• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • Inteligenty system paraliżowania miast

    Toć to nawet nie zachęca do przesiadania się do komunikacji miejskiej. Autobusy tak jak samochody stoją w tych pieprzonych korkach. Jedyne do czego to zachęca to przesiadka na rower lub dla kogoś kto potrzebuje przejechać większe odległości- motor.

    • 8 1

  • Gratuluję pomysłu

    i głównej wygranej w konkursie "jak szybko i skutecznie zdezorganizować miasto"

    • 7 1

  • Błąd tkwi w nazwie: "inteligentny system...itd" Niestety, nasi włodarze, "inzynierowie" i urzednicy kiedy zobaczyli taką nazwę od razu im ulżyło: "ten system bedzie myslał za nas, co za wspaniały wynalazek". A tu - kicha. System sam nic nie chce zrobic, trzeba troszke wysiłku, ale tego to juz nie ma komu....

    • 7 1

  • jestem przeciw

    jeżeli takie rozwiązanie nazywamy zrównoważonym transportem - to ja dziękuję.
    Tramwaj 5 minut zyskał, samochody straciły godzinę w korku. GRATULACJE

    • 14 2

  • Drobna uwaga

    Chciałem zwrócić uwagę że samochodami większość ludzi nie jeździ dla zabawy
    tylko robi to bo taką ma pracę albo załatwia ważne sprawy. To zazwyczaj ludzie najbardziej aktywni którzy wnoszą do budżetu najwięcej pieniędzy i nie mają czasu pisać na forach internetowych tak jak miłośnicy rowerów. Utrudniać, zakazywać, likwidować parkingi i nakazać rowerem jeżdżenie ze Stogów do Sopotu kilka razy w ciągu dnia. A poza tym JAZDA ROWEREM W RUCHU MIEJSKIM JEST BARDZO NIEZDROWA, PODCZAS ZWIĘKSZONEGO WYSIŁKU ORGANIZM WCHŁANIA ZWIĘKSZONĄ ILOŚĆ SZKODLIWYCH SUBSTANCJI. SAMOCHODEM Z FILTROWANYM POWIETRZEM ZDROWIEJ !!!

    • 21 1

  • ?

    A ja głupi myślałem że nowy system ma poprawić płynność ruchu a nie powodować utrudnienia.Człowiek całe życie się uczy i głupi umrze.

    • 10 0

  • Czerwony Tristar (2)

    Ja zauwazylem, ze zamiast "zielonej fali" tak jak to reklamowaly osoby wprowadzajace Tristar, to zrobilo sie bardziej czerwono na sygnalizatorach... Nie rozumiem jak wiecej czerwonych swiatel i ograniczenia predkosci maja poprawic plynnosc i czas przejazdu autem po trojmiescie?

    • 10 2

    • masz mały rozumek dlatego nie rozumiesz (1)

      • 1 2

      • małe rozumki to mają te stare ch..je które ten system wymyśliły.Prosty przykład z brzegu pętla indukcyjna która nie wykrywa jednośladów na lewoskręcie.Co stare ch.jki nie wiedziały że nie tylko auta na świecie istnieją?

        • 2 0

  • standardowo

    jak zwykle wine za to ponosi zarzad skm.ZA DUZE ODSTEPY MIEDZY PERONEM A SKLADEM.

    • 1 0

  • banda złodziei, mam nadzieję , że w końcu ktoś rozgoni to lewactwo marnujące nasze pieniądze

    • 3 2

  • A co z ludźmi, którzy na tramwaje i rowery się nie przesiądą bo mają 20 km do domu??? (3)

    uźwa, czyli przez tramwaje, na jednym skrzyzowaniu, ludzie którzy jada do domów, do których tramwajem, rowerem, hulajnogą nie mają, jak za chiny dojechać, będą stać w zarąbistych korkach od Wrzeszcza aż do Huciska. Czy ktoś pomyslał o spalinach, które w wyniku stania w korkach się zmultiplikują, ludziach, którzy będa jechać do domu 20 minut dłużej, żeby tramwaj nie stał 2 minuty dłużej na światłach. Jaka tu korzyść i dla kogo?>??

    • 9 3

    • debil korzysta, reszta traci

      debil zgarnia szmal i śmieje się z nas, pożytecznych idiotów przynoszących mu pieniądze w zębach.

      • 4 0

    • Nikt im nie kazał mieszkać 20 km od pracy. Przeprowadź sie bliżej.

      • 3 4

    • Park & Ride

      Dojeżdżasz do najbliższego węzła zostawiasz auto i przesiadasz się na komunikację miejską. Tak właśnie się dzieje w bardzo dużych miastach w krajach rozwiniętych.

      Ale z racji, że u nas korki są ciągle zbyt małe, a i świadomość ludzka niska, to ludzie nie chcą zaakceptować tej zmiany. Noi do tego trzeba doliczyć, że u nas ciągle samochód jest traktowany jako coś naprawdę ważnego i cennego, a nie jako zwykły środek lokomocji, który nie zawsze się sprawdza.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane