- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (377 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (215 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (71 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (344 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (250 opinii)
Odnaleziona autostrada
Do końca 2007 roku do użytku ma zostać oddany pierwszy odcinek autostrady: Gdańsk-Nowe Marzy (90 km). Natomiast do Torunia będziemy mogli dojechać już w styczniu 2009 r. Koszt budowy pierwszego odcinka A1 (do Nowych Marzów) wyniesie 504 mln euro. Umowa z GTC ma zostać podpisana do końca sierpnia br.
- Budowa autostrady A1 wpisuje się w rządowy program budowy dróg krajowych i autostrad - powiedział podczas wczorajszej konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Jan Ryszard Kurylczyk. - Naszym głównym celem jest oddanie do 2013 roku ponad 2 tys. km autostrad. Zamierzamy więc zintensyfikować ich budowę.
Budowa autostrady A1 zostanie zrealizowana w systemie określanym jako partnerstwo publiczno-prywatne. Polega on na tym, że rząd udziela konsorcjum prywatnych inwestorów wieloletniej koncesji na projektowanie, budowę, finansowanie i eksploatację autostrady. Natomiast po zakończeniu okresu, na który koncesja została wydana, obiekty autostradowe zostają przekazane państwu.
Opinie (64)
-
2004-08-17 11:24
Scacha
"ciekawe" rzeczy piszesz
Bush chce nas uzaleznic od ropy i rownoczesnie wykonczyc PKP
sam to wymysliles czy jest was moze wiecej
ale widze ze wiesz wszystko to moze mi w koncu wytlumaczysz jaki gatunek obcych wyladowal w Roswell bo tu zdania sa sprzeczne:)- 0 0
-
2004-08-17 11:38
Cityman i c*wiadomo*r
Popieram was w wypowiedziach na temat człeka, który podpisje się Scacha. Stwierdzam jednak, ze na tak płytkiego człoweka jak on nie ma sensu strzępić sobie pazórkow o klawiaturkę :)
Pozdrawiam wszystkich bardziej szczęsliwych od tego człowieka głęboko dotkniętego wyimaginowanymi problemamy (Scacha) :)- 0 0
-
2004-08-17 11:44
Scacha
Infrastruktura , to nie tylko koleje , ale tez autostrady . Myslisz w sumie logicznie , ale na swoj sposob- mnie nie przekonujesz . Mysle , ze Twoje argumenty sa gdies z pogranicza Samoobrony , LPR i rodziny ojca Rydzyka - taka super wiazanka .Tak trzymac a zapewne sie w Polsce poprawi.
- 0 0
-
2004-08-17 11:48
juz w2009,czy DOPIERO w 2009?!
DRAMAT i tyle!
- 0 0
-
2004-08-17 12:14
E tam, nie ma o co się kłócić
- Gallux chyba ma nosa. Przeczytajcie artykuł w dzisiejszej Rzeczpospolitej i popatrzcie na cwaną minę Kurylczyka - "wynegocjowana cena (5,6 mln euro za 1 km) nie podlega juz dyskusjom" mówi ten maż stanu. Wczesniejsze szacunki mówiły o 4,63 - 5,17 mln euro.
Za kilkanaście miesięcy kontrakt zostanie zerwany, a firma dostanie odszkodowanie - kasa bez jednego machnięcia łopatą.
Gdańsk Przekręt Company S.L.D.- 0 0
-
2004-08-17 12:33
Cityman
Mam cichą nadzieję, że ten planowany od paru lat remont Błędnika dojdzie w końcu do skutku.
a teraz:
150 km autostrady za 5,6 melona euro za km!!!!
i 2 km budowy rocznie - nawet liczyć mi się liczyć nie chce.
Tak, tak Janek Kurylczyk za pół roku zrezygnuje fuchy v-ce ministranta, weźmie odprawę, a jak Gapa powiedział - firma weźmie zaliczkę a jej szefów ewentualnie namierzą w Izraelu ....
hahahahaha bo się spocę ze śmiechu!!!!- 0 0
-
2004-08-17 12:37
niestety
w naszym kraju buduje sie to "co sie opłaca"
kryterium "tego co jest potrzebne" używa się tylko w czasie kampanii wyborczej
ja pamietam jeszcze firme "autostrady polskie" z heniem kobrą goryszewskim i jego zięciuniem jako prezesikami
były to lata 90-te ubiegłego wieku
ubiegłego wieku ludziki
chińczycy mieliby juz z połowę wielkiego muru zbudowaną- 0 0
-
2004-08-17 12:47
a co się gallux dziwisz
od czasu rewolucji przemysłowej potęgę finansową burżuazji budowało się przez dziesiątki lat.
A tu co?
Tylko 4 lata-jedna kadencja musi wystarczyć.
No chyba że jest się Kulczykiem. Ale i on miał 15 lat i dopiero teraz odcieli go od paliwa.
Tobie się marzy przyzwoita i uczciwa polityka, dbająca o dobro ogółu ?- 0 0
-
2004-08-17 12:54
zawsze można jeszcze podać jako przykład białoruś:)
gdyby nie gierek to i tej obwodnicy by dziś nie było
przebudowa grunwaldzkiej na odcinku sopot gdynia miała miejsce w czasach taczki łopaty i spychacza marki "staliniec"
jak do dziś była to najwieksza inwestycja drogowa w trójmieście
i na swoje czasy dość nowoczesna- 0 0
-
2004-08-17 13:03
i chwała projektantom, że w latach 60. gdy powstawały projekty poszerzenia al. zwycięstwa, niepodległości i grunwaldzkiej nie podporządkowali się siermiężnej antymotoryzacyjnej polityce gomółki
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.