• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwiedziliśmy plac budowy ul. Chwarznieńskiej

Maciej Naskręt
7 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
  • Prawie gotowy 300-metrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej.
  • Objazd urządzony na czas budowy wiaduktu, pod którym będzie droga techniczna dla leśników i przejście dla zwierząt.
  • Zagęszczanie gruntu przy wiadukcie drogowym.
  • Zgęszczanie nasypu przy wiadukcie drogowym.
  • Wiadukt drogowy - widok z nasypu w kierunku Witomina.
  • Wiadukt drogowy - widok z dołu.
  • Budowa pętli autobusowej na granicy lasu i Witomina.
  • Budowa sieci teletechnicznych praktycznie jest zakończona.
  • Najmniej zaawansowane prace toczą się na granicy dzielnicy Witomino.
  • Przygotowany na czas prac objazd.
  • Budowa kładki nad ul. Chwarznieńską, która zostanie wyposażona w dwie windy.

1,5-kilometrowy odcinek dwujezdniowej ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska między Chwarznem a Witominem powstaje bez utrudnień. Wykonawca zapewnia, że nawet wyprzedza harmonogram robót.



Przebudowywany odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Przebudowywany odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Zwiedziliśmy budowę leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Kończą się tu prace związane z montażem konstrukcji nośnej wiaduktu, pod którym będą mogły swobodnie przechodzić dzikie zwierzęta. Podczas naszej wizyty na placu budowy opuszczano kolejne elementy stalowe na łożyska przyczółku. Z kolei przy wiadukcie od strony obwodnicy trwa zagęszczanie gruntów nasypu.

Ruszyła także budowa pętli autobusowej na granicy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego i Witomina. Dotychczas zostały tam wypoziomowane krawężniki.

Tuż obok Zakładu Opieki Pielęgnacyjnej zobacz na mapie Gdańska trwa budowa kładki dla pieszych. Ustawiona jest już konstrukcja nośna na podporach, które jednocześnie będą szybami dla wind. Niebawem rozpocznie się tu montaż schodów.

Tak w czerwcu tego roku wyglądała rozbudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Film archiwalny.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na odcinku leśnym rozpoczęła się w kwietniu 2013 r. i zgodnie z kontraktem ma potrwać do września przyszłego roku. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa zapewni lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do Śródmieścia. Wykonawcą jest spółka Strabag, która za wykonanie robót w 79 tygodni otrzyma ok. 25,9 mln zł.

- W tej chwili wyprzedzamy przyjęty przed rozpoczęciem budowy harmonogram. Jeśli zima będzie dla nas łaskawa, najpóźniej do 15 stycznia kierowcy pojadą po nowej - południowej - nitce drogi - mówi Maciej Konopka z firmy Strabag.

Czy otwarcie leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej odkorkują tę drogę?

Do końca 2013 roku planowane jest dokończenie nasypu od strony obwodnicy (jezdnia w stronę Witomina), wykonanie części oświetlenia i przyłączenie sieci teletechnicznej i energetycznej, które powstały w ramach budowy. Bardzo zaawansowane będą też prace przy wiaduktach.

Po obu stronach drogi, na całej długości odcinka leśnego, stanie ogrodzenie z siatki. Co ciekawe, na całej wysokości będzie ono miało różnej wielkości oczka. Te najmniejsze znajdą się na samym dole, dzięki czemu na jezdnię nie wtargną nawet małe zwierzęta. Przyjazne dla zwierząt będzie także odwodnienie ulicy: system zamkniętych kanałów sprawie, że nie zakleszczy się w nich żadne stworzenie.

Na przebudowę wciąż czeka odcinek ul. Chwarznieńskiej na Witominie. Gdynia zakłada jej przebudowę w nowej perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020.

Miejsca

Opinie (106) 2 zablokowane

  • W punktach (2)

    1. Bardzo dobrze że powstaje wiadukt. Przede wszystkim ma służyć jako przejazd gospodarczy dla ALP. A przy okazji będzie to jedyne sensowne przejście przez Chwarznieńską dla pieszych i rowerzystów. Nie wszyscy oglądają las z perspektywy kabiny samochodu. Są jeszcze ludzie, którzy chcą ją przekorczyć w poprzek i nie zostać przy okazji zabitym.
    2. Kładka dla pieszych to idiotyzm. Jak znam życie to windy za chwilę będą nieczynne a z przejścia korzysta bardzo wiele osób w podeszłym wieku. Każecie im przefrunąć czy wchodzić po schodach (zimą oblodzonych)?
    3. Sama droga nic nie zmieni jeśli chodzi o przepustowość. Jeśli dwa pasy schodzą się w jeden to i tak lewym mało kto jedzie żeby nie być uważanym za cwaniaka, który się wpycha (jazda na zamek to dla wielu abstrakcja). Korek przesunie się ze zjazdu z obwodnicy i odcinka w Chwarznie na Witomino i odcinek leśny. To wszystko.
    4. Siatka leśna właśnie tak jest skonstruowana że ma różne wielkości oczek. Autor chyba nigdy nie oglądał ogrodzonej uprawy leśnej skoro jest to dla niego takie "ciekawe".

    • 20 6

    • doskonała wypowiedź (1)

      zgadzam się ze wszystkimi punktami

      • 6 2

      • a ja się nie zgadzam - typowe bezsensowne marudzenie

        wydumał sobie problemy w 1 minute i już tworzy rzeczywistość wirtualną. Nawet na ocy planu nie widział, żadnej analizy, niczego a ględzi

        • 3 0

  • Po jakiego ciula wszyscy muszą jechać przez Witomino ? (1)

    Drogami dojadowymi do Witomina powinni jeździć TYLKO mieszkańcy. Chcecie jechać na obwodnice to jeździe sobie przez morską lub przez Karwiny.

    • 4 16

    • Trzymaj się z dala od Karwin, witominiaku

      • 3 0

  • Przeszkadzają wam korki ? To ruszcie d*psko z aut i

    pójdźcie się na piechote lub skorzystajcie z autobusu/skmki to korki się zmiejszą.

    • 7 2

  • nieroby (1)

    Już mam dosyć tej przebudowy. Ta dziurawa droga tymczasowa ktorą zrobili to jakas masakra. Codziennie jezdze tamtedy do pracy i juz mam wywalane zawieszenie w moim aucie. Niech działają jak najszybciej !!

    • 2 8

    • taka cena wyprowadzki za obwodnicę...

      • 5 2

  • MOŻE NIK wyjaśni dlaczego (2)

    na kilometrowym odcinku drogi buduje się wiadukt / niby dla zwierząt / o wielkości której ciężko jest spotkać na autostradach / czytaj skrzyżowaniach autostrad / w Europie? cała inwestycja przez ten wymysł jest dwa razy droższa i dwa razy dłuższa w realizacji. BRAWO GDYNIA

    • 9 11

    • malo wiesz, malo rozumiesz (1)

      chocby po to, abys mogl samodzielnie lub z dzieckiem, na rowerze, badz z pieskiem, przejsc sobie z jednej strony lasu na druga, nie tracac tego lesnego klimatu.

      • 5 1

      • tak i dlatego wiadukt ma 100

        metrów szerokości - tam nie z dzieckiem i pieskiem będzie można przejść tylko przejechać 4 tirami naraz

        • 2 1

  • Jak tak czytam te komentarze,

    to potwierdza się teroia, że mamy w Polsce samych "ekspertów". Tym razem od ruchu drogowego... Ktoś jeszcze ma jakiś wspaniały pomysł, lub chce coś skrytykować?

    • 12 1

  • Jakie deCYMBAŁY, taki poSTĘP robót i poRZĄDEK na każdym kroku!

    Przykład idzie z góry...

    • 1 3

  • sami krytycy?

    autor napisał a my wiemy że inwestycja jest robiona etapami, etap który jest wykonany ułatwi dojazd i wylot z witomina od strony obwodnicy.. i jest to dla mnie super wiadomość, bo pamiętam co było wcześniej. A na etap który połączy witomino z centrum trzeba jeszcze poczekać i to jest zrozumiałe... wszystkiego od razu nie da się zrobić

    • 6 1

  • Boże, (1)

    Przydałaby się jakaś porządna droga z obwodnicy do miasta, a nie przez osiedla i światła i pieszych i korki i w ogóle....Za te wszystkie pieniądze byłaby jedna, ale fajna.

    • 6 2

    • no niezupelnie

      znowu wycinka hektarow lasu, a i tak go coraz mniej.
      Gdzie bedziemy spedzac weekendy, jak wszystko zniszczymy.
      Trzeba egzekwowac od wladz szybsze tempo przebudowy tej i modernizacji wielu innych drog, nie szczypac sie ze "swietym" prawem do wlasnosci, tylko podcinac pasy dzialek pod drogi, gdzie to konieczne.
      W krajach zachodnich nie ma z tym wiekszych problemow

      • 1 0

  • Sprawdziliśmy postęp prac na budowie ul. Chwarznieńskiej. (2)

    po co ? - przecież tam codziennie sprawdza Wojtek ,dojeżdża tamtędy do roboty .

    • 10 2

    • po co?

      wpisujcie na przegladarkach: skyscrappercity chwarznienska.
      Tam jeden z mieszkancow Sokolki co kilka dni zamieszcza swieza porcje wyraznych zdjec.
      Widac wszystko jak na dloni.

      • 4 0

    • i nie tylko Wojtek... vice Stempa takze...

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane