- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (373 opinie)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (215 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (71 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (344 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (249 opinii)
Odnaleziona autostrada
Do końca 2007 roku do użytku ma zostać oddany pierwszy odcinek autostrady: Gdańsk-Nowe Marzy (90 km). Natomiast do Torunia będziemy mogli dojechać już w styczniu 2009 r. Koszt budowy pierwszego odcinka A1 (do Nowych Marzów) wyniesie 504 mln euro. Umowa z GTC ma zostać podpisana do końca sierpnia br.
- Budowa autostrady A1 wpisuje się w rządowy program budowy dróg krajowych i autostrad - powiedział podczas wczorajszej konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Jan Ryszard Kurylczyk. - Naszym głównym celem jest oddanie do 2013 roku ponad 2 tys. km autostrad. Zamierzamy więc zintensyfikować ich budowę.
Budowa autostrady A1 zostanie zrealizowana w systemie określanym jako partnerstwo publiczno-prywatne. Polega on na tym, że rząd udziela konsorcjum prywatnych inwestorów wieloletniej koncesji na projektowanie, budowę, finansowanie i eksploatację autostrady. Natomiast po zakończeniu okresu, na który koncesja została wydana, obiekty autostradowe zostają przekazane państwu.
Opinie (64)
-
2004-08-17 07:33
komentarz
Baju i inni.
GTC sie kurczy - bo od lat nic nie bylo slychac o A-1, wiec po co zatrudniac ludzi.
A wiecie jakie firmy wchodza w skład GTC? Gdybym je wymienił, mogłoby to zabrzmieć jak reklama, ale bez obaw... to solidne firmy:)- 0 0
-
2004-08-17 07:54
Nie było awtostrady
a tu Kurylczyk zostaje ministrem
i od razu awtostrada jest
cuda jakieś czy cuś????
Wirtualna Polska
wirtualne awtostrady - niech żyją- 0 0
-
2004-08-17 07:56
Gdańsk Transport Company
Mniam, jaka śliczna nazwa. To ja bym przechrzcił nazwę z A1 na Route 66.
- 0 0
-
2004-08-17 08:08
Nowe Marzy - gdzie to jest?
- 0 0
-
2004-08-17 08:26
Luke
Ani chybi gdzieś niedaleko :) termin dość realny - będzie się ciągło i ciągło, ale jak w końcu autostrada będzie, to może będzie dobrze. Tylko przykro patrzeć, że tu się o takie coś robi wielki szum, podczas gdy za naszą zachodnią granicą jest to dla wszystkich w miarę normalne, że takie autostrady istnieją, i są nadal, cały czas, nie ustannie rozbudowywane.
Parę miesięcy temu ogłoszono brawurowy plan budowy kampusu UG. Termin, do 2013, kulawy żółw chyba jest szybszy. Ale jak się będzie za te dziesięć lat studiowało... może lepiej? Trochę żałuję, że będę już po...- 0 0
-
2004-08-17 09:27
Ja widzialem taki film Route666 niezly obciach...No w koncu ta "Autostrada"ma ponad 30 lat wiec lepiej pozno niz wcale...
- 0 0
-
2004-08-17 09:28
Wyglada na to ze wreszcie zapadly jakies konkretne decyzje
choc znajac LSD i ich dzialanie dopoki nie zobacze to nie uwierze
zeby chociaz cos zaczeli robic bo napewno nie zakoncza w planowanym terminie- 0 0
-
2004-08-17 09:39
Cityman,
najpierwej szybko wyniuchają co by tu jeszcze skubnąć, dopóki siedzą na stołkach. Parę aferek mamy jak w banku. A ile to będzie nas kosztować? Kto to wie? Aktualnie dojony jest Orlen, "odprawy" dla odwołanych prezesów w wys. 6 mln zł, to przecie niewiele....tym bardziej, że ten ostatni prezesował raptem tydzień lub dwa i choć ponoć powołany niezgodnie z procedurą, na odprawę też się chce załapać. Boże, widzisz i nie grzmisz....
- 0 0
-
2004-08-17 09:42
bo mnie zatkało
- 0 0
-
2004-08-17 10:15
Kto zaorze autostrady???Jakie są koszty utylizacyjne nieopłacalnego monstrum???
Piepszyć autostrady. Imperialistyczna polityka USA ma na celu uśmiercenie kolei państwowych (na wzór USA).Bush uzależnia Polskę od dostaw swojej ropy, a wzrost gospodarczy to mżonka. Jedynie paru frajerów się dorobi kosztem tysięcy niewinnych, którzy czasem muszą ginąć(cywile w IRAKU). Może niech redaktorki zapyziałe napiszą ile osób odejdzie na bezrobocie dożywotnie w wyniku niedoinwestowania w pełni funkcjonalnej infrastruktury kolejowej PKP!?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.