• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu

Michał Sielski
6 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (653)
Korek na ul. Spacerowej to codzienność. Korek na ul. Spacerowej to codzienność.

Aby poszerzyć wiecznie zakorkowaną ul. SpacerowąMapka w Gdańsku, trzeba będzie wyciąć drzewa. Stare, oliwskie drzewa. Podobnie stanie się, gdy ruszy budowa obwodnicy Witomina. W takich przypadkach od razu podnosi się lament obrońców przyrody. Tymczasem ustawa, która reguluje konieczność nasadzeń zastępczych, jest bardzo precyzyjna i przy dobrze rozpisanym przetargu możemy na tym zyskać nie tylko nową drogę, ale tysiące drzew w wielu dzielnicach Gdańska. I będzie ich znacznie więcej niż wyciętych.



Zgadzasz się na wycięcie drzew przy Spacerowej, by ją poszerzyć?

O poszerzeniu ul. Spacerowej, na której stojący w korkach kierowcy wysłuchali już niejednego podcastu, a niektórzy pewnie nawet obejrzeli niejeden serial, piszemy od lat. Od lat trwają też prace koncepcyjne nad tym, by poszerzyć ją do trzech lub czterech pasów, co może choć w niewielkim stopniu przyspieszyć przejazd tą drogą.

Gra jest więc warta świeczki, ale na razie nie wiadomo jeszcze nawet, jaka koncepcja zostanie wybrana. Czy pasy będą cztery, czy może trzy? Czy buspas będzie jeden, o zmiennym kierunku, czy powstanie wydzielona droga rowerowa, czy może rowerzyści będą jeździć buspasem?

Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"

  • Urzędnicy muszą wybrać koncepcję opartą o jeden z czterech wariantów. Chcą, by przejazd autobusu na Spacerowej skrócił się w efekcie o minimum 15 minut w każdej relacji.
  • Urzędnicy muszą wybrać koncepcję opartą o jeden z czterech wariantów. Chcą, by przejazd autobusu na Spacerowej skrócił się w efekcie o minimum 15 minut w każdej relacji.
  • Urzędnicy muszą wybrać koncepcję opartą o jeden z czterech wariantów. Chcą, by przejazd autobusu na Spacerowej skrócił się w efekcie o minimum 15 minut w każdej relacji.
  • Urzędnicy muszą wybrać koncepcję opartą o jeden z czterech wariantów. Chcą, by przejazd autobusu na Spacerowej skrócił się w efekcie o minimum 15 minut w każdej relacji.


"Wytną 100 dużych drzew, posadzą 100 małych". Tak się nie da



Niezależnie od tego, jaka decyzja zostanie podjęta, względy środowiskowe powinniśmy jednak traktować bez zbędnych emocji. Bo mam wrażenie, że gdy gdziekolwiek wycinane są drzewa, to okoliczni mieszkańcy drą szaty, jakby robotnicy właśnie likwidowali kolejne hektary amazońskiej dżungli i zalewali je betonem ku naszej rychłej zagładzie. Oczywiście nie ma się co temu dziwić, bo lata frywolnej, deweloperskiej zabudowy w Trójmieście zrobiły swoje: urzędnicy patrzący przez palce na naginanie przepisów przez deweloperów raczej nie wygrywają w rankingach na grupę cieszącą się największym zaufaniem społecznym.



Z drugiej strony nie jest już jednak tak, że drzewa można wycinać bezkarnie. Znowelizowana ustawa o ochronie środowiska nakłada na inwestorów ścisłe wytyczne, których muszą się trzymać, jeśli otrzymali zgodę na wycinkę. I wbrew powszechnemu mniemaniu nie jest tak, że za wycięcie starego drzewa można posadzić jedną małą sadzonkę, bo liczba będzie się zgadzać.

Za jedno wycięte drzewo trzeba zasadzić od 3 do nawet 27 drzew zastępczych - w zależności od tego, jak długo i gdzie rosło. Za jedno wycięte drzewo trzeba zasadzić od 3 do nawet 27 drzew zastępczych - w zależności od tego, jak długo i gdzie rosło.
Jak pokazuje powyższa tabela, za jedno wycięte drzewo sadzi się co najmniej trzy. To właściwie skrót najważniejszej części Ustawy o ochronie środowiska, która ma 160 stron, nie licząc załączników.

Jak wyjaśnia dr inż. Radosław Głuchowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, który w tym zakresie jest niekwestionowanym autorytetem, w zależności od miejsca, w którym znajduje się przeznaczone do usunięcia drzewo, wybierany jest współczynnik lokalizacyjny, przez który mnoży się liczbę nasadzeń zastępczych. Wynik zaokrąglony do całości jest liczbą nasadzeń zastępczych.

Przykład? Wycięty zostaje jeden buk, których w oliwskich lasach jest najwięcej, o obwodzie pnia wynoszącym 142 cm na wysokości 130 cm. Liczba drzew zastępczych powinna wynosić osiem o obwodach pni równych 20 cm. Jeśli inwestor chce zasadzić inne drzewa, które są w niższej grupie, może to zrobić, ale musi nasadzić już 16 drzew. Oczywiście będą one mniejsze, ale za 100 drzew mamy już całkiem niemały lasek.



Drzewa w mieście, nie tylko w lesie



Trójmiasto ma wielkie szczęście, bo jesteśmy otoczeni różnorodnymi lasami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Właściwie każdy mieszkaniec może bez problemu spędzić popołudnie w lesie. Ale nie znaczy to oczywiście, że jest ich tak dużo, że namawiam do ich wycinania.

Doskonale rozumiem panią, która podczas budowy biurowca w centrum Gdyni przywiązała się do drzewa, jakie miało być wycięte. W śródmieściu są one na wagę złota. Podobnie jak w wielu dzielnicach, które są klasycznym przykładem betonozy, zwłaszcza projektowanej kilkadziesiąt lat temu, gdy gdzie się dało, wciskano blok, a jak się nie dało, to parking.

I właśnie dlatego nie będę płakał po wyciętych drzewach w oliwskim lesie, które pójdą pod topór, gdy będzie wycinany pod poszerzenie ul. Spacerowej. Bo wycięcie drzew w lesie sprawi, że inwestor będzie musiał zasadzić ich znacznie więcej w innych miejscach Gdańska. A władze powinny dopilnować, by pojawiły się tam, gdzie są najbardziej potrzebne - czyli nie na opłotkach, gdzie nikt nie mieszka, ale w dzielnicach, w których ich dziś brakuje.

Wbrew pozorom dzięki tej wycince możemy zyskać nie tylko drogę, ale też znacznie więcej zielonych miejsc w całym Gdańsku. Oczywiście pod warunkiem, że urzędnicy tego dobrze dopilnują. Ale to już temat na całkiem inne rozważania...

Miejsca

Opinie (653) ponad 10 zablokowanych

  • Wiechu Topinambur

    Mam nadzieje ,ze ekolodzy nie dopuszcza do wycinki drzew i będą ich bronic nawet przykuwajac się do nich łańcuchami.

    • 15 6

  • (1)

    Ooo super, 5 pasmowa autostrada przez środek zabytkowej dzielnicy i 100 letnich kamieniczek. Samochodziki gurom!!!!!111

    • 37 8

    • Najlepiej skanalizować potok Oliwski i puścić drogę przez środek parku

      Oś widokowa zapewni prostą drogę bez męczących zakrętów.

      • 0 0

  • Nasadzenia zastępcze spoko, ale nie jak wycinamy kilkuset letnie dorodne drzewa (2)

    a sadzimy kikuty które usychają. Proponuję przesadzanie całych drzew z bryłą korzeniową jak w Japonii.

    • 29 5

    • proponuje rodzic dzieci w wieku szkolnym, ominiemy problem z przedszkolami!

      czasem pomysl lub zapytaj kogos, zanim popelnisz wpis!

      • 4 8

    • No właśnie, tylko czy firma budowlana zna się na sadzeniu drzew? Oczywiście nie, zna się na budowaniu. Więc drzewa posadzą byle jak, byle gdzie. I zostaniemy z korkami (bo poszerzanie nic nie daje) i bez lasu. Lose-lose situation.

      • 0 0

  • Drzewa

    Sprawdzić proszę jak działa ustawa o kompensacji i nasadzeniach w przypadku PKP. Wycinaja tysiace drzew i RDOS przechodzi nad tym faktem do porzadku dziennego, nie nakazuje kompensacji i nasadzeń. Dlaczego wycinka na Spacerowej miałaby być traktowana inaczej.

    • 18 8

  • ale przecież nie drzewa blokują spacerową a brak kasy

    • 9 2

  • Opinia wyróżniona

    Dwa pasy w górę mają ewentualnie sens, za to w dół żadnego... (58)

    i tak wszyscy utkną w korku na zwężeniu i światłach w Oliwie, jeden pas pozwala jakoś temu ruchowi się rozłożyć w czasie...w przypadku 2 pasów w dół będzie za to więcej wypadków tych kierowców, którzy na siłę będą chcieli wyprzedzić jak najwięcej aut...co innego gdyby zbudowano tunel przez pachołek w kierunku drogi zielonej, ale wtedy i z jednym pasem nie było by korków, ale na dzisiaj tunel pod lasem to jakaś fantastyka, rodem z baśni o mchu i paproci...ewidentnie za to brakuje ścieżek rowerowych, lub wydzielonych pasów dla rowerzystów, te można zbudować nawet bez wycinek

    • 475 84

    • Dlatego tunel pod Pachołkiem jest niezbędny. (1)

      • 15 16

      • bo tunel czeka na nowa Chlopska

        a nowa chlopska czeka na tunel....

        • 3 1

    • Maja sens (3)

      Myślisz o tym co jest teraz... drogę planuj z myślą o kolejnych latach... za 10 czy 15 lat moze zrobią tunel i wtedy będzie miało to sens.. a tak znowu 30 lat będą się spierać o wycinkę drzew

      • 9 7

      • (2)

        Przecież za 10 lat samochody znikną, po tym jak wprowadzą podatek od samochodów

        • 10 11

        • (1)

          Oby, już tego złomu wszędzie jest zdecydowanie za dużo

          • 17 17

          • Obyś złodzieju zamieszkał na wsi

            i zobaczymy, jak dojedziesz swoim busem kursującym co 2h. Częściej nigdy nie będą chodzić, bo puste jeździć nie mogą.

            • 2 0

    • Tramwaj (4)

      I jeszcze tramwaj na osowe. Na ten środek transportu przesiadłoby się wiele osób

      • 30 9

      • tramwaj ? - wszak ma być kolejka linowa - gondolowa (2)

        • 8 12

        • (1)

          katapulta

          • 5 2

          • Ale tylko do Osowej, w górę. W dół, do Oliwy, zbyt niebezpieczna!

            • 0 0

      • Na osowę jedzie może co 50 auto, reszta dalej.

        • 0 0

    • Prosty sposób na usprawnienie (4)

      Górne 300m rozszerzyć do 2 pasów, z których potem prawy zamieni się w prawoskręt na Gdynię. 1/3 kierowców skręca właśnie tam. To ułatwi rozładowywanie zatoru, który jest wynikiem waskiego gardła przy swiatlach. Inżynieria systemów się klania.

      • 30 3

      • Ma to jakiś sens, aczkolwiek chyba juz 300 metrów przed niech to robi za prawoskręt (1)

        Bo znając sierotki, to będą jechać do końca prosto, potem próbować wbijać się na "lewy" i blokować zjazd tak czy inaczej.
        Za to w dół - bez szans. Szkoda, że nie mamy metra.

        • 6 1

        • Wtedy chamy będą objeżdżać korek lewym i blokować go wbijając się z powrotem, jak mamy na AK.

          • 5 0

      • (1)

        Zaczac od likwidacji swiatel do marketu.

        • 13 1

        • Re-aranżacja wyjazdu z marketu Auchan, to prawie bez kosztowa zmiana, która powinna zostać zrealizowana natychmiast.

          • 2 1

    • tunel jest koniecznoscia (2)

      droga wylotowa nie moze przechodzic przez historyczna dzielnice bo tam nie ma zadnego pola manewru jesli chodzi o rozbudowe/remont

      • 27 13

      • Tunel to kosztowne rozwiązanie.

        Koszty stałe oraz remonty (w tym regularnie remont generalny, którego koszty są podobne do wybudowania obiektu) byłyby olbrzymie, a zmiany nie tak korzystne, jak wybudowanie tunelu pod Martwą Wisłą.

        • 1 1

      • co za problem poszerzyć Czyżewskiego o pasy zieleni i kilka willi z wielkiej płyty?

        • 0 0

    • włączę się do polemiki (5)

      kolejne pasy w dół niczego nie zmienią , choćby było ich i 6 to na wszystkich 6 pasach będzie zator , bo - wystarczy przeczytać artykuł :kierowcy śpią za kółkiem zamiast jechać , zapala się zielone przy zoo a ci dalej stoją i śpią zamiast ruszyć. Poza tym gamonie hamują już gdy miną zakręty przy leśniczówce choć nie ma powodu do hamowania, bo "pewnie" przy zoo będzie czerwone więc trzeba od razu hamować , choć w odbiciu w szklanych ekranach widać ,że przy zoo jest zielone( te ekrany dzwiękochłonne są jak lustro i widać w nich światła przy zoo , zanim się do nich dojedzie) , ale barany hamują na zaś i wszyscy za nimi już też muszą zwolnić. Pół województwa codziennie rano jedzie do 3city do pracy a kierowcy jadą tak jakby byli w Chinach i pokonywali tą drogę pierwszy raz i nie wiedzieli gdzie skręcić i gdzie zaparkować "pod" pracą . Problem nie jest w ilości pasów tylko w kierowcach gamoniach śpiących za kółkiem. Takie jest moje zdanie wynikające z moich obserwacji na Spacerowej. Aha i jeszcze te 100-150 metrowe odstępy pomiędzy samochodami na pewno "skracają" długość korka . konkluzja jest taka ,że będzie po 6 pasów w każdą stronę i te pasy będą stały w korkach bo ... jak wyżej. Także nie zgodzę się z panem opcjonalnym

      • 36 22

      • Tymczasem ciołki jak autor komentarza są właśnie przyczyną zatorów. (4)

        Jedzie taki na zderzaku, ciśnie powyżej limitu jak widzi że będzie miał czerwone, zmienia pasy bez celu i ładuje się na skrzyżowanie na żółtym, chociaż nie ma możliwości zjazdu.

        • 12 6

        • Przyczyną zatorów jest (2)

          nadmiar samochodów i niedorozwinęta oraz droga komunikacja miejska

          • 2 1

          • Choćbyś miał rozwiniętą i tanią

            To samochody nie znikną i nawet wtedy będą ludzie, którzy bez samochodu nie widzą swojego życia. Poza tym jak już kupiłeś auto to nie po to żeby tylko garażować

            • 3 1

          • Zrób tańszą

            zwłaszcza na zad*piach, gdzie częste kursy odbywają się tylko 3-4h dziennie, przez resztę autobus stoi i gnije,

            • 2 0

        • wystarczy 3-4 metry za zderzakiem poprzedzającego samochodu stojącego w korku - hasło klucz "stojącego w korku" , poza tym stoją

          a post dotyczył tylko "śpiących" za kierownicą tzw. kierowców , wystarczy nie spać i reagować na to co się dzieje na drodze . A ciołkiem może jesteś ty , bo w moim poście nie było nawet pól słowa zachęty do łamania przepisów RD , jazdy z dużą prędkością czy zajeżdżania drogi . Jezdnia służy do jeżdżenia a nie spania w samochodzie "pod" światłami - chcesz drzemać to zjedz na parking. "widzi że będzie miał czerwone" , napisałem że widzę że jest zielone i dlatego nie hamuję tylko jadę . Zgodnie z twoją logiką po wyjezdzie na jakąkolwiek jezdnię powinienem już się na niej zatrzymać , bo może kiedyś ( w bliżej nieokreślonej przyszłości ) gdzieś tam za lasami i górami zapali się "czerwone" , jest "zielone" to jadę , i nie widzę powodu by hamować i tamować ruch na jezdni bo nie jestem na niej sam . Po swoim prywatnym polu możesz jezdzić jak ci się podoba bo to twoje pole i jesteś na nim sam

          • 0 0

    • Więcej pasów w dół da możliwość ominięcia zatorów po ewentualnych kolizjach (1)

      jeśli takie się wydarzą

      • 5 21

      • Super argument, wydajmy na to miliard, żeby w razie kolizji można było przejechać.

        • 0 0

    • Po co ścieżka (2)

      Żeby cykliści mieli więcej ścieżek do ich ignorowania? nie raz widziałem jak autobus w korku wlecze się za rowerem w części gdzie już ścieżka jest ale zapewne rower był za drogi żeby korzystać ze ścieżki dla pospólstwa :(

      • 31 21

      • Zapominasz tylko dodać, że autobus wlecze się za samochodem, nie za rowerem...

        • 7 8

      • Wlecze się w korku za rowerem. Nieźle się uśmiałem. Albo w korku, albo za rowerem.

        • 1 0

    • obowiązkowa karta rowerowa

      i egzamin dla każdego kto chce korzystać z dróg publicznych skutecznie by wyeliminował takich ynteligentów jak ty xd

      • 14 12

    • Po dwa pasy plus buspas i przebudowa skrzyżowania w Oliwwie (4)

      Tylko to ma sens. Reszta to jakieś klejenie na taśmę

      • 19 8

      • Po co te dwa pasy? (2)

        Jeden plus buspas wystarczy w zupełności.

        • 5 9

        • Trzy pasy w jedną stronę

          albo cztery

          • 1 0

        • Zobacz

          Jakie drogi mają w Chinach czy w USA

          • 2 0

      • Dopóki busy nie będą kursować co 5min

        buspas jest totalną utopią dla i**otoekoterrorystów.

        • 4 0

    • Tam powinny byc dobudowane tylko i wyłącznie buspasy jeden autobus to średnio 50 aut mniej! (5)

      • 18 18

      • Mieszkam w Osowej (3)

        Mieszkam w Osowej . Temat buspasa wałkowany jest od dawna . Zrobiłem niedawno małą ankietę wśród znajomych którzy codziennie jeżdżą Spacerową do pracy : czy zdecydują się na przesiadkę do autobusu gdy powstanie buspas ? Na 10 zapytanych tylko jedna osoba zdecydowanie powiedziała tak - mieszka niedaleko przystanku i pracuje w Oliwie - natomiast z pośród pozostałych dziewięciu tylko jedna rozważyła by taką ewentualność , reszta zdecydowanie powiedziała nie , tak więc autobus nie zastąpi 50 samochodów , najwyżej 10 .

        • 11 12

        • Czyli (2)

          Czyli stanie w korku ich tak bardzo nie boli.

          • 22 4

          • (1)

            Dokladnie korek ich nie boli skoro nie chca sie przesiasc na autobus ja bym nic nie zmienial nich gnija :) Ankiety to marnowanie czasu i zasobow albo do autobusu albo stoj w korku koniec dyskusji, chodz by tam zrobiono autostrade to za 3 lata sie zapcha tak jak i A1 w koncu stanie w miejscu albo niech zakaza robic bombelkow to wtedy mozna poszerzac ulice bo nie bedzie wiecej aut

            • 0 2

            • Nie no faktycznie jazda 3 busami

              + 20min czekania na każdego wyjdzie krócej jak autem w korku :D

              • 3 0

      • Większość pasażerów nie jeździ busem z wyboru,

        ale z konieczności, bo nie może autem.

        • 1 0

    • Jedonkierunkowe

      Zamiast drogiego przekopu, ktoś powinien pomyśleć o alternatywnych dwóch dwojezdniowych jednokierunkowych drogach łączących się w okolicach zoo...wydaje mi się że chyba takie rozwiązanie jest możliwe już w obecnym ciągu ulic

      • 3 6

    • Pseudo ekolodzy bez samochodu. (5)

      Proponuję ,żeby ci wszyscy ,którzy tak zaciekle bronią drzew wyznaczonych do wycinki przy Spacerowej ,aby zrezygnowali z poruszania się swoimi autami. Z pewnością w ten sposób przysłużą się dla środowiska jak i dla kierowców.

      • 18 16

      • Jestem kierowcą i to lubię (4)

        ale lubię też drzewa i wiem że są cenniejsze od mojej wygody dlatego nie pozwolę wycinać żadnych drzew. Problem spacerowej można rozwiązać inaczej np podnieść ją na wiadukt tak jak obwodnicę południową bo doraźne poszerzanie nic nie da i jest pomysłem leniwego i**oty.

        • 6 12

        • Ciężko rządzić w tym kraju wiecznych protestów i niezadowolenia

          Przecież masz w artykule info, że posądzą Ci za 1no wycięte minimum 3 nowe...

          • 4 3

        • Tam są korki non stop

          Trzeba w tym mieście znaleźć jakieś optymalne rozwiązania, a nie tylko jęczeć-narzekać, że nic się nie da. Zobacz sobie ile czasu życia spędzasz stojąc w korku-przelicz to, no chyba że dla Ciebie Twoj czas, twoje życie nic nie znaczy.. czy spędzasz stojąc w busie/aucie w korku czy robiąc coś pożytecznego?

          • 3 2

        • Masakra

          Cała masa samozwańczych specjalistów. Wszyscy lubią korzystać z dobrodziejstw cywilizacji, a jednocześnie lansować się jako "Eco style" taka hipokryzja pełną gębą. Najlepiej cofnąć się w czasie i wrócić do jaskini. Sorry nie kupuję takich klimatów

          • 5 3

        • Wiadukt nad 20m drzewami

          ewenementem w skali świata :D

          • 1 0

    • Myślę, że... (2)

      Należy logicznie rozwiązywać problemy związane z przyczynami, a nie skutkami.
      Przyczynami, które skutkują korkami na ul.Spacerowej jest brak drożności wyjazdu z owej ulicy w Oliwie i przed obwodnicą w Osowej.
      Co należałoby uczynić, aby udrożnić ruch pojazdów w tych punktach.
      Zaczynamy od budowy małego tunelu przy zjeździe i wyjeździe z centrum handlowego. Tym sposobem likwidujemy węzeł kolizyjny przed obwodnicą.
      Trochę większy problem jest z wyjazdem w Oliwie.
      Potrzebna byłaby linia tramwajowa w okolice ...ogrodu zoologicznego i budowa parkingu piętrowego. Czyli jadąc " z góry" do Oliwy część kierowców i pasażerów przesiada się do tramwaju. Bardziej " zamożni" płacą myto znacznej wartości i wjeżdżają autem do Oliwy.
      Korzyści:
      1. Zwiększenie infrastruktury parkingowej w okolicy ogrodu zoologicznego. Potrzebnej szczególnie w weekendy.
      2. Ograniczenie ruchu samochodowego w Oliwie i okolicy.
      3. Bezsensowna - moim skromnym zdaniem - inwestycja polegająca na powiększeniu ilości pasów ruchu na odcinku leśnym. Wymagająca dużych nakładów finansowych.
      4. Udrożnienie ruchu pojazdów do wjazdu i wyjazdu z centrum handlowego w Osowej.
      Ujemne strony projektu?
      Proszę zgłaszać pod tym tekstem.
      Pozytywne również... XD

      • 7 11

      • Z zad*pia 20km do Gdańska pod górki

        sam se jedź rowerem i cuchnij.

        • 0 0

      • Autobusy nigdy nie będą często kursować na zad*piu Gdańska

        a do pracy jechać 2h mija się z celem.

        • 0 0

    • spacerowa na wiadukt (2)

      nie trzeba będzie wycinać drzew

      • 1 6

      • Hmm (1)

        A pod domy/osiedla/sklepy.... żadnych drzew nie wycięto?z czego masz meble? Z plastiku?

        • 2 1

        • Z Ikei. Czyli z papieru.

          • 1 1

    • to jest niesamowite że na zachodzie da się postawić pełno tuneli praktycznie wszędzie (i wcale nie ma korków, dopiero co wróciłem z road tripa przez cały amsterdam, belgię i niemcy) a w polsce dalej bez sensu poszerzają te drogi i dalej jest to samo

      • 2 0

    • Tunel

      Była koncepcja by wykopać tunel trochę dalej od strony Żabianki. To nie fantastyka, tunel pod Martwą Wisłą powstał.

      • 3 0

    • Powinien być dynamiczny układ drogowy : trzy pasy i światła pokazujące kierunek pasa środkowego. Rano dwa pasy jadące do centrum , popołudniu dwa pasy jadące do obwodnicy.

      • 4 0

  • Niech tylko spróbują ciąć las pod asfalt

    Znajdą się setki ludzi do protestów i blokowania Spacerowej. Zamiast 4 pasów będzie efektywnie 0.
    Co za chore pomysły, żeby wszystko pod samochody robić - teraz, w XXI wieku?

    • 34 14

  • Niby pokonaliśmy ciemną noc pisoskiego zamordyzmu (2)

    A w głowach dalej zaściankowe myślenie. PO co wam te nowe drogi, skoro i tak niedługo samochód będzie towarem luksusowym niedostępnym dla klasy średniej.

    • 12 8

    • (1)

      Klasa średnia w Polsce to 5 tysięcy na rękę, w Gdańsku znakomita większość mieszkańców to klasa nadśrednia więc o liczbę samochodów bym się raczej nie martwił.

      • 2 1

      • może nawet rosnąć . Mieszkam w domku jednorodzinnym . Przy mojej ulicy stoi 8 domów a mieszkańcy razem mają 17 aut . Wkrótce trzy kolejne osoby osiągną pełnoletność i zapewne po zdaniu egzaminu na prawo jazdy kupią sobie albo dostaną od rodziców kolejne samochody . Wszyscy dorośli mieszkający przy mojej ulicy mają swój samochód i nie są to samochody 15-20 letnie .

        • 0 0

  • Czy poszerzenie Słowackiego zlikwidowało korki? (6)

    Tak, ale na 2 tygodnie z tego co pamiętam. Stąd byłoby mi żal tych drzew panie redaktorze.

    • 53 5

    • Dokladnie. Tak samo Zolnierzy Wykletych

      • 6 2

    • nawet ścieżki rowerowej nie zrobili nie mówiąc o buspasie

      • 3 0

    • (1)

      Oczywiście, że nie. Po prostu dodatkowe pasy zachęcają coraz więcej ludzi z okolicznych wsi i miasteczek do przesiadania się w samochód i problem po miesiącu powraca. Na ten temat zrobiono już niejedno badanie. Zamiast pasów trzeba inwestować w działającą(!) komunikację. Ale taka dla normalnych ludzi a nie dla emerytów jadących raz na 3 miesiące do lekarza.

      • 8 0

      • W takim razie wytłumacz czemu Podwale Przedmiejskie przed przebudową nie korkowało się gdy jechało się w stronę Elbląskiej?

        • 0 0

    • (1)

      Trudno zlikwidować korki jeśli stawia się sygnalizacje świetlną co 100 metrów. Podwale Przedmiejskie przed zmianami w stronę Elbląskiej nie korkowało się a były trzy pasy

      • 0 1

      • no dziwne,ze w miescie jest sygnalizacja, faktycznie

        • 0 0

  • 2 pasy w górę dostępne dla każdego, dwa pasy w dół z czego jeden tylko dla autobusów. (6)

    Do tego wyasfaltować istniejąca drogę dla rowerów która idzie nieco z boku

    • 7 12

    • Bzdura. Odkorkują się ci z godz. 15-17 a co z tymi którzy rano jadą na dół w godz. 7-9 ? Dalej mają stać ? :))) (4)

      Tylko 2 pasy w każdą stronę plus ewentualne dodatkowe pasy dla busów wprowadzą ulicę Spacerową w 21 wiek :)))

      • 1 8

      • Jak nie będą chcieli stać...

        ...to pojadą autobusem. Proste.

        • 3 0

      • Nikt nie zmusza do jazdy samochodem.

        Wystarczy wsiąść do autobusu lub na rower i po problemie.

        • 3 1

      • "ewentualne dodatkowe pasy dla busów" ?! przeciez to jest podstawa, dlaczego droga ma byc poszerzana dla aut w ktorych siedzi najczesciej jedna osoba? Chcesz to siedz w korku we wlasnym aucie, ja chce autobusem szybko dojechac do petli

        • 5 0

      • Właśnie o to chodzi że wylot z miasta powinien być drożny żeby samochody jak najszybciej opuściły miasto.

        A wlot może pozostać jednopasmowy. Po pierwsze żeby zniechęcić do wjazdu autem, po drugie bo i tak samochody utkną na pierwszym skrzyżowaniu.

        • 0 0

    • Po co ją asfaltować? Jest bardzo fajna taka jaka jest.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane