem. Tylko rowery i komunikacja!
- 74 101
-
2024-05-06 07:08
No co ty, oni za bardzo uważają, że ich piwne brzuchy/cellulit jest sexy.
- 8 19
-
2024-05-06 07:18
wyprowadz sie w koncu od rodzicow, nie dorosles do dawania porad
- 23 6
-
2024-05-06 07:28
Mama wie, że urodziła oszołoma?
- 14 5
-
2024-05-06 07:41
Jak jestes frajer i biedak ktorego nie stac na samochod to twoj problem buahaa yy (7)
- 7 13
-
2024-05-06 08:52
Jak już kupiłeś auto
to dolicz koszty jazdy, stania w korkach itd. Twoim jedynym osiągnięciem w życiu jest to, że kupiłeś auto? Współczuję.
- 6 6
-
2024-05-06 10:36
(4)
Bogaty kraj to taki, w którym bogaty człowiek jeździ komunikacją publiczną i rowerem a nie taki, że biedaka stać na samochód
- 5 3
-
2024-05-06 10:56
Tak sobie wmawiaj ;)
- 4 1
-
2024-05-06 12:17
Tak Korea Północna. (1)
- 1 1
-
2024-05-06 17:44
Albo Szwajcaria. W Korei północnej to raczej nie ma komunikacji publicznej
- 0 1
-
2024-05-07 11:31
A może stać nas na wybór?
Z Oliwy do Letnicy - zbiorkom ponad godzinę, samochód 25 minut.
- 0 1
-
2024-05-06 12:16
Mamvrower za 15 000 złotych
- 0 2
-
2024-05-06 07:48
Po co jakieś rowerki?
Przecież można dodać pas drogi. I jeszcze jeden. I jeszcze jeden. Do tego wyburzyć co drugi budynek w mieście, żeby mieć miejsce na parking!
Korków co prawda to nie zmniejszy, ale przynajmniej w mieście nie da się żyć.- 17 8
-
2024-05-06 08:31
(1)
Na dół tak ale trzeba wrócić . Z tych 70 % może z 10 % wjechałoby z powrotem rowerem. A tak poważnie , gdyby ludzie się przesiedli gremialnie na rowery to na Spacerowej działyby się dantejskie jak rozpędzony na rowerach tłum gnałby z góry na dół. Oj by się działo
- 8 6
-
2024-05-06 08:47
Cały problem podjazdu z powrotem na Osowę rozwiązuje taki mały elektryczny silniczek na baterie.
Wiem, bo mam - i w górę jadę rowerem niewiele dłużej niż w dół.
Ludzie kupują samochody za 100k do stania w korku a nagle problemem jest zainwestowanie 5k w rower elektryczny na dojazdy?- 5 9
-
2024-05-06 08:37
Rowerzysta (1)
Chcemy jeździć rowerem, ale nie ma porządnej drogi rowerowej wzdłuż spacerowej i Słowackiego. Przez las, to 90 % ludzi nie da rady. Potrzebna jest także kładka nad obwodnica
- 11 7
-
2024-05-06 18:44
Taki z Ciebie wspaniały rowerzysta
a nie dasz rady przez las?
- 1 1
-
2024-05-06 09:48
Ty mi życia nie ustawiaj
jak znajdziesz pracę i będziesz miał małe dzieci to pogadamy
- 8 2
-
2024-05-06 11:40
(2)
trochę słabo tym rowerem przez śnieg się przebijać...a jak sypnie z zaskoczenia jak w styczniu tego roku to nawet na piechotkę nie poprowadzisz rowerku bo tam ani chodnika nie ma ani drogi rowerowej, a nad obwodnicą co? przejścia brak, kusisz tym rowerem nie ma co :)
- 5 1
-
2024-05-06 12:19
Są opny z kolcami!
- 1 2
-
2024-05-06 17:47
No i tu jest problem, bo mamy xxi wiek a u nas wciąż buduje się i odnawia drogi bez ścieżek rowerowych.
- 1 0
-
2024-05-06 18:07
A dla seniorów ? (1)
Moja mama ma 91 lat. Też na rowerek? Mój teść ma 88. Też na rowerek?
Pracuję z dziećmi niepełnosprawnymi. Przyjeżdżają na zajęcia często spoza Gdańska. Rowerkami? Czy każdorazowo mieliby płacić za wjazd do miasta (kilka razy w tygodniu)?
Jadę na duże zakupy raz w tygodniu (z Osowej) - czasem na miejscu (w Osowej), ale czasem muszę zjechać na dół. Rowerkiem?
Czy może wprowadzimy jakieś karty/abonamenty na wjazd do miasta bez rowerku, a za to własnym samochodem? Dla staruszków, niepełnosprawnych i raz w roku na Kartę Mieszkańca dla każdego?
Stuknij się w głowę łaskawie...- 3 2
-
2024-05-07 11:34
Będzie aborcja,
nie będzie dzieci. Ani dużych zakupów. A ostatecznie także staruszków.
- 0 0
-
2024-05-06 07:04
Ale gdzie niby (11)
Ma się rozładować ten korek? Jak by były po 2 pasy aż do grunwaldzkiej może miało by to sens,ale przy stawie w oliwie jest wąskie gardło i więcej i tak nie da się tam przepchnąć nawet jak by spacerowa miała po 10 pasów w każdą stronę.
- 142 7
-
2024-05-06 07:09
(8)
I to to.
Ale o tym autor dowie się dopiero po wycięciu lasu i wylaniu asfaltu.
A wtedy będzie kolejny felieton - "oddam bez żalu Park Oliwski"- 41 7
-
2024-05-06 07:14
(7)
Dlatego zamiast stosować środki zastępcze trzeba w końcu zrobić przekop pod pachołkiem i droga będzie wpadać w Grunwaldzka przy ergo arenie, ale o rozwoju miasta włodarze nie chcą myślec
- 7 10
-
2024-05-06 07:17
(2)
Masz luźne 2 miliardy?
Pogadaj z Pisem niech odda to co zrabowal miasto przez Nowy Ład, to może będzie na ćwierć jednej nitki tunelu.- 11 11
-
2024-05-06 07:27
On chce przy Ergo Arenie, a nie sam Pachołek
To już raczej jakieś 5 miliardów
- 11 1
-
2024-05-06 09:13
Gdybym przestał dawać Ukraińcom na zasiłki to bym miał nawet 10 razy tyle
- 3 7
-
2024-05-06 07:19
A grunwaldzka z gumy jest? (1)
- 10 0
-
2024-05-07 10:12
dokladnie, i co powiedza ci wszyscy, ktorzy nagle stana na Grunwaldzkiej, ktora z gumy rowniez nie jest
absurd
- 0 0
-
2024-05-06 08:23
(1)
Marzę o tym, żeby stać w korku w tunelu :)
- 6 0
-
2024-05-06 17:24
a jeszcze gorecej marzysz, by w tym korku w tunelu wysiadła wentylacja,
a potem zrobił się pożar- 1 1
-
2024-05-06 07:15
To jest jak z wierszyka. Fanatycy samochodów plotą wciąż te same androny.
- 14 3
-
2024-05-06 10:37
Jak będą 4 pasy, to będzie korek na 4 pasach. Jakoś 4 pasy na Słowackiego nie pomagają
- 6 0
-
2024-05-06 07:05
Tylko co da nowa droga? (27)
Korek przeniesiony będzie w inne miejsce, w tym wypadku na rondo przy Castoramie.
Tylko usprawnienie 169, 179 i lepszy rozkład cokolwiek da. No i droga rowerowa, skoro już temat przejazdu od strony Kościerskiej jest porzucony- 179 54
-
2024-05-06 07:25
No, I wydłuzenie tras...
...do pierdyliarda miejscowości. W tym do Chwaszczyna.
- 7 1
-
2024-05-06 07:28
Już jest (6)
Droga rowerowa już jest. Wystarczy nieco wjechać w las i jest szeroki, utwardzony trakt. Tylko wjazd jest mało oczywisty i brakuje odcinka przy markecie
- 14 2
-
2024-05-06 07:44
Równie dobrze można powiedzieć że ten trakt jest brakującym dodatkowym pasem Spacerowej. (5)
- 6 2
-
2024-05-06 07:55
Super. Zgadzasz się na asfalt? (4)
- 2 5
-
2024-05-06 07:59
Asfalt? Autko się pobrudzi na piasku? (1)
- 2 2
-
2024-05-06 17:22
Dla mnie może być bez asfaltu
Ale dla cyklistów... Raczej musi być czerwony pasek
- 0 0
-
2024-05-06 08:45
A po co asfalt? (1)
Przecież to "szeroki i utwardzony trakt".
- 2 1
-
2024-05-06 17:22
To dlaczego cykliści kręcą noskami?
- 0 0
-
2024-05-06 07:31
(10)
Nie no co ty nowa droga nic nie da, CPK tez nic nie da, port? A po co komu 3 port jak mamy już dwa, przecież wiadomo ze dodatkowy port nie zwiększa mocy przeładunkowej, bo tak wyczytałem w internecie, po co komu autostrady jak mamy krajowki. Wy to chyba lubicie żyć w skansenie który się nie rozwija
- 18 24
-
2024-05-06 07:44
I jak tam, lotnisko w Gdyni już przejęło ruch z największych portów lotniczych w kraju? (3)
- 15 4
-
2024-05-06 08:06
lotnisko w Gdyni sie potknelo... (2)
O noge wystawiona przez najblizszego sasiada i "wspolnika"...
Ktory okazal sie "psem ogrodnika"...- 2 5
-
2024-05-06 08:46
A CPK się niby nie potknie o 4 sąsiadów? (1)
- 2 1
-
2024-05-06 17:24
A ci sąsiedzi jaką mają zdolność...
...obsługi cargo?
- 0 0
-
2024-05-06 07:56
A co ma cpk do Spacerowej? (1)
Odkorkowanie Spacerowej jest niemożliwe bo Oliwy wyburzyć się nie da. Skoro na dole musi być jedna jezdnia po jednym pasie to nie ma powodu żeby w lesie było więcej. Korek będzie ten sam skoro do Oliwy nic więcej nie wjedzie. Na górze jest podobnie, póki nie ma drugiego wiaduktu i rozbudowy węzła sama szeroka jezdnia w lesie nic nie da, jak się węzeł rozbuduje to i jedna jezdnia w lesie wystarczy żeby zmniejszyć korki.
- 17 3
-
2024-05-06 08:04
co ma wspolnego?!
Wspolna jest "moralnosc referenta", ktoremu zakloca sie blogi spokoj...
- 1 4
-
2024-05-06 07:58
Założenie jest, że do CPK dojedziesz głównie pociągiem (1)
port lotniczy budujemy dlatego, że pozostałe są na granicy przepustowości. Przepustowość portu to jednak coś zupełnie innego niż przepustowość odcinka drogi.
- 5 4
-
2024-05-06 11:18
ubiegłego lata miałem przygodę kolejową . wsiadłem o 12 w Zakopanem i w Gdańsku byłem o 3.40 a powinienem być o 22 dnia poprzedniego bo na naszej trasie zepsuł się pociąg . jeden się zepsuł i wszystkie za nim stały w szczerym polu bo nie zepchnięto tego zepsutego . przypadek ? nie bo w drodze do Zakopanego pociąg którym jechałem popsuł się 30 km za Krakowem i podróz skończyłem autobusem zamiast o 23 skończyłem o 1,20 dnia następnego dodam ze żeby przesiąść się na autobus przedzierałem się po ciemku ok 1 km przez jakieś krzaki z walizką i plecakiem. bilet 1 klasy i tu taki sztos. żadnych pociągów ! a co by było gdybym jechał na lotnisko ?
- 1 0
-
2024-05-06 08:56
Po co tobie mózg? (1)
Jak za ciebie myśli Partia i Jarozbaw.
- 1 1
-
2024-05-06 09:24
Powiedziałem coś o cpk czy porcie to od razu pisowiec xD, fajni ci moi radacy podzielili się na dwa obozy i skaczą sobie do gardeł, a ci na górze śmiejąc się z takich pajaców piją razem wódkę
- 3 1
-
2024-05-06 07:38
Lepiej nic nie robić (2)
- 4 9
-
2024-05-06 07:52
lepiej robić buspas i puszczać często autobusy.
- 15 2
-
2024-05-06 07:57
pieniądze trzeba wydawać rozsądnie
Robić tak , ale trzeba mieć plan . Wybuduję szeroką drogę ale co zrobię z pojazdami na końcu tej szerokiej drogi? Co zrobić w Oliwie? Trzeba zacząć od tyłu najpierw Oliwa która jest wąskim gardłem a później droga do niej . Może się okazać że poszerzanie Spacerowej wcale nie jest potrzebne jeżeli udrożni się przejazd przez Oliwę.
- 14 1
-
2024-05-06 07:47
A co ma sciezka rowerowa do ulicy?przeciez nikt normalny nie zamieni komfortowego samochodu na samochod (1)
- 3 7
-
2024-05-06 07:52
na jaki samochód nie zmieni nikt normalny komfortowego samochodu?
- 10 0
-
2024-05-06 07:57
To tak nie dzała
Część ludzi jedzie na obwodnicę, część do centrum handlowego. Nawet jak będzie korek przy rondzie, to będzie mniejszy niż ten na Spacerowej
- 5 5
-
2024-05-06 08:02
po co wstawac...??!
Skoro mozna sie przewrocic...
- 0 6
-
2024-05-06 18:00
Czyli buspasy
- 0 0
-
2024-05-06 07:06
a co za róznica czy sie stoi na 2 czy 4 pasach? (6)
- 85 16
-
2024-05-06 08:24
na 4 pasach widzisz szybciej starą gotującą kartofle
- 5 1
-
2024-05-06 09:15
I przede wszystkim ....nie stoi się (2)
a wygodnie siedzi , w kilimatyzowanym aucie, słuchając muzyczki, wiec po co te zale? A drzew szkoda, bo te nowo nasadzane pozostawione bez opieki szlag w pierwszym roku trafia.
- 2 1
-
2024-05-06 09:23
A co to za różnica czy się siedzi w klimatyzowanym aucie, słuchając muzyczki na 2 czy 4 pasach? (1)
Bo jak żadna to proponuję te drzewa zostawić. Wydadzą miliony z naszych podatków a czas przejazdu bez zmian. Patrz ul Słowackiego, która w dodatku nie ma wąskiego gardła w postaci Oliwy. Na światłach przy Czyżewskiego przejedzie na jednej zmianie 25 aut. To czy do tych świateł prowadzi jeden pas czy dziesięć nie ma żadnego znaczenia.
- 6 2
-
2024-05-06 17:29
Słowackiego to świetny przykład
i trudniej ją pokonać bokiem rowerem niż Spacerniak- 0 0
-
2024-05-06 14:32
Na 4 stoisz krócej... (1)
Myśl, myśl...
- 0 3
-
2024-05-06 21:10
dlaczego kierowczyki stoją w korkach?
bo lubią.
jak by nie lubli to by nie stali- 0 0
-
2024-05-06 07:07
Droga rowerowa (17)
Droga rowerowa nie powinna być bezpośrednio przy jezdni, gdy obok mamy pielny las... odusnac drogę rowerową, niech biegnie równolegle, ale niech oddziela ją od drogi chociaż 50m lasu... zupełnie inaczej się jedzie i jest znacznie bezpieczniej. Drogi rowerowe powinny być atrakcyjne, wówczas jest szansa że będą bardziej uczęszczane.
- 134 10
-
2024-05-06 07:21
I bedzie sto razy drozsza
Da się ale to będzie znacznie wiekszy problem
- 8 8
-
2024-05-06 07:23
Droga rowerowa jest zbedna (2)
Potrzeba za to więcej miejsc dla rowerów w autobusach.
- 2 18
-
2024-05-06 07:50
Nie jeździłeś dawno komunikacją, co? (1)
Co Ci ludzie mają, że kupią szrota za 20k i nagle im odwala?
- 8 0
-
2024-05-06 11:18
Scott
Nie przesadzaj za 20 tysiecy to juz kupisz porzadny rower, to juz nie bedzie szrot.
- 3 0
-
2024-05-06 07:27
Niby tak ale nie do konca jak mawial mem z Miodkiem (3)
Odsunięta droga to kłopot i koszt drugiego dodatkowego oświetlenia, a też rezygnacja z części bezpieczeństwa osobistego - nie każdy czuje się komfortowo jadąc w odosobnieniu gdzie w przypadku gdy zostanie napadnięty czy zasłabnie zostanie niezauważony. Szczególnie w ciemne dni. DDR zbliżona do jezdni - owszem oddzielona małym pasem trawy, daje gwarancję że ktoś z kierowców w razie czego będzie mógł zaalarmować służby.
- 8 6
-
2024-05-06 08:30
(2)
Lepiej jechać rowerem wzdłuż korka wdychając spaliny z setki aut.
- 1 4
-
2024-05-06 10:08
Zawsze można zrobić strefę czystego transportu
Jak się tak troszczysz o rowerzystów.
- 1 1
-
2024-05-06 10:08
bo 5-10 metrow dalej spalin już nie ma, one tylko w korytatzu jezdni stoją
- 3 1
-
2024-05-06 07:50
Rowerzysta rowerzyście nierówny (6)
I stanowią oni (rowerzyści) najbardziej chyba niejednorodną grupę. To, co postulujesz, to już masz: ścieżkę o charakterze rekreacyjnym wzdłuż doliny Ewy. Zakładam, że propozycja DDR przy Spacerowej ma służyć celom komunikacyjnym a nie rekreacyjnym, a komunikacja polega na możliwie sprawnym przemieszczaniu się w kierunku celu.
Należę pewnie do niezauważalnej mniejszości, ale ja chciałbym metrowy pas asfaltowego pobocza na jezdni, Myślę, że dobrym sprawdzianem jakości tamtejszego pzryszłego DDRu będzie to, czy kolarze trenujący na pętli Reja dalej będą tam przywozili rowery samochodami.- 9 0
-
2024-05-06 08:03
ci "kolarze" co wożą rowery samochodami to jest już kompletne kuriozum dla mnie (5)
szczególnie że Spacerowa pod rower szosowy nie jest wcale zła, taki sam absurd jak jechanie samochodem na siłownie żeby biegać na maszynie zamiast po prostu wyjść z domu i biegać po okolicy (oczywiście poza okresem oblodzenia ale tego jest coraz mniej)
- 4 2
-
2024-05-06 08:28
Sama ulica jest świetna, (3)
ale odrobinę za wąska, żeby auto bezproblemowo minęło rowerzystę. A to powoduje frustrację u jednych i poczucie zagrożenia u drugich. Dobrze zaprojektowana infrastruktura wygasza te emocje, a nie potęguje.
- 4 1
-
2024-05-06 11:28
U kierowców nawet ograniczenia 140 na autostradzie (2)
Powoduje frustrację. A rowerzystów w ruchu nie mijasz tylko wyprzedzasz. Jeśli tego nie wiesz to może prawko oddaj.
- 4 1
-
2024-05-06 13:27
I tak się robi demagogię.
Weź chłopie, dziewczyno przejedź się rowerem Spacerową w obie strony kilka razy i wtedy wypisuj swoje mądrości o wyprzedzaniu i oddawaniu prawka. Mam wrażenie, że cała gdańska infrastruktura komunikacyjna jest wielką ekspresją nienawiści projektantów wobec otaczającego ich świata.
- 1 1
-
2024-05-06 16:02
jezeli rowerzysta jedzie z przeciwnego kierunku to mijasz jeżeli stoi w tym sam kierunku to omijasz
- 0 0
-
2024-05-06 10:10
no tak, przecież jazda pustą szosą na kaszubach, gdzie mija cię jeden samochód na trzy minuty to jest dokładnie to samo co wjazd spacerową.
najlepiej obok korka, metr od wydechów.- 2 0
-
2024-05-07 08:05
jest takie cos jak ukształtowanie terenu. Sa drogi rownolegle w lesie, ale to o wiele trudniejsze niz jazda plaska sciezka
- 0 0
-
2024-05-07 14:27
W punkt
- 0 0
-
2024-05-06 07:07
Tramwaj na Osowe (22)
Wyciąć drzewa pod trasę tramwajową, tramwaje nie dość że szybko będą pokonywać trasę to nie emitują spalin.
- 49 18
-
2024-05-06 07:28
70-tonowe cudo techniki jakim jest tramwaj... (17)
...zużywa więcej energii na przemieszczanie własnego korpusu niż pasażerów.
A produkcja energii dewastuje środowisko. Nawet, jak produkują ja wiatraki Siemensa czy fotowoltaiką od Xi Pinga.- 5 20
-
2024-05-06 07:43
Ale wiesz że tak jest także w wypadku (5)
Samochodów, autobusów czy kolei?
To jest oczywiste w każdym przypadku gdy masa pojazdu jest większa niż masa pasażerów.
Pod kontem wydajności energetycznej rower zostawia wszystko w tyle.- 11 1
-
2024-05-06 07:50
Najlepsze jest to, że tramwaj jest zaraz za rowerem. (2)
- 5 2
-
2024-05-06 08:03
Jak wpakujesz doń 300 osób (1)
- 2 5
-
2024-05-06 08:25
No to tym bardziej nie widzę powodu by robić jakiekolwiek ułatwienia dla samochodów, które ten stosunek mają najgorszy z możliwych - jedna osoba na półtorej tony blachy
- 5 1
-
2024-05-06 08:05
Dodaj do tego roweru 2x dziennie... (1)
... kąpiel i 1x dziennie pranie.
Tramwaj zużywa 7kWh/km na potrzeby własne.- 2 9
-
2024-05-06 08:18
A spoko
Jeśli się nie jeździ rowerem to nie trzeba sie kąpać i prac ubrań.
- 9 1
-
2024-05-06 08:00
Energii się nie produkuje... (4)
...tylko przekształca z jednej formy w drugą.
Zaś człowiek na rowerze emituje CO2, który to z kolei podpala planetę.- 3 11
-
2024-05-06 08:48
I właśnie dlatego będziemy używać jednego z najmniej efektywnych silników znanych człowiekowi, prawda? (3)
- 4 2
-
2024-05-06 12:21
Dlatego będziemy jeździć samochodami elektrycznymi (2)
które są ekologiczne, ciche i nie emitują żadnych spalin.
- 0 2
-
2024-05-06 17:34
(1)
i dalej służą do wożenia samochodu
80 kilo kierowcy w 2000kg tesli
kiedyś cysorze robili se rydwany ze złota, by się pokazać. dziś tylko wieśniactwo tak ma- 1 0
-
2024-05-06 22:56
lepszy samochód z kierowcą
niż autobus z 1 pasażerem
- 0 0
-
2024-05-06 08:08
co za bzdura... (2)
masa tramwaju w przeliczeniu na jednego pasażera jest znacznie mniejsza niż przeciętnego samochodu, poza tym jadąc po szynach ma mniejsze opory toczenia, opór powietrza na jednego pasażera także znikomy itd, generalnie tramwaj jest bardziej ekologiczny od wszystkiego poza chodzeniem czy rowerem
- 11 4
-
2024-05-06 08:28
(1)
A to nie pierwszy raz gdy samochodziarze walczą z tramwajami nie patrząc na racjonalność swoich argumentów.
w Stanach w XX wieku wygrali doprowadzając do wypruwania linii tramwajowych i budowania autostrad w środku miasta.
Warto uczyć się na cudzych błędach.- 11 2
-
2024-05-06 08:48
Polecam fotki "przed i po", jak całe kwartały budynków burzyli pod parkingi.
- 5 0
-
2024-05-06 08:36
To kolej linową nad drzewami.. (2)
- 8 0
-
2024-05-06 17:36
(1)
a teściową do lekarza, chmarę dzieci do szkół kade w innej dzielni, lodówkę i szafę?
- 1 0
-
2024-05-06 17:39
i te trzydzieści kilo ziemniaków, codziennie
- 0 0
-
2024-05-06 07:48
Tramwaj tak 4 pasy tak,a fanaberia rower nie
- 4 10
-
2024-05-06 10:54
Masz PKM
- 2 0
-
2024-05-06 11:10
Tramwaj jest najwieszym szkodnikiem wmiescie niema zdnych zalet ale jak zawsze bezmógi sie jego domagaja!
Dlatego tez mamy najgorsza komunikacje w miescie Ten trawajwoy złom jest tez najbardziej kosztowny bo ter relikt z PZPR niebył nigdy unowocześniany jest na poziomie technologicznym z PRLu.
Gigantyczne koszty budowy torowiska jej utrzymanie generuje ogromne straty przyszłoscia sa tylko buspasy z autobusami.- 1 5
-
2024-05-06 11:33
Ale elektrownia z której tramwaj pobiera energię elektryczną musi zużywać więcej węgla, aby móc dostarczyć temu pojazdowi stałego prądu, czyli emituje niby więcej dwutlenku węgla. Nie ma nic za darmo w fizycznym wymiarze.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.