• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odnaleziona autostrada

JG
17 sierpnia 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Autostrada A1 powstanie. Jej zbudowaniem zajmie się konsorcjum Gdańsk Transport Company. Prace budowlane ruszą 1 maja 2005 roku.

Do końca 2007 roku do użytku ma zostać oddany pierwszy odcinek autostrady: Gdańsk-Nowe Marzy (90 km). Natomiast do Torunia będziemy mogli dojechać już w styczniu 2009 r. Koszt budowy pierwszego odcinka A1 (do Nowych Marzów) wyniesie 504 mln euro. Umowa z GTC ma zostać podpisana do końca sierpnia br.

- Budowa autostrady A1 wpisuje się w rządowy program budowy dróg krajowych i autostrad - powiedział podczas wczorajszej konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Jan Ryszard Kurylczyk. - Naszym głównym celem jest oddanie do 2013 roku ponad 2 tys. km autostrad. Zamierzamy więc zintensyfikować ich budowę.

Budowa autostrady A1 zostanie zrealizowana w systemie określanym jako partnerstwo publiczno-prywatne. Polega on na tym, że rząd udziela konsorcjum prywatnych inwestorów wieloletniej koncesji na projektowanie, budowę, finansowanie i eksploatację autostrady. Natomiast po zakończeniu okresu, na który koncesja została wydana, obiekty autostradowe zostają przekazane państwu.
Głos WybrzeżaJG

Opinie (64)

  • Scacha

    "ciekawe" rzeczy piszesz
    Bush chce nas uzaleznic od ropy i rownoczesnie wykonczyc PKP
    sam to wymysliles czy jest was moze wiecej

    ale widze ze wiesz wszystko to moze mi w koncu wytlumaczysz jaki gatunek obcych wyladowal w Roswell bo tu zdania sa sprzeczne:)

    • 0 0

  • Cityman i c*wiadomo*r

    Popieram was w wypowiedziach na temat człeka, który podpisje się Scacha. Stwierdzam jednak, ze na tak płytkiego człoweka jak on nie ma sensu strzępić sobie pazórkow o klawiaturkę :)
    Pozdrawiam wszystkich bardziej szczęsliwych od tego człowieka głęboko dotkniętego wyimaginowanymi problemamy (Scacha) :)

    • 0 0

  • Scacha

    Infrastruktura , to nie tylko koleje , ale tez autostrady . Myslisz w sumie logicznie , ale na swoj sposob- mnie nie przekonujesz . Mysle , ze Twoje argumenty sa gdies z pogranicza Samoobrony , LPR i rodziny ojca Rydzyka - taka super wiazanka .Tak trzymac a zapewne sie w Polsce poprawi.

    • 0 0

  • juz w2009,czy DOPIERO w 2009?!

    DRAMAT i tyle!

    • 0 0

  • E tam, nie ma o co się kłócić

    - Gallux chyba ma nosa. Przeczytajcie artykuł w dzisiejszej Rzeczpospolitej i popatrzcie na cwaną minę Kurylczyka - "wynegocjowana cena (5,6 mln euro za 1 km) nie podlega juz dyskusjom" mówi ten maż stanu. Wczesniejsze szacunki mówiły o 4,63 - 5,17 mln euro.
    Za kilkanaście miesięcy kontrakt zostanie zerwany, a firma dostanie odszkodowanie - kasa bez jednego machnięcia łopatą.
    Gdańsk Przekręt Company S.L.D.

    • 0 0

  • Cityman

    Mam cichą nadzieję, że ten planowany od paru lat remont Błędnika dojdzie w końcu do skutku.
    a teraz:
    150 km autostrady za 5,6 melona euro za km!!!!
    i 2 km budowy rocznie - nawet liczyć mi się liczyć nie chce.
    Tak, tak Janek Kurylczyk za pół roku zrezygnuje fuchy v-ce ministranta, weźmie odprawę, a jak Gapa powiedział - firma weźmie zaliczkę a jej szefów ewentualnie namierzą w Izraelu ....
    hahahahaha bo się spocę ze śmiechu!!!!

    • 0 0

  • niestety
    w naszym kraju buduje sie to "co sie opłaca"
    kryterium "tego co jest potrzebne" używa się tylko w czasie kampanii wyborczej
    ja pamietam jeszcze firme "autostrady polskie" z heniem kobrą goryszewskim i jego zięciuniem jako prezesikami
    były to lata 90-te ubiegłego wieku
    ubiegłego wieku ludziki
    chińczycy mieliby juz z połowę wielkiego muru zbudowaną

    • 0 0

  • a co się gallux dziwisz

    od czasu rewolucji przemysłowej potęgę finansową burżuazji budowało się przez dziesiątki lat.
    A tu co?
    Tylko 4 lata-jedna kadencja musi wystarczyć.
    No chyba że jest się Kulczykiem. Ale i on miał 15 lat i dopiero teraz odcieli go od paliwa.
    Tobie się marzy przyzwoita i uczciwa polityka, dbająca o dobro ogółu ?

    • 0 0

  • zawsze można jeszcze podać jako przykład białoruś:)
    gdyby nie gierek to i tej obwodnicy by dziś nie było
    przebudowa grunwaldzkiej na odcinku sopot gdynia miała miejsce w czasach taczki łopaty i spychacza marki "staliniec"
    jak do dziś była to najwieksza inwestycja drogowa w trójmieście
    i na swoje czasy dość nowoczesna

    • 0 0

  • i chwała projektantom, że w latach 60. gdy powstawały projekty poszerzenia al. zwycięstwa, niepodległości i grunwaldzkiej nie podporządkowali się siermiężnej antymotoryzacyjnej polityce gomółki

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane